Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

+42
GreenGrass
Siem
Atelier Madame
Aziraphale
Starla
Antibes
Bacio
Ibbeltje
Roos'
Capt'n Zero
Poubelle
Marin
Beessie
Carmen_
Roza
Susan
Julia
Mermaid
Parisienne
Caro
nina
Sea of Trees
Bazinga
Engelse Drop
Fearie
Reeza
PapillonRose
Angela_1986
Minx
Nyx
Shisha
Marsy28
girli
Purpleflower
VanillaRose
Phileine
Bolleke
TukTuk
Happydobby
Lady4
Luce
JD
46 plaatsers

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD wo 3 jul 2013 - 11:56

oke dit moet stom klinken, maar....'ub'??

nee ik heb geen studerende vrienden of familie en woon in een dorp waar geen studentenhuizen en studentenverenigingen zijn.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Siem wo 3 jul 2013 - 14:04

Universiteitsbibliotheek. Maar ik vrees dat als er geen studenten wonen in het dorp waar je woont de kans ook klein is dat je een kandidaat gaat vinden onder de al studerende studenten.. Dan zal je het toch moeten hebben van een eerstejaars die van ver komt en wanhopig op zoek is naar een kamer maar dat hangt natuurlijk ook weer af  van het aanbod in de studentenstad zelf. En dan loop je weer het risico dat deze na 3 maanden een andere woonruimte heeft gevonden in de stad..

Verder is het voor studenten wel van belang dat ze zich ook kunnen inschrijven op jouw adres ivm stufi. Dus als dat kan zou ik dat zeker in de advertentie erbij zetten.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  GreenGrass wo 3 jul 2013 - 18:02

Eventueel bij MBO's in de buurt wat ophangen? Het is misschien wat minder gebruikelijk om dan al op kamers te gaan, maar een MBO is volgens mij dichterbij dan HBO/Universiteit vanuit jouw woonplaats.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD wo 3 jul 2013 - 23:22

hihi een universiteitsbibliotheek is hier inderdaad niet nee smile
Ja op zich is dit misschien niet handig voor studenten omdat ik niet daadwerkelijk in een studentenstad zit, maar ik hoop dat de ligging van mijn woning in mijn voordeel werkt.... naast het station waardoor je alsnog zo in de stad zit.
Ik wist niet dat studenten zich persé moeten inschrijven ivm stufi....dat vind ik eigenlijk wel een minpuntje, want ik wilde het liever zonder inschrijving doen.
Bij inschrijving ga ik straks gemeentelijke heffingen enzo voor 2 pers betalen, kun je dan van een medehuurder verwachten dat ze daar een deel van meebetalen, of is dat onredelijk?

Ik heb nu 1 reactie gehad van een meisje, heel enthousiast, alleen is ze bang voor honden.... Ik heb gezegd dat mijn oude bejaarde hond haar weinig zal doen, en dat ze de kamer anders eerst even kan komen bekijken en de hond kan zien, en dan zelf kan oordelen. Ben benieuwd.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  TukTuk wo 3 jul 2013 - 23:35

JD schreef:hihi een universiteitsbibliotheek is hier inderdaad niet nee smile
Ja op zich is dit misschien niet handig voor studenten omdat ik niet daadwerkelijk in een studentenstad zit, maar ik hoop dat de ligging van mijn woning in mijn voordeel werkt.... naast het station waardoor je alsnog zo in de stad zit.
Ik wist niet dat studenten zich persé moeten inschrijven ivm stufi....dat vind ik eigenlijk wel een minpuntje, want ik wilde het liever zonder inschrijving doen.
Bij inschrijving ga ik straks gemeentelijke heffingen enzo voor 2 pers betalen, kun je dan van een medehuurder verwachten dat ze daar een deel van meebetalen, of is dat onredelijk?

Ik heb nu 1 reactie gehad van een meisje, heel enthousiast, alleen is ze bang voor honden.... Ik heb gezegd dat mijn oude bejaarde hond haar weinig zal doen, en dat ze de kamer anders eerst even kan komen bekijken en de hond kan zien, en dan zelf kan oordelen. Ben benieuwd.....

Dan ga je geen studenten vinden, want je krijgt alleen uitwonende studiefinanciering als ze ook daadwerkelijk niet meer op hetzelfde adres als hun ouders ingeschreven staan.

Maar heb je sowieso al eens nagevraagd bij de woningbouw of je wel iemand bij je mag laten wonen?
En een deel van alle heffingen laten mee betalen, ik zou dat dan al in de huurprijs verwerken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD do 4 jul 2013 - 7:47

navraag doen bij de woningbouw hoeft niet als ze zich laten inschrijven. als ze zich niet inschrijven is het onderverhuur en dat mag niet, maar ik ken 2 mensen die het al een tijdje doen en er is hier totaal geen controle op vanuit de woningbouw, dus die gok durf ik wel te nemen.

het meisje die bang is voor honden kont zaterdag kijken. ik heb er een beetje aan hard hoofd in, maar we gaan het zien!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Rovine do 4 jul 2013 - 7:50

Is het niet onderverhuur als je er zelf niet ingeschreven staat?

Je kunt haar gewoon inschrijven als medehuurder denk ik, net zoals met je vriend. Het gaat de woningbouw niks aan hoe jij en dat meisje het huishouden organiseren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Tania do 4 jul 2013 - 7:51

Ik ben ook bang voor honden en ik vind het altijd heel vervelend als mensen hun hond op me af laten rennen als ik binnenkom. Ik vind het altijd erg prettig als mensen hun hond even bij zich houden en ik dan even rustig kan wennen. Dan is de hond ook weer een beetje rustig en komt het niet zo op je af in 1 keer. Misschien een tip voor als ze komt kijken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD do 4 jul 2013 - 12:23

de hond is er toevallig niet als ze komt kijken, dus dat is voor haar misschien wel fijn.
alleen vraag ik me af of ik, als ik echt bang zou zijn voor honden, in een huis zou gaan wonen waar een tamelijk grote hond is. maar goed, die keuze is aan haar natuurlijk.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  nina do 4 jul 2013 - 19:23

JD schreef:de hond is er toevallig niet als ze komt kijken, dus dat is voor haar misschien wel fijn.
alleen vraag ik me af of ik, als ik echt bang zou zijn voor honden, in een huis zou gaan wonen waar een tamelijk grote hond is. maar goed, die keuze is aan haar natuurlijk.

 Oh maar is het niet juist handig dat ze ziet of ze bang is voor je hond?
Of dat het haar toch mee valt?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Marin do 4 jul 2013 - 21:10

Inderdaad, ik zou juist zorgen bij dit meisje dat bang is voor honden dat de hond er wél is. Hoe kan ze anders een beslissing maken of ze er wel of niet wil wonen? Die hond gaat juist voor haar een belangrijke factor zijn.
Wie weet ziet ze wel dat hij heel rustig is en durft ze het aan. Maar als ie er niet is, zal ze t niet weten dus waarschijnlijk sowieso geen beslissing maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  ellibre do 4 jul 2013 - 22:15

JD schreef:de hond is er toevallig niet als ze komt kijken, dus dat is voor haar misschien wel fijn.
alleen vraag ik me af of ik, als ik echt bang zou zijn voor honden, in een huis zou gaan wonen waar een tamelijk grote hond is. maar goed, die keuze is aan haar natuurlijk.

 lijkt me erg onhandig, dan kan ze ook niet inschatten of ze met jouw hond zou kunnen leven of niet
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Engelse Drop do 4 jul 2013 - 22:29

Als de hond er niet zou zijn wanneer ik langskom, terwijl ik heb aangegeven bang te zijn, dan zou ik de hele zaak niet meer vertrouwen. Ook wanneer ik te horen zou krijgen dat ik me niet mag inschrijven op het adres, zou ik denken aan louche zaakjes.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Marin do 4 jul 2013 - 22:36

Engelse Drop schreef:Als de hond er niet zou zijn wanneer ik langskom, terwijl ik heb aangegeven bang te zijn, dan zou ik de hele zaak niet meer vertrouwen. Ook wanneer ik te horen zou krijgen dat ik me niet mag inschrijven op het adres, zou ik denken aan louche zaakjes.

Ja ik ook wel. Hoewel jij waarschijnlijk echt wel te vertrouwen bent. Maar net als dat jij geen mannen durft in je huis ook al is het gros vast te vertrouwen, scheppen dat soort dingen ook sneller wantrouwen bij potentiële huurders. Naast dat t waarschijnlijk voor weinig studenten überhaupt haalbaar is, als ze zich niet kunnen inschrijven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD vr 5 jul 2013 - 11:05

het meisje wilde perse morgen komen kijken, heb diverse andere mogelijkheden voorgesteld afgelopen week en komende week, maar dan kon ze niet.
het is mijn werkweekend en de hond is can vandaag tm maandag bij een oppasadres.... puur toeval dus, ik heb hem niet weg gedaan omdat zij langskwam...

en op zich kan inschrijving wel, maar dan ga ik meer huur vragen omdat ik straks een dubbele rekening van de gemeente krijg, dat reken ik dan wel door in de huur.
maar dat ze zich bij de gemeente op mijn adres laat inschrijven wil niet zeggen dat ze dit ook bij de woningbouw moet doen en daardoor medehuurder wordt ofzo toch?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  nina vr 5 jul 2013 - 20:25

JD schreef:het meisje wilde perse morgen komen kijken, heb diverse andere mogelijkheden voorgesteld afgelopen week en komende week, maar dan kon ze niet.
het is mijn werkweekend en de hond is can vandaag tm maandag bij een oppasadres.... puur toeval dus, ik heb hem niet weg gedaan omdat zij langskwam...

en op zich kan inschrijving wel, maar dan ga ik meer huur vragen omdat ik straks een dubbele rekening van de gemeente krijg, dat reken ik dan wel door in de huur.
maar dat ze zich bij de gemeente op mijn adres laat inschrijven wil niet zeggen dat ze dit ook bij de woningbouw moet doen en daardoor medehuurder wordt ofzo toch?

 Ik weet je antwoord niet, maar vraag niet te veel huur. Straks wil ze niet meer en dan heb je zelf weer de hoge lasten. Natuurlijk hoef je niet heel weinig te vragen maar het is wel handig om een reëel bedrag te vragen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD za 6 jul 2013 - 3:24

ik ga straks met gaar overleggen over die gemeentelijke heffingen, en vragen of zij zich sowieso wel wil laten inschrijven. ik gooi er denk ik twee tientjes bovenop, 12 x 20.... is ongeveer de helft van die rekening.

maar goed, ik snap nu wel waarom ik zo weinig reacties heb gehad! ik had aangegeven dat inschrijving niet mogelijk was.... heb het gister meteen veranderd, dus hopelijk komen de reacties nu
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  nina za 6 jul 2013 - 4:15

Goed zo! Hopelijk krijg je veel reacties en kun je een leuk iemand uitzoeken Very Happy
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bazinga za 6 jul 2013 - 5:00

JD, je kan je ook nog aanmelden bij Je bent Heemskerker als... Op FB en daar iets plaatsen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD za 6 jul 2013 - 6:09

wat een goede tip Bazinga, ga ik meteen doen, dankjewel!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bazinga za 6 jul 2013 - 22:10

Je kunt daar ook alsnog woningruil aanbieden, trouwens! Zie 't wel vaker langskomen. Je hebt prikbord Heemskerk (is ook redelijk drukbezocht) en Je bent Heemskerker als...  Gewoon doen!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Jeanette zo 7 jul 2013 - 21:37

Ik heb dit toevallig nagevraagd toen ik mijn huisje kreeg. Bij onze woningbouw is het zo dat ik dan iemand als medehuurder kan opgeven en je dan samen uit moet zoeken qua betalingen, maar dat jijzelf dan de hoofdhuurder blijft. Mocht jij weg willen uit het huis en die andere niet, moet dit overlegt worden met de woningbouw.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Siem ma 8 jul 2013 - 0:36

Ik zou het ook eens goed navragen of je contract erop nalezen. Je geeft aan dat ze niet streng controleren, maar wat als ze het wel doen en het contractueel is vastgesteld dat er niemand bij je mag wonen zonder toestemming?

Daarnaast zou ik eerst even goed uitrekenen hoeveel geld je nodig hebt van je huurder. Want ook je waterschappen zullen omhoog gaan nu je geen eenpersoonshuishouden bent en zo kom je tenminste niet opnieuw in de positie dat je je rekeningen niet meer kunt voldoen. Dan kun je dit tenminste allemaal goed vastleggen en is het voor jou en de huurder duidelijk hoeveel er moet worden betaald en krijg je straks tenminste geen onenigheid.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD di 9 jul 2013 - 4:43

Ik heb er opeens een keuze bijgekregen.... ik heb gister via de woningbouw een appartementje aangeboden gekregen, althans.... ik ben nummer 2 op de wachtlijst, dus nummer 1 moet eerst nog afzeggen.
Ik ben net wezen kijken, en hoewel ik de buurt niks vind, is het appartement op zich ruim en netjes. Het scheelt maar 80 euro huur met mijn huis nu, maar is wel onder de huurtoeslaggrens, en ik kom in aanmerking voor huurtoeslag.

De nummer 1 moet zaterdag uiterlijk laten weten of hij/zij het wel of niet neemt, dus dat is even afwachten.

Het meisje is dus afgelopen weekend komen kijken, en volgens mij waren we allebei gematigd enthousiast.
Ze vond het jammer dat de zolder 1 open ruimte was, en vroeg zich af of ik daar geen muur kon maken, met een kozijn en deur erin, om er zo een echte kamer van te maken. Ik heb gezegd dat ik dit uiteindelijk wel wil overwegen, maar dan wil ik eerst weten dat het bevalt met een huisgenoot, van beide kanten. Kost toch geld, zo'n muur, en dat ga ik niet doen als iemand ee maand later weer weg is....
En ze had toch twijfels bij de hond. Ze vond hem erg groot (van fotos), en vond het toch wel lastig dat de hond naar haar toe zou komen, en dat ze alleen thuis zou zijn met de hond.
Verder wel een erg leuk en aardig meisje, kwam netjes en rustig over.
We hebben afgesproken er even een week over na te denken, en dan dit weekend contact te hebben.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Minx di 9 jul 2013 - 4:49

Kijk hoeveel huurtoeslag je kan kijken en als je dat kan redden zou ik dat zeker doen. Ik heb ook in een wat mindere buurt gewoond en merkte daar zo weinig van. En dan heb je wel je eigen plekje.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 8 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum