Enkeltje Pabo maar weer?
+49
Manderijn
vliegeraar
Marin
JD
Elliot
bolus26
Bolleke
sawasdee
Kiekeboe
Charles
Pommes
Sayuri
Siamsa
Steep
xxjojootjexx
Sterrin_
CCC
Paper Crown
SuperGrover
Derpy
Fayebella
Middleme
Lejow
Lady4
Bliss
Poubelle
Alex
Sam
Sea of Trees
Printje
Jerry
Caroow
Lenthe
Luce
Exogenesis
Aziraphale
marjoleinnn
nina
Bosjesvrouw
Urban Naked
Stuiterbal
Tania
Gympie
Pitufo
Phileine
Rush
Punk'd
Fortissimo
Snirp
53 plaatsers
Pagina 7 van 9
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Enkeltje Pabo maar weer?
Oh en ik denk dat de conclusie dat Zazou perfect onderwijs wil voor haar kind nogal overtrokken is.
Maar wel leuke discussie: Wat is perfect onderwijs? Lijkt me nogal subjectief.
Maar wel leuke discussie: Wat is perfect onderwijs? Lijkt me nogal subjectief.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb nog liever gekras, dan typex, dat vind ik echt verschrikkelijk.
Ik vind het gewoon nogal groots om het gelijk onprofessioneel te noemen, als het nou vol fouten had gestaan ok, maar wat ik al zei, ook leerkrachten zijn mensen en soms glipt zo'n foutje er gewoon doorheen.
Na tig rapporten schrijven dansen bij mij ook de letters voor mijn ogen, en ik lees het altijd na, en de directie ook nog eens, en zelfs dan glipt er soms iets doorheen..
Tja..
Ik vind het gewoon nogal groots om het gelijk onprofessioneel te noemen, als het nou vol fouten had gestaan ok, maar wat ik al zei, ook leerkrachten zijn mensen en soms glipt zo'n foutje er gewoon doorheen.
Na tig rapporten schrijven dansen bij mij ook de letters voor mijn ogen, en ik lees het altijd na, en de directie ook nog eens, en zelfs dan glipt er soms iets doorheen..
Tja..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Ik heb hierbij meteen de vraag wat is ' perfect'. Onderwijs. Bij mij staan zoveel andere dingen hoger in het vaandel dan alleen maar taallesjes.
+1!
Spellingscategorieen zoals loopen e.d. worden vaak pas eind groep 4 begin groep 5 behandeld en getoetst en zou ik dus ook niet corrigeren. Wel zou ik het voordoen of evt bespreken maar niet doorstrepen op het gemaakte werk (sowieso werk ik niet met rode strepen) Beetje vervelend als je je best doet op je werk en alsnog strepen hebt omdat je dit nog niet gehad hebt.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Sorry maar dat ís toch onprofessioneel, Lejow? Dat t kan gebeuren, ok, maar ten eerste kan je voorzorgsmaatregelen nemen door eerst in klad te schrijven, en ten tweede, hoe kan je ontkennen dat een rapport (wat kinderen vol trots aan ouders en grootouders willen laten zien) waar krassen in staan niet netjes is?
Ik bedoel: het is wel een lekkere olifant die hier van die mug gemaakt wordt in dit topic, maar het is gewoon niet netjes.
Ik bedoel: het is wel een lekkere olifant die hier van die mug gemaakt wordt in dit topic, maar het is gewoon niet netjes.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Sorry maar dat ís toch onprofessioneel, Lejow? Dat t kan gebeuren, ok, maar ten eerste kan je voorzorgsmaatregelen nemen door eerst in klad te schrijven, en ten tweede, hoe kan je ontkennen dat een rapport (wat kinderen vol trots aan ouders en grootouders willen laten zien) waar krassen in staan niet netjes is?
Ik ontken het niet.. Ik zeg alleen dat ik liever krassen heb dan typex.
En tuurlijk kan je het eerst in klad schrijven. Kijk, bij ons gaat het allemaal digitaal, dus dat is simpel.
Maar naar mijn idee blijf je dan bezig, het gaat niet om één rapportje, het gaat er om 25/30 stuks. 2/3 x per jaar.
En netjes is het niet, ik zal ook de laatste zijn die dat ontkent.
Alleen ik vind het niet gelijk onder de noemer onprofessioneel vallen, daar is het voor mij toch écht teveel mug voor.
Lejow- Lady Post-a-lot
Over dat krassen: vroeger leerden wij om fouten tussen haakjes te zetten. Wordt dat nog gedaan? Dan moet je daar als leerkracht ook het voorbeeld in geven natuurlijk, en niet gaan krassen als je onverhoopt een foutje maakt.
Gast- Gast
Nu moeten ze het tussen puntjes zetten.Lennox schreef:Over dat krassen: vroeger leerden wij om fouten tussen haakjes te zetten. Wordt dat nog gedaan? Dan moet je daar als leerkracht ook het voorbeeld in geven natuurlijk, en niet gaan krassen als je onverhoopt een foutje maakt.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Over het verbeteren vd woorden, het is zelfs zo dat het totaal geen nut heeft om als juf zomaar alle fouten te verbeteren als het kind de spellingsregel nog niet gehad heeft. Het kind ziet dus dat het lopen is maar heeft geen idee waarom.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nou ja, ik vind dat juist wel onder professionaliteit vallen, jezelf netjes presenteren, dus ook rapporten (juist omdat die ook naar ouders gaan). En dan nog een voorbeeldfunctie hebben ook.
Maar dat zal dan wel meningsverschil zijn.
Lennox, wij moesten geloof ik idd ook tussen haakjes of een kort streepje er onder zetten. M'n stiefzusje moest t tussen stipjes zetten.
Maar dat zal dan wel meningsverschil zijn.
Lennox, wij moesten geloof ik idd ook tussen haakjes of een kort streepje er onder zetten. M'n stiefzusje moest t tussen stipjes zetten.
Marin- Lady Post-a-lot
Tuurlijk is een juf maar een mens en mag je fouten maken maar op te gebied van spelling vindt ik dat er best kritisch naar gekeken af worden. Je mag van een juf verwachten dat ze het foutloos beheerst.
Als ik iemand, we duidelijk onder invloed is, niet laat blazen of urine controle laat dien, krijg ik daar ook vragen over. Net als mijn rapportages overigens, daar wordt ook kritisch na gekeken, simpelweg omdat van me verwacht wordt dat ik dat beheers.
Van een juf mag je een foutloos rapport verwachten, vind ik.
Als ik iemand, we duidelijk onder invloed is, niet laat blazen of urine controle laat dien, krijg ik daar ook vragen over. Net als mijn rapportages overigens, daar wordt ook kritisch na gekeken, simpelweg omdat van me verwacht wordt dat ik dat beheers.
Van een juf mag je een foutloos rapport verwachten, vind ik.
Laatst aangepast door Sunprincess op vr 15 feb 2013 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Printje schreef:Over het verbeteren vd woorden, het is zelfs zo dat het totaal geen nut heeft om als juf zomaar alle fouten te verbeteren als het kind de spellingsregel nog niet gehad heeft. Het kind ziet dus dat het lopen is maar heeft geen idee waarom.
Dan kan het kind het toch impliciet verwerven? Zo werkt dat bij een tweede taal althans wel. Lijkt me bij de moedertaal ook wel, het kind pikt altijd dingen op, ook zonder regels. Je kunt daar niet vanuit gaan, of verwachten dat t kind t oppikt, maar het kan wel. Lijkt me geen kwaad kunnen toch?
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Printje schreef:Over het verbeteren vd woorden, het is zelfs zo dat het totaal geen nut heeft om als juf zomaar alle fouten te verbeteren als het kind de spellingsregel nog niet gehad heeft. Het kind ziet dus dat het lopen is maar heeft geen idee waarom.
Dan kan het kind het toch impliciet verwerven? Zo werkt dat bij een tweede taal althans wel. Lijkt me bij de moedertaal ook wel, het kind pikt altijd dingen op, ook zonder regels. Je kunt daar niet vanuit gaan, of verwachten dat t kind t oppikt, maar het kan wel. Lijkt me geen kwaad kunnen toch?
Klopt maar ik typ via IPad met dochter op schoot. Je hebt ook gelijk maar kinderen leren er niet de regels door dat bedoel ik. Ze pikken misschien op dat het idd lopen is maar waarom dat weten ze niet.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Marin schreef:Printje schreef:Over het verbeteren vd woorden, het is zelfs zo dat het totaal geen nut heeft om als juf zomaar alle fouten te verbeteren als het kind de spellingsregel nog niet gehad heeft. Het kind ziet dus dat het lopen is maar heeft geen idee waarom.
Klopt maar ik typ via IPad met dochter op schoot. Je hebt ook gelijk maar kinderen leren er niet de regels door dat bedoel ik. Ze pikken misschien op dat het idd lopen is maar waarom dat weten ze niet.
Ja precies. Zo werkt dat nou eenmaal met taal. Maar je kunt dat niet van elk kind in de klas verwachten natuurlijk en uiteindelijk zijn regels ook nodig wanneer ze daar aan toe zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
Maar dat leren ze dan later wel. Op die manier heb ik mezelf redelijk Engels geleerd. Op tv pikte ik van alles op, wat ik redelijk kon toepassen, en de regels leerde ik later wel en toen snapte ik het helemaal.Printje schreef:Marin schreef:Printje schreef:Over het verbeteren vd woorden, het is zelfs zo dat het totaal geen nut heeft om als juf zomaar alle fouten te verbeteren als het kind de spellingsregel nog niet gehad heeft. Het kind ziet dus dat het lopen is maar heeft geen idee waarom.
Gast- Gast
Het is toch een kulargument dat het best zou 'mogen' omdat je er wel 30 moet schrijven?
Ik werk dagelijks met tussen de 30 en 40 mensen, dan kan ik toch bij de laatste 10 ook niet zeggen, ja sorry maar er waren al 20 voor jullie! Kwaliteit lever je bij iedereen, bij de eerste en de laatste.
Onze rapporten waren vroeger gewoon echt mooi en netjes geschreven!
Ik werk dagelijks met tussen de 30 en 40 mensen, dan kan ik toch bij de laatste 10 ook niet zeggen, ja sorry maar er waren al 20 voor jullie! Kwaliteit lever je bij iedereen, bij de eerste en de laatste.
Onze rapporten waren vroeger gewoon echt mooi en netjes geschreven!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Nogmaals, ik zeg nergens dat het mag.
Ik zeg dat het gewoon kán gebeuren, niet dat de juf bij de laatste 10 rapporten heeft gedacht: Zo en van deze kan ik een potje maken!
Ik zeg dat het gewoon kán gebeuren, niet dat de juf bij de laatste 10 rapporten heeft gedacht: Zo en van deze kan ik een potje maken!
Lejow- Lady Post-a-lot
Misschien was het wel haar eerste rapport en is ze gewoon slordig.
Gast- Gast
Ik vind dat er erg veel ophef over wordt gemaakt.
Heb het net aan mijn vader laten zien, hij werkt al 40 jaar in het onderwijs, dus ik was wel benieuwd naar zijn mening, maar hij zei: 'Menselijk, kan gebeuren.' Dat vind ik dus ook.
Heb het net aan mijn vader laten zien, hij werkt al 40 jaar in het onderwijs, dus ik was wel benieuwd naar zijn mening, maar hij zei: 'Menselijk, kan gebeuren.' Dat vind ik dus ook.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind het ook zeker geen net rapport, zou het zelf zo niet meegeven maar goed zoals ik in de klas altijd zeg, fouten maken mag
Printje- Lady Post-a-lot
Oh, maar ik zeg nergens dat ik perfect onderwijs voor mijn kinderen wil, maar ik vind het wel prettig dat ze de basis gewoon leert. Natuurlijk een fout maken is menselijk, maar ik vind het in een rapport wel erg slecht staan. Nee, ik ben geen juf, gelukkig niet,het zou mijn ding niet zijn. En ik ga er heus niet in krassen met rode pen, dat vind ik te ver gaan, maar ik ga er na de vakantie op het 10 minuten gesprek ook zeker wel over hebben. Ik zal het melden en ik zie wel wat ze er mee doen. Sowieso is het hier in de buurt een drama qua dialect met kennen/kunnen, liggen en leggen. Maar als ik de kinderen dat hoor zeggen dan verbeter ik ze.
Kwam deze van de week ook al tegen op taalfoutjes.
Kwam deze van de week ook al tegen op taalfoutjes.
Gast- Gast
Zijn die laatste twee afbeeldingen ook van diezelfde juf?
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Siamsa schreef:Zijn die laatste twee afbeeldingen ook van diezelfde juf?
Mag het hopen van niet
Gast- Gast
Zazou schreef:Siamsa schreef:Zijn die laatste twee afbeeldingen ook van diezelfde juf?
Mag het hopen van niet
Oooh ik lees nu pas waar je ze tegenkwam, haha, verkeerde gelezen
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Pitufo schreef:Humor? Ik krijg niet het idee dat die rode strepen die mensen hier willen zetten grappig bedoeld zijn.Exogenesis schreef:Pitufo schreef:Met rode pen verbeteren en teruggeven vind ik dan weer erg ver gaan.
Ik ben zelf leerkracht en zou er de humor wel van inzien, als ze dat bij mij zouden doen Alleen zorg ik er voor dat het niet gebeurt in de rapporten (3 stuks per jaar!).
Van mij wel hoor
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Eens met Marin en Zazou, ik vind niet dat het iets is dat je kunt afoen als een "foutje" maar ik vind daarbij ook niet dat er tegen de juf een heel drama moet worden afgestoken, ik zou het melden als moeder, en mocht het vaker voorkomen (wat ik niet verwacht) zou ik wel in een oudergesprek er over beginnen.
De mensen die vinden dat het niet zo erg is, hoe zouden jullie dan reageren als je kind met een rapport thuis komt met die spelfout, maar met de mededeling dat ze zelf slecht zij0n (moeite hebben met) in spelling?
De mensen die vinden dat het niet zo erg is, hoe zouden jullie dan reageren als je kind met een rapport thuis komt met die spelfout, maar met de mededeling dat ze zelf slecht zij0n (moeite hebben met) in spelling?
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» daar ga ik dan maar weer.
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
Pagina 7 van 9
Permissies van dit forum: