Enkeltje Pabo maar weer?
+49
Manderijn
vliegeraar
Marin
JD
Elliot
bolus26
Bolleke
sawasdee
Kiekeboe
Charles
Pommes
Sayuri
Siamsa
Steep
xxjojootjexx
Sterrin_
CCC
Paper Crown
SuperGrover
Derpy
Fayebella
Middleme
Lejow
Lady4
Bliss
Poubelle
Alex
Sam
Sea of Trees
Printje
Jerry
Caroow
Lenthe
Luce
Exogenesis
Aziraphale
marjoleinnn
nina
Bosjesvrouw
Urban Naked
Stuiterbal
Tania
Gympie
Pitufo
Phileine
Rush
Punk'd
Fortissimo
Snirp
53 plaatsers
Pagina 3 van 9
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Enkeltje Pabo maar weer?
Pffff 3?? Jeetje...hier voor de jongsten alleen een officieel oudergesprek in januari en voor de oudsten in januari en mei.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Aan de ene kant zou ik zeggen, slordigeidje, kan gebeuren, maar aan de andere kant: is niet netjes.
Nu moet ik zeggen dat ik bij mijn rapporten vorige maand een foutje op tijd tegen kwam en met typex verbeterde. Eentje hoorde ik later via een collega, een vertyping bij een stukje over dictees. .... Kan gebeuren.....
Nu moet ik zeggen dat ik bij mijn rapporten vorige maand een foutje op tijd tegen kwam en met typex verbeterde. Eentje hoorde ik later via een collega, een vertyping bij een stukje over dictees. .... Kan gebeuren.....
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Op wat voor soort school werk jij dan? Anders soort onderwijs? Of alleen een andere visie?Printje schreef:Pffff 3?? Jeetje...hier voor de jongsten alleen een officieel oudergesprek in januari en voor de oudsten in januari en mei.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Fayebella schreef:Op wat voor soort school werk jij dan? Anders soort onderwijs? Of alleen een andere visie?Printje schreef:Pffff 3?? Jeetje...hier voor de jongsten alleen een officieel oudergesprek in januari en voor de oudsten in januari en mei.
Jenaplanschool
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn moeder verbeterde spelfouten met een rode pen en dan mocht ik m'n schrift/rapport weer meenemen en teruggeven aan de juf/meester Ik heb foutloos leren schrijven van mijn moeder, niet op school. Ik vind dit soort fouten ook écht niet kunnen.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Dit is wel slecht. Ook al is het je 30e rapport, ik mag hopen dat je dan als juf niet ineens de regels omtrent werkwoordspelling vergeten bent. Op z'n best was de leerkracht er met haar hoofd niet bij, en dat vind ik ook kwalijk als het gaat om zoiets als een rapport. Dit bewaar je jarenlang. Het is echt treurig als er dan spelfouten in staan, en gekras inderdaad.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Een foutje als je moe bent is wel logisch, maar ik vind wel datje in een rapport toch wel alert moet zijn op je spelling, ookal ben je moe. Een rapport is en blijft een overzicht van hoe een kind het doet in de klas, en dan zou een lerares wel fouten maken. Dat vind ik vooral het kromme eraan.
Gast- Gast
Misschien staat in ieder rapport wel beheersd, weten wij veel.Tania schreef:Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Tania schreef:Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Haha ik dacht ik doe het niet...Sea of Trees schreef:Tania schreef:Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Sea of Trees schreef:Tania schreef:Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Zo voorspelbaar. Wat is nu je punt?
Tania- Ratel
Lijkt me duidelijk?Tania schreef:Sea of Trees schreef:Tania schreef:Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Zo voorspelbaar. Wat is nu je punt?
Gast- Gast
Sorry, het is ook wel een beetje flauw van mezelf maar het viel me vaker op bij jou, ik dacht laat ik dan maar meteen van dit topic gebruik maken om je erop te wijzen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sea of Trees schreef:Tania schreef:Ik schrijf ook wel is zij in plaats van zei als ik moe ben ofzo. Dan weet ik echt wel hoe het hoort maar toch doe ik het dan verkeerd. Iedereen maakt toch wel is een foutje (of is iedereen hier foutloos op z'n werk? Nou ik niet hoor). Als dit nou heel vaak voorkomt of het is op elk rapport zo, ja dan zou ik het ook wel vervelend vinden. Maar nu 1 keertje, daar zou ik niet zo vreselijk over vallen.
Gast- Gast
Nee het punt is me niet duidelijk anders vroeg ik het niet, ik vraag nergens of mijn spelling wel perfect is.
Maar omdat ik het niet eens ben met alle andere reacties over hoe slecht de juf is gaan we over mijn spelling zeiken?
Maar omdat ik het niet eens ben met alle andere reacties over hoe slecht de juf is gaan we over mijn spelling zeiken?
Tania- Ratel
Zo kreeg ik gisteren een mail van Fenne's juf:
(...) 'mogen alle kinderen verkleedt naar school komen!'
Ik dacht toen wel echt dat ik van mijn stoel viel . Ik vind dat echt slecht eerlijk gezegd, hoe lief en fijn ik deze juf ook vind.
(...) 'mogen alle kinderen verkleedt naar school komen!'
Ik dacht toen wel echt dat ik van mijn stoel viel . Ik vind dat echt slecht eerlijk gezegd, hoe lief en fijn ik deze juf ook vind.
Gast- Gast
Joh, lees de reactie van SoT ff, dan zie je dat ze het heus niet zo kwaad bedoelt.
Gast- Gast
Och ja, want íedereen hier doet haar baan foutloos. Een ober brengt wel eens een rose, terwijl ik witte wijn vroeg, de postbode gooit wel eens mijn brief bij de buren en het meisje bij de starbucks vergeet wel eens dat ik een extra shot in mijn cappuccino wil. Allemaal dingen die ze heus wel weten! Foutjes zijn menselijk. Ook een juf maakt wel eens fouten. Ik geloof trouwens niet dat deze juf de juiste spelling niet weet maar netzoals ik wel eens mijn hart brak bedoel, maar mijn hard brak schrijf, wil niet zeggen dat ik niet weet hoe het hoord (HAHA!) en daarom zou ik het echt laten gaan. Ik zou er trouwens echt niet op terugkomen op een 10 min gesprek. Wat wil je zeggen dan: 'Ja, juf Roos, jij zegt nu dat mijn kind niet kan tellen, maar JIJ schreef in het rapport beheersd...' Neuh..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Natuurlijk maakt iedereen foutjes, dat is menselijk, maar het ligt er maar net aan welk werk je doet hoe zwaar daaraan wordt getild. Als je kinderen moet leren schrijven, moet je wel zorgen dat je zelf het goede voorbeeld geeft, helemaal op een rapport. Als ik een keer een typefout maak, is het niet zo'n ramp, die vist de eindredactie er wel uit, maar vaak spelfouten maken wordt bij ons echt niet getolereerd en dat vind ik ook heel terecht, want foutloos Nederlands schrijven is de essentie van mijn werk.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Derpy schreef:Mijn moeder verbeterde spelfouten met een rode pen en dan mocht ik m'n schrift/rapport weer meenemen en teruggeven aan de juf/meester Ik heb foutloos leren schrijven van mijn moeder, niet op school. Ik vind dit soort fouten ook écht niet kunnen.
Rare situatie. Als je dan zonodig een leerkracht wil verbeteren, wees dan ook een 'vent' en lever het persoonlijk af bij de leerkracht en niet via je kind. Dat vind ik echt een beetje laf.
Verder helemaal eens met PC.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Eens met PC
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Tania schreef:Nee het punt is me niet duidelijk anders vroeg ik het niet, ik vraag nergens of mijn spelling wel perfect is.
Zo'n ramp is het niet, maar het valt mij ook al een hele tijd op dat jij hier heel erg in bent, zonder dat je dit door hebt. Het is tegenwoordig een veelgemaakte fout, maar bij jou komt het echt heel vaak voor, het is eens, en niet is. Verder niet kwaad bedoelt hoor!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
chococupcake schreef:Eens met PC
Eens met pc. De juf weet het vast wel.
Printje- Lady Post-a-lot
Sterrin_ schreef:Tania schreef:Nee het punt is me niet duidelijk anders vroeg ik het niet, ik vraag nergens of mijn spelling wel perfect is.
Zo'n ramp is het niet, maar het valt mij ook al een hele tijd op dat jij hier heel erg in bent, zonder dat je dit door hebt. Het is tegenwoordig een veelgemaakte fout, maar bij jou komt het echt heel vaak voor, het is eens, en niet is. Verder niet kwaad bedoelt hoor!
Ik vind het niet erg dat iemand het zegt hoor, alleen kan dat ook op een andere manier dan dat het gedaan werd.
De manier waarop jij het zegt vind ik het prima. Zal best kloppen dat ik het vaker doe.
Tania- Ratel
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» daar ga ik dan maar weer.
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
Pagina 3 van 9
Permissies van dit forum: