Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 2 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:16

Ik wil wel iemand die HBO of WO geschoold is ja smile MBO gaat niet werken denk ik, ook deels ervaring. Wat betreft dat denkniveau, als je je papiertje hebt heb je inderdaad dat denkniveau

@Angelyn: Het draait natuurlijk niet alleen maar om raakvlakken op het gebied van hobbys. Je moet ook op 1 lijn zitten wat betreft algemene kennis etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:34

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..
+1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:37

Mijn voorkeur gaat ook uit naar HBO/WO. Ook omdat je dan overwegend in de beter betaalde banen terecht komt en ik toch in de toekomst een beetje ruimte wil hebben wat betreft de financiën.

Maar goed, mocht ik iemand tegen komen die MBO heeft gedaan of geen vervolgopleiding maar wel ambitie heeft en we op hetzelfde denkniveau zitten, dan zal ik het daar niet op af laten hangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 6:41

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..

Ik snap Marin wel. Voor haar is haar academische ontwikkeling erg belangrijk (en dat herken ik) en dat zal ze niet zo snel terugvinden bij iemand van <HBO. Dan kan diegene nog zó van fotografie houden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:42

Francaise_ schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..
+1.
Ook eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Arwyn ma 20 jun 2011 - 6:44

Het niveau van zijn opleiding interesseert mij niet zo veel, eerder zijn algemene niveau.
Ik hou bijvoorbeeld wel van een discussie op zijn tijd en vind het fijn als ik met mijn vriend echt kan praten over bepaalde zaken. Mijn eerste 'vriendje' zat ver onder mijn niveau, op een gegeven moment werd ik daar echt een beetje simpel van. Heel veel dingen die mij interesseerden of waar ik over wilde praten, snapte hij gewoon niet, dat vond ik wel vervelend.
Heeft echter niks te maken met opleiding. Vrienden van mijn vriend hadden geen zin in een studie, zijn niet verder gekomen dan MBO of zelfs alleen HAVO. Dat zegt echter helemaal niks over hun niveau, het zijn verre van 'domme' jongens!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 6:47

Ik vind het niet belangrijk. Ik vind het verschil in niveau tussen MBO-2 en MBO-4 niet zo schokkend dat ik denk dat het daar aan ligt dat je niet met hem op één lijn ligt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:50

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..


Ik hoef niet iemand te hebben met dezelfde passies, maar vind opleidingsniveau wel belangrijk, zodat je een beetje een indicatie van intelligentie en/of educatieve achtergrond hebt. Daarmee bedoel ik dus niet dat WO afgestudeerden perse intelligenter hoeven te zijn dan MBO opgeleiden, maar over 't algemeen geeft het natuurlijk wel een indicatie. Ik vind die persoonlijke ontwikkeling die je (met name door een echte WO studie) hebt opgedaan heel belangrijk. Bovendien zijn dergelijke mensen over het algemeen meer werelds georiënteerd en hebben een soort intrinsieke interesse in de wereld om hun heen (denk aan de krant lezen, journaal kijken, etcetera). Ik vind dat wel belangrijk in een partner, dat de wereld groter is dan de achtertuin. Nou heeft dat niet direct met opleidingsniveau te maken, maar het is wel een indicatie. Tot slot geeft dat ook de nodige gespreksstof op een wat meer gelijkwaardig niveau. Dat vind ik veel belangrijker dan dat een man bijvoorbeeld ook gek is van fotografie. Dat hoef ik niet perse gemeen te hebben, iemand kan prima andere hobbies hebben om interessant te zijn voor mij.

Mijn ex en ik hadden amper raakvlakken, maar waren hele gelijkwaardige gesprekspartners. Hij heeft HBO gedaan. Ik hoef geen uitermate intelligent persoon, maar ik ben er wel bijna van overtuigd dat ik minder snel een interessante relatie kan hebben met iemand die MBO heeft. Ik heb verder helemaal niets tegen MBO opgeleiden (want waarom zou ik, ik voel me ook niet verheven daarboven ofzo, iedereen is goed in iets), maar ik denk niet dat zo iemand een geschikte partner voor mij zou zijn. En daarom zit ik ook op een datingsite voor hoogopgeleiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:51

Ik vind diploma's totaal irrelevant voor een relatie, denkniveau en gemotiveerd zijn in wat iemand doet vind ik wel belangrijk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:54

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..


Ik hoef niet iemand te hebben met dezelfde passies, maar vind opleidingsniveau wel belangrijk, zodat je een beetje een indicatie van intelligentie en/of educatieve achtergrond hebt. Daarmee bedoel ik dus niet dat WO afgestudeerden perse intelligenter hoeven te zijn dan MBO opgeleiden, maar over 't algemeen geeft het natuurlijk wel een indicatie. Ik vind die persoonlijke ontwikkeling die je (met name door een echte WO studie) hebt opgedaan heel belangrijk. Bovendien zijn dergelijke mensen over het algemeen meer werelds georiënteerd en hebben een soort intrinsieke interesse in de wereld om hun heen (denk aan de krant lezen, journaal kijken, etcetera). Ik vind dat wel belangrijk in een partner, dat de wereld groter is dan de achtertuin. Nou heeft dat niet direct met opleidingsniveau te maken, maar het is wel een indicatie. Tot slot geeft dat ook de nodige gespreksstof op een wat meer gelijkwaardig niveau. Dat vind ik veel belangrijker dan dat een man bijvoorbeeld ook gek is van fotografie. Dat hoef ik niet perse gemeen te hebben, iemand kan prima andere hobbies hebben om interessant te zijn voor mij.

Mijn ex en ik hadden amper raakvlakken, maar waren hele gelijkwaardige gesprekspartners. Hij heeft HBO gedaan. Ik hoef geen uitermate intelligent persoon, maar ik ben er wel bijna van overtuigd dat ik minder snel een interessante relatie kan hebben met iemand die MBO heeft. Ik heb verder helemaal niets tegen MBO opgeleiden (want waarom zou ik, ik voel me ook niet verheven daarboven ofzo, iedereen is goed in iets), maar ik denk niet dat zo iemand een geschikte partner voor mij zou zijn. En daarom zit ik ook op een datingsite voor hoogopgeleiden.

Dus een gewone WO studie is niet goed genoeg, het moet een 'echte' WO studie zijn Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:56

Hahaha ik heb geen idee wat ik daar mee bedoelde :P Had vast een andere zin eerst in m'n hoofd en typte toen dit, lol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:57

toetje_ schreef:Ik denk dat je snel genoeg merkt of iemand anders echt onder jouw niveau is en of je daar mee om kan gaan. Dat gaat dan vooral om denkniveau/algemene kennis. Ik had eens een scharrel die vrij dom was. Een laag denkniveau en totaal geen algemene kennis. Hij was ook heel erg dyslectisch. Hij kon daar natuurlijk allemaal niks aan doen, maar voor mij was de lol er gauw af.

Maar dyslectie heeft niks met intelligentieniveau te maken hoor.

Dat je scharrel een laag denkniveau en geen algemene kennis had, en dat dat een dealbreaker was snap ik dan wel heel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 6:59

Oeh, leuke discussie! Laatst op het AMC vonden fysiologiedocenten dat geneeskunde/tandheelkunde/diergeneeskunde eigenlijk HBO opleidingen zijn, aangezien studenten daar een beroep leren en geen academische ontwikkeling doormaken........ angel
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:03

Tea-Leaf schreef:
toetje_ schreef:Ik denk dat je snel genoeg merkt of iemand anders echt onder jouw niveau is en of je daar mee om kan gaan. Dat gaat dan vooral om denkniveau/algemene kennis. Ik had eens een scharrel die vrij dom was. Een laag denkniveau en totaal geen algemene kennis. Hij was ook heel erg dyslectisch. Hij kon daar natuurlijk allemaal niks aan doen, maar voor mij was de lol er gauw af.

Maar dyslectie heeft niks met intelligentieniveau te maken hoor.

Nee, maar uhmmzz... Ik zou er op afknappen als ik een briefje op de keukentafel zou vinden met: Ik vindt jouw lief. Ik weet dat de persoon in kwestie er niets aan kan doen maar het is wel een afknapper voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:04

Ik heb een lange tijd gedacht dat als ik en mn toekomstige man hetzelfde niveau hebben dat we ook op dezelfde lijn zitten. Maar ik heb van mn vorige relatie geleerd dat opleidingsniveau eigenlijk nog niets zegt over hoe jullie gevoelsmatig op 1 lijn liggen.

TO: Eigenlijk vind ik het niet eens zo erg dat ie een MBO niveau zou hebben. (Ik heb HBO niveau bijna) Het is meer het feit dat ie al aan zn 4e MBO opleiding begonnen is en al 26 is. Een wiebelkont als hem vind ik niks hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 7:15

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..


Ik hoef niet iemand te hebben met dezelfde passies, maar vind opleidingsniveau wel belangrijk, zodat je een beetje een indicatie van intelligentie en/of educatieve achtergrond hebt. Daarmee bedoel ik dus niet dat WO afgestudeerden perse intelligenter hoeven te zijn dan MBO opgeleiden, maar over 't algemeen geeft het natuurlijk wel een indicatie. Ik vind die persoonlijke ontwikkeling die je (met name door een echte WO studie) hebt opgedaan heel belangrijk. Bovendien zijn dergelijke mensen over het algemeen meer werelds georiënteerd en hebben een soort intrinsieke interesse in de wereld om hun heen (denk aan de krant lezen, journaal kijken, etcetera). Ik vind dat wel belangrijk in een partner, dat de wereld groter is dan de achtertuin. Nou heeft dat niet direct met opleidingsniveau te maken, maar het is wel een indicatie. Tot slot geeft dat ook de nodige gespreksstof op een wat meer gelijkwaardig niveau. Dat vind ik veel belangrijker dan dat een man bijvoorbeeld ook gek is van fotografie. Dat hoef ik niet perse gemeen te hebben, iemand kan prima andere hobbies hebben om interessant te zijn voor mij.

Mijn ex en ik hadden amper raakvlakken, maar waren hele gelijkwaardige gesprekspartners. Hij heeft HBO gedaan. Ik hoef geen uitermate intelligent persoon, maar ik ben er wel bijna van overtuigd dat ik minder snel een interessante relatie kan hebben met iemand die MBO heeft. Ik heb verder helemaal niets tegen MBO opgeleiden (want waarom zou ik, ik voel me ook niet verheven daarboven ofzo, iedereen is goed in iets), maar ik denk niet dat zo iemand een geschikte partner voor mij zou zijn. En daarom zit ik ook op een datingsite voor hoogopgeleiden.

Maar dat doe ik ook niet. Ik wil enkel zeggen dat mijn ex net als ik ook WO als opleiding heeft en hij mij soms behandelde alsof ik dom ben. Sorry hoor, ik vond hem daardoor juist extreem dom en bekrompen. Iemand die graag timmert en de zaak van zijn vader is ingerold, en dus daarom nooit het idee heeft gehad om te studeren (als voorbeeld), kan ik even interessant vinden als iemand met een echte ( Laughing ) WO studie. Als degene maar passioneel is en bedreven en geen zeikerd.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:23

Dat laatste vind ik inderdaad het allerbelangrijkste. Iemand met een passie vind ik geweldig. Dat hoeft dan helemaal niet dezelfde passie te zijn als die van mij. Maar zo gek is het toch niet dat ik meer raakvlakken denk te vinden in iemand met een soortgelijk opleidingsniveau? Het is ook geen dealbreker voor me, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik op een persoon zou vallen die geen wereld breed (en bij voorkeur academisch) beeld heeft. Natuurlijk is dit allemaal generaliserend en wanneer ik verliefd zou worden op iemand met mbo niveau, zal ik diegene heus niet afwijzen om het feit dat je mbo heeft, ik denk echter dat ik minder snel op hem zou vallen omdat hij me waarschijnlijk minder zou weten te prikkelen, te stimuleren en te intrigeren. En dát vind ik belangrijk ik een relatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Blond ma 20 jun 2011 - 7:29

Eens met Marin. Ik wil ook het liefste een relatie met een jongen die een HBO/WO studie heeft gedaan of doet.

Maar ik ben serieus nog nooit verliefd geweest met iemand die een lagere opleiding heeft gedaan dan HBO.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 7:30

Ik denk juist dat opleidingsniveau niet perse garantie is voor stimulatie en intrigatie. Maar dat komt misschien omdat ik ook weleens koetjes en kalfjes gesprekken wil voeren en mij in een situatie plaatsen welke ik niet gewend ben (al is het in een overal) zou mij juist prikkelen en intrigeren, aangezien het dan nieuw is.

Ik snap nu dat het geen dealbreaker voor je is, maar dat heeft toch niets met een wereld breed beeld te maken? En ik vind het woordje academisch interessant, kan je dat verder toelichten. Ik vind die term namelijk zelf erg vaag.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:39

Bij academisch ontwikkeld denk ik aan kritisch kunnen denken, analyseren, diagnostiseren en observeren. Dat maakt niet eens zo veel uit bij wat voor studie dat is, en ik zoek niet iemand die exact dezelfde studie gedaan heeft als ik, maar een academische achtergrond vind ik wel prettig, omdat ik dat zelf ook interessant vind.
Ik ben zelf helemaal niet een type dat altijd maar 'interessante, diepgaande' gesprekken hoeft te voeren en vind het ook heerlijk om over koetjes of kalfjes te praten, maar vind die achtergrond wel prettig.

Dat wat jij zegt over iemand met een ander opleidingsniveau en dat als nieuw en interessant zien (en dus ook wereldverbredend) vind ik wel een heel goed punt. Zo had ik het nog niet bekeken.

Ik val over 't algemeen op mensen die wel wat van de wereld hebben gezien en in verschillende culturen geinteresseerd zijn. Veelal zijn dit dan buitenlandse studenten geweest, dat spreekt mij wel aan. Ik vond het in Cambridge bijvoorbeeld geweldig om dingen te leren over/van de vele Aziatische studiegenootjes. Ik heb niet veel tijdens die studie geleerd, maar wel heel veel over andere culturen. Ik denk dat ik die eigenschap -veel gereist, cultureel geengageerd, en buitenlandse ervaringen opgedaan - wel heel aantrekkelijk kan vinden. Dat vond ik bij m'n ex in elk geval wel, en de jongen met wie ik nu heel leuk contact heb ook. Dat heeft dan niet direct met opleidingsniveau te maken, maar toch wel een beetje, gezien het dan om een buitenlandse studie gaat. Dat is vrij specifiek, maar dat vind ik interessant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 7:41

Overigens mis ik intelligentie OOK vrij snel in normale gesprekken. Het hoeft niet altijd diepgaand wetenschappelijk/filosoferend te zijn, maar ik merk wel vrij snel verschil in verbanden leggen, argumentatie, associaties etc.. Ook bij koetjes-kalfjes-gesprekken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:49

Antibes schreef:Overigens mis ik intelligentie OOK vrij snel in normale gesprekken. Het hoeft niet altijd diepgaand wetenschappelijk/filosoferend te zijn, maar ik merk wel vrij snel verschil in verbanden leggen, argumentatie, associaties etc.. Ook bij koetjes-kalfjes-gesprekken.

Exactly. Die dingen miste ik ook nog in m'n uitleg over academische achtergrond. Ik vind dat prettig wanneer mensen dat kunnen en die vaardigheden hebben opgedaan. Ik heb dat zelf heel bewust geleerd in de afgelopen jaren, en dat vind ik een goede eigenschap van mezelf. Dan hoeft een onderwerp helemaal niet altijd politiek of wetenschappelijk van aard te zijn, maar het is wel prettig wanneer iemand die vaardigheden bezit.

Zo kon ik me af en toe ook wel ergeren aan mijn ex, die dan veel te simplistisch dacht over mijn master thesis. Hij wist gewoon niet wat het allemaal in hield, omdat hij gewend is kortbondige financiele verslagen te maken. Nou weet ik daar weer de ballen van, maar ik merkte dat ik het gewoon irritant vond als hij niet begreep dat ik nog niets concreets geproduceerd had, maar wel een hele dag bezig was geweest. Dan vond hij dat ik een dag niets had gedaan en lui was geweest, terwijl ik in werkelijkheid de hele dag journals had doorgeplozen en in m'n hoofd verbanden aan het leggen was en aan het verwerken was wat ik had gelezen. Nou heeft dat misschien ook met zijn karakter te maken, maar ik vond het wel irritant, en ik merkte hoe prettig ik het vond om met studiegenootjes dit soort dingen wél te kunnen delen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Bolleke ma 20 jun 2011 - 9:01

Opleidingsniveau niet belangrijk, denk niveau en eq des te belagrijker. Vind het een beetje vreemd te stellen dat alleen universitair opgeleiden mensen de krant lezen, naar een journaal kijken en verder kijken dan de achtertuin.
Ik vind dat een heel generaliserende zin, en geeft mij het idee dat je je wel degelijk verheven voelt tot minderopgeleiden Marin, terwijl het op het forum nooit over komt alsof je zo hoog bent opgeleid. Eerder het tegenovergestelde.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:11

Dat zei ik ook helemaal niet, dat alleen hoogopgeleide mensen de krant lezen. Maar het is wel waarschijnlijker dat ze de krant lezen en daarin geinteresseerd zijn. En zoals ik al zei: het is geen dealbreker, maar ik vind het wel een prettige eigenschap. En ik vind dat ik alle recht daar toe heb om dat als relatie eis te stellen.

En je laatste opmerking is werkelijk waar zo laag en denigrerend dat ik die maar negeer. Jij komt ook altijd alleen maar reageren als er iets lulligs te plaatsen valt he, vervelende eigenschap is dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:15

Kruimeltje: ik heb nergens zien staan dat alleen wo'ers alleen de krant lezen en het journaal kijken? Daarbij vind ik je opmerking over Marin helemaal nergens op slaan, komt een beetje over alsof je niet meer weet wat je moet zeggen dat je maar wat in het rond slaat met opmerkingen. Als je niks zinnigs weet toe te voegen aan deze discussie reageer dan gewoon niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 2 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum