Enkeltje Pabo maar weer?
+49
Manderijn
vliegeraar
Marin
JD
Elliot
bolus26
Bolleke
sawasdee
Kiekeboe
Charles
Pommes
Sayuri
Siamsa
Steep
xxjojootjexx
Sterrin_
CCC
Paper Crown
SuperGrover
Derpy
Fayebella
Middleme
Lejow
Lady4
Bliss
Poubelle
Alex
Sam
Sea of Trees
Printje
Jerry
Caroow
Lenthe
Luce
Exogenesis
Aziraphale
marjoleinnn
nina
Bosjesvrouw
Urban Naked
Stuiterbal
Tania
Gympie
Pitufo
Phileine
Rush
Punk'd
Fortissimo
Snirp
53 plaatsers
Pagina 8 van 9
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Enkeltje Pabo maar weer?
Bolleke schreef:Eens met Marin en Zazou, ik vind niet dat het iets is dat je kunt afoen als een "foutje" maar ik vind daarbij ook niet dat er tegen de juf een heel drama moet worden afgestoken, ik zou het melden als moeder, en mocht het vaker voorkomen (wat ik niet verwacht) zou ik wel in een oudergesprek er over beginnen.
De mensen die vinden dat het niet zo erg is, hoe zouden jullie dan reageren als je kind met een rapport thuis komt met die spelfout, maar met de mededeling dat ze zelf slecht zij0n (moeite hebben met) in spelling?
Ik val niet onder de mensen die vinden dat het niet zo erg is, ik ben het namelijk ook eens met jou, Marin en Zazou, maar ik zou in de door jou geschetste situatie zeker naar de juf stappen. Of in ieder geval, het ter sprake brengen tijdens het 10 minuten gesprek. Het verschil is dat ik het in de situatie van Zazou misschien als een grapje af zou doen (goh, je noemt mijn dochter een spellingtopper, maar zelf ben je dat niet helemaal he - met een dikke knipoog). Maar als ze zegt dat mijn kind slecht is in spelling en vervolgens spelfouten maakt in het rapport waarin ze die boodschap brengt, dan zou ik toch wel wat serieuzer vragen of ze het rapport wel heeft nagelezen en dat ik het toch wel vreemd vind dat iemand in haar positie zulke fouten maakt.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik heb het vandaag nog even nagevraagd bij oom van man (leerkracht groep 8 ) en ook hij is van mening da dit soort fouten niet gemaakt mogen worden. Voor je iets naar ouders stuurt, last e het kezen door een collega en spelling is, in zijn optiek, iets wat je al leerkracht in de basis behoort te beheersen.
Gast- Gast
Ik vind het eigenlijk best erg dat een juf, die jouw kind moet leren hoe het moet, het zelf niet goed doet. Je hoeft geen perfecte juf te zijn maar dit vind ik eigenlijk best gênant.
Gast- Gast
Oe, dit is eigenlijk best een leuk topic.
Volgens mij zou ik flink in de lach schieten als ik dit rapport onder ogen zou krijgen. Het is niet één fout, maar het zijn er twee.
Kijk, ik kan me voorstellen dat je in spelling je zwaktes hebt en dat 'beheersd' ertussen schiet. Mijn zwakte is 'gebeurd' en 'gebeurt', ergens gaat dat niet automatisch goed, ook al weet ik de regel en heb ik bij andere ww-vervoegingen nergens last van. Maar deze juf maakt er nog één: 'spelling topper'. Dat komt op mij gewoon over alsof je de stof zelf niet in de vingers hebt.
Volgens mij zou ik flink in de lach schieten als ik dit rapport onder ogen zou krijgen. Het is niet één fout, maar het zijn er twee.
Kijk, ik kan me voorstellen dat je in spelling je zwaktes hebt en dat 'beheersd' ertussen schiet. Mijn zwakte is 'gebeurd' en 'gebeurt', ergens gaat dat niet automatisch goed, ook al weet ik de regel en heb ik bij andere ww-vervoegingen nergens last van. Maar deze juf maakt er nog één: 'spelling topper'. Dat komt op mij gewoon over alsof je de stof zelf niet in de vingers hebt.
Gast- Gast
Mijn moeder werkt ook al jaren in het onderwijs, ik was wel benieuwd wat haar reactie was. Zij vond het niet kunnen en dat deze leerkracht alle vooroordelen bevestigt over leerkrachten en het onderwijs.
En ik geloof dat ze een beetje bang was dat ik die fout had gemaakt of 1 van mijn collega's.
En ik geloof dat ze een beetje bang was dat ik die fout had gemaakt of 1 van mijn collega's.
Laatst aangepast door Poubelle op ma 18 feb 2013 - 6:24; in totaal 1 keer bewerkt
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Poubelle schreef:Mijn moeder werkt ook al jaren in het onderwijs, ik was wel benieuwd wat haar reactie was. Zij vond het niet kunnen en dat deze leerkracht alle vooroordelen bevestigen over leerkrachten en het onderwijs.
En jij nu ook
Tja, wie de bal kaatst....
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Gelukkig maar dat het geen rapport is.
De rest van de spelling en grammatica, onder andere jou/ jouw, beheers ik dan weer wel.
De rest van de spelling en grammatica, onder andere jou/ jouw, beheers ik dan weer wel.
Poubelle- Ratel
Zo zie je maar weer dat een foutje maken menselijk is. Ik doe het ook vaak genoeg, per ongeluk, bij snel typen o.a.
Iemand afbranden vanaf de zijlijn is heel gemakkelijk. Ik ben vooral heel benieuwd nu wat Zazou gaat doen en hoe de betreffende leerkracht reageert!
Iemand afbranden vanaf de zijlijn is heel gemakkelijk. Ik ben vooral heel benieuwd nu wat Zazou gaat doen en hoe de betreffende leerkracht reageert!
Exogenesis- Kletskop
Dat ís ook zo, maar dat is toch het hele punt niet? Het zijn TWEE fouten, en best makkelijke ook, die op een rapport staan, geschreven door een juf. Dat bij elkaar opgeteld maakt het gewoon heel dom.Exogenesis schreef:Zo zie je maar weer dat een foutje maken menselijk is. Ik doe het ook vaak genoeg, per ongeluk, bij snel typen o.a.
Gast- Gast
Exo, ik heb nooit beweerd dat een foutje maken niet menselijk is.
Maar een fout maken op een rapport kan gewoon echt niet!
Maar een fout maken op een rapport kan gewoon echt niet!
Poubelle- Ratel
Rood schreef:Dat ís ook zo, maar dat is toch het hele punt niet? Het zijn TWEE fouten, en best makkelijke ook, die op een rapport staan, geschreven door een juf. Dat bij elkaar opgeteld maakt het gewoon heel dom.Exogenesis schreef:Zo zie je maar weer dat een foutje maken menselijk is. Ik doe het ook vaak genoeg, per ongeluk, bij snel typen o.a.
Dat vind ik ook! Zie mijn allereerste reactie, ergens in het begin van dit topic. Maar door de afbrandende toon van sommigen hier, krijg ik de neiging het op te nemen voor de betreffende juf.
Poubelle, dat was ook niet op jou gericht.
Exogenesis- Kletskop
Hahaha Exo. 'Ik vind eigenlijk dit, maar omdat anderen zo doen, vind ik dát.'
Je moet bij het lagerhuis, joh!
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Hahaha Exo. 'Ik vind eigenlijk dit, maar omdat anderen zo doen, vind ik dát.'
Lijkt het alsof ik mezelf tegenspreek? Of vertoon ik anti-schaapjesgedrag? Shit, dan is mijn punt niet overgekomen.
Nog één keer, voor de duidelijkheid: ik vind de fout stom, onnozel, sneu, maar daardoor vind ik haar niet direct een slechte juf. Ik ken haar namelijk verder niet. Ondanks dat de fout stom is, vind ik nog niet dat ze daardoor maar de grond in getrapt moet worden.
Maar ik zou best eens in het Lagerhuis willen
En ik bén anti-schaap.
Exogenesis- Kletskop
Het zou er idd uitzien dat als je een fout maakt je meteen ' slecht' bent in je beroep.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het best gek dat sommigen hier zeggen: foutje moet kunnen......
Tuurlijk moet een foutje kunnen, maar niet op een rapport. En dat gekras kan ook echt niet. Ik ben zelf leerkracht in het speciaal onderwijs en ik schrijf alle rapporten eerst in het klad, daarna laat ik ze nalezen door een collega en dan schrijf ik ze in het net. Als ik een schrijffout of spelfout maak, los ik dat niet op door te krassen. Ik vind het onprofessioneel van deze leerkracht, alsof het haar interesse niet heeft. En dat het er 30 zijn is geen excuus, ik schrijf de rapporten in etappes, dan komt het best goed.
Tuurlijk moet een foutje kunnen, maar niet op een rapport. En dat gekras kan ook echt niet. Ik ben zelf leerkracht in het speciaal onderwijs en ik schrijf alle rapporten eerst in het klad, daarna laat ik ze nalezen door een collega en dan schrijf ik ze in het net. Als ik een schrijffout of spelfout maak, los ik dat niet op door te krassen. Ik vind het onprofessioneel van deze leerkracht, alsof het haar interesse niet heeft. En dat het er 30 zijn is geen excuus, ik schrijf de rapporten in etappes, dan komt het best goed.
Yare- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12
Oké: dus fouten mogen eigenlijk niet gemaakt worden, dit kan voorkomen worden door rapporten door meerdere mensen na te laten lezen. Maar als er dan nog een foutje wordt gemaakt? Wat is de sanctie voor de leerkracht dan vinden jullie? En ben je na bijvoorbeeld 5 foutjes niet meer capabel om het goede voorbeeld te zijn, dus mag je geen leerkracht meer zijn?
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Lot schreef:Oké: dus fouten mogen eigenlijk niet gemaakt worden, dit kan voorkomen worden door rapporten door meerdere mensen na te laten lezen. Maar als er dan nog een foutje wordt gemaakt? Wat is de sanctie voor de leerkracht dan vinden jullie? En ben je na bijvoorbeeld 5 foutjes niet meer capabel om het goede voorbeeld te zijn, dus mag je geen leerkracht meer zijn?
Dat vraag ik me ook af inderdaad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Yare schreef:Ik vind het best gek dat sommigen hier zeggen: foutje moet kunnen......
En ik vind het weer best gek dat sommige mensen er zo hard over vallen. Niet iedereen denkt er nou eenmaal hetzelfde over als jij.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind niet persé dat er een sanctie op moet komen te staan, maar ik vind het wel zodanig slecht en gênant dat het benoemd mag worden. En mocht je als ouder vaker dit soort dingen bij een leerkracht tegenkomen, zou je dat eens kunnen aankaarten, bij haar of uiteindelijk bij de directie. Als ze t in rapporten doet, wie zegt dat ze t dan niet in de les ook doet en zo die verkeerde dingen leert aan de leerlingen.
Misschien is een spellingsopfriscursus dan toch geen slechte sanctie trouwens
Misschien is een spellingsopfriscursus dan toch geen slechte sanctie trouwens
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik weet niet of een cursus werkt, ik denk dat het meer iets is wat je in je vingers moet hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Kom op zeg, die d's en t's moet je echt beheersen als juf. Hoe kun je het anders aan de leerlingen uitleggen?
Op de PABO waar ik zat hebben ze de taal- en rekentoetsen al ingevoerd vóór die verplicht waren. Heel terecht.
Ik was de enige student uit mijn groep die beide toetsen foutloos had gemaakt. Het grootste gedeelte van de groep was voor minstens één van de toetsen gezakt. Ze kregen dan extra lessen en een herkansing. Bizar dat het nodig is, maar dat is nu eenmaal zo.
Het grootste deel van de meesters en juffen van onze kinderen zijn waarschijnlijk nog afgestudeerd in de tijd dat er nog geen toetsen waren. Pech voor ons.
Op de PABO waar ik zat hebben ze de taal- en rekentoetsen al ingevoerd vóór die verplicht waren. Heel terecht.
Ik was de enige student uit mijn groep die beide toetsen foutloos had gemaakt. Het grootste gedeelte van de groep was voor minstens één van de toetsen gezakt. Ze kregen dan extra lessen en een herkansing. Bizar dat het nodig is, maar dat is nu eenmaal zo.
Het grootste deel van de meesters en juffen van onze kinderen zijn waarschijnlijk nog afgestudeerd in de tijd dat er nog geen toetsen waren. Pech voor ons.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Moest je dan een 10 halen voor die taaltoets? Of gewoon een voldoende?
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb de toetsen ook meteen gehaald, bij ons moest je 70% goed hebben en dan was het in orde.
Ik denk ook dat het klopt wat Filoria zegt, ik meen dat die toetsen net waren ingevoerd toen ik aan de Pabo begon en dat is nu 12 jaar geleden (jeetje ik word oud....) en het gros vd mensen in het onderwijs werkt er denk ik al langer.
Ik denk ook dat het klopt wat Filoria zegt, ik meen dat die toetsen net waren ingevoerd toen ik aan de Pabo begon en dat is nu 12 jaar geleden (jeetje ik word oud....) en het gros vd mensen in het onderwijs werkt er denk ik al langer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
wat fijn Filoria dat jij zo ontzettend goed was in je toetsen.... maar om die extra lessen nou bizar te noemen vind ik wel wat overdreven.Die extra lessen zorgen ervoor dat iedereen de stof uiteindelijk beheerst want als je de toets niet haalde moest je ,terecht, ook stoppen met de opleiding. Dit neemt niet weg dat de ene leerkracht sterker is in taal en de ander in rekenen dus helaas, ook bij mensen die de toets wel gehaald hebben zal de één nog vaker foutjes maken in spellen als de ander.
De komende jaren zal waarschijnlijk,mede door die toetsen, het niveau van reken en spellingsonderwijs wel omhoog gaan.
De komende jaren zal waarschijnlijk,mede door die toetsen, het niveau van reken en spellingsonderwijs wel omhoog gaan.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Susan schreef:Ik weet niet of een cursus werkt, ik denk dat het meer iets is wat je in je vingers moet hebben.
Dat weet ik ook niet, of zoiets werkt, maar om maar iets wel of niet in je vingers te hebben en je moet het wel leren aan leerlingen, is ook zo wat. "Nee sorry, moeder van Fientje, dat spellen zit me gewoon niet zo in de vingers, dus ik kan er niets aan doen als Fientje nu ook fouten maakt". Niet mijn idee van goed onderwijs.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» daar ga ik dan maar weer.
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
Pagina 8 van 9
Permissies van dit forum: