Gezond eten topic [beauty en lichaam]
+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers
Pagina 21 van 26
Pagina 21 van 26 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26
Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]
Ibbeltje, ik gebruik altijd rundergehakt en daar zitten ongeveer 197 calorieën in per 100 gram. Ik weet niet hoeveel vlees je normaal bij je maaltijd eet, maar als je er bijvoorbeeld extra groente doorheen doet, merk je het niet als je wat mindert met vlees. Ik bak het gehakt altijd in een pan zonder boter, er komt genoeg vet vrij uit het gehakt, dat scheelt ook alweer. Ik heb altijd 2 lagen lasagnebladen en gebruik er 3 per laag. Ik breek de bladen zodat ik de saus goed kan bedekken.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben om en om gehakt. En gieten soms het vet er uit voor dat de groente er bij komt. Lijkt me best lekker met aubergine bladen! Is tenminste zonder gluten dan :-)
Gast- Gast
Stylegirl schreef:Ibbeltje, ik gebruik altijd rundergehakt en daar zitten ongeveer 197 calorieën in per 100 gram. Ik weet niet hoeveel vlees je normaal bij je maaltijd eet, maar als je er bijvoorbeeld extra groente doorheen doet, merk je het niet als je wat mindert met vlees. Ik bak het gehakt altijd in een pan zonder boter, er komt genoeg vet vrij uit het gehakt, dat scheelt ook alweer. Ik heb altijd 2 lagen lasagnebladen en gebruik er 3 per laag. Ik breek de bladen zodat ik de saus goed kan bedekken.
Maar hoeveel gehakt gebruik je dan in je saus? En ja ik bak gehakt ook altijd zonder boter of zo.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Volgens mij scheelt het ook super veel als je gewoon zelf een sausje maakt met tomatenblokjes/tomatenpurree of dat je zo'n saus uit een pakje neemt. Bij kant en klare lasagne heb je ook nog altijd die witte drap onder de kaas, geen idee wat het is maar ik vind lasagne altijd echt zo'n gore bak vet haha, net soep maar dan iets dikker. Dus inderdaad gewoon (mager)rundergehakt, veel verse groente, tomatensaus, twee laagjes lasagnevellen en wat geraspte kaas erover. Ik zou trouwens ook eerder voor een 'vel' aubergine gaan, zit meer smaak aan vind ik.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet dat is de bechamelsaus denk ik. En ja het scheelt denk ik ook veel idd uit pakje of zelfgemaakt.
En aubergine ipv courgette of lasagnebladen bedoel je dan?
Ibbeltje schreef:Maar hoeveel gehakt gebruik je dan in je saus? En ja ik bak gehakt ook altijd zonder boter of zo.
Meestal zo'n 75-100 gram per persoon.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Stylegirl schreef:Ibbeltje schreef:Maar hoeveel gehakt gebruik je dan in je saus? En ja ik bak gehakt ook altijd zonder boter of zo.
Meestal zo'n 75-100 gram per persoon.
Dank je!
Ibbeltje schreef:Toet dat is de bechamelsaus denk ik. En ja het scheelt denk ik ook veel idd uit pakje of zelfgemaakt.
Ja die inderdaad, kun je die saus niet gewoon weglaten? Voor mijn gevoel is dat echt een vieze vette drap haha of denk ik dat maar? Aubergine ipv lasagnebladen ja. Je kunt ook courgette gebruiken maar ik persoonlijk vind aubergine meer smaak aan zitten.
Als je veel verse groente hebt + pasta + kaas zou ik niet meer dan 150 gram rundergehakt rekenen voor twee personen, dat is echt meer dan voldoende. Wat ik trouwens ook heel vaak doe als ik vind dat er te weinig groenten in een maaltijd zitten is rauwkost of een salade erbij eten.
Toet- Lady Post-a-lot
Toet ja ik laat die saus nu ook voortaan weg heb ik bedacht haha. Ik ga verder het recept van SoGood dus eens proberen. Ik vind aubergine niet lekker dus dan wordt het toch courgette, eerst gegrild, Dat schijnt lekkerder te zijn las ik hier
Hoe gaat het met het gezonde eten hier?
Bij mij is het afgelopen weekend redelijk goed gegaan (op een halve zak paprika chips na dan).
De ochtenden lekker yoghurt gegeten, s'middags gekookte/ gebakken eitjes en s'avonds gewoon gezond.
Voor vandaag is het plan:
O: Yoghurt met (diepvries) fruit en lijnzaad
T: Fruitsap van sinasappelsap, kiwi, banaan, aardbei en framboos
L: Sport+ crackers met kaas, gekookte ei en filet americain
T: Wasa crispy crackers
D: Paprika, chorizo en ei gegrild in de oven en een beetje van het eten van m'n vriend en zijn dochter. Waarschijnlijk wat sperzieboontjes en een halve kipburger.
En veel thee/water drinken natuurlijk.
Bij mij is het afgelopen weekend redelijk goed gegaan (op een halve zak paprika chips na dan).
De ochtenden lekker yoghurt gegeten, s'middags gekookte/ gebakken eitjes en s'avonds gewoon gezond.
Voor vandaag is het plan:
O: Yoghurt met (diepvries) fruit en lijnzaad
T: Fruitsap van sinasappelsap, kiwi, banaan, aardbei en framboos
L: Sport+ crackers met kaas, gekookte ei en filet americain
T: Wasa crispy crackers
D: Paprika, chorizo en ei gegrild in de oven en een beetje van het eten van m'n vriend en zijn dochter. Waarschijnlijk wat sperzieboontjes en een halve kipburger.
En veel thee/water drinken natuurlijk.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Mijn weekend was niet zo super, vrijdag was wel oke.
Zaterdag overdag oké maar een mega broodje hamburger in de avond (met sla, augurk, spek, kaas én een gebakken ei was echt goddelijk lekker) En 's avonds na het stappen twee broodjes met gebakken ei hahah oeps!
Zondag was goed, alleen 's middags in de kroeg 3 bitterballen op.
Vandaag weer prima! Vanochtend yoghurt met noten, lijnzaad en honing, vanmiddag drie crackers met kipfilet/avocado en een eitje en wat ik straks ga eten weet ik nog niet.
Zaterdag overdag oké maar een mega broodje hamburger in de avond (met sla, augurk, spek, kaas én een gebakken ei was echt goddelijk lekker) En 's avonds na het stappen twee broodjes met gebakken ei hahah oeps!
Zondag was goed, alleen 's middags in de kroeg 3 bitterballen op.
Vandaag weer prima! Vanochtend yoghurt met noten, lijnzaad en honing, vanmiddag drie crackers met kipfilet/avocado en een eitje en wat ik straks ga eten weet ik nog niet.
Toet- Lady Post-a-lot
Ik zal ook eens meedoen.
O. Yoghurt met frambozen, blauwe bessen en bio muesli
T. 2 kleine Roggebroodjes met honing (van de imker)
L. Crackers met hummus en Philadelphia
T. Sinaasappel - kippenbouilon
A. Rode curry met garnalen en 400g Thaise groenten.
O. Yoghurt met frambozen, blauwe bessen en bio muesli
T. 2 kleine Roggebroodjes met honing (van de imker)
L. Crackers met hummus en Philadelphia
T. Sinaasappel - kippenbouilon
A. Rode curry met garnalen en 400g Thaise groenten.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vul nu een paar dagen de eetmeter in op voedingscentrum, vind dat altijd wel fijn om er weer even bewust van te worden wat goed gaat en wat minder maar ik krijg zo goed als iedere dag te veel verzadigd vet binnen volgens dat ding. Iemand enig idee hoe ik dat naar beneden kan krijgen? Even vandaag, exact wat ik gegeten heb:
O: Yoghurt, noten, lijnzaad, honing. (+/- 200 ml)
T: twee kopjes koffie met melk en klontje suiker en een banaan.
L: vier sport + crackers, twee met een heel dun laagje halvarine en kipfilet/avocado en twee zonder halvarine met een eitje
T: één blikje Red bull twee toffeetjes
A: Rode curry met kipfilet, veel groenten en zilvervliesrijst.
A: één latte macchiato, één glaasje port een handje noten.
En een liter water. Lijkt me echt best gezond dit (op redbull en toffee na, maar dat is niet vet toch?) wat doe ik fout? Teveel koffie (met melk?)
L: vier sport + crackers, twee met een heel dun laagje halvarine en kipfilet/avocado en twee zonder halvarine met een eitje
En een liter water. Lijkt me echt best gezond dit (op redbull en toffee na, maar dat is niet vet toch?) wat doe ik fout? Teveel koffie (met melk?)
Toet- Lady Post-a-lot
Je kunt bij die eetmeter ook de voedingsstoffen per voedingsmiddel bekijken, zie je vanzelf waar de uitschieter staat.
Had zelf eens een uitschieter in zout. Vond ik gek omdat ik andere dagen vaak aan de lage kant zit. Bleek het voedingscentrum zich een nulletje vergist te hebben in een beetje roomkaas.
Had zelf eens een uitschieter in zout. Vond ik gek omdat ik andere dagen vaak aan de lage kant zit. Bleek het voedingscentrum zich een nulletje vergist te hebben in een beetje roomkaas.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Toet schreef:
Wellicht de noten?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Toet schreef:Ik vul nu een paar dagen de eetmeter in op voedingscentrum, vind dat altijd wel fijn om er weer even bewust van te worden wat goed gaat en wat minder maar ik krijg zo goed als iedere dag te veel verzadigd vet binnen volgens dat ding. Iemand enig idee hoe ik dat naar beneden kan krijgen? Even vandaag, exact wat ik gegeten heb:
Klinkt inderdaad gewoon heel gezond! Ik weet wel dat je beter 6 noten kunt eten, ipv echt een handje. Welke noten eet je? Noten zijn heel vet. Maar wel goede vetten, als je er niet teveel van neemt. Maar heb sowieso niet echt een hoge pet op van het voedingscentrum. Heb je het boek van Amber al eens gelezen? Ben je lid van de bieb? Daar kun je hem ook lenen.
Gast- Gast
Gister:
O: 1 zuurdesemboterham met roomboter en banaan, de rest van de banaan opgegeten.
T: pakje sojamelk en 6 hazelnoten
L: soep met verse spinazie en tomaat, 2 zuurdesemboterhammen met roomboter en avocado, zeezout, chilipepers, lijnzaadjes, pijnboompitjes
T: 1 appel
D: quinoa en mais met spekjes
T: 3 augurken
verder 1 liter water en veel groene thee en thee zonder cafeine.
Vandaag:
O: 1 zuurdesemboterham met roomboter en amandelpasta
T: Pakje sojamelk en 6 hazelnoten
L: 1 zuurdesemboterham met roomboter, avocado, enz. + 1 kop pindasoep (heerlijk)
T: stuk fruit, weet nog niet welke
D: Veel groenten, klein beetje aardappels of rijst.
O: 1 zuurdesemboterham met roomboter en banaan, de rest van de banaan opgegeten.
T: pakje sojamelk en 6 hazelnoten
L: soep met verse spinazie en tomaat, 2 zuurdesemboterhammen met roomboter en avocado, zeezout, chilipepers, lijnzaadjes, pijnboompitjes
T: 1 appel
D: quinoa en mais met spekjes
T: 3 augurken
verder 1 liter water en veel groene thee en thee zonder cafeine.
Vandaag:
O: 1 zuurdesemboterham met roomboter en amandelpasta
T: Pakje sojamelk en 6 hazelnoten
L: 1 zuurdesemboterham met roomboter, avocado, enz. + 1 kop pindasoep (heerlijk)
T: stuk fruit, weet nog niet welke
D: Veel groenten, klein beetje aardappels of rijst.
Gast- Gast
Zuurdesem wekt bij mij op dat het zuur is, klopt dit ook?
SDL- Prater
SDL schreef:Zuurdesem wekt bij mij op dat het zuur is, klopt dit ook?
Ik snap de associatie Maar nee zuurdesembrood is niet zuur. Het is een beetje te vergelijken met een cobinatie tussen gewoon brood en roggebrood. Het is een stuk zwaarder en compacter dan gewoon brood. En vult dus ook veel beter.
Gast- Gast
Carrie schreef:SDL schreef:Zuurdesem wekt bij mij op dat het zuur is, klopt dit ook?
Ik snap de associatie Maar nee zuurdesembrood is niet zuur. Het is een beetje te vergelijken met een cobinatie tussen gewoon brood en roggebrood. Het is een stuk zwaarder en compacter dan gewoon brood. En vult dus ook veel beter.
En waarom is dit dan zoveel beter dan "gewoon" brood of roggebrood?
SDL- Prater
SDL schreef:Carrie schreef:SDL schreef:Zuurdesem wekt bij mij op dat het zuur is, klopt dit ook?
En waarom is dit dan zoveel beter dan "gewoon" brood of roggebrood?
Beter dan roggebrood omdat ik dat niet lekker vind Gewoon brood vult niet echt, vind jij van wel? Het is zo luchtig, ik kan wel 6 boterhammen eten of meer. Zuurdezem vult echt en is gezonder. Je kunt er een hoop over vinden op Google. Lees daar trouwens net dat sommigen het wel zuur vinden, dat vind ik persoonlijk niet. En schijnt ook aan de bereiding te liggen. Puur in Houten heeft heel erg lekker zuurdesembrood.
Gast- Gast
Brabants roggebrood is ook lekker vind ik zelf. Weer heel anders als gewoon roggebrood.
Gast- Gast
Ja, ik had al even gegoogled maar werd daar niet echt wijzer van. Ik dacht dat het de ideale vervanger van bruin is ivm koolhydraten maar volgens mij zitten er niet zozeer minder koolhydraten in, of wel?
SDL- Prater
SDL schreef:Ja, ik had al even gegoogled maar werd daar niet echt wijzer van. Ik dacht dat het de ideale vervanger van bruin is ivm koolhydraten maar volgens mij zitten er niet zozeer minder koolhydraten in, of wel?
Nee klopt, er zitten niet minder koolhydraten in, maar je hebt er wel veel minder van nodig, omdat het veel beter vult dan al dat luchtige brood. Ik kan dus s'ochtends 1 boterham eten en tijdens de lunch en geen trek meer hebben
Gast- Gast
Ik ben echt zo slecht bezig holy crap. Dit weer zorgt er bij mij gewoon voor dat ik een vetlaag wil kweken geloof ik hahaha. Op zich gaat de ochtend en lunch helemaal goed en dan 's middags rond een uur of 4 wil ik gewoon wat lekkers, behh.
Zuurdesem is lekker, echt een aanrader! Vult veel beter, en je hebt er langer plezier van.
Zuurdesem is lekker, echt een aanrader! Vult veel beter, en je hebt er langer plezier van.
Gast- Gast
Pagina 21 van 26 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Snachts werken en gezond eten
» Gezond eten en... alleen maar aankomen:s
» Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...
Pagina 21 van 26
Permissies van dit forum: