Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 26 van 26
Pagina 26 van 26 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
Gympie schreef:Vraagje. Als je yoghurt als ontbijt neemt, neem je dan mager, halfvol of vol? Is daar een gezondheidsregel over, wat is het beste om te eten?
En neemt er hier iemand 's morgens lauw water met citroensap? Wat is het beste, opdrinken als je uit bed komt en daarna rustig ontbijten? En ook 's avonds nemen?
Ja ik, maar ik weet eigenlijk niet wanneer het het beste is. Ik zet altijd water op als ik mijn lenzen in doe. Ik kook dan water voor mijn thee en dat citroensap. Lauw water uit de kraan wil ik niet drinken. Ik drink het pas op als het dus drinkbaar is, eigenlijk altijd na mijn ontbijt.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Het beste is het om het op een lege maag te drinken, dus vóór je ontbijt. Ik neem gewoon lauw water uit de kraan.
Gast- Gast
Oké. En hoeveel citroen? Ik dacht een halve citroen per glas, of is dat te weinig?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik gebruik ook een halve citroen.
Blond- Lady Post-a-lot
Ik wil me ook graag aanmelden!
Weer even back to normal
Heb een jaar lang bijna geen suiker gegeten, 4/5 keer per week gesport en minder gedronken. Helaas sluipt het soms weer even terug. Voel me ook 10x beter als ik gezond doe, en dan een keer wat zondigen is geen ramp.
Merk ook dat als ik iets minder in mijn vel zit ik weer ga eten.. en dit moeten we niet hebben!
Weer even back to normal
Heb een jaar lang bijna geen suiker gegeten, 4/5 keer per week gesport en minder gedronken. Helaas sluipt het soms weer even terug. Voel me ook 10x beter als ik gezond doe, en dan een keer wat zondigen is geen ramp.
Merk ook dat als ik iets minder in mijn vel zit ik weer ga eten.. en dit moeten we niet hebben!
Poeke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10
Gympie schreef:Vraagje. Als je yoghurt als ontbijt neemt, neem je dan mager, halfvol of vol? Is daar een gezondheidsregel over, wat is het beste om te eten?
En neemt er hier iemand 's morgens lauw water met citroensap? Wat is het beste, opdrinken als je uit bed komt en daarna rustig ontbijten? En ook 's avonds nemen?
Ik eet alles vol. Dit omdat ik niet lijn maar alles vers en voedzaam eet. Dus in de ochtend volle yoghurt met haver en lijnzaad.
Ook pers ik voor het ontbijt een halve citroen in lauw water. (de andere helft is voor mijn man) In de avond doe ik dat niet, neem het meer voor de reiniging van mijn lever.
Poeke- Fluisteraar
Vanochtend ook citroensap op de nuchtere maag gedronken. Half glas gekookt water, de rest aangelengd met koud water uit de kraan en meteen opgedronken.
Probleem is wel dat het slecht is voor je tanden. Ik denk dat ik dit weekend maar rietjes ga kopen.
Probleem is wel dat het slecht is voor je tanden. Ik denk dat ik dit weekend maar rietjes ga kopen.
Blond- Lady Post-a-lot
Ik ben erg aan het snoepen, omdat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Hoe stop ik het snoepen!?!?
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ik ben erg aan het snoepen, omdat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Hoe stop ik het snoepen!?!?
Niks in huis halen?
Ik was gisteren zo goed bezig, overdag goed en gezond gegeten. En toen ging ik 's avonds even naar de kroeg om een collega met iets te helpen, we hebben toen ieder een fles wijn op, zijn daarna shoarma kaas gaan eten en ik heb ook nog baklava meegenomen die nu al op is.
Vandaag balansdag gehouden!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Dat helpt dus niet. Er is niks in huis. Ik werk nu tijdelijk tegenover een supermarkt...of ik stop gewoon bij een supermarkt. Nou is het niet zo dramatisch (een doos neerzoenen de ene dag een zak chips de andere dag in week 1, week 2 een zak aarbeienzuurtjes en een reep pure chocolade, plus teveel koekjes op mijn werk (gelukkig op mijn normale locatie te ver lopen ;-) en nog 3 weken hier)), maar ik ben helemaal niet zo'n snoeper. En ik wil weer naar mijn wedstrijdgewicht.
Gast- Gast
Als je snaaitrek krijgt een glas water drinken? Een stuk fruit eten of komkommer/wortels/snacktomaatjes?
Blond- Lady Post-a-lot
Ik lust geen tomaten. Water heltp ook niet. ik had al zo lang zin in die megerzoenen (niet een hele doos...maar goed..) en die zin houdt oas op als ik het op heb. Ik moet gewoon weer ff sterk worden om niks te nemen. En worteltjes misschien maar achter de hand houden..
Weten jullie of slaapmedicatie ook er voor zorgt dat je zin hebt om te snoepen?
Weten jullie of slaapmedicatie ook er voor zorgt dat je zin hebt om te snoepen?
Gast- Gast
Ik weet niet wat voor medicatie je slikt Jip maar dat zou heel goed kunnen.
Gast- Gast
Wow ik snap niet wat er met mij is gebeurd maar ik ben echt vet goed bezig de laatste tijd en het voelt gooeedd!
Vanochtend ontbeten met yoghurt, honing en lijnzaad. Tussendoor één wasa spot + met rucola en kaas en ongeveer 100 gram worteltjes. Als lunch twee speltboterhammen met rucola en carpaccio. Nu een banaan en straks rond een uurtje of 3 pak ik nog een halve paprika.
Vanochtend ontbeten met yoghurt, honing en lijnzaad. Tussendoor één wasa spot + met rucola en kaas en ongeveer 100 gram worteltjes. Als lunch twee speltboterhammen met rucola en carpaccio. Nu een banaan en straks rond een uurtje of 3 pak ik nog een halve paprika.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Goed Toet! Ik heb ook ontbeten met yoghurt, honing en lijnzaad & 2 kiwi's. Tussendoor een peer op, en als lunch een witlofsalade met appel, rozijnen en walnoten, en een dressing van yoghurt, honing, azijn en mosterd. En daarbij nog een gekookt eitje .
Ga zaterdag ook weer naar de markt om allemaal vers fruit en wat groenten te halen. Ik probeer maar 1 keer per week boodschappen te doen, dus ik eet meestal diepvriesgroenten, maar wel een flinke hoeveelheid en dan rauwkost ernaast zoals komkommer, wortels en paprika.
Gister had ik wel als lunch 2 geroosterde witte boterhammen gegeten met vruchtenhagel. Was overigens wel ontzettend lekker voor een keertje!
Ga zaterdag ook weer naar de markt om allemaal vers fruit en wat groenten te halen. Ik probeer maar 1 keer per week boodschappen te doen, dus ik eet meestal diepvriesgroenten, maar wel een flinke hoeveelheid en dan rauwkost ernaast zoals komkommer, wortels en paprika.
Gister had ik wel als lunch 2 geroosterde witte boterhammen gegeten met vruchtenhagel. Was overigens wel ontzettend lekker voor een keertje!
Blond- Lady Post-a-lot
Toet&Blond, wat motiverend om te lezen dat het zo goed gaat!
Hier gaat het hopeloos.. Word er gek van. Maar ga zo een boodschappenlijstje maken voor de hele week en maak dan meteen een weekmenu. Dus veel salades, en mijn pinpas achter slot en grendel (ik snaai voornamelijk op het werk helaas)
Hier gaat het hopeloos.. Word er gek van. Maar ga zo een boodschappenlijstje maken voor de hele week en maak dan meteen een weekmenu. Dus veel salades, en mijn pinpas achter slot en grendel (ik snaai voornamelijk op het werk helaas)
Poeke- Fluisteraar
Ja dat scheelt wel, ik heb geen kantine op mijn werk. En ook geen supermarkt in de buurt, dus ik kan alleen eten wat ik bij me heb. Eerst had ik ook BBQ rijstwafels op mijn werk liggen, dat koop ik ook gewoon niet meer. Dan at ik een paar van die dingen achter elkaar, als extraatje. Vullen doen ze namelijk niet. En als mijn baas drop wil dan gooi ik de hele zak bij hem leeg in de pot en niet bij mezelf. Zolang ik het niet zie, maal ik er ook niet om.
Overigens heb ik niet het idee wat ik afval. Helaas
Overigens heb ik niet het idee wat ik afval. Helaas
Blond- Lady Post-a-lot
Dat is echt fijn! Ik heb altijd fruit voor noodgevallen alleeen tegenwoordig worden de noodgevallen eerst opgelost met andere producten.
Ik werk op kantoor met 10 vrouwen die allemaal chips/snoep/koek eten de hele dag. Hiernaast zit een Esso en krijgen elke week taart en chocolade van relaties.
Maar echt maanden heb ik niks genomen, echt omdat ik er geen behoefte aan had. Heb het boek van Amber Alberda gelezen en eet nog steeds alles 'puur' alleen die stomme suikers!! Zucht.. En als ik niet echt top in mijn vel zit dan is mijn ruggegraat ook verdwenen helaas.
Ik werk op kantoor met 10 vrouwen die allemaal chips/snoep/koek eten de hele dag. Hiernaast zit een Esso en krijgen elke week taart en chocolade van relaties.
Maar echt maanden heb ik niks genomen, echt omdat ik er geen behoefte aan had. Heb het boek van Amber Alberda gelezen en eet nog steeds alles 'puur' alleen die stomme suikers!! Zucht.. En als ik niet echt top in mijn vel zit dan is mijn ruggegraat ook verdwenen helaas.
Poeke- Fluisteraar
Heeft iemand zin om samen met mij de draad weer op te pakken?
Ik begin vandaag. Vanavond meteen de vuurdoop: een borrel waarbij ik eigenlijk superleuk en gezellig over moet komen, en natuurlijk kan dat ook met een spa rood in je hand - maar dat staat toch altijd wat suf Ben benieuwd, eens kijken of ik het kan!
Verder heb ik bijna tentamens, dat werkt zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel: minder kans om in de kroeg te belanden, maar juist een grotere kans dat ik mezelf tijdens mijn pauzes verwen met chocolade of lekkere belegde broodjes. O en dan nog iets lastigs: ik heb gisteren een pakje met van die reepjes van Kinder gekocht. Temptation, temptation. Ik neem ze vandaag expres niet mee naar de ub. Ik stop gewoon alleen cherrytomaatjes, een banaan en een appel in mijn tas en dan maar hopen dat ik niet teveel ga zwelgen in zelfmedelijden, want dan gaat het mis
Ik begin vandaag. Vanavond meteen de vuurdoop: een borrel waarbij ik eigenlijk superleuk en gezellig over moet komen, en natuurlijk kan dat ook met een spa rood in je hand - maar dat staat toch altijd wat suf Ben benieuwd, eens kijken of ik het kan!
Verder heb ik bijna tentamens, dat werkt zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel: minder kans om in de kroeg te belanden, maar juist een grotere kans dat ik mezelf tijdens mijn pauzes verwen met chocolade of lekkere belegde broodjes. O en dan nog iets lastigs: ik heb gisteren een pakje met van die reepjes van Kinder gekocht. Temptation, temptation. Ik neem ze vandaag expres niet mee naar de ub. Ik stop gewoon alleen cherrytomaatjes, een banaan en een appel in mijn tas en dan maar hopen dat ik niet teveel ga zwelgen in zelfmedelijden, want dan gaat het mis
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Waarom staat dat suf? En als je het afwisselt met af en toe een wijntje?
Bij je studie, zorg dat je geen chocola en zo haalt maar komkommer, cherrytomaatjes, salade, yoghurt, fruit etc.
SUcces!
Bij je studie, zorg dat je geen chocola en zo haalt maar komkommer, cherrytomaatjes, salade, yoghurt, fruit etc.
SUcces!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Valt ook wel mee hoor, die sufheid. Vind een biertje in m'n hand gewoon gezelliger staan dan een glas spa rood, haha.
Ik heb vandaag trouwens meteen al gefaald. Drie (!!) cafe au lait en een Balisto. M'n huisgenoot had de koelkast opgeruimd en heeft toen m'n cherrytomaatjes weggegooid. Niet het beste excuus ooit, I know. Ik heb net wel volkorenpasta gegeten met heel veel groente en zonder vlees, dus dat is wel netjes. Nu weer terug naar de bieb en dan alleen maar water drinken. Tegen negen uur borrel met spa rood en max 1 bitterbal met mosterd
Ben jij ook op de gezonde tour, Ibbeltje?
Ik heb vandaag trouwens meteen al gefaald. Drie (!!) cafe au lait en een Balisto. M'n huisgenoot had de koelkast opgeruimd en heeft toen m'n cherrytomaatjes weggegooid. Niet het beste excuus ooit, I know. Ik heb net wel volkorenpasta gegeten met heel veel groente en zonder vlees, dus dat is wel netjes. Nu weer terug naar de bieb en dan alleen maar water drinken. Tegen negen uur borrel met spa rood en max 1 bitterbal met mosterd
Ben jij ook op de gezonde tour, Ibbeltje?
Sorrento- Fluisteraar
Ik snapte al niet waarom dit topic op pagina 3 stond, maar ik zie nu het winterkilootjes-topic. Ik denk dat ik ze daar maar even ga lastigvallen met mijn gepraat over gezonde voornemens
Sorrento- Fluisteraar
Ik ben wel nog altijd aan het opletten met wat ik eet en drink. Al mag ik af en toe wel wat ongezonds
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ah, goed zo! Ik heb me vanavond nog niet misdragen, dat is al een begin
Sorrento- Fluisteraar
Pagina 26 van 26 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 26 van 26
Permissies van dit forum: