Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  Anoniem2011 za 29 okt 2011 - 0:13

Even onder een andere naam, want je weet nooit of hier collega's van me zitten..

Ik heb een leuke baan met helaas een tijdelijk contract, tot 8-2012. Of ze het dan gaan verlengen is nog onzeker.

Maar buiten dat, ik heb nu een baan op MBO-niveau waar ik ook een MBO-opleiding voor heb gevolgd. Die opleiding (de moeilijkste MBO-opleiding zeggen ze..) was voor mij erg goed te doen. Nooit een herexamen gedaan en op één vak na alles met een 7 of hoger afgerond.

Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik meer wil en dat ik ook zeker meer kan. Een beetje lullig gezegd maar met mn huidige werk heb ik niet het idee dat ik mn hersenen optimaal benut. Het probleem is alleen dat ik niet meer terug naar school kan, ik woon alleen en heb minimaal €1500 per maand aan inkomsten nodig. Terug gaan naar mijn ouders is geen optie.

Probleem 2 is dat ik niet precies weet welke kant ik uit wil. Sowieso ben ik wel een type voor een kantoorbaan, dat heb ik wel gemerkt het afgelopen jaar. Ik vind de HRM kant heel erg boeiend, dit heeft mijn vader ook gedaan en ik weet er zelf daardoor al aardig wat vanaf.

Maarja, hoe ga ik dit oplossen? Zal een werkgever bereid zijn om mij zo'n salaris te betalen terwijl ik een HBO-opleiding volg? Zijn er nog andere opties om toch te kunnen leren? LOI/NTI is niks voor mij, ik heb wel een schop onder mn kont nodig soms.

Iemand advies?

Anoniem2011
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 12
Registratiedatum : 04-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  silly-one za 29 okt 2011 - 0:43

Een avond opleiding of duaal opleiding? Daarbij heb je wel de kans om gewoon te blijven werken. Op deze manier kan je wel voor je inkomen blijven zorgen. Het zal we aanpoten worden omdat je werkt en leert, maar als je echt iets wil dan is dat wel te doen. Zolang je maar op jezelf blijft letten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  Anoniem2011 za 29 okt 2011 - 0:46

Maar meestal moet je dan wel werk hebben wat aansluit bij de opleiding toch? En dat heb ik totaal niet, want ik werk nu in de Gezondheidszorg..

Anoniem2011
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 12
Registratiedatum : 04-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 0:49

Een deeltijdopleiding of een thuisstudie. Veel andere keus is er niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  silly-one za 29 okt 2011 - 1:02

hoeft niet, een vriendin van mij heeft duaal voedingsdietiek gedaan terwijl ze werkte in een sportwinkel.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  Anoniem2011 za 29 okt 2011 - 1:58

silly-one schreef:hoeft niet, een vriendin van mij heeft duaal voedingsdietiek gedaan terwijl ze werkte in een sportwinkel.

Helaas zie ik HBO HRM nergens Duaal :-(

Edit: Alleen in Rotterdam.. Maar das geen optie want de eerste 2 jaar is het gewoon hetzelfde als een voltijdopleiding.

Anoniem2011
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 12
Registratiedatum : 04-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  TukTuk za 29 okt 2011 - 2:39

1500 euro aan vaste lasten? Wow..
Ik zou lekker goedkoper gaan wonen en goedkoper gaan leven, desnoods op kamers en dan lekker een opleiding gaan doen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  Blond za 29 okt 2011 - 2:50

Is er geen mogelijk tot een werk/opleidingsplek? De HAN in Arnhem en Nijmegen hebben studies waarbij je 4 dagen per week werkt, en 1 dag naar college gaat. De werkgever betaald in veel gevallen dan je opleiding. Soms heb je dan wel de voorwaarde dat je minimaal x jaar moet blijven werken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  xxlisaxx zo 30 okt 2011 - 2:31

Is het mogelijk om een bijdrage van je ouders te krijgen? bijvoorbeeld voor het collegegeld? En kom je aanmerking voor huur/zorgtoeslag? Als je daarnaast stufi krijg, lening erbij neemt en werkt is het wel mogelijk om op 1500 euro per mnd te komen. Je kan van de IBG geloof ik max 800/900 euro krijgen (incl lening). Als je daarnaast met je bijbaan 400/500 euro verdiend ben je al een heel eind. Krijg je er dan nog huur/zorgtoeslag bij dan zit je al op een bedrag van 1500euro per mnd. Je lening wordt namelijk niet meegerekent voor de berekening van de huur/zorgtoeslag. Je hebt dus een erg laag inkomen en krijgt als je voor het overige ook aan de voorwaarden voldoet dan het max bedrag aan huurtoeslag.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?  Empty Re: Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum