Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloven jullie?

+39
Sweety
Melis_je
Chocoholic
Dennenappel
loura
Butterfly78
Teddyaapje
Shisha
nina
luisa
Miss G
Flippin' Bitch
Qiara
lieke89
Chocolate Cookie
Fearie
_Femme
Mari
TukTuk
Lavendel
VeryCherry
Lotus
Ilargi
Polly
Phileine
Jeanette
Printje
Mamasapje
JoyceVL
Monte
Juul
*Lookie*
Zora
Sarah1985
Burn
Arwyn
SuperGrover
Floor
Travel-Addict
43 plaatsers

Pagina 9 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:09

[quote="Jen_"]
Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het heel, heel eng om te geloven in een duivel. Misschien heb ik iets te vaak excorcist films gekeken, ik weet het niet, maar ik word zo naar van het idee dat een duivel in je kan gaan zitten. Ik wil daar níet in geloven gewoon.
Oe ja, brrr. Mijn beeld van de duivel is wel iets anders, ik geloof dat al het kwade uit hem voortkomt, net zoals ik geloof dat al het goede uit God voortkomt. Hoe hij er verder uitziet, met of zonder hoorntjes enzo :P, dat weet ik niet. Vind ik ook niet belangrijk. Ik houd me ook niet zoveel bezig met de duivel; die eer gun ik hem niet. Misschien kun jij die redenering ook gebruiken als je weer eens bang bent?
Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:09

Gloria schreef:
Jen_ schreef:Wow ik heb al teveel meegemaakt om er zo over te denken als jij smile
Je bedoelt over hem de eer van de angst niet gunnen?

Nee daar ben ik het 100% mee eens, maar dit

'ik geloof dat al het kwade uit hem voortkomt, net zoals ik geloof dat al het goede uit God voortkomt. Hoe hij er verder uitziet, met of zonder hoorntjes enzo , dat weet ik niet. Vind ik ook niet belangrijk. Ik houd me ook niet zoveel bezig met de duivel; die eer gun ik hem niet.'

Is voor mij te abstract. Ik zie de duivel dus meer zoals Storm hem zich kan voorstellen. Door de dingen die ik zelf heb meegemaakt *whoooo spookie*

Edit maar ik zie hem óók zoals jij hem omschrijft Gloria. Hmm ben ik nog te volgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:11

Melis_je schreef:Ik geloof juist niet dat dingen een reden hebben. Ik kan me er prima in vinden dat er geen plan is en dat leven geen doel heeft. Ik zie het als gevolg van geboren worden, that's it.
Ik denk trouwens dat dit de makkelijkste manier van leven is. De waarom-vraag verdwijnt hier ook gewoon. Lijkt me heel aantrekkelijk Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:11

Jen_ schreef:Is voor mij te abstract. Ik zie de duivel dus meer zoals Storm hem zich kan voorstellen. Door de dingen die ik zelf heb meegemaakt *whoooo spookie*

Edit maar ik zie hem óók zoals jij hem omschrijft Gloria. Hmm ben ik nog te volgen?
Ik wil het eigenlijk niet vragen, maar heb jij bewijs gezien dat een mens echt bezeten kan raken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:14

Jen_ schreef:Is voor mij te abstract. Ik zie de duivel dus meer zoals Storm hem zich kan voorstellen. Door de dingen die ik zelf heb meegemaakt *whoooo spookie* Edit maar ik zie hem óók zoals jij hem omschrijft Gloria. Hmm ben ik nog te volgen?
Jep, ik volg je. Ben het ook wel met je eens, geloof ik maar ik leg misschien andere accenten omdat ik niet heb meegemaakt wat jij hebt meegemaakt. Voor jou is de duivel echt praktijk geworden. Jij hebt 'm echt 'gezien', terwijl ik 'm alleen maar kan herleiden (die redenering van 'er is kwaad, dus duivel').

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Shisha di 26 apr 2011 - 22:14

Polly schreef:
Shisha schreef:Voor degenen die in god geloven, geloven jullie dan ook in de duivel?

Mijn vriend legt het ook altijd zo uit dat de mens vrije wil heeft gekregen en dus de keuze kan maken om leed bij andere toe te brengen. Dat god wel kan ingrijpen maar dit niet doet omdat het de vrije wil tegenspreekt. En dan heb je nog de duivel die voor slechte dingen zorgt, je probeert te overtuigen zodat je de verkeerde keuze maakt en niet in god geloofd zodat je niet naar de hemel gaat.

Dit vind ik altijd zo'n vervelende uitspraak. De verkeerde keuze. Ongelovigen hebben geen medelijden nodig omdat ze niet naar de hemel gaan vanwege hun verkeerde keuzes. Ik vind het gewoon niet netjes om ervan uit te gaan dat jouw visie de enige juiste is en iedereen die niet gelooft met medelijden te behandelen.
Niet tegen jou persoonlijk bedoeld hoor Shisha, dit is gewoon iets dat vaker naar vorgen komt in een discussie over het geloof. Ik snap niet waarom Loura commentaar krijgt dat haar uitspraak arrogant is, terwijl zij het ziet als een logische benadering op het ontstaan van geloof. En bovenstaande uitspraak wordt dan wel geaccepteerd.



Het is de visie van mijn vriend. Ik geloof niet (of eigenlijk half, ik ben er nog niet over uit) en ik loop dus ook vaak tegen dezelfde vragen aan als andere niet gelovige.
Ik vind het wel heel interessant en mijn vriend en ik hebben ook regelmatig discussies over het geloof.

Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:15

Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:17

Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile
Haha smile maar ik ben bloedserieus eigenlijk. Ik ben daar echt heel bang voor, dat je geen controle over jezelf hebt omdat er 'iets' je bezit. Dat vind ik doodeng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:17

Storm schreef:
Jen_ schreef:Is voor mij te abstract. Ik zie de duivel dus meer zoals Storm hem zich kan voorstellen. Door de dingen die ik zelf heb meegemaakt *whoooo spookie*

Edit maar ik zie hem óók zoals jij hem omschrijft Gloria. Hmm ben ik nog te volgen?
Ik wil het eigenlijk niet vragen, maar heb jij bewijs gezien dat een mens echt bezeten kan raken?

Poeh poeh poeh wat moet ik daar nu op antwoorden Very Happy Nou als je het niet wilt weten, moet je het ook niet vragen (dat doe ik zelf ook altijd, dingen vragen, enge dingen waarop ik het antwoord niet wil weten, dan krijg ik antwoord en ben ik nog banger haha)

Maar ja wat is bewijs he? Weet je, ik wil het niet hier zo schrijven, te privé.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:18

Storm schreef:
Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile
Haha smile maar ik ben bloedserieus eigenlijk. Ik ben daar echt heel bang voor, dat je geen controle over jezelf hebt omdat er 'iets' je bezit. Dat vind ik doodeng.

Oh en zelf ben ik hier dan weet niet bang voor, want God is veel sterker. Heb geen angst dat dit mij ooit zal overkomen. Niet bang zijn Storm!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Kabouter di 26 apr 2011 - 22:18

Ik wil me altijd heel graag mengen in dit soort gesprekken, maar omdat ik niet weet wat ik geloof, doe ik het nooit.
Van de ene kant kan ik namelijk niet geloven dat er een God bestaat, maar van de andere kant zou ik wel heel graag willen dat ik daarmee dingen kon verklaren.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:19

Butterfly78 schreef:
Storm schreef:Wat me wel opvalt, is dat gelovigen nooit een antwoord kunnen geven op de vraag: waarom lijden mensen zo als er een God is? Waarom is er dan zoveel ellende?

Dat bedoel ik dus.

Omdat mensen een vrije wil hebben en het dus wel zelf doen. Overal zitten consequenties aan vast. En dat zit denk ik al in de kleine dingetjes. Je lichaam bijv verpesten door te gaan roken. Of de bio industrie: dieren en het eten voor mensen verpesten door er van alles bij in te spuiten. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:21

Gloria schreef:
Storm schreef:
Melis_je schreef:Maar degene die eronder lijdt, heeft lang niet altijd schuld. Dat stoort me aan de 'de mens doet het zelf'-uitleg.
Mij ook. Hoe veel onschuldige mensen sterven er door de keuze die iemand anders maakt?
Dat begrijp ik wel, en ik ervaar dat zelf ook wel. Ik denk ook dat 'de mens doet het zelf'-uitleg niet alles verklaart over het lijden op aarde.

Anderzijds geldt ook dat de kwaden het verknallen voor de goeden. De goeden hebben dan geen schuld en tóch lijden zij. In sommige gevallen kunnen andere mensen daar niets aan doen. Maar meestal doen mensen elkaar dat lijden aan. Als je al kijkt naar handel (mensenhandel, kledinghandel, diamantenhandel, voedselhandel), hoeveel mensen daar de dupe van zijn, terwijl wij ervan profiteren. Als ik daar goed over nadenk, en welk aandeel ik daarin heb, kan ik daar heel verdrietig van worden. En dan vraag ik soms aan God waarom Hij niet ingrijpt. Die vraag mag je ook laten staan, vind ik.

Omdat de mens er anders niks van leert. Dat denk ik dan als je het vanuit die visie gaat bekijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:22

Shisha schreef:

Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.

Ik geloof dit inderdaad. Ik geloof niet dat je kunt zeggen, oh ik doe dit gewoon, want Jezus is toch voor mij gestorven en dan bid ik toch even? Dus alleen wanneer je oprechte spijt hebt, kun je vergeving krijgen. Dan ga ik er ook van uit dat mensen, als ze iets slechts hebben gedaan, niet in herhaling vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:23

Jen, je hebt helemaal gelijk. Ik had het ook niet moeten vragen, daar word ik alleen nog maar banger van smile maar angst en nieuwsgierigheid liggen zó dicht bij elkaar he. En inderdaad, wat is bewijs? Wat voor de één echt is, is voor de ander volslagen onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:24

Chipp schreef:
Shisha schreef:

Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.

Ik geloof dit inderdaad. Ik geloof niet dat je kunt zeggen, oh ik doe dit gewoon, want Jezus is toch voor mij gestorven en dan bid ik toch even? Dus alleen wanneer je oprechte spijt hebt, kun je vergeving krijgen. Dan ga ik er ook van uit dat mensen, als ze iets slechts hebben gedaan, niet in herhaling vallen.

Grote edit: Chipp ik begreep je verkeerd, ben het juist met je eens!

Shisha: eh ja ik vind het wel een beetej raar dat je dan dus eigenlijk verwacht dat mensen die niet geloven, wel in de hemel terecht komen? Ze geloven er toch niet in Very Happy


Laatst aangepast door Fauve op di 26 apr 2011 - 22:26; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:24

Uit de Tao Te King: Gaat ook over goed en kwaad, mooi en lelijk en hoe je deze termen ook kunt zien.

Als mensen dingen mooi vinden moeten ze andere dingen wel lelijk vinden
Als mensen dingen goed noemen, moeten ze andere dingen wel kwaad noemen
Uit de werkelijkheid scheppen mensen een schijnwerkelijkheid
Moeilijk en gemakkelijk zijn betrekkelijk
Lang en kort hangen van elkaar af
Hoog en laag worden bepaald door een standpunt
Klank en stem zijn van elkaar afhankelijk
Voor en achter veronderstellen een gezichtspunt
Daarom handelt de wijze zonder bedoeling
En bepaalt niet wat anderen moeten doen
Hij laat alles gebeuren zoals het gebeurt en gaan zoals het gaat
Hij beschouwt wat hij doet niet als eigen verdienste
En juist daarom is hij verdienstelijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:25

Kabouter schreef:Ik wil me altijd heel graag mengen in dit soort gesprekken, maar omdat ik niet weet wat ik geloof, doe ik het nooit.
Gewoon lekker meedoen, we doen allemaal maar wat Wink. Misschien kun je het zien als een gezamenlijke zoektocht waarbij je elkaar helpt verder te komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Sweety di 26 apr 2011 - 22:26

Shisha schreef:
Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.
Dat vind ik dus eigenlijk ook. Als je mensen heb vermoord en je heb oprecht spijt dan mag je wel bij God komen. Maar iemand die niet geloofd komt niet in de hemel. Waarom hebben die mensen die iemand hebben vermoord ( of zelfs meerdere ) meer "recht" om te komen in de hemel dan iemand die wel netjes hebben geleefd?

( recht is tussen haakjes omdat ik even geen ander woord weet )
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:27

Giacomo schreef:Omdat de mens er anders niks van leert. Dat denk ik dan als je het vanuit die visie gaat bekijken.
Eens. Maar hoe lang moet dat nog duren? Want elke generatie weer moeten de mensen die dingen leren en het resultaat is vaak zo mager #hopeloos

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Shisha di 26 apr 2011 - 22:28

Chipp schreef:
Shisha schreef:

Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.

Ik geloof dit inderdaad. Ik geloof niet dat je kunt zeggen, oh ik doe dit gewoon, want Jezus is toch voor mij gestorven en dan bid ik toch even? Dus alleen wanneer je oprechte spijt hebt, kun je vergeving krijgen. Dan ga ik er ook van uit dat mensen, als ze iets slechts hebben gedaan, niet in herhaling vallen.

Dus met andere woorden (zo zei ik het ook tegen mijn vriend) als Hitler op het allerlaatste moment vlak voordat hij dood ging echt oprecht spijt zou hebben van wat hij heeft gedaan en om vergeving heeft gevraagd is hij dus gewoon naar de hemel.
En dat vind ik nou zo moeilijk om mij voor te stellen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:28

Sweety schreef:
Shisha schreef:
Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.
Dat vind ik dus eigenlijk ook. Als je mensen heb vermoord en je heb oprecht spijt dan mag je wel bij God komen. Maar iemand die niet geloofd komt niet in de hemel. Waarom hebben die mensen die iemand hebben vermoord ( of zelfs meerdere ) meer "recht" om te komen in de hemel dan iemand die wel netjes hebben geleefd?

( recht is tussen haakjes omdat ik even geen ander woord weet )

Nogmaals, waarom zouden mensen die niet geloven in de hemel willen komen? Die bestaat dan toch niet volgens hen?

En goh, misschien heeft God wel een uitzondering gemaakt voor Hitler, weten wij veel.


Laatst aangepast door Fauve op di 26 apr 2011 - 22:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:28

Fauve schreef:

Nogmaals, waarom zouden mensen die niet geloven in de hemel willen komen? Die bestaat dan toch niet volgens hen?
Haha, inderdaad..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:29

Ik vraag me altijd af hoe je kan weten of een keuze goed is of slecht. Want volgens mij bestaan er niet echt goede of slechte keuzes. Keuzes worden pas goed of slecht als de norm van de maatschappij zegt dat het een goede of slechte keuze is. Maar als je helemaal naar het begin van jezelf gaat, zonder de norm van de maatschappij mee te rekenen kan je keuzes alleen maar goed of slecht labelen op basis van je eigen gevoel. Daarom geloof ik dus ook niet in een Jezus die gestorven is voor onze zonden en dat dit en dat slecht zou zijn. Dat is ook maar een mensenoordeel, niks meer en niks minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:29

Fauve schreef:
Chipp schreef:
Shisha schreef:

-

Ik geloof dit inderdaad. Ik geloof niet dat je kunt zeggen, oh ik doe dit gewoon, want Jezus is toch voor mij gestorven en dan bid ik toch even? Dus alleen wanneer je oprechte spijt hebt, kun je vergeving krijgen. Dan ga ik er ook van uit dat mensen, als ze iets slechts hebben gedaan, niet in herhaling vallen.

Grote edit: Chipp ik begreep je verkeerd, ben het juist met je eens!


Ik ging net een heel verhaal typen. Hahah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 9 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum