Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 1 van 26 1, 2, 3 ... 13 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  Empty Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 3:52

Voor iedereen die gezond en lekker wilt eten en hierbij misschien wat strakker wilt worden maar wel op gewicht wilt blijven. Het is dus geen afvaltopic.

Ik schrok net behoorlijk van mijn eigen lijstje in het topic van SoGood over eten. Ik merk dat als ik mijn eten niet opschrijf in een topic ik veel te weinig eet en dat vind ik gewoon zonde. Ik wil goed voor mijn lichaam zorgen.

Dit topic is eigenlijk net als alle afvaltopics, maar dan zonder afvallen Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 4:02

Ik ben gelijk begonnen.

Heb net een zak borrelnoten en meer dan een halve zak pepernoten omgegooid in de vuilnisbak. (Mijn vriend vind dat beide niet lekker, dus anders had ik het zeker weten opgegeten, met mijn slappe doorzettingsvermogen :P )

Ik ga nu mijn lenzen inzetten en een rondje hardlopen.

Gast
Gast

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Sugarfall di 11 dec 2012 - 4:07

Ja I'm in! Wil ook niet afvallen maar wel gewoon gezond gaan eten weer (hoeveel chocoladeletters ik op heb de afgelopen weken wil ik niet eens weten). Ik merk echt dat ik me beter voel als ik gewoon gezond eet! Ga vanaf morgen weer beginnen met elke middag een lekkere salade maken, dan zit ik meteen vol en geen behoefte meer aan snaaien! Maar ik heb zo weinig inspiratie! Dus misschien ook leuk om dit topic te gebruiken voor recepten voor salades/andere gezonde gerechten/tussendoortjes? :cheering:
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 4:08

Goed idee, maar ik heb juist het idee dat ik lichtelijk obsessief bezig ben met gezond eten, en daardoor juist heel ongezond bezig ben doordat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 4:09

Ik doe mee! Mijn vriend wilde ook gezonder gaan eten dus dan is er ook niets lekkers in huis, dat scheelt. En ik ga donderdag sporten!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 4:10

Sogood schreef:Goed idee, maar ik heb juist het idee dat ik lichtelijk obsessief bezig ben met gezond eten, en daardoor juist heel ongezond bezig ben doordat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg.

Dat is dan toch ook niet gezond eten..

Gezond eten is een gebalanceerd dieet, dus oook dingen die niet goed zijn als je er teveel van eet, maar wel goed zijn met mate. Dus nootjes, avocado's, zilvervlies rijst, speltpasta etc. En roggebrood Wink.

Gast
Gast

Bericht  Blond di 11 dec 2012 - 4:11

Pff ja, ik heb hier wel behoefte aan. Eten in de winter & Blond is geen combinatie. Ik heb ook veel meer zin in slecht eten. Ik heb me wel voorgenomen om als in januari op mezelf woon het 17 dagen dieet te gaan doen. Het boek ligt al klaar. Nu bij mijn ouders kan dat echt niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 4:11

Harrison schreef:
Sogood schreef:Goed idee, maar ik heb juist het idee dat ik lichtelijk obsessief bezig ben met gezond eten, en daardoor juist heel ongezond bezig ben doordat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg.

Dat is dan toch ook niet gezond eten..

Gezond eten is een gebalanceerd dieet, dus oook dingen die niet goed zijn als je er teveel van eet, maar wel goed zijn met mate. Dus nootjes, avocado's, zilvervlies rijst, speltpasta etc. En roggebrood Wink.

Very Happy. Wist jij dat jij mij van mijn hardnekkige eierkoek verslaving hebt geholpen daarmee? (Over ongezond gesproken!) Nee klopt, is niet gezond. Ben de balans kwijt.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Sam di 11 dec 2012 - 4:18

Ik ga hier in ieder geval meelezen om ideeen op te doen. Willen ook graag gezond gaan leven.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 4:20

Sam schreef:Ik ga hier in ieder geval meelezen om ideeen op te doen. Willen ook graag gezond gaan leven.

Ach, jij hebt ng tot 2014 om helemaal in shape te zijn. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Blond di 11 dec 2012 - 4:24

Wat voor roggebrood hebben we het eigenlijk over? En wat doe je daar dan op? Als ik roggebrood eet, eet ik het met kaas & mosterd.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 4:27

Blond schreef:Wat voor roggebrood hebben we het eigenlijk over? En wat doe je daar dan op? Als ik roggebrood eet, eet ik het met kaas & mosterd.

Ik eet vooral roggebrood van Soma (http://www.soma-bakkerij.nl/producten) wissel het een beetje af. Ik eet het als brood dus beleg het met zowel hartig als zoet beleg. Vult ook heel goed.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 4:28

Het brabantse roggebrood van de appie! Dat stop ik dan in de broodrooster, beetje hummus, kip, tomaat, avocado oid er op, heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 4:35

Dat ga ik ook proberen H.

De laatste keer dat ik roggebrood heb gegeten was ik 10 jaar en vond ik het heel ranzig. Maar nu ben ik verstandig en moet ik dat gewoon eten want het is gezond.

Ik heb alleen mijn lenzen nog niet ingezet en heb ook nog geen rondje hardgelopen.. Dat ga ik gelijk morgenochtend doen. Ik vond het al een hele stap dat ik mijn borrelnoten en pepernoten heb weggegooid. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 4:38

Voor mij zou dit een goede dag zijn:

Ontbijt: 2 volkorencrackers - 1 met cashewnotenpasta en 1 met een gekookt eitje
Tussendoor: Fruit met yoghurt
Lunch: Tartaartje met een eitje (en iets van groente erbij? Paprika misschien of tomaatjes)
Tussendoor: Bakje yoghurt met kaneel en vanille (liefst schraapsel, zo lekker!)
Diner: Een lekkere curry of pasta met een klein beetje zilvervliesrijst of speltpasta (eetlepel)

Als ik dat eet heb ik voor mijn doen echt een geweldige dag. Ik gok dat het zo'n 1400 Kcal zijn. Laag in koolhydraten genoeg eiwitten. Ook wel genoeg vetten door de cashewnotenpasta en de kokosmelk uit de curry en de eidooiers.

Gast
Gast

Bericht  Sorrento di 11 dec 2012 - 5:16

Ik geloof dat ik ook maar verhuis van het afvaltopic naar dit topic. Ten eerste omdat ik toch al niet zo actief aan het posten was en het alleen maar beter kan worden, en ten tweede omdat ik eigenlijk niet eens heel erg hoef af te vallen. Ik wil alleen wel heel graag van de 50,5 naar de 49 kilo, maar zo'n mini-afvalpoging is geloof ik niet te vergelijken met wat de dames in het afvaltopic proberen te bereiken.

Verder MOET ik ook echt gezonder gaan eten en ik ga nu proberen om hier elke avond verslag te doen van wat ik op een dag gegeten heb, ik denk dat ik dan enorm zou schrikken.

Een voorbeeldje van vandaag:

Ontbijt: Halve liter Vifit (niet goed), twee mandarijnen (of drie, dat weet ik niet meer)
Lunch: Bruine broodjes met ham, kaas, rucola, tomatensalsa en mayonaise van de Hema, kop groene thee, kop zwarte koffie
T: Cappuccino met suiker en acht (!!) Kinderreepjes (chocolade) (het is trouwens dat er maar acht in het pakje zaten, anders had ik er denk ik gerust twaalf opgegeten, haha)
Avondeten: Vriendinnetje kookt, volgens mij wordt het een vegetarische quiche met heel veel kaas pale

Wel gaat het tamelijk lastig worden, ik ga nu namelijk mijn tentamenperiode in en dan beloon ik mijzelf altijd nogal graag met chocolaatjes en cappuccino's met suiker. Ook ben ik dan altijd erg geneigd om 's avonds tijd te besparen
en dan om die reden maar supervaak pizza of patat te eten.
Het is trouwens wel zo dat je natuurlijk veel beter studeert met goed eten in je lichaam, dus ik denk dat ik er maar gewoon voor ga! :cheering:

O en dan nog iets: ik ga deze week (misschien zelfs morgen al wel!) de fysiotherapeut bellen voor een afspraak, ik moet even weten of ik alweer mag hardlopen etc. Daarna kan ik dan evt ook lekker weer gaan sporten :-)
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  Sorrento di 11 dec 2012 - 5:18

Oooooooh, ik heb een idee! Voor iedere keer dat ik in de UB wel een Balisto o.i.d. wil kopen, maar het niet doe, zet ik een turfje in mijn agenda en bij zestig turfjes kan ik dan een klein flesje Edp van Allure van Chanel kopen I love you
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Toet di 11 dec 2012 - 5:19

Ja, ik zou ook wel gezonder willen eten alleen ik ben er zo slecht in, ik wil gewoon graag eten wat ik lekker vind. Ook heb ik niet zo heel veel verstand van wat nou goed is en minder goed en heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin me er in te verdiepen. Embarassed
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Sorrento di 11 dec 2012 - 5:23

Haha Toet, ik vind gezond eten ook niet zo leuk. Als ik bijvoorbeeld lees dat Harrison heel blij praat over roggebrood met hummus, dan snap ik dat gewoon écht niet. Ik kan eigenlijk alleen heel blij praten over patatjes speciaal, nacho's met gesmolten kaas en zure room, chocoladetaart en dat soort dingen.

Een boek dat wel redelijk leerzaam is en bovendien niet heel saai/droog om te lezen: 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig' van Amber Alberda. Volgens mij zijn meerdere mensen van dit forum hier wel enthousiast over. Ik zit er zelf al een tijdje niet meer zo lekker in, dus wellicht kunnen zij je er iets meer over vertellen Wink

Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 5:26

Ik kan nog steeds heel blij praten over ongezonde dingen hoor, maar ik moet zeggen dat ik ,sinds ik mezelf echt een tijdje gedwongen heb gezonde keuzes te maken, veel vaker liever kies voor gezonde dingen en daar ook echt meer van kan genieten omdat ik het én lekker vind én ik me gewoon beter voel. Dat is even wennen maar het werkt wel!

Gast
Gast

Bericht  Toet di 11 dec 2012 - 5:28

Ja precies haha! Er zijn ook echt wel veel gezonde dingen die ik lekker vind maar als ik dat lijstje van Punk'd zie word ik spontaan ongelukkig. Ik kan echt geen dag zonder lekker brood en ik wil gewoon tosti's als lunch eten of gebakken eitjes met champignons en rosbief.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Suus di 11 dec 2012 - 5:28

Sorrento schreef:Haha Toet, ik vind gezond eten ook niet zo leuk. Als ik bijvoorbeeld lees dat Harrison heel blij praat over roggebrood met hummus, dan snap ik dat gewoon écht niet. Ik kan eigenlijk alleen heel blij praten over patatjes speciaal, nacho's met gesmolten kaas en zure room, chocoladetaart en dat soort dingen.
Haha, precies dit! Laughing Nu vind ik hummus eigenlijk wel lekker, maar dan op toastjes of stokbrood, roggebrood vind ik maar vies... helaas...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Suus di 11 dec 2012 - 5:29

Je hebt ook wel gelijk, Harrison, ik voel me wel beter als ik gezond gegeten heb dan als ik ongezonde dingen op heb...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Sam di 11 dec 2012 - 5:33

Sogood schreef:
Sam schreef:Ik ga hier in ieder geval meelezen om ideeen op te doen. Willen ook graag gezond gaan leven.

Ach, jij hebt ng tot 2014 om helemaal in shape te zijn. Wink

Hahaha, maar daar moet nog heel wat gebeuren wil die shape er zijn. Dus aan de gang..
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam di 11 dec 2012 - 5:33

Wat eten jullie bv savonds op de bank als je zin hebt in iets lekkers?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 26 1, 2, 3 ... 13 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: