Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 25 van 26
Pagina 25 van 26 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
Ik had een recept maar die was ik kwijt dus ik heb zelf maar wat geprobeerd:
Muesli, noten naar keuze, kokos en eigenlijk horen en ook stukjes chocolade door. Dit mengen samen met de honing en pindakaas tot het aan elkaar plakt. Ik heb geen idee van de hoeveelheden maar de honing en de pindakaas hoeven echt niet niet veel te zijn. Dit heel stevig aandrukken in een malletje, (vierkanten schaaltje had ik) en dan een half uur in de koelkast leggen.
Muesli, noten naar keuze, kokos en eigenlijk horen en ook stukjes chocolade door. Dit mengen samen met de honing en pindakaas tot het aan elkaar plakt. Ik heb geen idee van de hoeveelheden maar de honing en de pindakaas hoeven echt niet niet veel te zijn. Dit heel stevig aandrukken in een malletje, (vierkanten schaaltje had ik) en dan een half uur in de koelkast leggen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Klinkt heel lekker Sogood
Ik ga hier vaker meekijken in dit topic, ik moet echt gezonder gaan eten maar ik heb geen inspiratie..
Ik ga hier vaker meekijken in dit topic, ik moet echt gezonder gaan eten maar ik heb geen inspiratie..
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sogood, ik ga het binnenkort maken, klinkt echt lekker namelijk!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik haal echt heel veel gezonde inspiratie van pinterest. En omdat er afbeeldingen bij staan maak ik het ook sneller omdat ik dan een idee heb wat ik er van kan verwachten, qua uiterlijk en een beetje qua smaak.Sea of Trees schreef:Klinkt heel lekker Sogood
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb gisteren een kikkererwtensalade gemaakt. Ik vond hem erg lekker en ook erg vullend voor een lunch.
Coco- Ratel
Oja, misschien een idee voor de lijnzaadlovers.
Als je 2 eetlepels gebroken lijnzaad en 2 eetlepels water bij elkaar mengt en even laat weken kan je dit mengsel uitsmeren over een bakpapiertje. Lastig om te geloven misschien maar even een tijdje in de magnetron en je hebt een crackertje!
Als je 2 eetlepels gebroken lijnzaad en 2 eetlepels water bij elkaar mengt en even laat weken kan je dit mengsel uitsmeren over een bakpapiertje. Lastig om te geloven misschien maar even een tijdje in de magnetron en je hebt een crackertje!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
SoGood schreef:Oja, misschien een idee voor de lijnzaadlovers.
Nice! Ik heb wel eens lijnzaadcrackertjes op, die vond ik lekker! Ga ik ook al eens proberen! Ik met mijn goede ideeën Had me laatst aangemeld op Pinterest om allemaal leuke dingen uit te proberen maar ik snap er de ballen niet van!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Sogood ik ben blij met jouw tips!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Coco schreef:Ik heb gisteren een kikkererwtensalade gemaakt. Ik vond hem erg lekker en ook erg vullend voor een lunch.
Recept? En doe je dat gewoon met kikkererwten uit blik/pot?
Klinkt echt heerlijk!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Het gaat hier niet goed, dames! Vanochtend wel gezond ontbeten, maar heb verder werkelijk niets in huis, ook geen avondeten. Iemand tips voor een gezond recept dat te maken is van de producten die te koop zijn bij een redelijk kleine (stations-) AH to Go? Als ik alleen zou eten zou ik een kant-en-klare maaltijdsalade gekocht hebben, die zijn misschien nog wel prima, maar ik eet met vriendinnetjes en ik zou koken..
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Hier heb je waarschijnlijk niets meer aan?! Maar kant en klare maaltijdsalade kun je prima doen toch, als je dan mooi opmaakt op een bord en misschien wat losse appel of wortel erbij koopt/legt is t geen probleem toch.
Doe je toetje iets uitgebreider?!
Doe je toetje iets uitgebreider?!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Ik kwam dit net tegen, ga het denk ik binnenkort maar eens zelf proberen. Zelfgemaakte chips:
Verwarm je oven voor op 200 graden celsius.
Was de aardappel goed. Je hoeft hem niet te schillen.
Snijdt de aardappel in héle dunne plakjes, met een dunschiller of kaasschaaf. Kijk wel goed uit voor je vingers!
Dep de plakjes aardappel droog met een keukenpapiertje.
Leg een vel bakpapier op een ovenplaat en leg de plakjes aardappel er op, niet tegen elkaar aan.
Doe een heel klein beetje (een koffielepel) zonnebloemolie in een kommetje. Pak een kwastje en bestrijk de schijfjes aardappel heel dun met de olie.
Strooi wat zout over de schijfjes en schuif de plaat in de oven.
Draai ze na tien minuten even om met een tang en laat ze dan nog tien minuten bakken. Haal de plaat uit de oven, laat het tien minuten afkoelen, en klaar zijn je huisgemaakte chipjes! Je kan er naar smaak nog wat zout of kruiden overheen doen.
Verwarm je oven voor op 200 graden celsius.
Was de aardappel goed. Je hoeft hem niet te schillen.
Snijdt de aardappel in héle dunne plakjes, met een dunschiller of kaasschaaf. Kijk wel goed uit voor je vingers!
Dep de plakjes aardappel droog met een keukenpapiertje.
Leg een vel bakpapier op een ovenplaat en leg de plakjes aardappel er op, niet tegen elkaar aan.
Doe een heel klein beetje (een koffielepel) zonnebloemolie in een kommetje. Pak een kwastje en bestrijk de schijfjes aardappel heel dun met de olie.
Strooi wat zout over de schijfjes en schuif de plaat in de oven.
Draai ze na tien minuten even om met een tang en laat ze dan nog tien minuten bakken. Haal de plaat uit de oven, laat het tien minuten afkoelen, en klaar zijn je huisgemaakte chipjes! Je kan er naar smaak nog wat zout of kruiden overheen doen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Dat klinkt heel lekker en simpel om te maken Poubelle! Ga ik ook eens proberen denk ik..
Krullebol- Prater
Gewoon uit blik of pot inderdaad. Maar met gedroogde kan het uiteraard ook (maar is mij teveel gedoe)._Lana_ schreef:Coco schreef:Ik heb gisteren een kikkererwtensalade gemaakt. Ik vond hem erg lekker en ook erg vullend voor een lunch.
Recept? En doe je dat gewoon met kikkererwten uit blik/pot?
Klinkt echt heerlijk!
Benodigdheden:
- blik kikkererwten
- olijfolie
- zout en peper
- paar tomaten
- citroen
- een uitje
- peterselie en koriander
- eventueel wat fetakaas
Snij de tomaten in kleine stukjes,
voeg ze toe aan de uitgelekte kikkererwten. Pers 1/2 citroen uit en meng het
sap met wat olijfolie (extra vergine is het lekkerst). Uitje heel fijn
snipperen en toevoegen aan de kikkererwten. Ik hou heel erg van verse peterselie
en koriander en heb daar dus flink wat van fijn gesneden en over de salade heen gedaan. Zout en peper toevoegen naar
eigen smaak.
Coco- Ratel
Poubelle heb hele tijd geleden ook gemaakt en is lekker!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Valt hier nog wat te beleven? Ik ga toch weer meedoen. Merk toch dat ik me prettiger voel en het leuker vind om gezond te eten. Wel met af en toe (of een paar keer per dag) een uitschieter want ik wil ook nog gewoon genieten van lekker chips, chocola en toetjes. Of heb ik dan negatieve invloed op jullie? Anyway, ik heb gisteren ontdekt hoe lekker paprika rauw is, als snack! Damnnn love it, heb al twee paprika's op sinds gisteravond
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb gisteravond als inspiratie dit topic maar eens helemaal doorgelezen . Sinds ik op mezelf woon eet ik veel gezonder, minstens 2 stuks fruit per dag (1 bij het ontbijt, 1 als tussendoortje), en eigenlijk is dat ook gewoon heel lekker! Ben ook de site van de Bakparade eens na gaan lezen en wil volgende week die witlofsalade gaan maken als lunch. En de kikkererwten salade van Coco ook!
Morgen naar de markt om te kijken of ik goedkoop mijn verse dingen kan scoren (appels, peren, kiwi's, citroenen, witlof, tomaten, komkommer, wortels en paprika).
Enige twee dingen waar ik echt vanaf moet is mijn cruesli verslaving in de ochtend, en mijn zin in snacken 's avonds. Tot nu toe heel goed in kunnen houden met maar 1 Kanelly, maar voor volgende week wil ik snacktomaten en wortels hebben dat als ik echt trek heb, ik dat met goed fatsoen ook kan eten.
Morgen naar de markt om te kijken of ik goedkoop mijn verse dingen kan scoren (appels, peren, kiwi's, citroenen, witlof, tomaten, komkommer, wortels en paprika).
Enige twee dingen waar ik echt vanaf moet is mijn cruesli verslaving in de ochtend, en mijn zin in snacken 's avonds. Tot nu toe heel goed in kunnen houden met maar 1 Kanelly, maar voor volgende week wil ik snacktomaten en wortels hebben dat als ik echt trek heb, ik dat met goed fatsoen ook kan eten.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Oh en nog een grote plus nu ik meer groenten en fruit eet, ik heb echt een veel betere huid! Zelden meer last van ontstekingen en word er helemaal blij van .
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
SoGood schreef:Oja, misschien een idee voor de lijnzaadlovers.
Hmm ik ging dit proberen maar het ging niet helemaal goed. Het bakpapier was verbrand en het lijnzaadmengsel leek niet eens op een cracker..
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik doe nog mee Qua avondeten lukt het heel goed om lekker veel groenten te eten, in ieder geval 5x per week. Ik wil het liefst naar 6x per week en dan 1x makkelijk eten.
Ik merk dat het lastiger is voor mij om gezond te eten wanneer ik vakantie heb en veel (alleen) thuis ben. Ik eet amper fruit bijvoorbeeld en ik eet veel slechte dingen zoals (vegetarische) saucijzenbroodjes als lunch, borrelnootjes die ik nog in de berging vond, broodjes met visburgers als lunch... Ik ben blij dat ik maandag weer mag werken Dan neem ik gewoon een tas vol gezonde tussendoortjes en broodjes mee en dat scheelt echt.
Ik probeer nu om helemaal van de chips af te blijven, ik merk dat ik er weer in doorsla en het liefst 3x per week een zak leeg eet. Dus nu maar even afkicken en niks meer.
Ik merk dat het lastiger is voor mij om gezond te eten wanneer ik vakantie heb en veel (alleen) thuis ben. Ik eet amper fruit bijvoorbeeld en ik eet veel slechte dingen zoals (vegetarische) saucijzenbroodjes als lunch, borrelnootjes die ik nog in de berging vond, broodjes met visburgers als lunch... Ik ben blij dat ik maandag weer mag werken Dan neem ik gewoon een tas vol gezonde tussendoortjes en broodjes mee en dat scheelt echt.
Ik probeer nu om helemaal van de chips af te blijven, ik merk dat ik er weer in doorsla en het liefst 3x per week een zak leeg eet. Dus nu maar even afkicken en niks meer.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ook ik kom me weer melden.
Afgelopen weken normaal maar niet super gezond gegeten met als hoogtepunt afgelopen weekend.
Ik moet er weer eens wat meer op gaan letten, dus vanaf vandaag weer gezond.
Af en toe iets lekkers mag maar wel op een normale manier!
Heb jullie nog lekkere en gezonde tips voor de lunch of het avondeten?
Afgelopen weken normaal maar niet super gezond gegeten met als hoogtepunt afgelopen weekend.
Ik moet er weer eens wat meer op gaan letten, dus vanaf vandaag weer gezond.
Af en toe iets lekkers mag maar wel op een normale manier!
Heb jullie nog lekkere en gezonde tips voor de lunch of het avondeten?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Wat goed dat er zoveel meiden ook weer gezonder willen eten
Wat mij helpt is om op vaste tijden te eten. Zo moet ik soms wachten tot ik mag, en eet ik minder uit 'ik moet nu eten' gevoel en gewoon omdat het mag.
Als lunch kun je ook een tortilla doen met ham/zalm, beetje philadelphia en komkommer en/of sla. Of de banaan-ei pannenkoekjes ( andere topic:)) of salade maken. Zelf eet ik altijd brood..
En in de avond zorgen dat je groente hebt.
Ik kijk tegenwoordig vaak op voedingscentrum.nl. Hier kun je ook een calorieën check doen en kijken wat voor vervangende tussendoortjes je kunt doen e.d. Is erg handig!
Wat mij helpt is om op vaste tijden te eten. Zo moet ik soms wachten tot ik mag, en eet ik minder uit 'ik moet nu eten' gevoel en gewoon omdat het mag.
Als lunch kun je ook een tortilla doen met ham/zalm, beetje philadelphia en komkommer en/of sla. Of de banaan-ei pannenkoekjes ( andere topic:)) of salade maken. Zelf eet ik altijd brood..
En in de avond zorgen dat je groente hebt.
Ik kijk tegenwoordig vaak op voedingscentrum.nl. Hier kun je ook een calorieën check doen en kijken wat voor vervangende tussendoortjes je kunt doen e.d. Is erg handig!
Krullebol- Prater
Het op vaste tijden eten probeer ik nu ook.
S'ochtends altijd ontbijten, rond een uurtje of 10 een tussendoortje, dan lunchen, rond een uur of half 3 weer een tussendoortje en s'avonds diner.
Als ik die dag veel heb gesport pak ik s'avonds vaak ook nog een tussendoortje.
S'ochtends eet ik vaak yoghurt of een sport+cracker.
Als lunch sport+crackers of speltbrood met beleg of een tosti van speltbrood, tomaat en mozzarella. Ook neem ik regelmatig een omeletje of gekookt eitje mee naar m'n werk.
Diner is lekker gevarieerd.
Ik vind het vooral moeilijk om het vol te houden in het weekend of als ik een dag vrij ben.
Dan eet ik op andere tijden en ben sneller geneigd om iets 'lekkers' te pakken.
Het banaan-ei pannekoekje topic heb ik ook gelezen. Die ga ik van het weekend eens proberen.
Die tortilla klinkt ook lekker, die ga ik ook eens proberen als lunch en makkelijk om mee te nemen ook!
Hoeveel sporten jullie gemiddeld per week en wat doen jullie allemaal dan?
S'ochtends altijd ontbijten, rond een uurtje of 10 een tussendoortje, dan lunchen, rond een uur of half 3 weer een tussendoortje en s'avonds diner.
Als ik die dag veel heb gesport pak ik s'avonds vaak ook nog een tussendoortje.
S'ochtends eet ik vaak yoghurt of een sport+cracker.
Als lunch sport+crackers of speltbrood met beleg of een tosti van speltbrood, tomaat en mozzarella. Ook neem ik regelmatig een omeletje of gekookt eitje mee naar m'n werk.
Diner is lekker gevarieerd.
Ik vind het vooral moeilijk om het vol te houden in het weekend of als ik een dag vrij ben.
Dan eet ik op andere tijden en ben sneller geneigd om iets 'lekkers' te pakken.
Het banaan-ei pannekoekje topic heb ik ook gelezen. Die ga ik van het weekend eens proberen.
Die tortilla klinkt ook lekker, die ga ik ook eens proberen als lunch en makkelijk om mee te nemen ook!
Hoeveel sporten jullie gemiddeld per week en wat doen jullie allemaal dan?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Als je structuur hebt met op 'vaste tijden' iets eten dan vind ik dit ook makkelijk vol te houden op een vrije dag of weekend. Ook kun je een tussendoortje doen wat iets lekkers is ipv gezond Doe ik ook wel eens, mag best. Op voedingscentrum.nl staat een calorieën checker maar ook kun je er invullen wat voor tussendoortje je neemt en krijg je andere opties. Zo kun je ook variëren, is erg leuk!
Ik sport bij Curves, dit is vrouwenfitness.Komt uit Amerika ( uiteraard ) en dan sport je een half uur op verschillende apparaten en plateaus. Voor mij is dit erg leuk, gezellig en door de coaching prima te doen. Ik ga in ieder geval 3 x in de week, en als het lukt meer. Maar ik zit ook regelmatig op de fiets naar vriendinnen/vereniging dat half uur fietsen is.
Ik sport bij Curves, dit is vrouwenfitness.Komt uit Amerika ( uiteraard ) en dan sport je een half uur op verschillende apparaten en plateaus. Voor mij is dit erg leuk, gezellig en door de coaching prima te doen. Ik ga in ieder geval 3 x in de week, en als het lukt meer. Maar ik zit ook regelmatig op de fiets naar vriendinnen/vereniging dat half uur fietsen is.
Krullebol- Prater
Vraagje. Als je yoghurt als ontbijt neemt, neem je dan mager, halfvol of vol? Is daar een gezondheidsregel over, wat is het beste om te eten?
En neemt er hier iemand 's morgens lauw water met citroensap? Wat is het beste, opdrinken als je uit bed komt en daarna rustig ontbijten? En ook 's avonds nemen?
En neemt er hier iemand 's morgens lauw water met citroensap? Wat is het beste, opdrinken als je uit bed komt en daarna rustig ontbijten? En ook 's avonds nemen?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Pagina 25 van 26 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 25 van 26
Permissies van dit forum: