Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 22 van 26 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 22 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Toet ma 21 jan 2013 - 23:09

Carrie schreef:

Klinkt inderdaad gewoon heel gezond! Ik weet wel dat je beter 6 noten kunt eten, ipv echt een handje. Welke noten eet je? Noten zijn heel vet. Maar wel goede vetten, als je er niet teveel van neemt. Maar heb sowieso niet echt een hoge pet op van het voedingscentrum. Heb je het boek van Amber al eens gelezen? Ben je lid van de bieb? Daar kun je hem ook lenen.

Oh ik pak gewoon een handje noten in de avond omdat ik ze zo lekker vind en ik dan ook bestwel honger heb (normaal zou ik dan een bakje chips pakken) ik eet een mix van walnoot, amandel, hazelnoot en cashewnoot. Amber heb ik niet gelezen, misschien dat ik dan wel eens ga doen maar ik wil er eigenlijk niet té veel mee bezig zijn.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 22 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast ma 21 jan 2013 - 23:24

Toet schreef:
Carrie schreef:

Klinkt inderdaad gewoon heel gezond! Ik weet wel dat je beter 6 noten kunt eten, ipv echt een handje. Welke noten eet je? Noten zijn heel vet. Maar wel goede vetten, als je er niet teveel van neemt. Maar heb sowieso niet echt een hoge pet op van het voedingscentrum. Heb je het boek van Amber al eens gelezen? Ben je lid van de bieb? Daar kun je hem ook lenen.

Oh ik pak gewoon een handje noten in de avond omdat ik ze zo lekker vind en ik dan ook bestwel honger heb (normaal zou ik dan een bakje chips pakken) ik eet een mix van walnoot, amandel, hazelnoot en cashewnoot. Amber heb ik niet gelezen, misschien dat ik dan wel eens ga doen maar ik wil er eigenlijk niet té veel mee bezig zijn.

Ok, snap ik smile Ik pas Amer niet 100% toe, maar heb daardoor wel meer inzicht in eten gekregen. Je zou s' avonds bij trek ook een gekookt eitje kunnen eten! Of een gebakken eitje zonder brood en een glas tomatensap.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle di 22 jan 2013 - 1:51

SDL schreef:Ja, ik had al even gegoogled maar werd daar niet echt wijzer van. Ik dacht dat het de ideale vervanger van bruin is ivm koolhydraten maar volgens mij zitten er niet zozeer minder koolhydraten in, of wel?

Hier staan de voordelen van zuurdesem t.o.v. gewoon brood goed uitgelegd:
http://www.meerovervoeding.nl/gezond-eten/zuurdesem-beter-dan-gewoon-brood/

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kowalski di 22 jan 2013 - 7:48

Vreemd Toet! Noten zijn inderdaad wel vet, maar dat zijn geen verzadigde vetten, dus waar die teveel verzadigde vetten in zitten zou ik ook echt niet weten scratch
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Toet di 22 jan 2013 - 7:54

Rovine schreef:Je kunt bij die eetmeter ook de voedingsstoffen per voedingsmiddel bekijken, zie je vanzelf waar de uitschieter staat.

Had zelf eens een uitschieter in zout. Vond ik gek omdat ik andere dagen vaak aan de lage kant zit. Bleek het voedingscentrum zich een nulletje vergist te hebben in een beetje roomkaas.

Ohja nu zie ik het. De meeste verzadigde vetten in mijn voeding haal ik uit volle yoghurt, halvarine en noten (uit koffie met melk maar 0,8 gram smile) Ik blijf het vreemd vinden dat het daarmee al te veel is, ik eet maar één bak yoghurt, smeer halvarine heel dun en eet een paar noten. Voedingscentrum kan de pot op haha.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet di 22 jan 2013 - 7:55

Kowalski schreef:Vreemd Toet! Noten zijn inderdaad wel vet, maar dat zijn geen verzadigde vetten, dus waar die teveel verzadigde vetten in zitten zou ik ook echt niet weten scratch

Volgens voedingscentrum 1,4 gram in en handje noten. Raar!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Kowalski di 22 jan 2013 - 7:57

Toet schreef:
Kowalski schreef:Vreemd Toet! Noten zijn inderdaad wel vet, maar dat zijn geen verzadigde vetten, dus waar die teveel verzadigde vetten in zitten zou ik ook echt niet weten scratch

Volgens voedingscentrum 1,4 gram in en handje noten. Raar!

Oo dat wist ik ook niet! Bummer!

Ach inderdaad, op de pot met dat Voedingscentrum Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 22 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 8:01

Toet schreef:
Rovine schreef:Je kunt bij die eetmeter ook de voedingsstoffen per voedingsmiddel bekijken, zie je vanzelf waar de uitschieter staat.

Had zelf eens een uitschieter in zout. Vond ik gek omdat ik andere dagen vaak aan de lage kant zit. Bleek het voedingscentrum zich een nulletje vergist te hebben in een beetje roomkaas.

Ohja nu zie ik het. De meeste verzadigde vetten in mijn voeding haal ik uit volle yoghurt, halvarine en noten (uit koffie met melk maar 0,8 gram smile) Ik blijf het vreemd vinden dat het daarmee al te veel is, ik eet maar één bak yoghurt, smeer halvarine heel dun en eet een paar noten. Voedingscentrum kan de pot op haha.

Pfff nou idd!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 8:36

Zijn havervlokken nu wel of geen gluten? Ik vind tegenstrijdige informatie.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy di 22 jan 2013 - 23:07

Gisteren een dagje naar de sauna geweest en ik dacht lekker gezond te doen..
Totdat we op de terugweg in de file kwamen haha.

O: Yoghurt met aardbei, framboos en lijnzaad
L: Bagel met kaas, beenham, rucola en gekookte ei
T: 3 bitterballen
D: Kleintje stoofvlees en een kaassoufle met appelmoes

Dacht weet je wat, ik neem tussendoor wel die 3 bitterballetjes en dan weer iets gezond als diner.
Maar we kwamen in de file terecht en toen we bij ons het dorp opreden was het al 9uur..
Dus ja, toen maar naar de snackbar gegaan.
Wel de hele dag heerlijke fruitsapjes gedronken!

Dus vandaag een gezonde dag:
O: Yoghurt met kiwi en lijnzaad
T: Fruitsap van sinasappelsap, kiwi en banaan
L: 3 sport+crackers met kaas en filet americain
T: Of crispy crackers van Wasa of rijstwafel
D: Restje, nasi met een vegetarische schnitzel
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  SoGood wo 23 jan 2013 - 2:02

Ik moet vanavond Chinees eten, nou ja, dat moet ik niet maar ik vind het ook een beetje dom staan om weer als enige iets anders te gaan halen.

Anyway, iemand een idee voor een gezonde optie van de Chinees?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Toet wo 23 jan 2013 - 2:32

Bij de afhaal chinees? Ik bestel altijd gon bao kai met witte rijst. Dat is gewokte kip met veel groenten en gon bao saus, lekker pittig. Dat soort gerechten hebben ze ook met andere sausjes en dan biefstuk of garnalen. Die gerechten staan meestal onder het kopje specialiteiten (o.i.d. iig niet tussen de standaard gerechten)

Anders Tjap Tjoy? Ik vind dat zelf niet lekker maar dat zijn ook veel groenten, kun je bestellen met vlees of vis en is een vrij magere saus volgens mij.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje wo 23 jan 2013 - 6:37

Nou dames, ik denk ik meld het nog even, ik heb de lasagne gemaakt. En lekker is hij! En hij vult veel meer dan die uit een pakje haha. Vriend vind hem ook veel lekkerder. Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 22 281626781

Ik had nu een saus van mager gehakt gekruid met peper, zout, paprikapoeder en Italiaanse kruiden, knoflook, courgette, paprika, ui, prei, tomatenblokjes, tomatenpuree en knoflook. Dit had ik in een ovenschaal gedaan met lasagnebladen en een kleine schaal (omdat ik niet wist of het wel lekker zou zijn haha) met gegrilde courgette plakken. Nou beide is zo lekker! Echt onwijs bedankt! Deze houden we er in Very Happy Is nu nog over dus morgen nog lekker er van eten.

Laatst aangepast door Ibbeltje op wo 23 jan 2013 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Krullebol wo 23 jan 2013 - 7:16

Klinkt erg lekker Ibbeltje!
Ik val zo even binnen, maar ik ben momenteel ook gezond aan het eten. Dit gaat mij makkelijker af dan ik van te voren dacht. Alleen nu heb ik een probleem met porties. Want, wat is nu een 'normale' portie? Als ik zelf kook is dit makkelijk omdat ik het dan afmeet in grammen. Maar als ik bij andere eet, of uit een pan opschep vind ik het erg lastig om genoeg op te scheppen. Of eigenlijk, niet teveel.
Hoe pakken jullie dit aan?! Of tips?!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood wo 23 jan 2013 - 8:30

Toet schreef:Bij de afhaal chinees? Ik bestel altijd gon bao kai met witte rijst. Dat is gewokte kip met veel groenten en gon bao saus, lekker pittig. Dat soort gerechten hebben ze ook met andere sausjes en dan biefstuk of garnalen. Die gerechten staan meestal onder het kopje specialiteiten (o.i.d. iig niet tussen de standaard gerechten)

Anders Tjap Tjoy? Ik vind dat zelf niet lekker maar dat zijn ook veel groenten, kun je bestellen met vlees of vis en is een vrij magere saus volgens mij.

Het is tjap tjoy geworden met kip en een schepje nasi. Volgens mij wel oke, maar ik zelf kook vast met minder olie, haha.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine wo 23 jan 2013 - 8:31

Toevallig heb ik vandaag ook lasagne gegeten. 90gr 30+kaas, 200 ml magere melk, stuk knolselderij, 2el olijfolie, 2 tomaten, paprika, 60gr lasagnebladen, 60gr tomato frito, 3 stengels bleekselderij, ui, knoflook en een berg kruiden. Heb de helft op, in weightwatcherstaal is dat 9 punten, komt overeen met ongeveer 500 calorieën denk ik.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ibbeltje wo 23 jan 2013 - 8:33

Rovine schreef:Toevallig heb ik vandaag ook lasagne gegeten. 90gr 30+kaas, 200 ml magere melk, stuk knolselderij, 2el olijfolie, 2 tomaten, paprika, 60gr lasagnebladen, 60gr tomato frito, 3 stengels bleekselderij, ui, knoflook en een berg kruiden. Heb de helft op, in weightwatcherstaal is dat 9 punten, komt overeen met ongeveer 500 calorieën denk ik.

oh weer een hele andere als ik heb. Maar deze klinkt ook goed.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  SoGood wo 23 jan 2013 - 23:52

Oh, een tip misschien: Bij de V&D hebben ze pain au levain. Frans desembrood, lekker luchtig en niet zuur van smaak.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Punk'd do 24 jan 2013 - 7:39

Ik ben deze week echt gezond qua niet snoepen. Ik snoepte meestal overdag maar nu met werken heb ik daar geen tijd voor. 's avonds snackte ik sowieso al niet. Dus daar ben ik heel blij mee!

Wil alleen gevarieerder lunchen op mijn werk. Eet nu iedere dag een appel, fruitshake, 4 speltcrackers met cashewpasta, bakje yoghurt met lijnzaad en avondeten. That's it.. beetje weinig vind ik. Volgende week neem ik denk ik rosbief mee en gerookte zalm. Met stukjes komkommer en wat dille ofzo.

Ik mis mijn eitjes wel heel erg. Maar ik kan om half 8 's morgens gewoon echt niet eten. Sowieso moet ik echt om 10 over half 8 de deur uit en ik voel mij dan ontzettend gehaast en wil ook niet eerder opstaan haha. Dus een fruitsmoothie in de morgen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Toet do 24 jan 2013 - 7:51

Je kunt toch ook een gekookt eitje meenemen naar je werk Indigo?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  litllejoy do 24 jan 2013 - 7:51

Indigo schreef:Ik ben deze week echt gezond qua niet snoepen. Ik snoepte meestal overdag maar nu met werken heb ik daar geen tijd voor. 's avonds snackte ik sowieso al niet. Dus daar ben ik heel blij mee!

Wil alleen gevarieerder lunchen op mijn werk. Eet nu iedere dag een appel, fruitshake, 4 speltcrackers met cashewpasta, bakje yoghurt met lijnzaad en avondeten. That's it.. beetje weinig vind ik. Volgende week neem ik denk ik rosbief mee en gerookte zalm. Met stukjes komkommer en wat dille ofzo.

Ik mis mijn eitjes wel heel erg. Maar ik kan om half 8 's morgens gewoon echt niet eten. Sowieso moet ik echt om 10 over half 8 de deur uit en ik voel mij dan ontzettend gehaast en wil ook niet eerder opstaan haha. Dus een fruitsmoothie in de morgen.

Je kan ook de avond ervoor (of s'ochtends) eitjes koken en mee naar het werk nemen. Ook bak ik de avond ervoor wel eens een omeletje en die neem ik de volgende dag mee naar het werk. Ik weet niet of je een magnetron op het werk hebt? Want dan kun je de avond ervoor bijvoorbeeld kip met groente wokken en de volgende dag opwarmen in de magnetron of wat ik ook weleens doe: tartaar met tomaat en omelet.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Bericht  Miss Cupcake zo 27 jan 2013 - 9:28

Ik doe ook mee! Sinds 1 januari ben ik begonnen met gezond eten en meer sporten. Voor mij houdt dit in: vijf keer per dag een lichte maaltijd eten waardoor de stofwisseling op gang blijft. Voldoende drinken, water, groene thee of groentesapjes. Ik dronk altijd veel te weinig. Veel groente en fruit, minderen met koolhydraten. En natuurlijk niet meer snoepen. Ik merk al goed verschil! Ik ben wat afgevallen en mijn buik is platter! Nu volhouden!

Leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn!! Hier kan ik wel wat ideeën opdoen! Morgen zal ik mijn eetlijstje plaatsen.

Miss Cupcake
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  Miss Cupcake ma 28 jan 2013 - 5:01

Zoals beloofd mijn eetlijstje van vandaag!

7.00 yoghurt met gedroogde goji bessen
11.00 drie vitalu volkoren crackers met filet american
15.00 gebakken eitje en salade met gerookte kip, appel en lijnzaadjes erdoor
16.00 handje cashew noten
18.30 sla met ei, appel, banaan. Gehaktstaaf
21.00 paar walnoten of bakje yoghurt met fruit

Verder heb ik 5 grote koppen thee gehad. Vanavond komt daar nog een Blond mok bij (0.5 liter)

Miss Cupcake
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 26-01-13

Bericht  litllejoy ma 28 jan 2013 - 20:32

Wat is het rustig in dit topic!
Leuk dat je mee doet Miss Cupcake smile

Ik ben sinds gisteren gestopt met roken en ik dat merk je wel met het 'honger/ trek' hebben.
Heb het gister gelukkig redelijk normaal kunnen houden, op het avondtussendoortje na:

L: Restje vegetarische bonenschotel
T: Crispy crackers van Wasa ( 3 of 4 stuks)
D: Zigeunergehaktschnitzel met dop & pee en gekookte aardappelen
T: 2 creamcrackers met slankie, 2 creamcrackers met leverpate en 2 plakjes kaas

Voor vandaag is het plan:
L: Sport+ crackers met filet americain en kaas
T: Banaan of rijstwafel
D: Zalm uit de oven met kousenband in curry
T: ? Hopelijk niet en anders iets van crackers, gekookt eitje of krentenbrood
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Bericht  Toet di 29 jan 2013 - 5:03

litllejoy schreef:Wat is het rustig in dit topic!

Ik heb me enigszins teruggetrokken haha. Ik vind het leuk dat ik nu beter weet wat ik wel en niet kan hebben en me bewuster ben van wat gezond is maar ik heb totaal geen zin m'n heel levensstijl/eetgewoonte aan te passen. Ik hou gewoon te veel van ongezond eten en ik viel hierdoor af terwijl dat niet m'n bedoeling is.

M'n basismaaltijden zijn nu een stuk gezonder en tussendoortjes ook maar daarnaast eet ik ook nog lekker ongezond. En ik wil jullie niet demotiveren met de ongezonde dingen die ik eet (vanmiddag tosti gehad, dadelijk tomatensoep met stokbrood én broodjes knakworst) dus ik kan beter m'n mond houden. Zou ook behoorlijk off topic zijn trouwens Laughing
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 26 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: