Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

+17
Mari
Melis_je
Sweety
Yzma
JD
Miss G
rapa nui
jena
Spring
Bolleke
TukTuk
Rovine
Susan
Caro
Chocolate Cookie
Jerry
SuperGrover
21 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school - Pagina 5 Empty Re: Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:19

Hoofddoek zelf is net het probleem, de zichtbare uiting van het geloof is een probleem!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school - Pagina 5 Empty Re: Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:20

vruchtenhagel schreef:
Jen_ schreef:
Smikkell schreef:
Jen_ schreef:
vruchtenhagel schreef:Ik vind het altijd een beetje vreemd... Moeilijk doen om een hoofddoek terwijl nonnen ook een hoofddoek dragen.Verder zijn de redenen waarom (en daarmee ook de wijze waarop) een moslima een hoofddoek draagt verschillend per persoon. De één houdt zich strikter aan de oude reden om de haar schoonheid alleen voor haar man te kunnen laten zien en de ander ziet het als een herkenning voor de buitenwereld dat ze een moslima is.

Wat de school betreft, ik vind het moeilijk. Ik vind dat je je geloof uit moet kunnen dragen. Voor het meisje betekent dat, dat ze een hoofddoek mag dragen. Maar voor de school betekent het dat ze hun katholieke geloof ook uit mogen dragen. Al vind ik wel dat ze haar dan in eerste instantie niet aan hadden moeten nemen.

Sorry ik vind dit een raar argument. Het is duidelijk dat moslima's een hoofddoek dragen vanwege hun Ismalitische geloof, niet omdat ze katholiek zijn.
Beiden dragen ze hoofdbedekking met het geloof als reden..

Ja maar behalve nonnen, ken ik geen enkele katholiek met een hoofddoek, jij wel?

Maar waarom als het katholieke geloof een hoofddoek bij nonnen wel accepteert, waarom dan niet bij een moslima? Dat ze een moslima was hadden ze sowieso al geaccepteerd anders hadden ze haar niet aangenomen.

Omdat het duidelijk is dat de moslima de hoofddoek draagt vanwege haar islamitische geloof. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk te snappen? Blijkbaar hecht die school daar waarde aan, zijn ze er op die school strenger in.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:24

Smikkell schreef:Hoofddoek zelf is net het probleem, de zichtbare uiting van het geloof is een probleem!
Net als die docent die wel homo mocht zijn maar het niet in de praktijk mocht brengen zolang hij werkte op een katholieke school.

Ik vind niet dat je binnen het onderwijs aan kinderen (zichtbaar) groepen, geloof of geaardheid kunt buitensluiten. Ze zijn niet minder dan anderen, ze bestaan en ze zijn gelijk. Op een Islamitische school kan verteld worden dat er ook Christenen zijn en andersom.

Die kinderen hebben ook niet zelf voor hun geloof gekozen, het is een keuze van hun ouders. Door ze breed op te voeden en te onderwijzen kunnen ze later zelf hun keuze maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:24

Smikkell schreef:
Smikkell schreef:Hoofddoek zelf is net het probleem, de zichtbare uiting van het geloof is een probleem!
Net als die docent die wel homo mocht zijn maar het niet in de praktijk mocht brengen zolang hij werkte op een katholieke school.

Precies en dat is zo krom. Wat is praktiserend homo zijn op een school trouwens? Vind het zo raar.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:25

Marin schreef:
Smikkell schreef:

Precies en dat is zo krom. Wat is praktiserend homo zijn op een school trouwens? Vind het zo raar.
Meneer mocht de gevoelens wel hebben maar niet daadwerkelijk een relatie aangaan Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:35

Mijn vergelijking tussen nonnen en moslima's was een algemene opmerking. Ik vind het vreemd dat mensen een hoofddoek bij nonnen wel accepteren en bij moslima's niet.

Deze vergelijking gaat natuurlijk nu niet op omdat het hier gaat om het uitdragen van het Islamitische geloof op een Katholieke school.

Gast
Gast

Bericht  JD ma 28 maa 2011 - 9:40

hmmm ik vind het een beetje lastig, weet ook niet wie ik meer begrijp (of minder) de school of het meisje....

op zich begrijp ik de school wel, aangezien ze streng katholiek zijn, maar ja...dan had je dit ook kunnen voorzien toen je dit meisje toeliet op de school.
Is net als een homo toelaten, en hem dan van school sturen als hij hand in hand loopt met een man...om maar even een stomme vergelijking te maken.

Aan de andere kant... dat meisje heeft nooit een hoofddoek gedragen, zag op de tv dat haar moeder/zusje er ook geneen dragen, dus dan moet ze er misschien ook niet zo'n punt van maken en hem gewoon afdoen...ze zit tenslotte niet eeuwig op die school.
Sja het blijft een lastige keuze, en ik vind dat er voor allebei wat te zeggen valt...

maar puur even los van dit verhaal; ik vind dat hoofddoekjes moeten kunnen, maar burka's niet.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:44

vruchtenhagel schreef:Mijn vergelijking tussen nonnen en moslima's was een algemene opmerking. Ik vind het vreemd dat mensen een hoofddoek bij nonnen wel accepteren en bij moslima's niet.

Deze vergelijking gaat natuurlijk nu niet op omdat het hier gaat om het uitdragen van het Islamitische geloof op een Katholieke school.

Ik wou net zeggen; ik vind niks mis met een hoofddoek an sich, maar niet op bepaalde plaatsen. Net zoals ik niks mis vind met homoseksualiteit, maar níet op een christelijke (of Islamitische for that matter) school.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:47

Trisha schreef:
vruchtenhagel schreef:Mijn vergelijking tussen nonnen en moslima's was een algemene opmerking. Ik vind het vreemd dat mensen een hoofddoek bij nonnen wel accepteren en bij moslima's niet.

Ik wou net zeggen; ik vind niks mis met een hoofddoek an sich, maar niet op bepaalde plaatsen. Net zoals ik niks mis vind met homoseksualiteit, maar níet op een christelijke (of Islamitische for that matter) school.
Waarom?

Edit: soms ben je Christen/Moslim en docent en homoseksueel. Sja, mensen horen niet in hokjes. Ook in het Islamitische geloof en het Christelijke geloof komen mensen voor met homoseksuele gevoelens. Je kan ze doodzwijgen of het een ziekte noemen, maar ze bestaan. Ook tussen de nieuwe generatie kinderen op die scholen zitten weer een paar leerlingen die er later achter komen dat zij homoseksueel zijn. En ook zij hebben weer geleerd dat ze niet mogen bestaan..

Laatst aangepast door Smikkell op ma 28 maa 2011 - 9:51; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:49

Omdat 't Christendom 'tegen' homoseksualiteit is. Ik ben het er misschien niet mee eens, maar ik respecteer dat geloof wél, dan moet je zoiets niet bewust gaan opzoeken. Vind ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:51

Trisha schreef:Omdat 't Christendom 'tegen' homoseksualiteit is. Ik ben het er misschien niet mee eens, maar ik respecteer dat geloof wél, dan moet je zoiets niet bewust gaan opzoeken. Vind ik.
Zie mijn edit..

Gast
Gast

Bericht  JD ma 28 maa 2011 - 9:51

ik vind wel dat het christelijk geloof in dat opzicht erg ouderwets en bekrompen is...hoofddoeken, homoseksualiteit....het is allemaal niet goed, terwijl ik persoonlijk vind dat dit gewoon dingen zijn die bij onze hedendaagse maatschappij horen. We hebben nu eenmaal een multiculturele samenleving, waarin mensen van alle geloven en leefwijzen zich aan elkaar dienen aan te passen, en de een wat meer dan de ander....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:55

Kijk, ik sta zelf niet achter de 'keuzes' die 't Christendom maakt (of misschien soms zelf maakt vóór zijn aanhangers) maar het bestaat, dat respecteer ik wel. Dat zou iemand met een homoseksuele geaardheid dan ook moeten doen, toch?

Of iemand met een hoofddoek etc. We kunnen er heel lang om heen draaien en we kunnnen 100 x roepen, dat 't Christendom bekrompen is (en daarmee de Islam dus ook, want die zijn net zo hard anti-homo als de Christenen) en ik ben 't er ook mee eens, maar 't feit is gewoon dat die geloven bestaan, dat ze 'regels' hebben die héél oud zijn en ook vooral héél bekend zijn.

Waarom moeten we hoofddoekjes en homoseksuelen leraren wél accepteren en vrij laten in hun doen en laten en vallen we het christendom er op aan?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:02

Ik vind het wel een rare vergelijking van homoseksualiteit met geloof. Homo's moeten overal voor de klas kunnen, ik snap best dat je niet wil dat je kind het gay-a-b-c krijgt voor geschoteld, maar in feite gaat het ook niemand wat aan wat de leerkracht in zijn vrije tijd doet. Zolang die kinderen daar maar geen 'last' van ondervinden.

Het uiten van een geloof op een school waar een ander geloof word gepraktiseerd, vind ik gewoon een beetje provoceren. Ik loop ook niet een moskee in en begin een Weesgegroetje omdat ik vind dat ik daar recht op heb. Kan dan heel goed begrijpen dat de aanwezige moslims daar niet blij mee zullen zijn. Het is ook niet nodig, er zijn zat andere plaatsen waar ik dat zou kunnen doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:07

Zero schreef:Ik vind het wel een rare vergelijking van homoseksualiteit met geloof. Homo's moeten overal voor de klas kunnen, ik snap best dat je niet wil dat je kind het gay-a-b-c krijgt voor geschoteld, maar in feite gaat het ook niemand wat aan wat de leerkracht in zijn vrije tijd doet. Zolang die kinderen daar maar geen 'last' van ondervinden.

Het uiten van een geloof op een school waar een ander geloof word gepraktiseerd, vind ik gewoon een beetje provoceren. Ik loop ook niet een moskee in en begin een Weesgegroetje omdat ik vind dat ik daar recht op heb. Kan dan heel goed begrijpen dat de aanwezige moslims daar niet blij mee zullen zijn. Het is ook niet nodig, er zijn zat andere plaatsen waar ik dat zou kunnen doen.
Ze wil ook niet met haar hoofddoek een mis in de kerk bijwonen, ze wil naar school. Nu wordt een school vergeleken met de plek waar het geloof wordt geuit.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:13

Smikkell schreef:
Zero schreef:Ik vind het wel een rare vergelijking van homoseksualiteit met geloof. Homo's moeten overal voor de klas kunnen, ik snap best dat je niet wil dat je kind het gay-a-b-c krijgt voor geschoteld, maar in feite gaat het ook niemand wat aan wat de leerkracht in zijn vrije tijd doet. Zolang die kinderen daar maar geen 'last' van ondervinden.

Ze wil ook niet met haar hoofddoek een mis in de kerk bijwonen, ze wil naar school. Nu wordt een school vergeleken met de plek waar het geloof wordt geuit.

Maar dat is toch ook zo? Zij wil haar geloof uiten door middel van het dragen van een hoofddoek. De school is katholiek, en zal hier ook zijn uitingen hebben. Ik heb ook op een katholieke school gezeten, en wij deden communie, zongen eens in de zoveel tijd liedjes over God en kregen wat mee van de godsdienst.
Ik vond er geen klap aan, maar als er duidelijk staat dat de school katholiek is, dan vind ik best dat ze dat daar mogen praktiseren en dus ook mogen zeggen dat andere geloven er niet gepraktiseerd horen te worden. Daar zijn nou juist die openbare scholen voor, zodat iedereen lekker zelf kan weten wat hij of zij gelooft en praktiseert.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:15

Zero schreef:
Smikkell schreef:

Maar dat is toch ook zo? Zij wil haar geloof uiten door middel van het dragen van een hoofddoek. De school is katholiek, en zal hier ook zijn uitingen hebben. Ik heb ook op een katholieke school gezeten, en wij deden communie, zongen eens in de zoveel tijd liedjes over God en kregen wat mee van de godsdienst.
Ik vond er geen klap aan, maar als er duidelijk staat dat de school katholiek is, dan vind ik best dat ze dat daar mogen praktiseren en dus ook mogen zeggen dat andere geloven er niet gepraktiseerd horen te worden. Daar zijn nou juist die openbare scholen voor, zodat iedereen lekker zelf kan weten wat hij of zij gelooft en praktiseert.
Beter lezen.. Een school is niet het zelfde als een moskee of kerk.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:19

Maar Smikkel, we kunnen echt héél veel elementen in dit verhaal gewoon weglaten want 't komt terug op;

Moslima wil hoofddoek dragen op katholieke school. Hoe gek is het, dat een katholieke school dan de hakken in het zand zet? Alle bijkomende zaken weggelaten, een hoofddoek op een katholieke school...

Bekrompen? Ja, vind ik wel, absoluut. Is het Christendom ouderwets? Hell yeah, vínd ik wel. Maar een hoofddoek, op een katholieke school, is niet volgens de regels, heel simpel....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:21

Smikkell schreef:
Zero schreef:
Smikkell schreef:

Beter lezen.. Een school is niet het zelfde als een moskee of kerk.

Ik lees prima dank je?confused Ook op scholen word geloof gepraktiseerd. Het zou in mijn ogen dus net zo raar zijn om je eigen geloof te provoceren op een school waar overduidelijk een ander geloof word gepraktiseerd. Blijkbaar vind men dat dit in een kerk not done is, maar dat scholen dit blijkbaar niet mogen eisen. Ze zetten toch niet voor niks het geloof er bij? Nogmaals, als je niets met een ander geloof te maken wil hebben en je eigen geloof wil praktiseren, waarom dan niet op een openbare school? Waarom mensen provoceren die gewoon graag de richtlijnen van hun eigen geloof aan willen houden?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:24

Trisha schreef:Maar Smikkel, we kunnen echt héél veel elementen in dit verhaal gewoon weglaten want 't komt terug op;

Moslima wil hoofddoek dragen op katholieke school. Hoe gek is het, dat een katholieke school dan de hakken in het zand zet? Alle bijkomende zaken weggelaten, een hoofddoek op een katholieke school...

Bekrompen? Ja, vind ik wel, absoluut. Is het Christendom ouderwets? Hell yeah, vínd ik wel. Maar een hoofddoek, op een katholieke school, is niet volgens de regels, heel simpel....
Dus als Moslim mag ze wel naar school, zolang ze er maar geen uiting aan geeft, net als die homoseksuele leerkracht..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:24

Nu doe je 't weer....

Het gaat niet over EEN school, het gaat over een KATHOLIEKE school.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:26

Trisha schreef:Nu doe je 't weer....

Maar als Moslim werd ze toch toegetalen op DIE KATHOLIEK SCHOOL!!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:27

Smikkell schreef:
Trisha schreef:Nu doe je 't weer....

Maar als Moslim werd ze toch toegetalen op DIE KATHOLIEK SCHOOL!!
Omdat ze niet praktiseerde. DAT is het verschil.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:28

Ik ben ook wel eens naar huis gestuurd om mijr haar te gaan wassen omdat ik kokosvet in mijn haar had, en dat was verboden op school... scratch

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 10:28

Ze mogen niet iemand weigeren, doen ze ook niet, ze weigeren háár niet, maar die hoofddoek, die ISLAMITSCHE hoofddoek, op die KATHOLIEKE school wél.

Ik vind je lief, maar vrees dat we hier niet uitkomen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: