Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
+7
Sterre
Caro
boekenwurm83
Polly
Susan
Winegum
Try
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
..ik moet het toch even kwijt. Adviezen of opbeurende woorden zijn ook (meer dan) welkom.
Mijn vriend en ik hebben de afspraak elkaar elke 3 weken te zien maar nu komt het de volgende keer niet zo goed uit. Hij heeft namelijk een feestje van een vriend dus hij kan niet naar mij toe komen (logisch) maar hij wilt ook niet dat ik naar hem toe kom? Vriendinnetjes van andere vrienden zullen er ook bij zijn dus ik vind dit vreemd maarja, hij is sowieso een beetje vreemd mbt verjaardagen.
We zouden elkaar dus een week eerder, of een week later kunnen zien. Ik had even wat dingen uitgezocht en een week eerder komt veel beter uit, vooral mbt de keren erop dat we elkaar zien. In april heeft hij 3 weken vrij en dan zien we elkaar normaliter 2 weken. Ik heb toevallig ook een weekje vrij dus ik stelde voor om 1 week naar hem toe te gaan, dan hij een weekje thuis en dan hij nog een weekje hier. Maar toen begon hij al gelijk te steigeren want zijn verjaardag zit in die week (en die kan hij blijkbaar niet met/bij mij vieren??). Ik had nog wat andere ideeën aangedragen en hij zou er nog over nadenken/ernaar kijken.
Gisteravond vroeg ik hem of hij al naar tickets had gekeken (ik had hem 's middags gesproken en hij zei dat hij het zou doen) en toen zei ie ja, voor over 4 weken. Ik had geen zin meer om in discussie te gaan (dat dat super onhandig is enzo) maar ik ben het zat dat ik telkens moet vragen of hij het al gedaan heeft omdat ie het gewoonweg niet doet. Ik word er onzeker van want waarom kan hij zijn verjaardag niet met mij vieren, waarom kan ik niet mee naar die verjaardag van zijn vriend, wil hij me überhaupt wel zien? Als dat zo zou zijn zou hij toch wel meer moeite doen of niet?
Ik snap dat het een man is, en dat ver vooruit denken lastig is, ik vind het ook lastig maar als we te lang wachten met tickets boeken dan worden ze onwijs duur, en sommige andere dingen kan hij wel ver van tevoren plannen..
Ik word hier gewoon verdrietig van, ik maak mezelf misschien wel gek of stel me aan, maar ik moest dit even kwijt..
Mijn vriend en ik hebben de afspraak elkaar elke 3 weken te zien maar nu komt het de volgende keer niet zo goed uit. Hij heeft namelijk een feestje van een vriend dus hij kan niet naar mij toe komen (logisch) maar hij wilt ook niet dat ik naar hem toe kom? Vriendinnetjes van andere vrienden zullen er ook bij zijn dus ik vind dit vreemd maarja, hij is sowieso een beetje vreemd mbt verjaardagen.
We zouden elkaar dus een week eerder, of een week later kunnen zien. Ik had even wat dingen uitgezocht en een week eerder komt veel beter uit, vooral mbt de keren erop dat we elkaar zien. In april heeft hij 3 weken vrij en dan zien we elkaar normaliter 2 weken. Ik heb toevallig ook een weekje vrij dus ik stelde voor om 1 week naar hem toe te gaan, dan hij een weekje thuis en dan hij nog een weekje hier. Maar toen begon hij al gelijk te steigeren want zijn verjaardag zit in die week (en die kan hij blijkbaar niet met/bij mij vieren??). Ik had nog wat andere ideeën aangedragen en hij zou er nog over nadenken/ernaar kijken.
Gisteravond vroeg ik hem of hij al naar tickets had gekeken (ik had hem 's middags gesproken en hij zei dat hij het zou doen) en toen zei ie ja, voor over 4 weken. Ik had geen zin meer om in discussie te gaan (dat dat super onhandig is enzo) maar ik ben het zat dat ik telkens moet vragen of hij het al gedaan heeft omdat ie het gewoonweg niet doet. Ik word er onzeker van want waarom kan hij zijn verjaardag niet met mij vieren, waarom kan ik niet mee naar die verjaardag van zijn vriend, wil hij me überhaupt wel zien? Als dat zo zou zijn zou hij toch wel meer moeite doen of niet?
Ik snap dat het een man is, en dat ver vooruit denken lastig is, ik vind het ook lastig maar als we te lang wachten met tickets boeken dan worden ze onwijs duur, en sommige andere dingen kan hij wel ver van tevoren plannen..
Ik word hier gewoon verdrietig van, ik maak mezelf misschien wel gek of stel me aan, maar ik moest dit even kwijt..
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
Hij kan dan wel iemand zijn die moeilijk vooruit kan denken (mijn vriend is ook zo) maar in jullie geval zullen jullie wel móeten in verband met reizen en tickets. Jullie kunnen nou eenmaal niet zeggen "goh, kom je morgen naar mij toe?" en dat de ander dan zegt "ja leuk, tot dan". Dat zal hij dus moeten accepteren. Met Kerst hadden jullie hier ook gedoe over, toch? Wat zei hij toen ook alweer waarom hij je niet had uitgenodigd?
Gast- Gast
Darcy schreef:Wat zei hij toen ook alweer waarom hij je niet had uitgenodigd?
Hij vond het eng ofzo, ik ben immers zijn eerste vriendinnetje en hij had er niet echt bij stil gestaan dat we dat ook samen konden doen? Hij vond het vooral eng/spannend.. Hij moest wennen aan het idee en vond het toen wel superleuk.. Ik denk dat hij ook niet echt stilstaat bij het feit dat ik gewoon mee kan naar die verjaardag.
Try- Kletskop
Hmm, als hij er niet bij stilstaat dan is dat natuurlijk wel iets anders dan dat hij bewust niet wil dat je meegaat, maar ik snap best dat je het vervelend vind. Het enige wat je eigenlijk kunt doen is het weer aankaarten, want je zo verdrietig blijven voelen (zonder dat hij het weet) werkt ook niet.
Gast- Gast
Het stomme is, is dat ik bang ben dat hij me dan vervelend vind (en dat we dan ruzie krijgen en hij het uitmaakt). Nu ik het zo schrijf zijn dat hele stomme gedachten, maar toch voel ik het zo
Try- Kletskop
Try schreef:Ik snap dat het een man is( Ik word hier gewoon verdrietig van, ik maak mezelf misschien wel gek of stel me aan, maar ik moest dit even kwijt..
Van het zinnetje dat ik heb veranderd in Bold krijg ik een beetje jeuk, ook al heb jij niets aan die mededeling. Ik vind het niet fair dat je het op het man-zijn (deels) gooit, want het is toch echt jouw vriend die zich zo gedraagt en niet een eigenschap die behoort tot gedragingen van mannen in het algemeen. Uiteraard begrijp ik ook dat je er verdrietig van wordt en als dit jouw gevoel is, kan niemand stellen dat je je aanstelt. De vraag is alleen wat je hieraan kan doen, aangezien ik behalve een gesprek hierover aangaan niets beters kan verzinnen. Maar goed, met elkaar praten hoeft niet altijd te leiden tot een oplossing en in deze vraag ik me ook af of jij verandering in deze situatie kan bewerkstelligen, aangezien hij degene is die ervoor kiest jou op een bepaalde manier op afstand te houden. In dit geval trek jij dus aan het kortste eind en als je van hem zou verlangen dat hij je meer om zich heen tolereert en meer in overleg met jou doet, zal hij zich weer onprettig voelen. Lastig dus, ik zou niet weten hoe je in dit geval beiden tevreden kan houden.
Edit: ik zie nu dat hij er niet bij stil heeft gestaan; dit is gepost toen ik aan mijn eigen post bezig was.
Laatst aangepast door Guattari op wo 23 feb 2011 - 23:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Try schreef:Het stomme is, is dat ik bang ben dat hij me dan vervelend vind (en dat we dan ruzie krijgen en hij het uitmaakt). Nu ik het zo schrijf zijn dat hele stomme gedachten, maar toch voel ik het zo
Die angst begrijp ik heel goed, maar wat schiet je er nu mee op door het niet te zeggen? Dan bouw je waarschijnlijk alleen maar spanning op en irritatie en verdriet, en dan kan ik je garanderen dat het er op een gegeven moment toch uitkomt (en dan nog explosiever) en dan krijg je sowieso ruzie. Het maakt jou verdrietig, dus ik zou het zeker zeggen. Het is niet een kwestie van een sok die hij laat slingeren, het gaat om elkaar zien.
Gast- Gast
En daarom maak ik me er zo druk over. Dat zou toch hetgeen zijn dat je het allerliefste doet? Bij elkaar zijn, tijd samen doorbrengen?Darcy schreef: het gaat om elkaar zien.
Try- Kletskop
Ik heb nog nooit op jouw topics over jouw vriend gereageerd maar sorry hoor, wat je nu zegt in dat zinnetje wat ik geqoute heb vind ik onzin. Ik denk dat jij meer van hem houdt dan hij van jou.Try schreef:
Ik snap dat het een man is,
Gast- Gast
Guat: dat snap ik, het is ook vooral zijn eigenschap en niet per se een eigenschap die tot de man behoort. Een goed gesprek is idd nodig, maar vind het lastig.
Try- Kletskop
Purple schreef:Ik heb nog nooit op jouw topics over jouw vriend gereageerd maar sorry hoor, wat je nu zegt in dat zinnetje wat ik geqoute heb vind ik onzin. Ik denk dat jij meer van hem houdt dan hij van jou.Try schreef:
Ik snap dat het een man is,
Nou zeg, dat vind ik ook nogal een rare conclusie om te trekken.
Laatst aangepast door Darcy op do 24 feb 2011 - 0:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb alle andere topics wel gelezen hoor.Darcy schreef:
Nou zeg, dat vind ik ook nogal een rare conclusie om te trekken na 1 topic :S
Gast- Gast
Ik had 'm al aangepast, ik dacht al dat je meerdere topics had gelezen. Maar dan nog vind ik dat echt een hele aparte conclusie om te trekken, hoe weet je dat nou?
Gast- Gast
Ik heb ook nog nooit op jou gereageerd maar wel veel meegelezen. Ik denk niet dat jouw vriend per definitie minder van jou houdt, dan hij van jou, maar hij heeft wel andere gedachten over het elkaar zien, het deelnemen in elkaars leven etc. Heb je hem geconfronteerd met het feit dat jij mee zou kunnen naar de verjaardag van die vriend van hem? Ken je daar mensen trouwens? Hoe reageerde hi jdaarop? Hij kan natuurlijk zijn redenen hebben waarom hij daar alleen naar toe zou willen. Net als zijn verjaardag vieren. Als ik zou moeten kiezen om bij mijn vriend te zijn op mijn verjaardag, waar ik verder niemand ken, of het thuis te vieren met al mijn familie en vrienden en mijn vriend eventueel, dan zou ik toch voor het laatste gaan. Ik vind mijn verjaardag leuk en gezellig.
Ik heb erg het idee dat jullie niet veel praten, niet over belangrijke dingen. Dat jij je zo voelt heeft een reden, misschien wel een stomme reden omdat jij je onterecht druk maakt. Jullie blijven constant mot hebben op dit punt, dat lijkt me niet leuk en ook erg onnodig als je er goede afspraken over maakt en goed met elkaar kunt blijven praten.
Ik heb erg het idee dat jullie niet veel praten, niet over belangrijke dingen. Dat jij je zo voelt heeft een reden, misschien wel een stomme reden omdat jij je onterecht druk maakt. Jullie blijven constant mot hebben op dit punt, dat lijkt me niet leuk en ook erg onnodig als je er goede afspraken over maakt en goed met elkaar kunt blijven praten.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik snap het zinnetje wel, ik krijg eerlijk gezegd ook een beetje een 'he's just not that into you' gevoel bij dit verhaal.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Eigenlijk is dit wat beter verwoord, ik reageerde nogal hard, sorry daarvoor Try.Winegum schreef:Ik heb ook nog nooit op jou gereageerd maar wel veel meegelezen. Ik denk niet dat jouw vriend per definitie minder van jou houdt, dan hij van jou, maar hij heeft wel andere gedachten over het elkaar zien, het deelnemen in elkaars leven etc. .
Gast- Gast
Purple schreef:Eigenlijk is dit wat beter verwoord, ik reageerde nogal hard, sorry daarvoor Try.Winegum schreef:Ik heb ook nog nooit op jou gereageerd maar wel veel meegelezen. Ik denk niet dat jouw vriend per definitie minder van jou houdt, dan hij van jou, maar hij heeft wel andere gedachten over het elkaar zien, het deelnemen in elkaars leven etc. .
Daar ben ik het dan ook weer mee eens.
Gast- Gast
Ik denk ook niet dat hij per se minder van mij houdt dan ik van hem, maar het beiden op andere manieren uiten.
Ik heb niet met zoveel woorden gezegd dat ik ook bij die verjaardag kon zijn, het ging een beetje als volgt: "over 3 weken is het 12 maart, kan je dan?" "Nee dan heb ik een verjaardag van Blabla" "Oh oke, zal ik dan naar jou toe komen?" "Nee, ik heb die verjaardag dan toch?". Ik weet zeker dat zijn vrienden het niet vervelend vinden als ik er bij ben, juist niet, ze zullen het leuk vinden.
Mijn verjaardag vier ik het liefst met mijn vriend, maakt niet uit waar (afgelopen jaar zaten we in Griekenland met mijn verjaardag), ik kan altijd nog een feestje voor vrienden geven. Mijn vriend is op een dinsdag jarig, dus hij zou zaterdag een feestje kunnen geven en dan maandag voor een week naar mij kunnen vliegen? Wat is de meerwaarde van die dag thuis zijn? Ik zie dit anders dan hij, dat blijkt ook wel weer, maar het steekt wel.
We praten idd niet veel over dit soort dingen. Ik ben bang dat hij het als vervelend ervaart als ik er (telkens) over begin, maar als ik dat niet doe dan gebeurd er niets. De gesprekken die we dan hebben gaan we dus al 'scheef' in, omdat ik er al een voorgevoel bij heb..
Ik heb niet met zoveel woorden gezegd dat ik ook bij die verjaardag kon zijn, het ging een beetje als volgt: "over 3 weken is het 12 maart, kan je dan?" "Nee dan heb ik een verjaardag van Blabla" "Oh oke, zal ik dan naar jou toe komen?" "Nee, ik heb die verjaardag dan toch?". Ik weet zeker dat zijn vrienden het niet vervelend vinden als ik er bij ben, juist niet, ze zullen het leuk vinden.
Mijn verjaardag vier ik het liefst met mijn vriend, maakt niet uit waar (afgelopen jaar zaten we in Griekenland met mijn verjaardag), ik kan altijd nog een feestje voor vrienden geven. Mijn vriend is op een dinsdag jarig, dus hij zou zaterdag een feestje kunnen geven en dan maandag voor een week naar mij kunnen vliegen? Wat is de meerwaarde van die dag thuis zijn? Ik zie dit anders dan hij, dat blijkt ook wel weer, maar het steekt wel.
We praten idd niet veel over dit soort dingen. Ik ben bang dat hij het als vervelend ervaart als ik er (telkens) over begin, maar als ik dat niet doe dan gebeurd er niets. De gesprekken die we dan hebben gaan we dus al 'scheef' in, omdat ik er al een voorgevoel bij heb..
Try- Kletskop
Maar als je niet praat en vertelt wat jouw gevoel erbij is, zal hij het ook niet weten, en er ook niks aan veranderen.
Jij wil hem graag zien, juist ook op zulke momenten bij zijn verjaardag, maar dat beseft hij niet, of daar staat hij niet bij stil, en zolang jij niks zegt en alleen maar jezelf opstookt en onzeker maakt, want hij wil jou er niet bij hebben, dan schiet het helemaal niet op. Waarom zou hij jou vervelend vinden? Je moet geen eigen conclusies trekken, dat kan hij jou heel goed zelf vertellen lieverd. Lucht je hart en vertel wat je dwars zit, dat je hem graag eerder wil zien, omdat het gewoon veel beter uitkomt, dat je bij hem wil zijn met zijn verjaardag, dat je het niet fijn vindt dat het (voornamelijk) van jouw kant komt. Praat erover.
Jij wil hem graag zien, juist ook op zulke momenten bij zijn verjaardag, maar dat beseft hij niet, of daar staat hij niet bij stil, en zolang jij niks zegt en alleen maar jezelf opstookt en onzeker maakt, want hij wil jou er niet bij hebben, dan schiet het helemaal niet op. Waarom zou hij jou vervelend vinden? Je moet geen eigen conclusies trekken, dat kan hij jou heel goed zelf vertellen lieverd. Lucht je hart en vertel wat je dwars zit, dat je hem graag eerder wil zien, omdat het gewoon veel beter uitkomt, dat je bij hem wil zijn met zijn verjaardag, dat je het niet fijn vindt dat het (voornamelijk) van jouw kant komt. Praat erover.
Gast- Gast
Isabella schreef:Maar als je niet praat en vertelt wat jouw gevoel erbij is, zal hij het ook niet weten, en er ook niks aan veranderen.
Eens! Waarom zou hij jou vervelend vinden? Hij is toch je vriend? Als hij het al vervelend vindt als jij wat wil vragen/wil weten, dan hebben jullie een moeizaam leven met elkaar. Maar het is wel belangrijk om er open en eerlijk in te gaan. Als je met een verwijtende toon gaat vragen waarom hij zo doet en waarom hij niet lijkt te willen dat je mee gaat naar die verjaardag, dan bereik je waarschijnlijk helemaal niks. Misschien bereik je wel het tegenovergestelde.
En ja, blijkbaar heeft hij andere ideeen over zijn verjaardag, dat zou kunnen. Het zou mij misschien ook wel steken, maar het is zijn goed recht om daar een mening over te hebben en dit kenbaar te maken aan jou. Ik zou het dus niet persoonlijk op gaan vatten, het is niet zomaar een dag he, een dinsdag in maart.
Hoe ging het de afgelopen maanden nadat jullie ook wat heibel hebben gehad over kerst? Heeft hij toen wel uit zichzelf vliegtijden opgezocht en de reis gepland?
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Open en eerlijkheid lijken me de basis in een relatie, je moet hem alles kunnen vertellen. Al vertel je het 100 keer. Dan moet je je helemaal niet druk moeten maken over dat hij het stom of irritant vindt. Waarom zou hij? Het gaat toch over jullie, over jouw gevoel?
Gast- Gast
Het is belangrijk dat je over dit soort dingen kunt praten. Hij zal dan toch ook wel merken dat er iets speelt bij jou? Zeker als er een afstand tussen jullie zit is het super belangrijk om dit soort dingen uit te spreken. En dat het moeilijk is weet ik ook, maar het hoort er gewoon bij. Wat voor gevoel heb je erbij, twijfel je of hij je wel wil zien? Of vind je het gewoon jammer dat hij niet zelf voorstelt om over 2 weken af te spreken?
Ik vind het ook wel vreemd hoor, normaal gesproken probeer je toch ieder moment dat mogelijk is samen te zijn?
Ik vind het ook wel vreemd hoor, normaal gesproken probeer je toch ieder moment dat mogelijk is samen te zijn?
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:
Dit vooral.. Net hebben we gebeld maar viel zijn telefoon uit/hing hij op (staat in dagcafe).. Ik heb intussen een sms gekregen en we bellen zometeen nog eens.. Blugh, voel me rot maarja..
Try- Kletskop
Try schreef:Polly schreef:
Dit vooral.. Net hebben we gebeld maar viel zijn telefoon uit/hing hij op (staat in dagcafe).. Ik heb intussen een sms gekregen en we bellen zometeen nog eens.. Blugh, voel me rot maarja..
Ik heb even een beetje bijgelezen daar. Nou, hopelijk is het dus gewoon een misverstand. Het belangrijkste in het hele verhaal lijkt me jouw gevoel; heb je het idee dat hij zijn best doet om jou zoveel mogelijk te zien? Zo'n verjaardag is natuurlijk maar een detail.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Dit snap ik echt niet. Jullie hebben toch een volwassen relatie? Dan kun je toch gewoon eerlijk en open praten over dingen? Dan kun je toch gewoon vragen: Goh jij hebt dan verjaardag van blabla, zal ik dan naar jou toekomen en gezellig met je meegaan?Try schreef:Ik heb niet met zoveel woorden gezegd dat ik ook bij die verjaardag kon zijn, het ging een beetje als volgt: "over 3 weken is het 12 maart, kan je dan?" "Nee dan heb ik een verjaardag van Blabla" "Oh oke, zal ik dan naar jou toe komen?" "Nee, ik heb die verjaardag dan toch?". Ik weet zeker dat zijn vrienden het niet vervelend vinden als ik er bij ben, juist niet, ze zullen het leuk vinden.
Ik snap niet waarom er dan steeds omheen gedraaid moet worden. Ik krijg de indruk dat hij het inderdaad gewoon niet doorheeft en het dus ook niet perse verkeerd bedoelt. Juist daarom moet je gewoon zeggen waar het op staat, zodat er ook geen miscommunicatie kan ontstaan en jij je weer, wellicht onterecht, zorgen maakt omdat je denkt dat hij je niet wil zien.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» daar ga ik dan maar weer.
» Goedemorgen maar weer...
» En de mannen ook maar weer eens...
» Enkeltje Pabo maar weer?
» daar ga ik dan maar weer.
» Goedemorgen maar weer...
» En de mannen ook maar weer eens...
» Enkeltje Pabo maar weer?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: