Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 8 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:20

June schreef:
Marin schreef:
Ik vind die topics ook opschepperig :P. Alles wat je over jezelf zegt wat positief is, is opschepperig. O ja en je mag ook niet negatief over jezelf praten, want dat is aandachttrekkerij en dan wil je alleen maar het tegenovergestelde horen.

Dit zeg maar.. dat was niet echt serieus. Meer echt niet serieus.

Nu quote je per ongeluk mij als jezelf volgens mij. Maar die sarcastische opmerking had ik er nog wel uitgepikt ja. Zo slim ben ik dan nog net weer wel.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 8 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:21

Haha, oké, gelukkig en ik had het al aangepast Wink.

Gast
Gast

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 23:21

@June; ik zat niet op te letten. Maar uit ervaring weet ik te vertellen dat zonder smiley sarcasme in tekst moeilijk over te brengen is. Dit komt omdat de sarcastische toon in je stem dan mist. Het is enkel een observatie die ik jaren geleden heb gedaan aan de hand van smsjes.

@Marin; tja, geen tips om kort en duidelijk te worden. Wees gewoon jezelf. Je vrienden zijn toch niet voor niets jouw vrienden. Ze mogen duidelijk jou om wie jij bent, klaar. Verder ben je slim genoeg (toch Wink ) om je omgeving te observeren en verbanden te leggen en dit te analyseren en te vertalen in je eigen gedrag. Het vervangen van woorden (zoals een vork ipv ket - of is dit enkel ouderwets brabants?) scheelt vaak al een hoop.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Guus ma 20 jun 2011 - 23:22

Marin schreef:
Melis_je schreef:Dus moeilijke woorden maken dat je iets in een korte zin kan zeggen. Ik doe mijn best om me aan te passen, want ik vind het fijn om begrepen te worden. Maar ik krijg het niet voor elkaar in korte zinnen. Als ik het probeer (op feestjes bijv.) kijkt iedereen me daarna aan en vraagt wat ik nou bedoel. Kort & duidelijk zijn lukt me niet. Iemand tips?

Pfff nee, ik kan ook echt niet kort en bondig zijn. Mijn essays gingen altijd over de woord limiet heen. Maar, er is mij altijd gezegd dat iemand pas echt goed kan schrijven (weet niet of dat ook voor intelligentie geldt dan), wanneer je kort en bondig hetzelfde punt kunt overbrengen als in lange, complexe zinnen smile

Ik had juist altijd moeite om aan mijn woorden te komen, terwijl echt alles wat erin moest staan erin stond... vind het mooi als mensen lange, mooie zinnen kunnen maken. Ik ben op papier zoals ik telefoneer: kort en bondig nerd

(dat geld wel alleen voor studie of werk btw, hier op het forum zet ik meestal gelijk verklaring e.d. erbij... is er een soort van ingeslopen omdat er vaak uiteindelijk toch wel naar gevraagd wordt en ik geen zin heb dat er misverstanden ontstaan)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 23:22

Rush schreef:
Antibes schreef:
Rush schreef:Ruimtelijk inzicht als dat tapijt verhaal heb ik wel, maar blokjes tellen zoals met die IQ test van BNN, dan ga ik direct de mist in.

Scheelt weer dat die BNN IQ test nergens op slaat.. clown Dus wellicht val je nog mee! Very Happy
Haha, ik had wel een hoge score hoor, op die blokjes na. angel

In dat geval, uiterst betrouwbaar die test! cheers
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:22

Dat ben ik wel met je eens hoor, Tabbert, maar ik dacht dat het in dit geval wel duidelijk genoeg was door de manier van schrijven. Maar goed, je mist inderdaad altijd een toon met schrijven natuurlijk smile.

Gast
Gast

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 23:24

Aha, nouja, sarcasme of niet. Ik werd als nieuweling al na een paar berichten uitgemaakt voor slet. Maar ach. Hier is het al gezelliger.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:24

Tabbert schreef:

@Marin; tja, geen tips om kort en duidelijk te worden. Wees gewoon jezelf. Je vrienden zijn toch niet voor niets jouw vrienden. Ze mogen duidelijk jou om wie jij bent, klaar. Verder ben je slim genoeg (toch Wink ) om je omgeving te observeren en verbanden te leggen en dit te analyseren en te vertalen in je eigen gedrag. Het vervangen van woorden (zoals een vork ipv ket - of is dit enkel ouderwets brabants?) scheelt vaak al een hoop.

Thanks. Ik heb trouwens niet het idee dat ik moeilijke woorden moet vervangen voor simpelere woorden. Zoals ik al zei is m'n Nederlandse woordenschat aan de slechte kant. Daarentegen wees Fauve mij er net op dat ik synonym had geschreven ipv synoniem, dat is dus het Engelse woord. Dáár ga ik dan weer de mist in. Maar ook dat gaat steeds beter. En zo leren we allemaal eigen dingen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:24

Tabbert schreef:Aha, nouja, sarcasme of niet. Ik werd als nieuweling al na een paar berichten uitgemaakt voor slet. Maar ach. Hier is het al gezelliger.

Haha wow, ja zo gaat het hier soms (helaas) aan toe. In welke context was dat?

Gast
Gast

Bericht  Guus ma 20 jun 2011 - 23:25

June schreef:
Goochempie schreef:ben alleen wel heel langzaam met antwoorden laughcry

Wil je nou horen dat je helemaal niet langzaam bent Wink?

zucht, zeg dan gewoon: neeee hoor Goochem, je bent gewoon lekker gemiddeld snel!

zo tast het mijn perfect opgebouwde imago aan
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:26

Goochempie schreef:
(dat geld wel alleen voor studie of werk btw, hier op het forum zet ik meestal gelijk verklaring e.d. erbij... is er een soort van ingeslopen omdat er vaak uiteindelijk toch wel naar gevraagd wordt en ik geen zin heb dat er misverstanden ontstaan)

Oh ja op het forum dek ik mezelf ook altijd al van alle kanten in, door dingen toe te voegen, m'n argumenten alvast zelf te weerleggen voordat een ander dat doet, etcetera. Eigenlijk heel vermoeiend.

Gast
Gast

Ik ben van mijzelf (als het gaat om schoolwerk) heel erg beknopt. Ik weet dat dat niet goed gevonden word (blijkbaar gaan ze voor kwantiteit ipv kwaliteit) dus donder ik er altijd maar een aantal moeilijke woorden tussen (tja ik haal ze altijd van synoniemen.net) of ergens uit de modulehandleiding.

En op een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om dan een voldoende te scoren Wink

Gast
Gast

@ Marin: Bij jou valt het me de laatste tijd niet vaak meer op, eerst wat meer, maar veel mensen die heel veel met Engels bezig zijn, gaan samenstellingen los schrijven. Bijvoorbeeld 'was rek' in plaats van 'wasrek' en 'visite kaartje' in plaats van 'visitekaartje'. Verder vind ik het nooit storend wanneer mensen 'te gemakkelijke' woorden gebruiken. Dat valt me ook niet op (tot ze elke tien tellen vragen wat iets betekent natuurlijk).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:27

Melis_je schreef:Dus moeilijke woorden maken dat je iets in een korte zin kan zeggen. Ik doe mijn best om me aan te passen, want ik vind het fijn om begrepen te worden. Maar ik krijg het niet voor elkaar in korte zinnen. Als ik het probeer (op feestjes bijv.) kijkt iedereen me daarna aan en vraagt wat ik nou bedoel. Kort & duidelijk zijn lukt me niet. Iemand tips?

Inburgeringscursus volgen Wink

Gast
Gast

Marin schreef:
Goochempie schreef:

Oh ja op het forum dek ik mezelf ook altijd al van alle kanten in, door dingen toe te voegen, m'n argumenten alvast zelf te weerleggen voordat een ander dat doet, etcetera. Eigenlijk heel vermoeiend.

Maar dat doe ik ook. Ik geef altijd duidelijk aan dat ik dat 'persoonlijk' vind.

Dat vind ik echt aan dit forum, mensen vallen zovaak over woorden of zinnen terwijl ze gewoon begrijpen wat je bedoelt.

Gast
Gast

Goochempie schreef:ben alleen wel heel langzaam met antwoorden laughcry

Neeee hoor Goochem, je bent gewoon lekker gemiddeld snel! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:28

Zijn er hier ook hoogopgeleiden die voornamelijk in beelden denken ipv in taal? Daar heb ik dus last van. Dat ik soms niet heel goed uit mijn woorden kan komen, terwijl ik het in beelden juist razendsnel voor me zie. Dan frustreert het me wel eens dat een ander niet in mijn hoofd kan meekijken. Met studeren zet ik de taal ook altijd bewust om in beelden, omdat ik het anders sneller vergeet.

Gast
Gast

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 23:29

@Marin: Ik had het ook niet over simpele woorden, maar andere woorden.

Tja, dat was inderdaad een zeer warme welkom. Maar dat was in de context in het biechttopic dat ik zei dat ik een oogje had op een bezet iemand (en wist dat het fout was, maar helaas niets aan gevoelens kan doen). Nu ben ik ook benieuwd naar dat geldtopic. Ik ga eens nog wat discussies voeren hier. Maar dan iig goed beargumenteerd.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Bericht  Guus ma 20 jun 2011 - 23:29

Marin schreef:
Goochempie schreef:

indeed, eigenlijk wel

ik heb, bedenk ik me nu, een ik-schop-tegen-het-forum bui vandaag... af en toe kan ik een beetje iebelig worden van het gemiep, maar ik hou me dan altijd maar buiten de discussie nerd

over sarcasme hier op het forum heb ik trouwens best snel geleerd overal smileys bij te knallen, Marin bleef maar overal op ingaan, mega irritant

pirat
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:30

James schreef:Zijn er hier ook hoogopgeleiden die voornamelijk in beelden denken ipv in taal? Daar heb ik dus last van. Dat ik soms niet heel goed uit mijn woorden kan komen, terwijl ik het in beelden juist razendsnel voor me zie. Dan frustreert het me wel eens dat een ander niet in mijn hoofd kan meekijken. Met studeren zet ik de taal ook altijd bewust om in beelden, omdat ik het anders sneller vergeet.
Ik ben niet hoogopgeleid maar ik heb dit dus precies hetzelfde. Misschien door hooggevoeligheid? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:30

Punk'd, ik heb ook oneindig veel de thesaurus gebruikt hoor. Dat kan ook helemaal geen kwaad, op die manier leer je ook weer veel woorden. En soms kom ik gewoon niet op een woord, ligt het op het randje van m'n tong en 'voel' ik een woord als het ware, en door bij de thesaurus te kijken, kan ik er zo achter komen wat ik bedoelde.

Zo lang het niet zo erg is als bij Joey (Tabbert, daar is ie, de Friends referentie), is er niets mis mee.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 23:31

Tabbert schreef:
Dat was maar één persoon en nog anoniem ook. Was jij eerst iemand anders?
@ Francaise: oh, misschien best een goede tip. Even googlen of er iets online staat.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:31

June schreef:@ Marin: Bij jou valt het me de laatste tijd niet vaak meer op, eerst wat meer, maar veel mensen die heel veel met Engels bezig zijn, gaan samenstellingen los schrijven. Bijvoorbeeld 'was rek' in plaats van 'wasrek' en 'visite kaartje' in plaats van 'visitekaartje'. Verder vind ik het nooit storend wanneer mensen 'te gemakkelijke' woorden gebruiken. Dat valt me ook niet op (tot ze elke tien tellen vragen wat iets betekent natuurlijk).

Ja klopt! Ik deed (en doe nog steeds naar mijn idee, maar fijn te horen dat het minder wordt) dat heel veel. Ik was laatst met m'n zus een Engelse sollicitatiebrief aan het schrijven voor haar, en zij verbaasde zich er over dat zo veel in het Engels aan elkaar geschreven wordt.

Gast
Gast

Bericht  Guus ma 20 jun 2011 - 23:31

James schreef:Zijn er hier ook hoogopgeleiden die voornamelijk in beelden denken ipv in taal? Daar heb ik dus last van. Dat ik soms niet heel goed uit mijn woorden kan komen, terwijl ik het in beelden juist razendsnel voor me zie. Dan frustreert het me wel eens dat een ander niet in mijn hoofd kan meekijken. Met studeren zet ik de taal ook altijd bewust om in beelden, omdat ik het anders sneller vergeet.

ja! ik ben heel visueel ingesteld... ik kan ook altijd nog voor me halen hoe beelden eruit zagen op tv in het nieuws... of mensen bij sommige situaties die weer aangehaald worden.
Ook als mensen iets vertellen of docenten iets uitleggen zag ik het altijd voor me

*zo niet leuk als het nare of seksueel getinte dingen zijn van mensen waarvan je dat niet voor je wil zien*
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:31

Storm schreef:
Ik ben niet hoogopgeleid maar ik heb dit dus precies hetzelfde. Misschien door hooggevoeligheid? laughcry

Nee, dan is je rechter hersenhelft beter ontwikkeld dan je linker. Mensen die voornamelijk in taal denken hebben de linker hersenhelft beter ontwikkeld. Ongeveer 95 procent van de bevolking is taaldenker en maar 5 procent beelddenker.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: