Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas irritaties

+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Artemis wo 29 mei 2013 - 1:04

Oh, en een zoetje doet wel dat hele principe van een halfjaar borstvoeding teniet, want dat gaat er nou juist om dat je de ' beschermlaag' in de darmen intact houdt totdat die darmen eraan toe zijn om iets anders te verteren. Een zoetje is iets anders, hoe klein ook, dus dat zou ik ook niet willen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 1:04

Ik vind het prima dat je je kind als een prinses wilt behandelen, tot op de minuut alles plant en allerlei specifieke regeltjes opstelt. Mag je allemaal helemaal zelf weten.

Alleen een oma/opa die wil oppassen, dat moet je koesteren, daar zou je dankbaar om moeten zijn. Kwaad worden omdat je kind niet onder een blauw/grijs gestreept dekbedje ligt en om 5 minuten over 3 haar middagslaapje heeft gekregen, dát vind ik getuigen van een gebrek aan fatsoen. En ja, zélfs als moeder heb je te maken met andere mensen, die óók hun eigen leven hebben, hun eigen gewoontes. En weet je... ze hebben jouw man, of jouw zelf opgevoed, dus héél slecht kunnen die mensen het toch ook niet doen hè?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 1:06

Artemis schreef:
Elliot schreef:Ok, het zoetje op zich is natuurlijk niet echt geschikt voor baby's, maar het is één keer gebeurd. En wat Susan zegt, dat hele 'een half jaar uitsluitend borstvoeding'-idee, snap ik echt wel. Maar één zoetje doet dat toch niet meteen teniet? Al deed ze nou structureel zoetjes door de flessen dan snap ik wel dat je daar echt niet blij mee bent. Maar één zoetje op een half jaar flessen. Ik zie daar de ernst gewoon niet echt van in.

Ik ben echt supermakkelijk, maar hier zou ik echt laaiend om worden. En dan bedoel ik ook echt laaiend.

Ik heb nooit lange lijsten meegegeven aan oppassen, maar toen ik een keer 's nachts thuiskwam en dochter aantrof zonder pyjama, in alleen een romper, in bed, wat veel te koud was (en dysmatuur, moeite om zichzelf warm te houden) was ik ook boos. Helemaal toen bleek dat de oppas haar in bad had gedaan en wakker had gemaakt voor een late voeding. Ik had juist een ritme, een late voeding kreeg ze al niet meer, en de oppas had gevraagd of ze haar in bad mocht doen die avond. Maar ze lag dus al in bed, en ik heb gezegd dat ze de volgende ochtend het badje mocht doen. Toen bleek bij thuiskomst dat ze dus en mijn dochter had wakker gemaakt, en een voeding had gegeven die niet nodig was en in bad had gedaan en te weinig kleren had aangetrokken. Tja, toen was ik niet echt blij.

Wordt ze uit zichzelf wakker en gaat de oppas dan een voeding geven omdat ze denkt dat dat helpt, prima, heeft ze zich ondergekotst en moet ze in bad, ook goed, maar niet voor je eigen lol een baby wakker maken om te voeden en in bad te doen.
Wow dat is ook echt bijdehand!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 1:07

KimRosenberg85 schreef:Ik vind het prima dat je je kind als een prinses wilt behandelen, tot op de minuut alles plant en allerlei specifieke regeltjes opstelt. Mag je allemaal helemaal zelf weten.

Alleen een oma/opa die wil oppassen, dat moet je koesteren, daar zou je dankbaar om moeten zijn. Kwaad worden omdat je kind niet onder een blauw/grijs gestreept dekbedje ligt en om 5 minuten over 3 haar middagslaapje heeft gekregen, dát vind ik getuigen van een gebrek aan fatsoen. En ja, zélfs als moeder heb je te maken met andere mensen, die óók hun eigen leven hebben, hun eigen gewoontes. En weet je... ze hebben jouw man, of jouw zelf opgevoed, dus héél slecht kunnen die mensen het toch ook niet doen hè?

Volgens mij is de post van SarahKey nu wel heel erg uit zijn verband gerukt, want volgens mij is zij nooit 'kwaad' geworden omdat haar zoon onder een roze deken ligt. En wat die slaaptijden betreft, gaat het ook echt niet om 5 minuten, maar om hele slaapjes over te slaan en dat is voor een kind niet niet fijn. Bovendien kan het ene kind daar beter tegen dan het andere, dus wat dat betreft mogen opa's en oma's daar best wat rekening mee houden. Dat heeft ook van hun kant met fatsoen te maken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 1:10

Sanne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het prima dat je je kind als een prinses wilt behandelen, tot op de minuut alles plant en allerlei specifieke regeltjes opstelt. Mag je allemaal helemaal zelf weten.

Alleen een oma/opa die wil oppassen, dat moet je koesteren, daar zou je dankbaar om moeten zijn. Kwaad worden omdat je kind niet onder een blauw/grijs gestreept dekbedje ligt en om 5 minuten over 3 haar middagslaapje heeft gekregen, dát vind ik getuigen van een gebrek aan fatsoen. En ja, zélfs als moeder heb je te maken met andere mensen, die óók hun eigen leven hebben, hun eigen gewoontes. En weet je... ze hebben jouw man, of jouw zelf opgevoed, dus héél slecht kunnen die mensen het toch ook niet doen hè?

Volgens mij is de post van SarahKey nu wel heel erg uit zijn verband gerukt, want volgens mij is zij nooit 'kwaad' geworden omdat haar zoon onder een roze deken ligt. En wat die slaaptijden betreft, gaat het ook echt niet om 5 minuten, maar om hele slaapjes over te slaan en dat is voor een kind niet niet fijn. Bovendien kan het ene kind daar beter tegen dan het andere, dus wat dat betreft mogen opa's en oma's daar best wat rekening mee houden. Dat heeft ook van hun kant met fatsoen te maken.
Ze zegt zelfs dat ze daardoor nu een gastouder gaat zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 1:12

KimRosenberg85 schreef:
Sanne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het prima dat je je kind als een prinses wilt behandelen, tot op de minuut alles plant en allerlei specifieke regeltjes opstelt. Mag je allemaal helemaal zelf weten.

Alleen een oma/opa die wil oppassen, dat moet je koesteren, daar zou je dankbaar om moeten zijn. Kwaad worden omdat je kind niet onder een blauw/grijs gestreept dekbedje ligt en om 5 minuten over 3 haar middagslaapje heeft gekregen, dát vind ik getuigen van een gebrek aan fatsoen. En ja, zélfs als moeder heb je te maken met andere mensen, die óók hun eigen leven hebben, hun eigen gewoontes. En weet je... ze hebben jouw man, of jouw zelf opgevoed, dus héél slecht kunnen die mensen het toch ook niet doen hè?

Volgens mij is de post van SarahKey nu wel heel erg uit zijn verband gerukt, want volgens mij is zij nooit 'kwaad' geworden omdat haar zoon onder een roze deken ligt. En wat die slaaptijden betreft, gaat het ook echt niet om 5 minuten, maar om hele slaapjes over te slaan en dat is voor een kind niet niet fijn. Bovendien kan het ene kind daar beter tegen dan het andere, dus wat dat betreft mogen opa's en oma's daar best wat rekening mee houden. Dat heeft ook van hun kant met fatsoen te maken.
Ze zegt zelfs dat ze daardoor nu een gastouder gaat zoeken.

Volgens mij is er wel meer aan de hand dan die gekleurde dekentjes hoor. Je leest wel erg selectief nu.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Slakje wo 29 mei 2013 - 1:13

Mijn mama heeft ook aantal keer flink woorden gehad met mijn oma. Mijn mama heeft haar 3 kinderen (waaronder ik dus) minstens 1 jaar bv gegeven en de eerste 6 maanden ook echt alleen borstvoeding. Mijn oma vond het een hoop onzin en wilde ons constant zoetigheden voeren. En mama heeft het ook een keer voor me opgenomen toen ik van oma een glas cava kreeg aangeboden tijdens de zwangerschap en ik weigerde.

Ik geef meestal ook geen waslijsten mee. Mijn (schoon)ouders weten exact hoe wij onze kinderen willen opvoeden en wat wel en niet kan (op het paardrijding na, maar dat doen ze nu dus niet meer). Ik vind ergens wel dat je daar als oma/opa zijnde respect voor moet opbrengen, voor de keuzes die je kind (als mama van het baby'tje) maakt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Aardbei wo 29 mei 2013 - 1:14

KimRosenberg85 schreef:Ik vind het prima dat je je kind als een prinses wilt behandelen, tot op de minuut alles plant en allerlei specifieke regeltjes opstelt. Mag je allemaal helemaal zelf weten.

Alleen een oma/opa die wil oppassen, dat moet je koesteren, daar zou je dankbaar om moeten zijn. Kwaad worden omdat je kind niet onder een blauw/grijs gestreept dekbedje ligt en om 5 minuten over 3 haar middagslaapje heeft gekregen, dát vind ik getuigen van een gebrek aan fatsoen. En ja, zélfs als moeder heb je te maken met andere mensen, die óók hun eigen leven hebben, hun eigen gewoontes. En weet je... ze hebben jouw man, of jouw zelf opgevoed, dus héél slecht kunnen die mensen het toch ook niet doen hè?

Je doet nu ook net alsof de opa's en oma's iedereen er een onwijs plezier mee doen door op te passen, wat absoluut zo zal zijn. Maar ik denk dat je hen er een nóg groter plezier mee doet door op te láten passen. Wat ik veel meemaak is dat het door de opa's en oma's zelf wordt voorgesteld. Prima als ze dat willen, hartstikke leuk, maar als je structureel op wil gaan passen vind ik ook wel dat je je enigzins mag houden aan bepaalde wensen van de ouders. Helemaal qua eten en slapen enz. De ouders kiezen ervoor om een kind op hun manier op te voeden/groot te brengen. Als structurele oppas (dus niet incidenteel) vind ik dat je daar rekening mee moet houden.

Ik voorzie al 'problemen' nog voordat ons kindje geboren is dus wij hebben ervoor gekozen opa's en oma's voor 'leuke' oppasdagen/avonden te houden. Dan kunnen ze ze verwennen zoveel ze willen en lekker in hun rol van opa en oma blijven in plaats van oppas/opvoeder
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  meisjesmama wo 29 mei 2013 - 1:15

Sanne schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Sanne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het prima dat je je kind als een prinses wilt behandelen, tot op de minuut alles plant en allerlei specifieke regeltjes opstelt. Mag je allemaal helemaal zelf weten.

Alleen een oma/opa die wil oppassen, dat moet je koesteren, daar zou je dankbaar om moeten zijn. Kwaad worden omdat je kind niet onder een blauw/grijs gestreept dekbedje ligt en om 5 minuten over 3 haar middagslaapje heeft gekregen, dát vind ik getuigen van een gebrek aan fatsoen. En ja, zélfs als moeder heb je te maken met andere mensen, die óók hun eigen leven hebben, hun eigen gewoontes. En weet je... ze hebben jouw man, of jouw zelf opgevoed, dus héél slecht kunnen die mensen het toch ook niet doen hè?

Volgens mij is de post van SarahKey nu wel heel erg uit zijn verband gerukt, want volgens mij is zij nooit 'kwaad' geworden omdat haar zoon onder een roze deken ligt. En wat die slaaptijden betreft, gaat het ook echt niet om 5 minuten, maar om hele slaapjes over te slaan en dat is voor een kind niet niet fijn. Bovendien kan het ene kind daar beter tegen dan het andere, dus wat dat betreft mogen opa's en oma's daar best wat rekening mee houden. Dat heeft ook van hun kant met fatsoen te maken.
Ze zegt zelfs dat ze daardoor nu een gastouder gaat zoeken.

Volgens mij is er wel meer aan de hand dan die gekleurde dekentjes hoor. Je leest wel erg selectief nu.


Dat wou ik net zeggen alleen om dekentje zal het vast niet gaan. Wij hebben de jongste ook bewust eerst een tijd naar het Kdv gebracht. Nu ze 3 is en kan zeggen wat ze wil en niet wil gaat ze 1 dag per week naar opa en oma.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 1:17

Precies Aardbei, laat je (schoon) ouders dan gewoon niet structureel oppassen, dan heb je al die problemen niet, de andere optie is om wél structureel te laten oppassen en het allemaal wat los te laten. Maar zo angstig er bovenop zitten en je (schoon) ouders geen enkele ruimte laten, om bijvoorbeeld met de kinderwagen even de stad in te gaan, of iets dergelijks, dát vind ik van de zotte. Je kunt een hoop eisen stellen, maar er zit ook een grens op mensen hun welwillendheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parel wo 29 mei 2013 - 1:26

Je moet niet vergeten dat er een hoop opa's en oma's zijn die vinden dat ze 'moeten' fungeren als oppas. Die vinden het oprecht heel leuk, vinden een kinderdagverblijf zielig, en vinden dus dat hun de enige zijn die op mogen passen. Helemaal prima, maar dan moet je je wel aanpassen aan het kind. De ouders stellen die regels ook niet op omdat ze het tof vinden, maar ze kijken wel wat het beste bij hun kind past.
Ik breng mijn kind liever helemaal nergens anders heen dan de creche, ik vind nog altijd dat wij ervoor gekozen hebben een kind te krijgen en ik daar anderen niet mee lastig wil vallen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 1:27

KimRosenberg85 schreef:
Susan schreef:Mijn ouders zijn daar ook heel simpel in, als zij de kinderen meenemen en ik kom met teveel raadgevingen dan zegt mijn vader: 'Dan moet je zelf meegaan.'
En terecht! Of je betaalt maar voor een oppas die wel moét voldoen aan al je geneuzel, omdat ze bij je in dienst is, maar opa's en oma's zijn niet in dienst van jou, laat staan in dienst van jouw kind. Het moet toch echt niet gekker worden... Oppas irritaties - Pagina 4 878948377 Alsof je de koningin komt brengen...

Zeg, sla jij even lekker een normale toon aan, je hebt geen idee waar ik het over heb en waarom ik bezorgd ben als ze met mijn ouders weggaan (wat niks met mijn ouders zelf te maken heeft), dus hou even lekker je klep dicht. Het heeft in elk geval geen r**t te maken met denke dat ik de koningin komt brengen en dat is ook zeker niet hoe mijn vader het opvat danwel bedoelt. Als je niet weet waar je over lult, hou dan gewoon een keer je vervelende bek dicht.

Sorry, maar dit schiet echt heel erg in het verkeerde keelgat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parel wo 29 mei 2013 - 1:29

Juist Susan!

Het is allemaal sowieso zo makkelijk praten als je nog geen kinderen hebt, maar Kim ik ben op het punt dat ik echt hoop dat jij een kind krijgt wat als een prins of prinses behandeld dient te worden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 1:30

@Susan: 'Hou dan gewoon je vervelende bek dicht' ?

Sorry, maar iemand die een dergelijke toon aanslaat, die negeer ik in het vervolg. Kan niet zoveel met mensen die zichzelf niet in bedwang hebben en beginnen te schelden... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 1:31

Parel schreef:ik vind nog altijd dat wij ervoor gekozen hebben een kind te krijgen en ik daar anderen niet mee lastig wil vallen.
Eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Aardbei wo 29 mei 2013 - 1:34

KimRosenberg85 schreef:Precies Aardbei, laat je (schoon) ouders dan gewoon niet structureel oppassen, dan heb je al die problemen niet, de andere optie is om wél structureel te laten oppassen en het allemaal wat los te laten. Maar zo angstig er bovenop zitten en je (schoon) ouders geen enkele ruimte laten, om bijvoorbeeld met de kinderwagen even de stad in te gaan, of iets dergelijks, dát vind ik van de zotte. Je kunt een hoop eisen stellen, maar er zit ook een grens op mensen hun welwillendheid.
Ja, maar ook de andere kant op. Opa's en oma's die met de ouders overeenkomen om die taak op zich te nemen moeten ook de wensen van de ouders respecteren.
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 1:34

Ik heb je een PM gestuurd met toelichting, maar als je mij voortaan negeert, ook best.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parisienne wo 29 mei 2013 - 1:40

Er kan toch ook overlegd worden? Zo moeilijk is dat niet. "Hallo, met oma. Zeg, ik zou zo graag even de stad in gaan, maar ik kom dan een beetje in de war met de slaapjes van kleinkind. Is het erg als ze een slaapje overslaat, als ze in de kinderwagen slaapt of als ze wat later naar bed gaat? Of is alles dan helemaal ontregeld en heb jij er vervolgens vanavond/morgen weer last van?"

Daarnaast eens met Aardbei. In de meeste gevallen zal het oppassen van opa/oma in overleg besloten zijn. Ouders weten dat niet alles kan gaan zoals thuis, maar dat de meeste richtlijnen wel nagestreefd kunnen worden. Opa's en oma's weten dat niet alles kan gaan zoals zij het willen en dat ze oppassen op hun kleinkind en dus zorgen voor het welzijn ervan. Daar horen de richtlijnen van de ouders bij, aangezien zij het best weten wat hun kind nodig heeft. Simpel, als je het mij vraagt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Bolleke wo 29 mei 2013 - 1:46

Ik vind dat je niet zo heel veel kunt eisen als je je ouders of schoonouders laat oppassen. Qua eten begrijp ik het wel, zoals geen of weinig snoep, maar fruit uit een potje zou ik echt geen ramp vinden, ik kan mij ook voorstellen dat mijn ouders het bijvoorbeeld heel eng cinden om via Rapley te voeren aangezien ik bijna gestikt ben in een stukje wortel als kind. En daarbij fruit is fruit.
Een zoetje in de melk zou ik ook heel kwaad van worden, dan nog liever een gewoon schepje suiker, maar absoluut geen zoetje.
Mijn ouders doen ook wel dingetjes anders, maar we zitten toch veel al op 1 lijn, mijn moeder is zelfs nog consequenter qua slapen bijvoorbeeld.
Ik ben het wel met Kim eens dat je blij moet zijn als je ouders willen oppassen, en natuurlijk mag je dingen aangeven maar heel veel eisend vind ik dus niet dat je kunt zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 1:55

Maar je leest toch ook heel vaak over opa's en oma's die zwaar pissig zijn als ze niet mogen oppassen, of minder dan de andere opa en oma. En als iemand een meningsverschil heeft en daarom opa en/of oma niet meer wil laten oppassen vinden mensen dat heel vaak te ver gaan. Moet je in dat geval (als het echt om een vervelend meningsverschil gaat) dan maar aan het kortste eind trekken omdat je zo dankbaar moet zijn dat ze oppassen, terwijl je dat diep in je hart niet eens zo nodig wil?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Aardbei wo 29 mei 2013 - 1:57

ik lees de hele tijd dat mensen maar 'blij mogen zijn' dat opa en oma willen oppassen... nou dat vind ik zwaar overdreven. Vaak zijn het de opa's en oma's die het zelf willen. Je zegt toch oook niet dat opa's en oma's 'blij mogen zijn' dat ze op mógen passen?
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  meisjesmama wo 29 mei 2013 - 2:05

Aardbei schreef:ik lees de hele tijd dat mensen maar 'blij mogen zijn' dat opa en oma willen oppassen... nou dat vind ik zwaar overdreven. Vaak zijn het de opa's en oma's die het zelf willen. Je zegt toch oook niet dat opa's en oma's 'blij mogen zijn' dat ze op mógen passen?

precies... Toen ik zwanger was van mijn oudste moest er wel opgepast worden. of we dat nu wel of niet wilde hun 1ste kleinkind daar moesten ze wel oppassen
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parisienne wo 29 mei 2013 - 2:09

Dus je moet blij zijn als opa en oma op willen passen en hebt daarom niks in te brengen over die hele dag in de week dat zij jouw kind opvoeden/verzorgen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Elliot wo 29 mei 2013 - 2:10

Maar dat is toch ook wel logisch? Tenminste, niet dat het ook echt gebeurt, dat oppassen, maar wel dat opa's en oma's dat graag willen en dat ook aangeven?

Toen mijn zus zwanger was wilde ik ook niets liever dan oppassen op de aanstaande baby. Nu kan ik dat niet structureel, omdat ik fulltime werk, maar als ik vakantie heb geef ik altijd aan bij mijn zus dat ik in die dagen graag op wil passen. Vindt zij niks ergs aan hoor. Het is toch ook leuk dat familieleden interesse tonen in jouw kindje. Het is niet alleen jouw zoon/dochter, maar ook hun kleinkind.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 2:14

Dat is ook wel leuk, maar ik vind het dan wel een beetje dubbel dat zij zo graag willen oppassen dat je dat eigenlijk bijna niet kan weigeren en dat je dan ook nog eens zo dankbaar moet zijn dat ze bereid zijn om op te passen dat je ook nog eens nergens iets over mag zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 4 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum