Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?
+42
GreenGrass
Siem
Atelier Madame
Aziraphale
Starla
Antibes
Bacio
Ibbeltje
Roos'
Capt'n Zero
Poubelle
Marin
Beessie
Carmen_
Roza
Susan
Julia
Mermaid
Parisienne
Caro
nina
Sea of Trees
Bazinga
Engelse Drop
Fearie
Reeza
PapillonRose
Angela_1986
Minx
Nyx
Shisha
Marsy28
girli
Purpleflower
VanillaRose
Phileine
Bolleke
TukTuk
Happydobby
Lady4
Luce
JD
46 plaatsers
Pagina 9 van 9
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?
Ik zou, als je met de huurtoeslag uit gaat komen, gaan voor het appartement! Ook al zegt dat meisje nu toe voor de kamer, straks blijft ze maar een paar maanden en zit je weer in hetzelfde schuitje.
Volgens mij kan je sowieso wel rond de 250 euro huurtoeslag krijgen, dan hou je dus nog maar 370 euro aan huur over. Als je al niet meer kan krijgen.
Edit: Heb net een proefberekening gemaakt, je verdiende rond de 1000 euro toch? Heb 13000 euro als toetsingsinkomen genomen en de huur 620 euro, dan heb je recht op 291 euro huurtoeslag. Als je 15000 euro als toetsingsinkomen hebt, heb je nog recht op 288 euro huurtoeslag. Dus hou je rond de 330 euro huur over.
Volgens mij kan je sowieso wel rond de 250 euro huurtoeslag krijgen, dan hou je dus nog maar 370 euro aan huur over. Als je al niet meer kan krijgen.
Edit: Heb net een proefberekening gemaakt, je verdiende rond de 1000 euro toch? Heb 13000 euro als toetsingsinkomen genomen en de huur 620 euro, dan heb je recht op 291 euro huurtoeslag. Als je 15000 euro als toetsingsinkomen hebt, heb je nog recht op 288 euro huurtoeslag. Dus hou je rond de 330 euro huur over.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
JD, welk appartement is het en waar? En als je wel huurtoeslag krijgt, gewoon doen en ondertussen ingeschreven blijven staan! Je krijgt toch volgend jaar pas weer huursverhoging
Houd je trouwens ook Direct te huur in de gaten van WOM?
Houd je trouwens ook Direct te huur in de gaten van WOM?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik ben zo ondertussen geobserdeerd aan het raken van direct te huur via WOM, check er 2x per dag haha! Nadeel is dat hier meestal flats opstaan zonder lift en op hogere verdieping, dat valt voor mij gewoon af met de hond, ivm trappen lopen.
De aangeboden flat is op de Pelikaanhof. Op zich niet slecht, maar niet echt mijn ding. Maar goed, ik weet dat het nou eenmaal minder zal worden, dus so be it!
Bazinga, ik heb gekeken op"Je bent een Heemskerker als", maar daar staan 0 berichten van andere mensen op. Ik zie alleen dat ze hn profielfoto veranderd hebben in die ezel, en verder geen enkele activiteit. Is het dan wel de bedoeling dat ik daar mijn advertentie op zet?
Ik kom trouwens in aanmerking voor huurtoeslag, die vrouw van WOM heeft voor me berekend dat ik 286 euro krijg. Dit is nog anderhalf jaar, daarna ga ik teveel verdienen en vervalt het.
De aangeboden flat is op de Pelikaanhof. Op zich niet slecht, maar niet echt mijn ding. Maar goed, ik weet dat het nou eenmaal minder zal worden, dus so be it!
Bazinga, ik heb gekeken op"Je bent een Heemskerker als", maar daar staan 0 berichten van andere mensen op. Ik zie alleen dat ze hn profielfoto veranderd hebben in die ezel, en verder geen enkele activiteit. Is het dan wel de bedoeling dat ik daar mijn advertentie op zet?
Ik kom trouwens in aanmerking voor huurtoeslag, die vrouw van WOM heeft voor me berekend dat ik 286 euro krijg. Dit is nog anderhalf jaar, daarna ga ik teveel verdienen en vervalt het.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Hm je weet mijn naam, toch? Zoek me ff op, op FB dan nodig ik je uit voor de 'nodige' pagina's.
*Edit; m'n profielfoto is een foto van Axel en mij.
*Edit; m'n profielfoto is een foto van Axel en mij.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
JD schreef:Ik ben zo ondertussen geobserdeerd aan het raken van direct te huur via WOM, check er 2x per dag haha! Nadeel is dat hier meestal flats opstaan zonder lift en op hogere verdieping, dat valt voor mij gewoon af met de hond, ivm trappen lopen.
Kom je dan boven die 21.000 euro grens uit?
TukTuk- Ratel
Als ik fulltime ga werken wel.
Maar.... ik heb nu een contract voor 27 uur, en baangarantie voor die 27 uur na het behalen van mijn diploma. Normaal zou zijn, voor een alleenstaande jonge meid, om dan meteen zoveel mogelijk uur te gaan werken, maar ik kan ook gewoon 27 uurtjes blijven werken als ik daardoor mijn huurtoeslag houd....toch?
Bazinga ik weet even niet meer hoe je heet.... heb het wel ooit geweten, PM?
Maar.... ik heb nu een contract voor 27 uur, en baangarantie voor die 27 uur na het behalen van mijn diploma. Normaal zou zijn, voor een alleenstaande jonge meid, om dan meteen zoveel mogelijk uur te gaan werken, maar ik kan ook gewoon 27 uurtjes blijven werken als ik daardoor mijn huurtoeslag houd....toch?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
JD schreef:Als ik fulltime ga werken wel.
Ja maar houd er wel rekening mee dat naarmate je meer verdiend, je huurtoeslag steeds iets lager wordt he. Als je 21.000 euro verdient, krijg je nog rond de 147 euro (Vanaf 21.025 euro aan verzamelinkomen, heb je geen recht meer op toeslagen).
Maar idd, wie zegt dat je na 1,5 jaar studeren fulltime kan werken? En als je dat wel kan, kan je je huur vast ook wel betalen.
En bedenk ook, je gaat kleiner wonen, dus je stookkosten zullen ook weer lager worden bijvoorbeeld.
TukTuk- Ratel
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen....
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Gaan je ouders ...
» ouders gaan scheiden
» Band met ouders na uit huis gaan
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Gaan je ouders ...
» ouders gaan scheiden
» Band met ouders na uit huis gaan
Pagina 9 van 9
Permissies van dit forum: