Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 12 van 26 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 12 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  litllejoy di 1 jan 2013 - 21:56

Ik doe vanaf vandaag ook weer mee Very Happy
De schade van de feestdagen valt mee gelukkig.
Ik wil de komende tijd toch iets van 2/3 kilo afvallen en voor de rest weer lekker gezond eten en drinken.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 12 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 21:58

Carrie en Esperanza Succes!! (Edit: & Littlejoy )

Ik vind avocado echt zo lekker! Hoe combineer jij dat op je cracker? Altijd het zelfde of heb je nog lekkere tips. Ik gebruik het meestal gewoon als smeerseltje als hij rijp is met wat tomaat. Maar wil wel eens wat anders.

Ik heb ook echt zin om gezonde keuzes te maken. Ik wil eind april 4 kg kwijt zijn en mijn conditie toch wel weer redelijk op pijl hebben. Ik wil tegen die tijd ook weer 10 km kunnen hardlopen. Veel leuke doelen dus Very Happy

Ook heb ik op oudjaarsdag een salade op! (jeeej ik lust bijna geen sla) maar die vond ik echt lekker. Rucola met peper/zout, zongedroogde tomaat, stukjes paprika en verse tomaat en geitenkaas. Was echt jummie. Dus dit jaar wil ik ook gewoon aan het einde van het jaar kunnen zeggen dat ik sla lust (inc. toebehoren Wink haha).

Net een bakje yoghurt met musli op, straks 2 crackers met ei en vanmiddag een fruitsmoothie met framboos. Vanavond eet ik wortel met iets. Maar ik ga nog even een receptje zoeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 0:03

Carrie schreef:Rambadibambam! Ik doe mee! Vanmorgen op de weegschaal gestaan, viel me nog mee. Maar wil graag minstens 3 kilo eraf. En ben sinds vandaag gestopt met roken. Heb vanmorgen ontbeten met 2 geklutste eieren zonder brood en een glas tomatensap.

Voor de lunch heb ik een avocado bij me, die eet ik op 2 lijnzaadcrackers met zout, peper, roomboter en pijnboompitten. En heb 2 mandarijnen bij me. Voor morgen even nootjes zonder zout en kwark halen als tussendoortje.

Vanavond eet ik gewoon aardappels/groente/vlees of rijst en dan schep ik minder koolhydraten op. En hardlopen!
O, Carrie, goed bezig! Heeeeel veel succes.

Waar haal jij die lijnzaadcrackers vandaan?

Ik heb gisteren mijn laatste oliebol op. Vanochtend ben ik weer met hardlopen met Evy begonnen. Als ontbijt had ik een volkoren boterham met appelstroop en een glas karnemelk. Verder al drie glazen water gedronken en ik heb hier cranberry's liggen. Geen idee wat ik zometeen als lunch neem, maar het wordt sowieso iets gezonds.

Succes allemaal met lief en goed zijn voor jezelf!

Edit: ik zie dat boterhammen en alles een beetje uit de boze zijn in dit topic. Helaas kan ik dat soort drastische veranderingen nog niet doorvoeren, omdat ik nog een tijdje bij mijn moeder woon en daarin niet helemaal m'n eigen keuzes kan maken.

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall wo 2 jan 2013 - 0:29

Succes iedereen weer!

Ik ben ook weer begonnen vandaag. Ontbijt was 2 crackers, een appel en een banaan. Lunch weet ik nog niet, ik heb ook laat ontbeten dus misschien neem ik vanmiddag alleen nog een tussendoortje.

Vanavond ga ik kipgehaktballetjes met courgette, paprika, tomaat en kruiden maken, dus dat is ook gezond!

En mezelf deze week echt even naar de sportschool slepen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 0:30

Rood schreef: O, Carrie, goed bezig! Heeeeel veel succes.

Waar haal jij die lijnzaadcrackers vandaan?

Ik heb gisteren mijn laatste oliebol op. Vanochtend ben ik weer met hardlopen met Evy begonnen. Als ontbijt had ik een volkoren boterham met appelstroop en een glas karnemelk. Verder al drie glazen water gedronken en ik heb hier cranberry's liggen. Geen idee wat ik zometeen als lunch neem, maar het wordt sowieso iets gezonds.

Succes allemaal met lief en goed zijn voor jezelf!

Edit: ik zie dat boterhammen en alles een beetje uit de boze zijn in dit topic. Helaas kan ik dat soort drastische veranderingen nog niet doorvoeren, omdat ik nog een tijdje bij mijn moeder woon en daarin niet helemaal m'n eigen keuzes kan maken.

Tnx, jij ook succes! En je hoeft boterhammen heus niet per se te schrappen hoor. Ik ben geen fan van boterhammen, maar het is ook weer geen doodzonde Very Happy Je zou eventueel zuurdesem kunnen kopen, dat vult ook beter en is gezonder voor je! En je kunt toch ondanks dat je bij je moeder woont je eigen (gezonde) boodschapjes doen? Slap excuus Gertekind! Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 12 253468018

Wat goed dat jij ook weer begonnen bent met hardlopen. Bij welke les ben je nu? Cranberries zijn ook heel gezond he? Eet je die gewoon zo los? De lijnzaadcrackers zijn van Wasa, gekocht bij de AH. Niet elke AH heeft ze, maar je kunt ook de vezelrijke van Wasa nemen, daar zitten ook lijnzaadjes door heen.

@ Punk'd ik eet mijn avocado standaard met zout en gedroogde chilipepertjes. Dat is voor mij al genoeg omdat ik het inderdaad zooo lekker vind. Of met cherrytomaatjes. En een uitje erover heen is ook superlekker!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 2:56

Joehoeoe ik ben vandaag ook weer begonnen gezond te zijn.

Ontbeten met water, glas groentesap, bakje yoghurt, fruit en lijnzaadjes.
Als lunch pompoensoep, maisboterham, salade.
Straks heb ik worteltjes voor de 4 uur dip en vanavond gewoon gezond eten!

Verder veel water en thee. Al met al gaat het vandaag dus goed. Het scheelt dat mijn vriend ook vind dat hij gezonder moet eten, dus dat is fijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 5:48

Ik had laatst advocado door een salade, maar ik vind het niet echt lekker...

@Rood ik eet ook gewoon brood hoor, anders overleef ik de dag niet ben ik bang ;-)

Ik ben nu weer sinds de kerst gewoon aan het eten en merk meteen dat ik minder brak ben en minder buikpijn heb. Dus dat is fijn. Ik ga nieuwe sportvoeding testen..dus dat wordt nog wel spannend of het goed (be)valt.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle wo 2 jan 2013 - 6:34

Morgen weer aan het werk dus ook voor mij een goed moment om weer te beginnen met gezonder te eten.
Ik heb vandaag broodbakmixen gekocht voor speltbrood en biologisch bruin brood met veel zaden zonder broodverbeteraar. Voor morgen bak ik een speltbrood.

Ontbijt:
Muesli met volle yoghurt en cranberry's en een kop thee
Tussendoor:
Plakje roggebrood met kaas, een kop koffie, water en een glas met deze smoothie:
http://kimberlysnyder.net/blog/ggs/
Lunch:
2 of 3 speltboterhammen. 1 met een gekookt eitje en sla, de andere met notenpasta. En een mandarijn.
Tussendoor:
Een peer en de rest van de smoothie, thee en water.
Avondeten:
Ik heb voor morgen nasi met kip gemaakt.
S' avonds:
Als ik nog wat wil snacken een stuk fruit of wat notenmix zonder zout.

Het zal voor mij vooral lastig worden om flink te minderen met suiker en chocolade. Voor de momenten dat ik toch aan mijn chocoladeverslaving wil toegeven moet ik nog opzoek naar een zo puur mogelijke chocolade. Voor suiker heb ik een goede vervanger gevonden: kokosbloesem suiker, dit schijnt je bloedsuikerspiegel nauwelijks te beïnvloeden en ook nog allerlei goede mineralen te bevatten. En je kan het ook vervangen voor gewone suiker in allerlei baksels. Ik heb een zak besteld, kan ik het binnenkort eens uitproberen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:39

Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar crackers (de meeste in elk geval) zijn echt veel slechter dan brood.
Er zitten enorm veel koolhydraten/suikers in...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:42

Smupskes~ schreef:Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar crackers (de meeste in elk geval) zijn echt veel slechter dan brood.

Niet de WASA sport+ crackers, lijnzaadcrackers en WASA volkorencrackers (of die van Euroshopper). Dat zijn hele donkere crackers met heel weinig koolhydraten en suikers. Eigenlijk meer knackerbrod.

Van die kansloze cracottes etc. dat zit inderdaad vol met suikers.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:43

Deze zijn allemaal zo lekker! Vooral die sport+ die zijn heerlijk knapperig. (Ik vind brood echt zo klef, en dit is gewoon kei hard haha).

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 12 IKB

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:46

Daar zit allemaal tarwe in, klopt dat?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:48

Als je geen brood lust dan zul je ee alternatief moeten zoeken ja.
Ik ken deze verder niet, maar als ik naar de afbeelding kijk zit er tarwe in, wat ook weer niet goed is.
Dan kun je beter volkoren pakken. Maar goed, dat is wat ik allemaal van mijn dieetiste/voedingsconsulente/gewichtsconsulente geleerd heb. Iedereen houd er andere ideeen op na natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:57

Jip83 schreef:Daar zit allemaal tarwe in, klopt dat?

In de meeste varianten wel.

Ik heb de sport+ eens kijken wat erop staat. 'Met eiwitten van volkoren rogge en tarwekiemen'

Voedingswaarde per stuk

Eiwitten 1.7g
Koolhydraten 9.3 g
Waarvan suikers 0.4g
Vet 0.6g
Waarvan verzadigd 0.1g
Voedingsvezels 2.9g
Natrium 0.06g

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 8:00

@ Smupskes. Ik heb ook wel eens de volkorenvariant in huis. Ik wissel altijd een beetje af tussen de sport, volkoren en lijnzaad. Ik vind de sport alleen het lekkerste omdat die heel dik zijn en lekker knapperig blijven.

Ik eet ook wel eens speltbrood maar daarvoor moet ik speciaal naar de biologische supermarkt en dat ligt weer uit de route. Ook is dat zo duur en droogt het zo snel uit.

Nee, ik ben gewoon geen broodeter.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 8:01

Dat valt inderdaad reuze mee.
Als je dan een volkoren pakt zitten er maar 6 koolhydraten in.
Maar goed, helemaal zonder koolhydraten kun je ook weer niet om normaal te kunnen blijven functioneren.
Ik merk het alleen meteen als ik knackers eet, helaas. Ik heb dan ook niet genoeg aan 2 stuks.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 8:49

Ik eet wel brood;speltbrood. In gewoon brood zit voor mijn buik teveel gluten. Ik neem zo nu en dan een speltcracker voor de lekkere trek. Maar die zijn best duur, dus ik hoopte dat de wasa een alternatief was. Maar niet dus...

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 2 jan 2013 - 11:37

Punk'd schreef:
Smupskes~ schreef:Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar crackers (de meeste in elk geval) zijn echt veel slechter dan brood.

Niet de WASA sport+ crackers, lijnzaadcrackers en WASA volkorencrackers (of die van Euroshopper). Dat zijn hele donkere crackers met heel weinig koolhydraten en suikers. Eigenlijk meer knackerbrod.

lol!

Ik eet idd ook altijd WASA sport +
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Esperanza wo 2 jan 2013 - 20:38

Toet schreef:
Punk'd schreef:

lol!

Ik eet idd ook altijd WASA sport +

Haha, daar moest ik ook even om lachen Laughing
Maar die dingen zijn echt kansloos! Mijn moeder at altijd cracottes. Dus ik had al eens gezegd dat die dingen niet zo goed waren, maar ze was natuurlijk eigenwijs en bleef ze eten.
Totdat ze laatst bij mij ging ontbijten. Ik heb die spelt/dinkel crackers van Wasa. Zij had er 2 gegeten en merkte meteen het verschil, want na 1 cracker zat ze behoorlijk vol. Naast dat er allemaal suikers in zitten vullen die cracottes ook nog eens voor geen meter. Waarom zou je ze eten. Ze zijn ook nog eens niet lekker!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 21:40

Nee vies he! Gore kleffe dingen. Die smelten zo in je mond en smaken ook nog eens heel zout. Ik heb ze ooit eens ergens gegeten, maar bahbah.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy wo 2 jan 2013 - 22:01

Ik vond dat het gister goed ging, lekker gezond gegeten heel de dag..
Totdat er een vriendin langs kwam en we dus een zak chips hebben open getrokken.
Haha, zij heeft gelukkig 3 kwart gegeten en ik een kwart maar eigenlijk was het niet de bedoeling..
Ach ja, vandaag m'n best weer doen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Rosa wo 2 jan 2013 - 22:59

Ik vind brood juist heerlijk en moet eerder moeite doen het niet té veel te eten.

Gister was mijn dag wel oke, op een handje popcorn en plakje kue lapis na Laughing

Zojuist een laat ontbijt met een omelet van 2 eieren, een schaaltje galia meloen en groene thee op. Dadelijk naar de bibliotheek, dan neem ik volkorenbroodjes met kaas en rucola, fruit en water mee en vanavond een gezonde maaltijd op tafel, weet nog niet precies wat.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 0:33

Ik vind cracottes wel lekker! Met roomboter en een plak kaas. Maar het vult inderdaad niet en het is nogal troep, dus ik eet ze niet.

Nou hier gaat het goed hoor, ontbijt een beetje gesmokkeld. Had een broodje gekocht bij de Broodzaak met oude kaas, rucola en mosterd. Tussendoor 5 hazelnoten. Als lunch heb ik een heldere kippensoep gegeten en 2 lijnzaadcrackers met avocado.

Straks heb ik nog een bakje kwark en een appel en mandarijn. Verder drink ik veel water en groene thee.

Laatst aangepast door Carrie op do 3 jan 2013 - 0:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Poubelle do 3 jan 2013 - 0:40

Ik heb net ontbeten met.. cracottes..
Maargoed, het pak is net leeg dus zal de komende boodschappentrip Wasa crackers meenemen!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 1:49

Ik heb net heerlijk getraind! Zo lekker als je dan de trap oploopt en je benen helemaal zwaar zijn. Strakke billen en benen here I come :P.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 12 Perfect-butt-1

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 26 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: