Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

+42
GreenGrass
Siem
Atelier Madame
Aziraphale
Starla
Antibes
Bacio
Ibbeltje
Roos'
Capt'n Zero
Poubelle
Marin
Beessie
Carmen_
Roza
Susan
Julia
Mermaid
Parisienne
Caro
nina
Sea of Trees
Bazinga
Engelse Drop
Fearie
Reeza
PapillonRose
Angela_1986
Minx
Nyx
Shisha
Marsy28
girli
Purpleflower
VanillaRose
Phileine
Bolleke
TukTuk
Happydobby
Lady4
Luce
JD
46 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 5:49

Nou, Droplul, blijkbaar is dat niet prima, anders sta je niet zo hoog van je torentje te blazen hè?

@JD: Ja euh je stond bij een pashokje...  :/ En m'n beste vriendin ook, die stond zich in d'r bh in een gordijn te wikkelen. Ja, ik ben erg trots op haar.. Volgens mij moet je m'n beste vriendin wel 's gezien hebben! Haar moeder woont ongeveer tegenover je en daar komt ze heel vaak. Ze loopt dan met 2 Spaniëls, een rood bruine en een zwart/witte, ring a bell, toevallig?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bacio zo 30 jun 2013 - 5:50

Engelse Drop schreef:Lennox, haar eisen zijn inderdaad te hoog, daar ben ik het mee eens. Niet bereid om ook maar 30 min verderop te gaan wonen, niet bereid om in een kamer te wonen die aansluit bij je inkomsten, niet bereid om dichtbij de scharrel van je ex te wonen, niet bereid om iemand in huis te nemen die niet geheel in je straatje past, tsja, wat blijft er dan eigenlijk nog over? Het lijken me meer allemaal excuses om terug te mogen naar de ouders en daar lekker verzorgd te worden.

Opzich prima hoor, maar kom daar dan wel voor uit en ga niet allerlei vreemde excuses bedenken. Overmacht is overmacht, maar dit is geen overmacht.

 Helemaal mee eens.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Engelse Drop zo 30 jun 2013 - 5:52

JD, als je een half uur reistijd al teveel is, dan begrijp ik wel waarom je niks kunt vinden. Maar nogmaals: dat vind ik dus een luxeprobleem. Mag best hoor, maar doe dan niet alsof er geen andere opties zijn, die zijn er namelijk volop, alleen jij zegt overal nee op.

Als ik trouwens een advertentie zou lezen met daarin: geen huisdieren, geen kinderen, dan zou ik denken dat deze vrouw niet zo aardig is en zou ik niet reageren. Het komt nogal bits over.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Antibes zo 30 jun 2013 - 5:53

Eigenlijk vind ik het ook een beetje raar om dit te lezen hier. Dit speelt echt al maaaaaaaaanden en in maaaaaanden kun je echt wel ergens zelfstandige woonruimte vinden voor <600 euro. Dat is mijn zus en mij en vriendinnen van mijn zus en een vriendin van mij altijd gelukt, meermaals, in Amsterdam en Utrecht en dan nog niet eens in buitenwijken.

Het is prima als je liever bij je ouders woont dan in een studio, maar zeg dat dan gewoon en dan hoeven we allemaal geen tijd te besteden aan dit topic.. nerd 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 5:56

Heb je trouwens al gebruik gemaakt van social media om een huisgenoot te vinden, en dan al je vrienden de boel laten delen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Starla zo 30 jun 2013 - 6:00

Dat is wel een goede tip Lennox. Ik denk trouwens dat het juist in de grote stad makkelijker is om iets te vinden, daar heb je veel meer te huur als in een dorp. 
Ik denk ook dat JD zelf heel goed kan bepalen wat ze wel en niet wil, wat de mogelijkheden zijn, en wat ze wil, maar dat de knoop niet doorgehakt word want wat als...
En dat kan ik me heel goed voorstellen. Logisch toch als je een fijn huisje hebt, dat je liever niet wil kiezen tussen 3 dingen die je eigenlijk niet wil?
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bacio zo 30 jun 2013 - 6:03

Starla schreef:Dat is wel een goede tip Lennox. Ik denk trouwens dat het juist in de grote stad makkelijker is om iets te vinden, daar heb je veel meer te huur als in een dorp. 
Ik denk ook dat JD zelf heel goed kan bepalen wat ze wel en niet wil, wat de mogelijkheden zijn, en wat ze wil, maar dat de knoop niet doorgehakt word want wat als...
En dat kan ik me heel goed voorstellen. Logisch toch als je een fijn huisje hebt, dat je liever niet wil kiezen tussen 3 dingen die je eigenlijk niet wil?

 Ja maar als je t niet kunt betalen moet je toch je perfecte droom leventje even opzij schuiven.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 6:06

Ik begrijp ook wel waarom ze niet een halfuur verderop wil wonen, ik zou het zelf wel doen, maar dat is een ander verhaal.

Maargoed, ik denk dat als je nu écht je schouders eronder zet, je prima een huisgenoot kunt vinden. Het nieuwe studiejaar begint weer, nieuwe studenten die van ver komen en die in Amsterdam gaan studeren zijn op op zoek naar een kamer. Neem je eisen kritisch onder de loep en plaats overal advertenties, kamernet, Marktplaats, facook/Twitter (en iedereen aansporen het te delen), in de supermarkt, noem maar op. Overal. Stel je hele familie op de hoogte, zorg dat je bij de advertenties op internet een paar uitnodigende foto's van de ruimte hebt staan en laat duidelijk de voordelen van de staat/wijk waar je woont naar voren komen, vertel wat over jezelf desnoods. Wedden dat je dan binnen twee maanden een huisgenoot hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD zo 30 jun 2013 - 6:13

Engelse Drop schreef:
Bazinga schreef:Maar ik ken haar omgeving, ik ken de buurt, ik ken de prijzen en ik ken de zoektocht naar kamers en huizen en 't is gewoon verdomd moeilijk. Haar eisenpakket is minimaal, er is niet heel veel hier :/ Goedkoopste in de buurt is een flatje met één slaapkamer en dan ben je 400 euro huur kwijt incl. servicekosten.

Een eigen flat voor 400 euro is toch een prima optie? Waarom is dat te min, terwijl je net begonnen bent in het leven en nog bezig bent met een opleiding. Ik begrijp dat echt niet.

*zucht*
Een eigen flat zou inderdaad suuuuper zijn. Die zou ik niet afwijzen... maar de wachttijden zijn 5 a 10 jaar.... zoals al meerdere malen op de afgelopen 10 pagina's vermeld staat.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD zo 30 jun 2013 - 6:19

Zoutdropje - Zo staat het er uiteraard niet he in die advertentie "geen kinderen, geen dieren". Dat was even een omschrijving voor hier. Jij valt wel echt overal over zeg....

Weet je wat het is? Lastig uit te leggen, maar ikga het proberen.
Op zich heb ik 2 keuzes; 1 is een huisgenoot zoeken, 2 is terug naar mijn ouders.

Omdat ik altijd terug kan naar mijn ouders, en dus een alternatief heb, stel ik inderdaad iets hogere eisen aan een woning. Een flatje met 1 slaapkamertje zou prima zijn, maar die krijg je hier pas als je jaren ingeschreven staat.

Ik wil liever niet naar mijn ouders, maar zouden jullie dan naar een kleiner kamertje gaan dan dat je bij je ouders krijgt, in een vreemde stad, voor 500 euro ofzo, puur om zelfstandig te zijn? Tegenover een grote kamer, gratis bij je ouders? Omdat ik het alternatief van terug naar mijn ouders wel heb, kan ik in die zin wat hogere eisen stellen.

Al zijn die eisen voor hier in de omgeving nog niet extreem hoog. Ik snap dat he hoge eisen zijn voor steden waar je veel studentenhuizen of kamers hebt, maar hier heb je alleen appartementen en woonhuizen, en ik neem genoeg met het kleinste appartementje, daar zou ik absoluut geen nee tegen zeggen
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 6:20

Ik sta sinds m'n 18e ingeschreven voor eengezinswoninkjes, omdat ik wist dat de wachttijden zo lang zijn en sinds m'n 21ste verjaardag (letterlijk; ik kreeg opties voor m'n verjaardag) ook voor appartementjes en flatjes. Ik word over 6 maanden 25, dus tel maar uit.

Ik sta alleen niet ingeschreven voor de allergoedkoopste flats, maar da's omdat ik 't huis niet perse uit hoef Wink Maar goed, ik weet dat de wachttijden voor die flats ook 2 jaar zijn.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 6:22

JD, in plaats van jezelf te blijven verdedigen, heb je mijn laatste post gelezen? Echt, maak gebruik van de stroom studenten die eraan komt, speel daar nu op in, zo snel mogelijk. Je hebt al het nadeel dat je huis niet in de grote stad staat, dus laat voor de rest je zolderverdieping overkomen als de ideale woonruimte, met als enige nadeel dat ze even op en neer moeten reizen naar de stad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD zo 30 jun 2013 - 6:27

h
ja ik heb hem gelezen lennox, en wat je erin schrijft ben ik ook druk aan het doen. via facebook ben ik al maanden bezig... twitter heb ik niet en vrienden ook niet echt, weet niet goed hoe dat werkt. briefjes bij de supermarkt hingen er de afgelopen maaden en sinds gisteren dus weer, en bij mijn advertenties op internet staat een, volgens mij, leuk praatje over mijzelf en mijn 'ruime, lichte zolderverdieping in mooie nieuwbouwwoning in een zeer mooie en groene buurt, op nog geen 200 meter van het station'smile

 edit: ik bedoel dus dat mijn vrienden geen twitter hebben, niet dat ik geen vrienden heb haha

bazinga: jaaaaa die vrouw kom ik heel vaak tegen met haar hondjes!vraag me al tijden af of ze soms ook in de zorg werkt, aangezien ik haar vaak tegenkom als ik op zondagochtend half7 de hond uitlaat
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Luce zo 30 jun 2013 - 6:35

Met Twitter bereik je heel veel mensen als je bericht geretweet wordt. Ik wil best een tweet voor je plaatsen hoor, geen probleem.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD zo 30 jun 2013 - 6:55

ik weet niet precies hoe dat werkt Luce, maar als je het wilt doen, graag! alle beetjes helpen!
heeft het zin voor mij zelf om twitter aan te maken als je weinig twittervrienden hebt?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Luce zo 30 jun 2013 - 7:00

Pm me maar een tweet. Wat je zoekt, waar, etc, bereikbaar op. Beetje kort en bondig
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 7:44

JD, nee, 't is gewoon een vroege vogel, denk ik. Maar haar man is half jaar geleden overleden en normaal gesproken liet hij de hondjes 's ochtends uit...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Aziraphale zo 30 jun 2013 - 9:43

Carmen_ schreef:Ik vond die basisschooljuf wel humor met al haar spelfouten als ze op Kim reageerde.

Ik ben wel erg benieuwd wie je bedoelt smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Susan zo 30 jun 2013 - 9:52

Ik probeer de hele tijd voor mezelf uit te vinden waarom het voor JD in vredesnaam relevant is dat buitenstaanders vinden dat ze teruggaat naar haar kindertijd als ze weer bij haar ouders gaat wonen, maar ik kom er niet uit. Als ik in haar situatie was en dat zou de beste optie zijn dan zou het mij toch echt aan mijn reet roesten wat mensen daarvan vonden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Aziraphale zo 30 jun 2013 - 10:01

Susan schreef:Ik probeer de hele tijd voor mezelf uit te vinden waarom het voor JD in vredesnaam relevant is dat buitenstaanders vinden dat ze teruggaat naar haar kindertijd als ze weer bij haar ouders gaat wonen, maar ik kom er niet uit. Als ik in haar situatie was en dat zou de beste optie zijn dan zou het mij toch echt aan mijn reet roesten wat mensen daarvan vonden.

Eens. Al denk ik dat ze in eerste instantie op zoek was naar ervaringen van anderen en of er positieve verhalen waren?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD zo 30 jun 2013 - 10:17

klopt. ik ben niet op zoek naar jullie mening over of ik wel of niet naar mijn ouders terug zou moeten gaan, al mag je die best geven. Ik opende de topic omdat ik inderdaad benieuwd was naar ervaringen van anderen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Atelier Madame zo 30 jun 2013 - 11:04

Bazinga schreef:Ik sta sinds m'n 18e ingeschreven voor eengezinswoninkjes, omdat ik wist dat de wachttijden zo lang zijn en sinds m'n 21ste verjaardag (letterlijk; ik kreeg opties voor m'n verjaardag) ook voor appartementjes en flatjes. Ik word over 6 maanden 25, dus tel maar uit.

Ik sta alleen niet ingeschreven voor de allergoedkoopste flats, maar da's omdat ik 't huis niet perse uit hoef ;)Maar goed, ik weet dat de wachttijden voor die flats ook 2 jaar zijn.

 Mss geheel offtopic maar kan jij geen deal sluiten met JD? :Djij wil ook uit huis maar kunt nog niets voor jezelf vinden, JD moet ook nog wachten op een huurwoning. Ik zou het wel weten Laughing
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Atelier Madame zo 30 jun 2013 - 11:06

JD schreef:klopt. ik ben niet op zoek naar jullie mening over of ik wel of niet naar mijn ouders terug zou moeten gaan, al mag je die best geven. Ik opende de topic omdat ik inderdaad benieuwd was naar ervaringen van anderen.

 Ik ken wel meerdere mensen die na jaren op kamers weer zijn terug wonen bij hun ouders. Wat mij vooral opviel is dat het voor hen altijd enorm wennen is om weer samen te wonen met meerdere mensen en hun ouders. Vooral omdat ze vaak ineens weer om 6 uur aan tafel moeten zitten, er verwacht wordt dat ze melden hoe laat ze thuis zijn etc. Anderzijds kunnen ze goed sparen, is het stiekem toch ook wel gezellig en ook heel prettig om te weten dat het maar tijdelijk is.
Echt ik zou niet al je spaargeld steken in dit huis, waar ook nog eens zoveel herinneringen met je ex liggen. Liever een nieuwe start met je nieuwe baan, je lieve hond bij je ouders thuis. Wat is er nou veiliger dan die plek?
En dan over 1-2 jaar gewoon weer een eigen stekkie zoeken, wat misschien zelfs meer naar je zin in dan wat je nu kunt krijgen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  JD wo 3 jul 2013 - 10:53

Vraagje aan de meiden die het studentenleven hebben meegemaakt;
Via welke websites zoeken studenten naar kamers?

Ik sta nu op kamernet.nl, rooming.nl, kamertje,nl en kamer.nl, maar gewoon 0 reacties.
Weten jullie nog andere websites waar veel studenten op kijken?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Siem wo 3 jul 2013 - 11:03

Het is nu natuurlijk de vakantieperiode dus zullen er minder studenten rondlopen en ik weet niet precies waar je woont. Maar briefjes ophangen in de UB met daar je telefoonnummer op zou nog wel eens kunnen helpen.

Ik weet niet of je vrienden bij een studenten/studievereniging hebt maar die hebben vaak een fora waar ook een vraag/aanbod pijler is en daar stonden bij mijn vereniging ook vaak woonruimtes op.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen? - Pagina 7 Empty Re: Meiden die weer bij hun ouders zijn gaan wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum