Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

+17
Mari
Melis_je
Sweety
Yzma
JD
Miss G
rapa nui
jena
Spring
Bolleke
TukTuk
Rovine
Susan
Caro
Chocolate Cookie
Jerry
SuperGrover
21 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school Empty Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:50

In Volendam is een rechtzaak gaande omtrent een meisje wat geen hoofddoek mag dragen op haar Katholieke middelbare school. De school wil dus niet dat ze een hoofddoek draagt, omdat ze geen uiterlijkheden mag vertonen van haar geloof. Meisje is het er uiteraard niet mee eens en voelt zich gekrenkt in haar geloof en heeft de school voor de rechter gedaagd.

Zie nieuwsbericht.

Ik krijg dus echt vreselijke kriebels van dit soort berichten. Wat een bekrompenheid.

Wat vind jij daar van? Begrijp jij de school? Of begrijp jij het meisje?

Laatst aangepast door Marin op ma 28 maa 2011 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school Empty Re: Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

Bericht  SuperGrover ma 28 maa 2011 - 6:52

Totaal kansloos, vind ik dit. Wie heeft er nou last van als iemand een stuk stof op zn hoofd wil? Ik snap dat gezeur over hoofddoekjes gewoon echt niet. Burqa's, oké, daar hebben andere mensen daadwerkelijk last van, maar hoofddoekjes? Ik vind het gewoon zinloos gezeik.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school Empty Re: Volendams meisje dat geen hoofddoek mag dragen op school

Bericht  Jerry ma 28 maa 2011 - 6:53

ik zie tenminste 2 typefouten in de topictitel :O Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:54

Ja en het achterlijke is ook nog:

Ze mag die uiterlijkheden van haar geloof niet tonen, omdat het een katholieke school is. Had haar dan, als ze er zo op tegen zijn, in eerste instantie al niet toegelaten op die school. Als ze zo overtuigend katholiek willen zijn, of dat uit willen dragen, verandert het echt niet of er nou een moslima op school zit met doekje, of moslima zonder doekje.

Echt belachelijk.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie ma 28 maa 2011 - 6:55

Ik vind het complete onzin. Dan zouden de katholieken ook geen kruisjesketting meer mogen dragen (als ze die al om hebben). Lekker krom dus en ik vind het nog altijd respectloos.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:55

Jerry schreef:ik zie tenminste 2 typefouten in de topictitel :O Wink

Good for you. Ik zie ze zelf nu ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:56

Ik zal hier vast geen vrienden mee maken, maar... Het is een katholieke school, geen openbare school. In die zin kan ik het wel begrijpen. Maar ben het ook met Marin eens dat ze haar in eerste instantie dan niet toe hadden moeten laten. Maar wellicht droeg ze toen nog geen hoofddoek?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:56

Ik sta 100% achter de school.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:57

Chocolate Cookie schreef:Ik vind het complete onzin. Dan zouden de katholieken ook geen kruisjesketting meer mogen dragen (als ze die al om hebben). Lekker krom dus en ik vind het nog altijd respectloos.

Ben ik het niet mee eens. Ik neem aan dat je op een katholieke school gewoon een kruisje mag dragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:58

Trisha schreef:Ik sta 100% achter de school.
Me three.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:58

Serieus? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb je daar goede argumenten voor?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:59

Ik zat overigens op een Christelijke middelbare school (weinig keus in Brabantland) en daar mocht ook geen Lonsdale ed meer gedragen worden...En helemaal niks qua geloofsuiting. En dit was al 10 jaar geleden he....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:00

Storm schreef:
Serieus? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb je daar goede argumenten voor?

Ehmmm in mijn ogen is 't vrij simpel. Katholiek = .. Niet moslim. Hoofddoek = .. Redelijk moslim.

Katholieke school = Geen moslim = Geen hoofdoek = Trisha support de school. 100%.

Met een three van Leaf.

Gast
Gast

Jen_ schreef:Ik zal hier vast geen vrienden mee maken, maar... Het is een katholieke school, geen openbare school. In die zin kan ik het wel begrijpen. Maar ben het ook met Marin eens dat ze haar in eerste instantie dan niet toe hadden moeten laten. Maar wellicht droeg ze toen nog geen hoofddoek?
Nee dat droeg ze inderdaad toen nog niet. Maar toen was ze natuurlijk al wel moslima, dus als ze echt een lijn hadden willen trekken, hadden ze haar niet toe moeten laten. Ik kan me dat wel goed voorstellen, dat je een louter katholieke identiteit wil uitdragen als katholieke school. Nu gaat het echt puur om die hoofddoek, want moslima was ze toch al, en dat vind ik echt meer dan onzin.

Trisha, zou je dat uit willen leggen?

Gast
Gast

Sorry maar ik vind dat echt bekrompen hoor. Zoals iemand hierboven al zei, had dat meisje in de eerste instantie dan al niet toegelaten op school.

Gast
Gast

Bericht  Caro ma 28 maa 2011 - 7:01

Ik snap het wel van die school. Het is een katholieke school, geen islamitische of openbare school. Ik neem aan dat op islamitische scholen ook regels kennen. We wonen nog altijd in een land waarin uiting mag gegeven aan je geloof, en je kiest je school nav je geloof. Dan snap ik wel dat je geen hoofddoek mag dragen op een katholieke school...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:02

Ik stem overigens voor de uniformplicht zoals in Engeland.

Gewoon allemaal hetzelfde...Hoef je je 's morgens ook niet meer af te vragen wat je aan moet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:03

Nee want de school mag niet discrimineren, dus iemand mag zoveel mogelijk moslima zijn als diegene wilt, maar een hoofddoek is niet katholiek, dat had 't beste kind zelf ook wel kunnen bedenken. Ik vind 't dus bijna spotten met 't Christendom om tóch eigenwijs door te zetten, terwijl er zekere meneer Wilders toch een behoorlijke bekendheid heeft opgelopen en het hele issue flink in 't nieuws is geweest. Waarom dan toch die grens opzoeken? Waarom dan niet een openbare school? Dit was te verwachten.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 28 maa 2011 - 7:03

Haar op voorhand weigeren puur omdat ze moslima was had in mijn ogen juist absoluut niet gekund. Je bent vrij in wat je thuis, in je privéleven en binnen in jezelf gelooft, daar kun je iemand niet op weigeren. Het uitdragen van een bepaald geloof, dat is concreet gedrag en dat kun je wel verbieden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:03

Ik vind 't ook zó belachelijk bekrompen dat je je schoenen uit moet in een moskee.

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 28 maa 2011 - 7:04

Maar petjes mogen toch ook niet in de klas? 10 jaar geleden iig niet.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:04

Ik vind het ook gezeik. Sorry als ik het zo noem. Maar waar maakt men zich in godsnaam druk om. (oke lekkere verwoording Wink ) Ik zie ook zo niet het nadeel van een hoofddoek. ja misschien kwa hygiene (zomer) Maar dat mag toch echt geen reden zijn hoop ik. Een boerka is idd een ander verhaal omdat het gezicht verborgen zit. Voel mij er serieus ook echt ongemakkelijk bij. Maar omdat het nou het katholieke geloof ik de weg zit ....onzin.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:04

Caro schreef:Ik snap het wel van die school. Het is een katholieke school, geen islamitische of openbare school. Ik neem aan dat op islamitische scholen ook regels kennen. We wonen nog altijd in een land waarin uiting mag gegeven aan je geloof, en je kiest je school nav je geloof. Dan snap ik wel dat je geen hoofddoek mag dragen op een katholieke school...

Juist. Er zit hier ook een Hindoeschool. Stel ik was daarheen gegaan in een kort rokje en een decollete tot op mijn navel, dan was daar vast ook wat van gezegd. Je hebt je gewoon te aan te passen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:05

Trisha schreef:Nee want de school mag niet discrimineren, dus iemand mag zoveel mogelijk moslima zijn als diegene wilt, maar een hoofddoek is niet katholiek, dat had 't beste kind zelf ook wel kunnen bedenken. Ik vind 't dus bijna spotten met 't Christendom om tóch eigenwijs door te zetten, terwijl er zekere meneer Wilders toch een behoorlijke bekendheid heeft opgelopen en het hele issue flink in 't nieuws is geweest. Waarom dan toch die grens opzoeken? Waarom dan niet een openbare school? Dit was te verwachten.

Waarom laten ze dan wel een moslima toe? Ik neem aan dat die lui wel weten dat bij de islam een hoofddoekje (veelal) hoort. Ik vind het echt meer dan krom. Andersom had dat meisje inderdaad misschien beter voor een openbare middelbare school kunnen kiezen.

Maar het blijft pure bekrompenheid in mijn mening, ik vind het echt best wel misselijkmakend.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:05

Nobucta schreef:Maar petjes mogen toch ook niet in de klas? 10 jaar geleden iig niet.

Nee maar dat is toch iets heel anders dan een hoofddoekje? Met een petje draag je geen geloof uit.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: