Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen....

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen.... Empty Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen....

Bericht  PluDan za 15 jan 2011 - 1:47

Ik ben 3 jaar uit huis geweest.
Ik heb op kamers gewoond en ik heb samen gewoond.
Nu woon ik weer bij mijn ouders thuis, maar dat valt niet altijd mee. Ik kan eerlijk
gezegd niet wachten om weer op mijzelf te gaan wonen.
Daarom is mijn doel om na de zomer weer op mijzelf te gaan wonen.

Hoeveel geld had jij gespaard toen je op jezelf ging?
Had je toen ook al wat spullen voor de inboedel bij elkaar gespaard?
Woon jij in een huurhuis? Hoe ben je daaraan gekomen?

Ik ben me gewoon alvast een beetje aan het orienteren.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen.... Empty Re: Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen....

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 1:49

Hoeveel geld had jij gespaard toen je op jezelf ging? Geen dubbeltje.
Had je toen ook al wat spullen voor de inboedel bij elkaar gespaard? Nee, helemaal niets.
Woon jij in een huurhuis? Hoe ben je daaraan gekomen? Ik woonde in een huurhuis en deze heb ik gevonden via Funda.nl. Inmiddels woon ik alweer meer dan een jaar in mijn koopwoning. Zelfde woning als mijn huurhuis, alleen dan twee deuren verder. :P

Edit: Ook ik heb samengewoond. Ondanks dat de inboedel geheel van mij was, dit ook was opgenomen in ons samenlevingscontract, heb ik alles weggegeven aan mensen die nooit iets nieuws qua inboedel konden kopen. Dus ik had en niets qua inboedel en geen spaargeld.

Laatst aangepast door Isa op za 15 jan 2011 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen.... Empty Re: Vraagje voor de meiden die alleen op zichzelf wonen....

Bericht  limbogirl82 za 15 jan 2011 - 3:37

Ik heb hetzelfde meegemaakt, eerst samengewoond toen terug naar mijn ouders.
Ik had gewoon een beetje spaargeld (paar honderd euro). sinds dag 1 reageerde ik elke week op woningen via de woningstichting. Ik vond het stom dat ze niets voor me konden doen, feitelijk was ik op straat komen te staan doordat ik bij mijn ex wegging (wij hadden een huis gekocht).
Uiteindelijk heb ik particulier iets gevonden en hier woon ik nu al anderhalf jaar.

De meubels had ik allemaal gekocht toen ik nog samen woonde en die had ik dus ook meegenomen dus voor mij was het gewoon verhuizen en alleen wat kleine dingetjes bij gekocht.

En nu wil ik toch weer verhuizen, zit wel goed hier alleen is mijn keuken veels te klein, heb ik nieuwsgierige onderburen en zou ik ook graag iets met een tuintje willen.
Volg week heb ik een afspraak om te kijken of ik een hypotheek zou kunnen krijgen, vaak betaal je dan net zoveel asl met huur.
Ik wil nu echt kijken voor iets wat op een huis lijkt, eengezinswoning ofzo. Ik woon nu ook in een vrijstaand huis en heb hier de bovenverdieping incl zolder. Maar ik wil eigenlijk niet naar een flat ofzo.

Ik heb nu een huurhuis gezien, ziet er op de foto netjes uit, ik twijfel alleen omdat dit een heeeeeel klein dorpje is met heel veel bos om je heen, de huizen liggen wel lekker knus bij elkaar en het ziet er gezellig uit zo maar er zijn bv geen winkels dat is 3km verderop dus op zich te doen maar zodra je de straat uitgaat kom je tussen het groen en de maas . wel lekker om te wandelen met de hond!

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Angela_1986 za 15 jan 2011 - 9:36

Hoeveel geld had jij gespaard toen je op jezelf ging? Ik had 'n paar duizend euro gespaard. Heb eerst samengewoond, daarna weer ruim 'n jaar thuis gewoond waardoor ik lekker kon sparen smile

Had je toen ook al wat spullen voor de inboedel bij elkaar gespaard? Ik had wel wat dingen zoals bestek, pannen, glazen, schaaltjes, handdoeken. Sommige dingen had ik al langer, sommige dingen heb ik alvast gekocht in de periode dat ik weer thuis woonde maar het meeste heb ik gekocht toen ik mijn huis had.

Woon jij in een huurhuis? Hoe ben je daaraan gekomen? Ja ik huur 'n huis van de plaatselijke woningstichting. Ik heb me ingeschreven sinds m'n 18e, was 22 toen ik dit huis toegewezen kreeg en had toen geluk omdat er net 'n nieuwe woonwijk werd opgeleverd waardoor het verloop groot was.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 9:43

Toen ik uit huis ging had ik geen cent en toen ik dit huis accepteerde had ik niet eens een inkomen (op dat moment).

Ik vond het niet zo erg en had ook niet heel veel keus. Spullen kwamen wel en in het begin had ik ook gewoon niet zoveel eisen, behalve dan een dak boven mijn hoofd.

Voor dat ik uit huis ging had ik geen spullen verzameld, omdat dit allemaal heel snel en onverwachts ging. Toen ik in mijn huidige woning (huurwoning via de woningbouw) kwam wonen had ik al wel de standaard spullen (pannen, servies, handoeken enz) omdat ik toen al een aantal jaar op mezelf woonde. De meeste meubels kwamen pas na een jaar.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame za 15 jan 2011 - 11:52

limbogirl82 schreef:Ik heb hetzelfde meegemaakt, eerst samengewoond toen terug naar mijn ouders.
Ik had gewoon een beetje spaargeld (paar honderd euro). sinds dag 1 reageerde ik elke week op woningen via de woningstichting. Ik vond het stom dat ze niets voor me konden doen, feitelijk was ik op straat komen te staan doordat ik bij mijn ex wegging (wij hadden een huis gekocht).
Uiteindelijk heb ik particulier iets gevonden en hier woon ik nu al anderhalf jaar.

De meubels had ik allemaal gekocht toen ik nog samen woonde en die had ik dus ook meegenomen dus voor mij was het gewoon verhuizen en alleen wat kleine dingetjes bij gekocht.

En nu wil ik toch weer verhuizen, zit wel goed hier alleen is mijn keuken veels te klein, heb ik nieuwsgierige onderburen en zou ik ook graag iets met een tuintje willen.
Volg week heb ik een afspraak om te kijken of ik een hypotheek zou kunnen krijgen, vaak betaal je dan net zoveel asl met huur.
Ik wil nu echt kijken voor iets wat op een huis lijkt, eengezinswoning ofzo. Ik woon nu ook in een vrijstaand huis en heb hier de bovenverdieping incl zolder. Maar ik wil eigenlijk niet naar een flat ofzo.

Ik heb nu een huurhuis gezien, ziet er op de foto netjes uit, ik twijfel alleen omdat dit een heeeeeel klein dorpje is met heel veel bos om je heen, de huizen liggen wel lekker knus bij elkaar en het ziet er gezellig uit zo maar er zijn bv geen winkels dat is 3km verderop dus op zich te doen maar zodra je de straat uitgaat kom je tussen het groen en de maas . wel lekker om te wandelen met de hond!

Het zou wat zijn als iedereen waarvan zn relatie is beeindigd, en een koophuis heeft zomaar een huurhuisje toegewezen krijgt.. dan komen mensen die normaal moeten wachten er nooit meer tussen (en geloof me in sommige regios moet je al jaren ingeschreven staan wil je iets vinden).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 8:38

*

Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 25 apr 2011 - 0:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 11:23

Hoeveel geld had jij gespaard toen je op jezelf ging? Ruim €10.000
Had je toen ook al wat spullen voor de inboedel bij elkaar gespaard? Ja, had alles al behalve meubels en een wasmachine, zoveel mogelijk in de aanbieding gekocht in een paar jaar tijd
Woon jij in een huurhuis? Hoe ben je daaraan gekomen? Nee ik heb een koopappartement, huurhuis is hier zo'n 8 jaar wachttijd voor. Ik ben nu bijna 24 en heb nog geen schijn van kans, na 6 jaar.. Ik reageer wel eens voor de grap :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 11:30

PluDan schreef:Ik ben 3 jaar uit huis geweest.
Ik heb op kamers gewoond en ik heb samen gewoond.
Nu woon ik weer bij mijn ouders thuis, maar dat valt niet altijd mee. Ik kan eerlijk
gezegd niet wachten om weer op mijzelf te gaan wonen.
Daarom is mijn doel om na de zomer weer op mijzelf te gaan wonen.

Hoeveel geld had jij gespaard toen je op jezelf ging?
Had je toen ook al wat spullen voor de inboedel bij elkaar gespaard?
Woon jij in een huurhuis? Hoe ben je daaraan gekomen?

Ik ben me gewoon alvast een beetje aan het orienteren.

Ik had niks maar wel al een inboedel. Ik heb een appartement gekocht. Goedkoop behangetje, goedkope vloer (van mijn ouders gekregen) en een potje verf was voldoende.

Gast
Gast

Bericht  Rizzie ma 17 jan 2011 - 3:22

Hoeveel geld had jij gespaard toen je op jezelf ging? ongeveer 2000 euro volgens mij. Maar dit is niet op gegaan, ik had heel veel spullen al, heb veel tweedehands gekregen en gekocht en hoefde op zich niet zoveel te klussen. (en mijn ouders hebben ook nog een beetje mee betaald)
Had je toen ook al wat spullen voor de inboedel bij elkaar gespaard? Ik had al heel veel gespaard: alle keukenspullen, handdoeken, poetsspullen etc. Ook heb ik meubels van thuis meegenomen zoals bed, kledingkast, bank, kastje e.d.
Woon jij in een huurhuis? Hoe ben je daaraan gekomen? Ja, via de woningstichting. Ik heb anderhalf jaar op woningen gereageerd tot ik er een toegewezen kreeg.
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: