Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enkeltje Pabo maar weer?

+49
Manderijn
vliegeraar
Marin
JD
Elliot
bolus26
Bolleke
sawasdee
Kiekeboe
Charles
Pommes
Sayuri
Siamsa
Steep
xxjojootjexx
Sterrin_
CCC
Paper Crown
SuperGrover
Derpy
Fayebella
Middleme
Lejow
Lady4
Bliss
Poubelle
Alex
Sam
Sea of Trees
Printje
Jerry
Caroow
Lenthe
Luce
Exogenesis
Aziraphale
marjoleinnn
nina
Bosjesvrouw
Urban Naked
Stuiterbal
Tania
Gympie
Pitufo
Phileine
Rush
Punk'd
Fortissimo
Snirp
53 plaatsers

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 Empty Re: Enkeltje Pabo maar weer?

Bericht  Rush vr 15 feb 2013 - 3:38

Pommes schreef:
Rush schreef:Jongens, dit kan je toch niet vergelijken met een fout in de zorg of iets? Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 394967

Dit wil ik ook zeggen, fouten met medicijnen of een bedje open laten staan zijn vele malen erger dan een schrijffout. Maar dan nog mag je wel verwachten dat een juf je kind de nederlandse taal goed leert.

Want als er door een medicijnfout je moeder overlijd. Wat dan ow ja maar mensen in het onderwijs maken ook wel eens een taalfour scratch
In ieder beroep is er gewoon een 'grens' qua fouten maken. In het geval van een leraar is dit gewoon een grove fout. In verhouding tot al die stomme vergelijkingen hier is het maar een mini foutje, want natuurlijk gaat er niemand dood aan, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er niet om wat erger is.

Alles op dit forum moet altijd tot in den treuren vergeleken worden. Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 394967

Laatst aangepast door Rush op vr 15 feb 2013 - 3:44; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 3:39

Rush schreef:
Pommes schreef:
Rush schreef:Jongens, dit kan je toch niet vergelijken met een fout in de zorg of iets? Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 394967

Dit wil ik ook zeggen, fouten met medicijnen of een bedje open laten staan zijn vele malen erger dan een schrijffout. Maar dan nog mag je wel verwachten dat een juf je kind de nederlandse taal goed leert.

Want als er door een medicijnfout je moeder overlijd. Wat dan ow ja maar mensen in het onderwijs maken ook wel eens een taalfour scratch
In ieder beroep is er gewoon een 'grens' qua fouten maken. In het geval van een leraar is dit gewoon een grove fout. In verhouding tot al die stomme vergelijkingen hier is het maar een mini foutje, want natuurlijk gaat er niemand dood aan, maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er niet om wat erger is.

Alles op dit forum moet altijd tot in den treuren vergelijkt worden. Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 394967

Oei...

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 15 feb 2013 - 3:40

Lennox schreef:
Tania schreef:
Lennox schreef:En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?

Dan ben ik vreselijk boos op je en misschien haal ik zelfs m'n kind wel van het kinderdagverblijf af (als ze het overleeft). Maar ik zou ook echt snappen dat je het niet expres hebt gedaan en dat je je vreselijk schuldig voelt (daar ga ik vanuit in ieder geval). Dit soort dingen gebeuren toch ook gewoon wel is. Er vallen kinderen van een commode af enz. Wat vinden jullie daarvan dan? Moeten die mensen voor de rest van hun leven geen werk meer krijgen ofzo?
De sanctie die je hier riskeert is dat je op staande voet je baan kwijt bent. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor verkeerd toegediende medicatie in de zorg. Staat overigens inderdaad niet gelijk aan een spelfout, maar ik vind wel dat je erg makkelijk oordeelt over verkeerd toegediende medicatie. Dat kan iemand z'n dood worden namelijk. En ik vraag me af of je dan nog zo rustig kunt beredeneren en nog hardop kunt zeggen dat het vast niet expres is gegaan, want op dat moment zit je vol woede en zou je inderdaad het liefst zien dat zo'n persoon nóóit meer in een dergelijke functie aan de bak komt.

Dat je kan overlijden aan verkeerd toegediende medicatie snap ik. Bij ons wordt je niet ontslagen na verkeerd toegediende medicatie en in het ziekenhuis waar ik stage gelopen heb ook niet. Het werd zelfs niet altijd verteld tegen de mensen waarbij het gebeurde. Al zal dat vast een ander verhaal worden als er iemand aan doodgaat.

Verder ben ik wel klaar met deze discussie volgens mij is mijn mening wel duidelijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush vr 15 feb 2013 - 3:41

Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 3711883763

Ik heb daar* inderdaad moeite mee Lennox. Gelukkig mag ik wel gewoon in dit topic reageren, hoop ik.

*De verleden tijd van bepaalde woorden bedoel ik daar mee. Soms kom ik er gewoon niet op. Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 2441965372
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Kiekeboe vr 15 feb 2013 - 3:47

Kan iemand mij uitleggen waarom 'vergelijkt worden' fout is? Je gebruikt hierbij toch het 't kofschip?
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 3:48

Kiekeboe schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom 'vergelijkt worden' fout is? Je gebruikt hierbij toch het 't kofschip?
Het is 'vergeleken worden' Wink

Edit: het kofschip gebruik je bij (correct me if I'm wrong) voltooid verleden tijd, maar volgens mij is vergelijkt worden juist onvoltooid verleden tijd. Of voltooid tegenwoordige tijd. Of onvoltooid tegenwoordige tijd. Ik weet die benamingen nooit.

Laatst aangepast door Lennox op vr 15 feb 2013 - 3:52; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 3:49

Lennox schreef:
Kiekeboe schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom 'vergelijkt worden' fout is? Je gebruikt hierbij toch het 't kofschip?
Het is 'vergeleken worden' Wink
En die wist ik zelfs laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 15 feb 2013 - 3:50

Ja ik twijfelde. Ik kon niet meer op vergeleken komen. Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 394967

Het is maar goed dat ik geen lerares Nederlands ben iig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Kiekeboe vr 15 feb 2013 - 3:51

Oooh hahaha!
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  sawasdee vr 15 feb 2013 - 3:53

Tania schreef:
Lennox schreef:
Tania schreef:
Lennox schreef:En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?

Dan ben ik vreselijk boos op je en misschien haal ik zelfs m'n kind wel van het kinderdagverblijf af (als ze het overleeft). Maar ik zou ook echt snappen dat je het niet expres hebt gedaan en dat je je vreselijk schuldig voelt (daar ga ik vanuit in ieder geval). Dit soort dingen gebeuren toch ook gewoon wel is. Er vallen kinderen van een commode af enz. Wat vinden jullie daarvan dan? Moeten die mensen voor de rest van hun leven geen werk meer krijgen ofzo?
De sanctie die je hier riskeert is dat je op staande voet je baan kwijt bent. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor verkeerd toegediende medicatie in de zorg. Staat overigens inderdaad niet gelijk aan een spelfout, maar ik vind wel dat je erg makkelijk oordeelt over verkeerd toegediende medicatie. Dat kan iemand z'n dood worden namelijk. En ik vraag me af of je dan nog zo rustig kunt beredeneren en nog hardop kunt zeggen dat het vast niet expres is gegaan, want op dat moment zit je vol woede en zou je inderdaad het liefst zien dat zo'n persoon nóóit meer in een dergelijke functie aan de bak komt.

Dat je kan overlijden aan verkeerd toegediende medicatie snap ik. Bij ons wordt je niet ontslagen na verkeerd toegediende medicatie en in het ziekenhuis waar ik stage gelopen heb ook niet. Het werd zelfs niet altijd verteld tegen de mensen waarbij het gebeurde. Al zal dat vast een ander verhaal worden als er iemand aan doodgaat.

Verder ben ik wel klaar met deze discussie volgens mij is mijn mening wel duidelijk.
Niet?? Is het niet zo dat je om het toedienen van verkeerde medicatie een MIC formulier moet invullen? En vervolgens een aantekening krijgt? En bij 3 aantekeningen ontslag volgt?
Lijkt mij erg kwalijk dat dit op die manier gaat..
Maar goed, on topic:
Het staat haar natuurlijk niet echt netjes, maar om dan te gaan twijfelen of deze juf de Nederlandse taal wel goed onder de knie heeft? M.i. redelijk ver gezocht.
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 4:14

Ik vind dat het enorm opgeblazen is inmiddels. Ik kijk zelf mailtjes naar ouders etc etc altijd extra goed na maar soms zie je het gewoon niet meer. Ik zou het erger vinden wanneer mijn kind met een werkje thuiskomt en dat is idd grammaticaal fout nagekeken als op een rapport. Wie weet hoeveel rapporten zij al geschreven heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Siamsa vr 15 feb 2013 - 4:29

Printje schreef:Ik vind dat het enorm opgeblazen is inmiddels. Ik kijk zelf mailtjes naar ouders etc etc altijd extra goed na maar soms zie je het gewoon niet meer. Ik zou het erger vinden wanneer mijn kind met een werkje thuiskomt en dat is idd grammaticaal fout nagekeken als op een rapport. Wie weet hoeveel rapporten zij al geschreven heeft.

Ja, maar wie weet was het wel het eerste rapport en wie weet was het wel het laatste rapport maar heeft ze het bij alle kinderen fout geschreven. Dat kan ook nog.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 4:31

Siamsa schreef:
Printje schreef:Ik vind dat het enorm opgeblazen is inmiddels. Ik kijk zelf mailtjes naar ouders etc etc altijd extra goed na maar soms zie je het gewoon niet meer. Ik zou het erger vinden wanneer mijn kind met een werkje thuiskomt en dat is idd grammaticaal fout nagekeken als op een rapport. Wie weet hoeveel rapporten zij al geschreven heeft.

Ja, maar wie weet was het wel het eerste rapport en wie weet was het wel het laatste rapport maar heeft ze het bij alle kinderen fout geschreven. Dat kan ook nog.

Dat kan natuurlijk ook en dan is het natuurlijk niet 'goed' te praten maar als dit het ergste is wat je als juf fout kan doen.... natuurlijk moet je als juf dingen goed aanleren maar om hier zo over te vallen.. Ik zou het als juf ook echt niet kunnen waarderen wanneer ouders met rode pennen dingen gaan verbeteren. Uiteraard mogen ouders mij op spelfouten aanspreken maar wel op een volwassen en gelijkwaardige manier.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Steep vr 15 feb 2013 - 4:38

Ik ga ff verder op het verkeerd toedienen van medicatie. Bij ons zit er zover ik weet ook geen consequentie aan vast.wel inderdaad MICcen, maar verder.. Geen idee!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 4:41

Steep schreef:Ik ga ff verder op het verkeerd toedienen van medicatie. Bij ons zit er zover ik weet ook geen consequentie aan vast.wel inderdaad MICcen, maar verder.. Geen idee!

Ik vind het aan de ene kant ook logisch dat er geen gevolg aan vast zit, die zuster oid doet het toch niet expres.

Bij mijn man zijn, drie jaar terug, echt zoveel fouten gemaakt. De chirurg in kwestie had verdorie niet zijn hele blinde darm eruit gehaald waardoor we twee jaar lang ziekenhuis in ziekenhuis uit zijn gegaan. Een de ene kant maakt het me boos maar aan de andere kant is dat niet expres gedaan. Het blijven mensen, vreselijjk K als het bij jou gebeurd maar het zijn en blijven mensen. De ene fout heeft helaas veel grotere consequenties als de andere fout.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke vr 15 feb 2013 - 4:53

Mijn zoon heeftg moeite met schrijven, en daar ging het het laatste oudergesprek bijvoorbeeld over, als ik dan thuis zo'n fout zou ontdekken zou ik daar toch echt even mijn wenkbrauwen bij optrekken. En wellicht ook not iets over zeggen, op een luchtige manier want ik snap best dat een foutje erin kan sluipen, maar voor iemand die kinderen moet leren lezen en schrijven vind ik het niet goed.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 4:56

Bolleke schreef:Mijn zoon heeftg moeite met schrijven, en daar ging het het laatste oudergesprek bijvoorbeeld over, als ik dan thuis zo'n fout zou ontdekken zou ik daar toch echt even mijn wenkbrauwen bij optrekken. En wellicht ook not iets over zeggen, op een luchtige manier want ik snap best dat een foutje erin kan sluipen, maar voor iemand die kinderen moet leren lezen en schrijven vind ik het niet goed.

Dat klopt ook helemaal maar het is, vind ik, de manier waarop je dat dan terugkoppelt naar de juf.. ik vind dit niet de grootste zonde van een juf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:58

Krijg net van een forumster deze foto via WA:
Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 IMG-20130215-WA0010_zps0d5dd214

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 5:00

Ik bedenk me nu wel iets toen ik net voor de klas stond..

Een kind vroeg; juf schrijf je dat met de O-tjes ou of de A-tjes au

Ik moest serieus ff denken hoe ze het bedoelde haha. Iedere school heeft wat dat betreft een eigen manier om dingen aan te leren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gympie vr 15 feb 2013 - 5:02

Stofzuiger schreef:Krijg net van een forumster deze foto via WA:
Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 5 IMG-20130215-WA0010_zps0d5dd214

Duitse ijsjes? Very Happy
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  bolus26 vr 15 feb 2013 - 5:09

Kijk dat is pas erg!

Ik ben zelf ook juf en maak tijdens m'n werk ook spellingsfouten, ook al let ik er op. Het is een onderdeel van m'n werk en als ouders me er op wijzen,op een normale manier dan,schaam ik me oprecht,verbeter het en that's it!

De reacties hier verbazen me wel,ik hoop dat de ouders me wat meer credits geven.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Bolleke vr 15 feb 2013 - 5:11

Ik zou het absoluut op een normale manier brengen, als grapje misschien. Maar er helemaal niks over zeggen zou ik niet kunnen denk ik.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 5:13

Bolleke schreef:Ik zou het absoluut op een normale manier brengen, als grapje misschien. Maar er helemaal niks over zeggen zou ik niet kunnen denk ik.

Je zou het van mij echt mogen zeggen, graag zelfs, maar met rode aantekeningen iets terug geven? Nee dat zou ik niet waarderen en ook respectloos vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elliot vr 15 feb 2013 - 5:33

Wat ontzettend fijn dat hier zoveel meiden zitten die perfect zijn en nooit foutjes maken. laughcry

Maar even serieus, natuurlijk is het vreselijk stom, zo'n knoeperd van een spelfout op een rapport. Maar dit betekent niet direct dat de juf in kwestie de kinderen uit haar klas niet goed kan leren schrijven. Het is ontzettend slordig, zeker op een rapport in een commentaar wat nota bene over spelling gaat, maar ik vind de reacties hier erg overdreven. Tenzij jullie meer teksten hebben gelezen die door deze juf zijn geschreven, die barstensvol spelfouten zitten. Dan is het een ander verhaal.

Zazou, ik zou als ik jou was de juf er wel op aanspreken, maar er verder geen punt van maken. Hoe stom en dom het soms ook kan zijn, alle mensen vergissen zich wel eens.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 5:35

Elliot schreef:Wat ontzettend fijn dat hier zoveel meiden zitten die perfect zijn en nooit foutjes maken. laughcry

Dat is natuurlijk ook weer een conclusie die nergens op slaat. Ik ben niet perfect en maak op mijn werk waarschijnlijk ook regelmatig fouten, maar als je JUF bent kun je het gewoonweg niet maken om zo'n fout te maken en ik zou dan ook altijd de rapporten gewoon heel goed nalezen, om er zeker van te zijn dat je het goed doet. Want een foutje kan gebeuren, dat klopt, maar dat je en krast en zo'n taalfout maakt op een rapport, dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Andersom zijn er gewoon op mijn werk weer fouten die ik écht niet mag maken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: