Enkeltje Pabo maar weer?
+49
Manderijn
vliegeraar
Marin
JD
Elliot
bolus26
Bolleke
sawasdee
Kiekeboe
Charles
Pommes
Sayuri
Siamsa
Steep
xxjojootjexx
Sterrin_
CCC
Paper Crown
SuperGrover
Derpy
Fayebella
Middleme
Lejow
Lady4
Bliss
Poubelle
Alex
Sam
Sea of Trees
Printje
Jerry
Caroow
Lenthe
Luce
Exogenesis
Aziraphale
marjoleinnn
nina
Bosjesvrouw
Urban Naked
Stuiterbal
Tania
Gympie
Pitufo
Phileine
Rush
Punk'd
Fortissimo
Snirp
53 plaatsers
Pagina 4 van 9
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Enkeltje Pabo maar weer?
Maar als het kind een toets maakt en 1+1 verkeerd optelt, dan wordt ze wel gecorrigeerd, terwijl ze het best wel weet.
Ik vind dat de juf er best op aangesproken mag worden. Iedereen kan fouten maken in zijn/haar werk, maar ook iedereen wordt daarop aangesproken, niks mis mee.
Ik vind dat de juf er best op aangesproken mag worden. Iedereen kan fouten maken in zijn/haar werk, maar ook iedereen wordt daarop aangesproken, niks mis mee.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:chococupcake schreef:Eens met PC
Eens met pc. De juf weet het vast wel.
Plus een (kan geen streepjes op de e zetten, zit op mijn mobiel)
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Oh dat deed ze ook hoor, ze sprak de leraren er altijd op aan. Het verbaast mij dat jullie er zo makkelijk over denken.Lady4 schreef:Derpy schreef:Mijn moeder verbeterde spelfouten met een rode pen en dan mocht ik m'n schrift/rapport weer meenemen en teruggeven aan de juf/meester Ik heb foutloos leren schrijven van mijn moeder, niet op school. Ik vind dit soort fouten ook écht niet kunnen.
Rare situatie. Als je dan zonodig een leerkracht wil verbeteren, wees dan ook een 'vent' en lever het persoonlijk af bij de leerkracht en niet via je kind. Dat vind ik echt een beetje laf.
Verder helemaal eens met PC.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ik vind het zo apart dat de vergelijking wordt gemaakt met iemand die een kopje koffie zet of een ober die een drankje brengt. Deze juf moet wel JOUW kind leren hoe het moet! Natuurlijk zal ze niet standaard fouten maken, maar ik vind het wel bijzonder slordig.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
En een ober kan dat drankje omruilen, maar zo'n knoeperd van een spelfout zou een juf niet mogen maken. Als je kinderen de regels moet leren, moeten ze ook in je eigen systeem zitten en moet je ze kunnen toepassen.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Zo'n fout in notabene een rapport vind ik niet kunnen.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Eens met Fortissimo. Een kind leren spellen is zowat de essentie van haar beroep. Zo'n rapport 2 keer nalezen voor je het terug geeft aan een kind, lijkt me dan ook het minste wat je kan doen als juf. Ik hoop toch niet dat je (als juf) meer dan 2 keer (na-)lezen nodig hebt voor zo'n joekel van een fout.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
En als ik in mijn werk iemand de verkeerde insuline geef? Is het dan ook: Een foutje moet kunnen? Het was maar 1 lettertje/ cijfertje verschil?
Gast- Gast
Dat vind ik dus idd ook, bij niet ieder werk is het zo dat een foutje moet kunnen. Een lerares leert kinderen de taal bij, het staat heel slordig als ze die zelf verkeerd gebruikt. Wat ze privé doet, prima, maar als ze kinderen iets wil leren en zéker bij zoiets blijvends als een rapport, wat vaak nog bewaard wordt voor later, hoort het gewoon goed. Dat vind ik niet vergelijkbaar met een ober die een verkeerd drankje brengt. Ook niet met een postbode die de post in de verkeerde bus doet, of een verkeerd bezorgd pakketje. Op hun mopperen we dan ook, hoeveel topics dáár al niet aan gespendeerd zijn...Stofzuiger schreef:En als ik in mijn werk iemand de verkeerde insuline geef? Is het dan ook: Een foutje moet kunnen? Het was maar 1 lettertje/ cijfertje verschil?
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:En als ik in mijn werk iemand de verkeerde insuline geef? Is het dan ook: Een foutje moet kunnen? Het was maar 1 lettertje/ cijfertje verschil?
Dat soort dingen gebeuren ook vaak genoeg. En dat is vreselijk maar dan nog kan het gebeuren. Er is toch niemand die nooit wat fout doet. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat het wekelijks gebeurd maar dat is bij de juf net zo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Stofzuiger schreef:En als ik in mijn werk iemand de verkeerde insuline geef? Is het dan ook: Een foutje moet kunnen? Het was maar 1 lettertje/ cijfertje verschil?
Dat soort dingen gebeuren ook vaak genoeg. En dat is vreselijk maar dan nog kan het gebeuren. Er is toch niemand die nooit wat fout doet. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat het wekelijks gebeurd maar dat is bij de juf net zo.
Ik vind dat je hier toch wel erg makkelijk overheen stapt, Tania.
Ik denk niet dat je zo zou reageren als het echt zou gebeuren.
De fout in het rapport vind ik ook echt niet kunnen, zij hoort het goed te leren aan de kinderen en op deze manier ga je er toch aan twijfelen of dat wel goed gebeurt.
Ik zie hier genoeg juffen weleens fouten maken, ik zal zelf ook wel eens iets fout schrijven (ik weet dat mijn valkuil als ik/mij is), maar op mijn werk probeer ik er echt wel op te letten.
Daarom schrijf ik eerst de schaduwrapporten, daar kan ik op kliederen en die check ik dan eerst heel goed voor ik de echte rapporten schrijf.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Poubelle schreef:Tania schreef:Stofzuiger schreef:En als ik in mijn werk iemand de verkeerde insuline geef? Is het dan ook: Een foutje moet kunnen? Het was maar 1 lettertje/ cijfertje verschil?
Ik vind dat je hier toch wel erg makkelijk overheen stapt, Tania.
Ik denk niet dat je zo zou reageren als het echt zou gebeuren.
De fout in het rapport vind ik ook echt niet kunnen, zij hoort het goed te leren aan de kinderen en op deze manier ga je er toch aan twijfelen of dat wel goed gebeurt.
Ik zie hier genoeg juffen weleens fouten maken, ik zal zelf ook wel eens iets fout schrijven (ik weet dat mijn valkuil als ik/mij is), maar op mijn werk probeer ik er echt wel op te letten.
Daarom schrijf ik eerst de schaduwrapporten, daar kan ik op kliederen en die check ik dan eerst heel goed voor ik de echte rapporten schrijf.
Ik heb het wel is meegemaakt (nou ja niet met insuline maar met morfine bij een familielid).
En ik werk al een tijdje in de zorg en er gebeuren echt veel fouten met medicijnen. Ik zeg niet dat het niet erg is maar in veel gevallen zijn het echt mensen die gewoon goed zijn in hun vak. En toch maken die mensen ook wel eens een fout.
Tania- Ratel
En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?
Gast- Gast
Lennox schreef:En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?
Dit ben ik eens vergeten op stage, toen een collega me erop aansprak schrok ik me rot en de tranen stonden in m`n ogen. Dit omdat ik het wat als al in mijn hoofd had. Met zulke dingen net als medicijnen zijn de gevolgen wel veel groter dat een spelfout. Maar als ik mijn kind na school stuur zou ik toch wel willen dat het de juiste spelling leert. Ik zou als juf zijnde dan ook zeker de rapporten nalezen voordat ik ze mee zou geven aan de ouders.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Wat een rare vergelijkigen worden hier getrokken. Ik zal er eens een paar maken!
De rijleraar die zijn leerling ophaalt en daarbij een oude dame omver rijdt en vervolgens doorrijdt.
De politieagent die iemand arresteert voor mishandeling en hem zelf nog eventjes lekker bewerkt.
De paus die godverdomme roept.
De logopediste die slist en duimt.
Moet ik nog doorgaan?
De rijleraar die zijn leerling ophaalt en daarbij een oude dame omver rijdt en vervolgens doorrijdt.
De politieagent die iemand arresteert voor mishandeling en hem zelf nog eventjes lekker bewerkt.
De paus die godverdomme roept.
De logopediste die slist en duimt.
Moet ik nog doorgaan?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Jongens, dit kan je toch niet vergelijken met een fout in de zorg of iets?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wat Charles zegt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dus voor alle duidelijkheid. Het gaat hier NIET over fouten maken op je werk in het algemeen.
Charles- Kletskop
Haha, Charles, nee mijn voorbeeld was inderdaad niet vergelijkbaar met een spelfout, maar ik reageerde eigenlijk meer op Tania, die weer op Stofzuiger reageerde dat een verkeerd toegediend medicijn ook maar 'gewoon moet kunnen, want we zijn immers mensen'. En dát vond ik dan wel heel ver gaan, veel verder dan een spelfout.
Gast- Gast
Lennox schreef:En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?
Dan ben ik vreselijk boos op je en misschien haal ik zelfs m'n kind wel van het kinderdagverblijf af (als ze het overleeft). Maar ik zou ook echt snappen dat je het niet expres hebt gedaan en dat je je vreselijk schuldig voelt (daar ga ik vanuit in ieder geval). Dit soort dingen gebeuren toch ook gewoon wel is. Er vallen kinderen van een commode af enz. Wat vinden jullie daarvan dan? Moeten die mensen voor de rest van hun leven geen werk meer krijgen ofzo?
Tania- Ratel
Rush schreef:Jongens, dit kan je toch niet vergelijken met een fout in de zorg of iets?
Dit wil ik ook zeggen, fouten met medicijnen of een bedje open laten staan zijn vele malen erger dan een schrijffout. Maar dan nog mag je wel verwachten dat een juf je kind de nederlandse taal goed leert.
Want als er door een medicijnfout je moeder overlijd. Wat dan ow ja maar mensen in het onderwijs maken ook wel eens een taalfour
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Wow wat een drama wordt hier van gemaakt zeg. Nee, het hoort niet maar je kan het ook overdrijven.
Lennox schreef:Haha, Charles, nee mijn voorbeeld was inderdaad niet vergelijkbaar met een spelfout, maar ik reageerde eigenlijk meer op Tania, die weer op Stofzuiger reageerde dat een verkeerd toegediend medicijn ook maar 'gewoon moet kunnen, want we zijn immers mensen'. En dát vond ik dan wel heel ver gaan, veel verder dan een spelfout.
Ik vind niet dat het "gewoon moet kunnen". Ik zeg alleen dat het altijd kan gebeuren. Zelfs bij iedereen hier die nu roept dat het echt niet kan. Wie zegt dat jij nooit een bedje open zal laten staan of een kindje uit je handen zal laten vallen? Al die mensen waarbij het wel gebeurd is dachten dat vast ook.
Tania- Ratel
Pommes schreef:Rush schreef:Jongens, dit kan je toch niet vergelijken met een fout in de zorg of iets?
Dit wil ik ook zeggen, fouten met medicijnen of een bedje open laten staan zijn vele malen erger dan een schrijffout. Maar dan nog mag je wel verwachten dat een juf je kind de nederlandse taal goed leert.
Want als er door een medicijnfout je moeder overlijd. Wat dan ow ja maar mensen in het onderwijs maken ook wel eens een taalfour
En jij snapt er weer nog steeds niks van. Het gáát er ook niet over dat een medische fout erger is dan een spelfout. Of dat een spelfout niet erg is.
Het gaat erom dat iemand die anderen iets moet leren het zelf verkeerd doet.
Zo duidelijk genoeg?
Charles- Kletskop
De sanctie die je hier riskeert is dat je op staande voet je baan kwijt bent. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor verkeerd toegediende medicatie in de zorg. Staat overigens inderdaad niet gelijk aan een spelfout, maar ik vind wel dat je erg makkelijk oordeelt over verkeerd toegediende medicatie. Dat kan iemand z'n dood worden namelijk. En ik vraag me af of je dan nog zo rustig kunt beredeneren en nog hardop kunt zeggen dat het vast niet expres is gegaan, want op dat moment zit je vol woede en zou je inderdaad het liefst zien dat zo'n persoon nóóit meer in een dergelijke functie aan de bak komt.Tania schreef:Lennox schreef:En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?
Dan ben ik vreselijk boos op je en misschien haal ik zelfs m'n kind wel van het kinderdagverblijf af (als ze het overleeft). Maar ik zou ook echt snappen dat je het niet expres hebt gedaan en dat je je vreselijk schuldig voelt (daar ga ik vanuit in ieder geval). Dit soort dingen gebeuren toch ook gewoon wel is. Er vallen kinderen van een commode af enz. Wat vinden jullie daarvan dan? Moeten die mensen voor de rest van hun leven geen werk meer krijgen ofzo?
Gast- Gast
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» daar ga ik dan maar weer.
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
» Ik wil weer studeren! Maar hoe pak ik dit aan?
» Goedemorgen maar weer...
» Ik zal me vast weer aanstellen, maar..
» En de mannen ook maar weer eens...
Pagina 4 van 9
Permissies van dit forum: