Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enkeltje Pabo maar weer?

+49
Manderijn
vliegeraar
Marin
JD
Elliot
bolus26
Bolleke
sawasdee
Kiekeboe
Charles
Pommes
Sayuri
Siamsa
Steep
xxjojootjexx
Sterrin_
CCC
Paper Crown
SuperGrover
Derpy
Fayebella
Middleme
Lejow
Lady4
Bliss
Poubelle
Alex
Sam
Sea of Trees
Printje
Jerry
Caroow
Lenthe
Luce
Exogenesis
Aziraphale
marjoleinnn
nina
Bosjesvrouw
Urban Naked
Stuiterbal
Tania
Gympie
Pitufo
Phileine
Rush
Punk'd
Fortissimo
Snirp
53 plaatsers

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 Empty Re: Enkeltje Pabo maar weer?

Bericht  Phileine vr 15 feb 2013 - 5:35

Ik zou mij hier ook wel druk om kunnen maken hoor. Het lijkt mij niet fijn om te weten dat mijn kind een juf heeft die zulke knoeperds van spelfouten maakt. Rood gemarkeerd teruggeven zou ik niet doen, maar het misschien wel goed om haar erop te wijzen in een oudergesprek oid, want zulke fouten mag je niet op kinderen overbrengen. Ik ben ook van mening dat ze op de pabo nog wel meer aandacht aan spelling en grammatica mogen besteden. Dus niet alleen een toets, maar ook een cursus die alle vier de jaren doorloopt. Ik maakte op de pabo namelijk nog veel spelfouten, maar heb de taaltoets in een keer gehaald. De taaltoets is een momentopname en het lijkt mij goed dat de kennis continu opgefrist wordt. Ik ben pas goed in taal geworden toen ik er veel aandacht aan ben gaan besteden. Ik maak ook nog weleens fouten, zoals -dt fouten bij lastige zinsconstructies, maar ik ben er wel alert op. Als ik een rapport zou moeten schrijven, dan zou ik het nog eens nalezen en bij twijfel even opzoeken of ik het woord wel goed geschreven heb. Dat heb ik net gedaan bij alert, had het per ongeluk met dubbel -l geschreven Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 394967
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Elliot vr 15 feb 2013 - 5:36

Dat was ook sarcastisch bedoeld Pippa, en in de tekst die je niet gequote heb geef ik ook aan dat ik het vreselijk stom vind om zo'n fout te maken.

Laatst aangepast door Elliot op vr 15 feb 2013 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Elliot vr 15 feb 2013 - 5:40

Phileine schreef:Ik zou mij hier ook wel druk om kunnen maken hoor. Het lijkt mij niet fijn om te weten dat mijn kind een juf heeft die zulke knoeperds van spelfouten maakt. Rood gemarkeerd teruggeven zou ik niet doen, maar het misschien wel goed om haar erop te wijzen in een oudergesprek oid, want zulke fouten mag je niet op kinderen overbrengen. Ik ben ook van mening dat ze op de pabo nog wel meer aandacht aan spelling en grammatica mogen besteden. Dus niet alleen een toets, maar ook een cursus die alle vier de jaren doorloopt. Ik maakte op de pabo namelijk nog veel spelfouten, maar heb de taaltoets in een keer gehaald. De taaltoets is een momentopname en het lijkt mij goed dat de kennis continu opgefrist wordt. Ik ben pas goed in taal geworden toen ik er veel aandacht aan ben gaan besteden. Ik maak ook nog weleens fouten, zoals -dt fouten bij lastige zinsconstructies, maar ik ben er wel alert op. Als ik een rapport zou moeten schrijven, dan zou ik het nog eens nalezen en bij twijfel even opzoeken of ik het woord wel goed geschreven heb. Dat heb ik net gedaan bij alert, had het per ongeluk met dubbel -l geschreven Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 394967

Hier ben ik het wel mee eens, er wordt op de Pabo te weinig aandacht aan besteed naar mijn mening. De doorlopende cursus die jij noemt lijkt me een heel goed idee!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Exogenesis vr 15 feb 2013 - 6:09

Pitufo schreef:Met rode pen verbeteren en teruggeven vind ik dan weer erg ver gaan.

Ik ben zelf leerkracht en zou er de humor wel van inzien, als ze dat bij mij zouden doen smile Alleen zorg ik er voor dat het niet gebeurt in de rapporten (3 stuks per jaar!).
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Lady4 vr 15 feb 2013 - 6:30

sawasdee schreef:
Tania schreef:
Lennox schreef:
Tania schreef:
Lennox schreef:En als ik nou in mijn werk vergeet het bedje waar bijvoorbeeld jouw baby in ligt, dicht te doen? Moet dat ook maar kunnen, Tania?

Dan ben ik vreselijk boos op je en misschien haal ik zelfs m'n kind wel van het kinderdagverblijf af (als ze het overleeft). Maar ik zou ook echt snappen dat je het niet expres hebt gedaan en dat je je vreselijk schuldig voelt (daar ga ik vanuit in ieder geval). Dit soort dingen gebeuren toch ook gewoon wel is. Er vallen kinderen van een commode af enz. Wat vinden jullie daarvan dan? Moeten die mensen voor de rest van hun leven geen werk meer krijgen ofzo?
De sanctie die je hier riskeert is dat je op staande voet je baan kwijt bent. Datzelfde geldt waarschijnlijk ook voor verkeerd toegediende medicatie in de zorg. Staat overigens inderdaad niet gelijk aan een spelfout, maar ik vind wel dat je erg makkelijk oordeelt over verkeerd toegediende medicatie. Dat kan iemand z'n dood worden namelijk. En ik vraag me af of je dan nog zo rustig kunt beredeneren en nog hardop kunt zeggen dat het vast niet expres is gegaan, want op dat moment zit je vol woede en zou je inderdaad het liefst zien dat zo'n persoon nóóit meer in een dergelijke functie aan de bak komt.

Dat je kan overlijden aan verkeerd toegediende medicatie snap ik. Bij ons wordt je niet ontslagen na verkeerd toegediende medicatie en in het ziekenhuis waar ik stage gelopen heb ook niet. Het werd zelfs niet altijd verteld tegen de mensen waarbij het gebeurde. Al zal dat vast een ander verhaal worden als er iemand aan doodgaat.

Verder ben ik wel klaar met deze discussie volgens mij is mijn mening wel duidelijk.
Niet?? Is het niet zo dat je om het toedienen van verkeerde medicatie een MIC formulier moet invullen? En vervolgens een aantekening krijgt? En bij 3 aantekeningen ontslag volgt?
Lijkt mij erg kwalijk dat dit op die manier gaat..
Maar goed, on topic:
Het staat haar natuurlijk niet echt netjes, maar om dan te gaan twijfelen of deze juf de Nederlandse taal wel goed onder de knie heeft? M.i. redelijk ver gezocht.

Ik heb twee jaar geleden iemand verkeerd medicijnen toegediend. Ze kreeg een analfylactische shock en had daaraan kunnen overlijden. Verschrikkelijk, ik heb daar heel erg mee gezeten. Maar ontslag? Nee, en ook geen aantekening. Ik mag geen fouten maken, maar ik maak ze wel eens. Hoe dat komt? Omdat ik ook maar een mens ben en geen robot.

Een leerkracht die een spelfout maakt. Het is niet chique nee, maar ook zij is slechts mens. We hebben allemaal onze sterke en minder sterke punten, ook in ons beroep. Het is diezelfde juf die ookl zorgt dat je kind het rekenen gaat snappen, of omgangsnormen, etc.

Laatst aangepast door Lady4 op vr 15 feb 2013 - 6:35; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pitufo vr 15 feb 2013 - 6:33

Exogenesis schreef:
Pitufo schreef:Met rode pen verbeteren en teruggeven vind ik dan weer erg ver gaan.

Ik ben zelf leerkracht en zou er de humor wel van inzien, als ze dat bij mij zouden doen smile Alleen zorg ik er voor dat het niet gebeurt in de rapporten (3 stuks per jaar!).
Humor? Ik krijg niet het idee dat die rode strepen die mensen hier willen zetten grappig bedoeld zijn.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  JD vr 15 feb 2013 - 6:42

Ik ben wel eens vergeten een bedje met een dreumes erin dicht te doen. Ik kwam er weliswaar binnen 5 minuten achter toen ik een ander kindje naar bed bracht, maar ik schrok er onwijs van, ben de hele dag van slag geweest. Gelukkig is er niks gebeurd, maar het viel me van mezelf tegen dat ik zoiets belangrijks was vergeten, puur door verschrikkelijke haast en hoge werkdruk die dag. Maar dat zou absoluut niet iets zijn waar je bij ons op ontslagen zou worden.

En in mijn jaren in de zorg werden er vaak genoeg verkeerde medicijnen gegeven, en dit werd dan inderdaad tegen de client niet gemeld, maar gewoon in de doofpot gestopt, in de hoop dat het goed afliep. Officieel dient er inderdaad een MIC formulier ingevuld te worden, maar mijn ervaring is dat dit zelden ook daadwerkelijk gebeurt.

Maar goed, dat soort dingen vind ik inderdaad wel veel erger dan een juf die een paar spelfouten maakt. Ik zou het overigens wel melden, maar meer ook niet. Zoals iemand zei, misschien was het haar zoveelste rapport, en dat ze zelf niet goed spelt wil niet automatisch zeggen dat ze het de kinderen niet goed kan leren. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je er van staat te kijken.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 6:46

Al die vergelijkingen zijn ruk, maar ik vind het wel een slordige fout van de juf. Ik vind het in elk geval wel een ironische fout, zo na die spelling topper. Dat vind ik dan wel weer grappig. Ik zou zelf niet zo assertief zijn om de juf er op aan te spreken, maar kan je gerust doen denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Bliss vr 15 feb 2013 - 7:03

Ik snap niet dat die rapporten niet nog even gecheckt worden door iemand (van de directie bijvoorbeeld) voor de aan de kinderen meegegeven worden. Soms zie je inderdaad iets over het hoofd en een ander kan er dan een frisse blik op werpen. Spelfouten maak ik zelden tot nooit, maar bij dertig rapporten wil er bij mij nog wel eens ergens een woord ontbreken in een zin o.i.d. Dan ben ik blij dat onze adjunct ze nog even naleest, zodat ik het kan verbeteren.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Exogenesis vr 15 feb 2013 - 7:03

Pitufo schreef:
Exogenesis schreef:

Ik ben zelf leerkracht en zou er de humor wel van inzien, als ze dat bij mij zouden doen Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 561177 Alleen zorg ik er voor dat het niet gebeurt in de rapporten (3 stuks per jaar!).
Humor? Ik krijg niet het idee dat die rode strepen die mensen hier willen zetten grappig bedoeld zijn.

Ik zie het niet zo zwaar Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 561177 Ja, sommige reacties zijn erg overtrokken, maar dat heb je met een stel vrouwen bij elkaar.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 7:06

Exogenesis schreef:
Pitufo schreef:
Exogenesis schreef:

Ik ben zelf leerkracht en zou er de humor wel van inzien, als ze dat bij mij zouden doen Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 561177 Alleen zorg ik er voor dat het niet gebeurt in de rapporten (3 stuks per jaar!).

Ik zie het niet zo zwaar Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 561177 Ja, sommige reacties zijn erg overtrokken, maar dat heb je met een stel vrouwen bij elkaar.
Eindelijk weer een klein beetje leven hier.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 7:21

Ik heb overigens met het vorige 10 minuten gesprek ook al een discussie gehad over haar werktaken, want daar waren woorden die Lise verkeerd had geschreven gewoon goed gekeurd. Dat viel me elke keer op als die weektaken mee naar huis kwamen. Ik heb toen ook gevraagd hoe dat zit, ja, ze moeten de fantasie hebben om zelf verhalen te schrijven. En daar zitten woorden tussen die ze nog niet geleerd hebben. Ja en dus? Dan mag je ze van mij evengoed verbeteren, want zo leert ze het ook niet. En toen kwam er ja we moeten er al 30 nakijken, ja dat is mijn probleem niet!
Ik kijk nu samen met Lise de weektaak door en verbeteren samen de fouten. Ik vind dat ook best een kwalijke zaak hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 7:32

Zazou schreef:Ik heb overigens met het vorige 10 minuten gesprek ook al een discussie gehad over haar werktaken, want daar waren woorden die Lise verkeerd had geschreven gewoon goed gekeurd. Dat viel me elke keer op als die weektaken mee naar huis kwamen. Ik heb toen ook gevraagd hoe dat zit, ja, ze moeten de fantasie hebben om zelf verhalen te schrijven. En daar zitten woorden tussen die ze nog niet geleerd hebben. Ja en dus? Dan mag je ze van mij evengoed verbeteren, want zo leert ze het ook niet. En toen kwam er ja we moeten er al 30 nakijken, ja dat is mijn probleem niet!
Ik kijk nu samen met Lise de weektaak door en verbeteren samen de fouten. Ik vind dat ook best een kwalijke zaak hoor.
Vroeger hadden wij een weekendschrift waar we op maandag altijd onze belevenissen van het weekend in op mochten schrijven. Daar schreef ik ook woorden op die ik nog niet kende, maar die werden idd wel altijd verbeterd. Je zit op school om te leren en als woorden die je niet kent, niet verbeterd worden, leer je ook weinig...

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis vr 15 feb 2013 - 7:32

Kinderen in groep 3/4/5 hoeven ook nog niet alles foutloos te schrijven. Aan sommige spellingscategorieën zijn ze nog niet toe. Bij verhaaltjes schrijven of taaloefeningen gaat het om het schrijven van goede zinnen, niet om spelling. Ik reken het ook goed, wanneer de tekst op zich leesbaar is, maar er wel fouten in zitten bij woorden die ze nog nooit geoefend hebben. Ik zet bij erg hinderlijke fouten alleen wel het goede woord er in het groen boven, maar dat doet lang niet elke leerkracht.

Als een leerkracht stof verkeerd op het bord voor-spelt, ja, dán zou ik gaan twijfelen over haar capaciteiten.

Maar Zazou, als jij dit verlangt van de leerkracht van je dochter, dan mag je dat in het 10-minutengesprek gewoon aangeven. Zou ik wel doen, in elk geval!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  vliegeraar vr 15 feb 2013 - 7:35

Zazou schreef:Ik heb overigens met het vorige 10 minuten gesprek ook al een discussie gehad over haar werktaken, want daar waren woorden die Lise verkeerd had geschreven gewoon goed gekeurd. Dat viel me elke keer op als die weektaken mee naar huis kwamen. Ik heb toen ook gevraagd hoe dat zit, ja, ze moeten de fantasie hebben om zelf verhalen te schrijven. En daar zitten woorden tussen die ze nog niet geleerd hebben. Ja en dus? Dan mag je ze van mij evengoed verbeteren, want zo leert ze het ook niet. En toen kwam er ja we moeten er al 30 nakijken, ja dat is mijn probleem niet!

Ik heb zelf groep 3 en deze kinderen beginnen natuurlijk ook met schrijven. Wanneer ik alle woorden die zij fout schrijven gan verbeteren, werkt dat niet echt motiverend. Dat doe ik dan ook niet. Woorden dictee natuurlijk wel, maar niet wanneer het buiten hun kunnen ligt.
vliegeraar
vliegeraar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 58
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 7:40

Ze zit nu in groep 4 overigens.

Maar ik vind best dingen zoals loopen ipv lopen of leker ipv lekker best goed geschreven mag worden, dingen met hij vind ipv hij vindt een ander verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 7:46

Dit soort dingen bedoel ik.
Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 12774278-11E7-4B7F-B362-6C98A2B3FB37-1591-0000010BAF9E8B43_zps9af098da

Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 17B7EA22-1643-48B8-BD5C-8E74D9A99BD3-1591-0000010B73DD9847_zpsb6ad2a8c

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 15 feb 2013 - 8:42

Derpy schreef:
Lady4 schreef:
Derpy schreef:Mijn moeder verbeterde spelfouten met een rode pen en dan mocht ik m'n schrift/rapport weer meenemen en teruggeven aan de juf/meester Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 394967 Ik heb foutloos leren schrijven van mijn moeder, niet op school. Ik vind dit soort fouten ook écht niet kunnen.

Rare situatie. Als je dan zonodig een leerkracht wil verbeteren, wees dan ook een 'vent' en lever het persoonlijk af bij de leerkracht en niet via je kind. Dat vind ik echt een beetje laf.

Verder helemaal eens met PC.

Oh dat deed ze ook hoor, ze sprak de leraren er altijd op aan. Het verbaast mij dat jullie er zo makkelijk over denken.
Het is de hele toon en bijsmaak die je hiervan krijgt, blijkbaar weet Zazou het allemaal beter. Ik zeg, waar wacht je op? Lekker zelf voor de klas gaan staan, dan doe je het vast allemaal zoals het hoort.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 8:47

Die toon van Zazou krijg ik nou echt helemaaaal niet mee, alleen een toon uit jouw berichtje. Beetje raar.

Ik vind met rode pen er in verbeteren beetje kinderachtig, maar krassen en spelfouten in een rapport ook alles behalve professioneel. Dat is toch niet representatief?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 8:49

chococupcake schreef:
Derpy schreef:
Lady4 schreef:
Derpy schreef:Mijn moeder verbeterde spelfouten met een rode pen en dan mocht ik m'n schrift/rapport weer meenemen en teruggeven aan de juf/meester Enkeltje Pabo maar weer? - Pagina 6 394967 Ik heb foutloos leren schrijven van mijn moeder, niet op school. Ik vind dit soort fouten ook écht niet kunnen.

Rare situatie. Als je dan zonodig een leerkracht wil verbeteren, wees dan ook een 'vent' en lever het persoonlijk af bij de leerkracht en niet via je kind. Dat vind ik echt een beetje laf.

Oh dat deed ze ook hoor, ze sprak de leraren er altijd op aan. Het verbaast mij dat jullie er zo makkelijk over denken.
Het is de hele toon en bijsmaak die je hiervan krijgt, blijkbaar weet Zazou het allemaal beter. Ik zeg, waar wacht je op? Lekker zelf voor de klas gaan staan, dan doe je het vast allemaal zoals het hoort.
Apart. Ik haal er namelijk alleen maar uit dat zij goed onderwijs voor d'r kinderen wil.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 15 feb 2013 - 8:51

Lennox schreef:
chococupcake schreef:
Derpy schreef:
Lady4 schreef:

Apart. Ik haal er namelijk alleen maar uit dat zij goed onderwijs voor d'r kinderen wil.

En een juf die een spelfout in een rapport maakt en haar taakjes niet verbetert omdat dat niet om spelling gaat, geeft dat kennelijk niet dan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  CCC vr 15 feb 2013 - 8:54

Prima, ze wilt perfect onderwijs. Kan best, maar niemand is perfect en vind sommige opmerkingen best een rare insteek hebben. En zoals al eerder gezegd, deze juf is ook gewoon een mens en die maakt ook weleens fouten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 8:56

Ik heb hierbij meteen de vraag wat is ' perfect'. Onderwijs. Bij mij staan zoveel andere dingen hoger in het vaandel dan alleen maar taallesjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Marin vr 15 feb 2013 - 8:57

Ja dat t een foutje is, lijkt me duidelijk. En dat kan gebeuren. Maar daarom komt t nog wel onprofessioneel over, júist voor een baan waarin spelling belangrijk is en ze de leerling zelf nog een spelling topper noemt ook ;-)
En dat krassen staat ook lelijk.

Dat is alles, lijkt me. Denk niet dat Zazou lesgeef ambities heeft, niet aan kinderen, noch om de juf de les te lezen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 8:58

Nouja Lejow, ik sta zélf tegenwoordig wel verbaasd hoeveel jongeren nog niet weten dat 'me' bijvoorbeeld geen bezittelijk voornaamwoord is en dat 'ik word' niet met -dt geschreven wordt. Dus in dat onzichtbaar snap ik best dat als de lerares niet gaat nakijken, ze dat zelf maar doet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: