Wat vinden jullie hiervan?
+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers
Pagina 4 van 9
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Printje schreef:Linda schreef:Wat voor andere dingen kwamen er dan mee? Over wat onder groente valt, daar valt toch niet over te twisten?
Nou bijv. waren dus die trekkaasjes/cheesedippers/ dippers met wortel opeens ook allemaal gezond.
Ja, dat zal dan misschien goed achter de oren geknoopt moeten worden. Alleen groente en niks extra's.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Liadan schreef:Mijn kind krijgt dat niet binnen zonder groente te eten bij de lunch.Sunprincess schreef:Maar er zijn toch gewoon voedingsrichtlijnen? En kind moet zoveel groente binnen krijgen en dat kan jij binnenkrijgen zonder groente te eten bij de lunch. Als je kind extra nodig heeft bij de lunch kun je er ook een extra boterham bij doen.
Ook niet als je groente als tussendoortje geeft?
Gast- Gast
Liadan schreef:Ik vind het wel echt raar dat andere juffen zelfs bepaald broodbeleg verbieden. Dan kan je er als school in mijn ogen beter voor kiezen om zelf de broodmaaltijd te verzorgen.
Dat vind ik zelf persoonlijk ook niet nodig, ik vind brood met beleg prima wat erop zit maakt me niet uit.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
_Nina schreef:Dan heb ik het idee dat die hele nieuwe lunchregel gewoon een andere reden heeft: Niet dat ieder kind een gelijkwaardige en gezonde maaltijd heeft, maar ervoor zorgen dat jullie binnen je lesgebonden uren blijven.
volgens mij staat dat er los van in dit geval maar het is wel een feit dat je je als leekracht toch echt aan die uren met houden. Inspectie is hier echt niet mild in.
de alleen broodregel vind ik ook wat streng zou ik brood en groente/ fruit (zonder dipsaus) van maken.
bij ons op school geven we hier alleen onze voorkeur voor aan maar ouders worden er niet echt op aangesproken.In de grote pauze gaat dit goed maar in de kleine is het soms echt genant wat kinderen bij hebben.Wij hebben in de klas nu de groente/fruti kaart voor de kleine pauze. voor elke keer groente of fruit krijgt het kind een krul en bij een volle kaart gaan we en gezonde kookactiviteit doen. Kinderen zijn enthousiast en ouders ook aangezien kinderen nu zelf om fruit/groente vragen. ik werk wel in de middenbouw en vorig jaar in de bovenbouw.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik kan me goed voorstellen dat er 1 lijn getrokken moet worden. Hier zijn ze nu ook begonnen met continue rooster. Normaal bij het overblijven was het zo dat ze alles op moesten eten wat ze bij hadden. Nou eet mijn zoon tussen de middag de ene keer 1 boterham met wat fruit, en de andere keer kan hij wel 4 sneeën op. Erg moeilijk in te schatten als er een regel is dat ze alles op moeten eten.
Dat de kinderen niet nog vanalles mee mogen nemen tijdens de lunch snap ik, groente/fruit extra zou wel fijn zijn maar dan is de grens gewoon moeilijk te trekken.
Dat ze in de kring elke dag fruit mee moeten nemen vind ik alleen maar goed. Hier is dat maar op 2 dagen, en in het begin vond mijn zoon het prima om gewoon elke dag fruit mee te nemen. Toen hij na een tijdje in de gaten had dat andere allemaal koeken bij hadden wilde hij dat graag ook. Dit terwijl hij een lastige eter is en ik heel blij was dat hij dan in ieder geval 1 keer per dag zijn fruit al 'binnen' had.
Dat de kinderen niet nog vanalles mee mogen nemen tijdens de lunch snap ik, groente/fruit extra zou wel fijn zijn maar dan is de grens gewoon moeilijk te trekken.
Dat ze in de kring elke dag fruit mee moeten nemen vind ik alleen maar goed. Hier is dat maar op 2 dagen, en in het begin vond mijn zoon het prima om gewoon elke dag fruit mee te nemen. Toen hij na een tijdje in de gaten had dat andere allemaal koeken bij hadden wilde hij dat graag ook. Dit terwijl hij een lastige eter is en ik heel blij was dat hij dan in ieder geval 1 keer per dag zijn fruit al 'binnen' had.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Printje schreef:Met een dieet is het uiteraard een ander verhaal, maar bij ons op school mogen alle kinderen gewoon brood hebben.
Ik snap het punt van de groente wel hoor, ik vind het zelf niet nodig om naast een boterham ook nog groente mee te geven maar dat snap ik nog. Maar om het dus duidelijk te houden hebben we gezegd, op school eten we brood en daar blijft het bij.
dat is dan maar gelukkig onze dochter mag wel brood maar alleen gluten-vrij en dat eet ze niet. ik heb nu ook voor bij de bso pannekoeken die ze wel mag. En daarbij eet ze vaak komkommer..
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
bolus26 schreef:_Nina schreef:Dan heb ik het idee dat die hele nieuwe lunchregel gewoon een andere reden heeft: Niet dat ieder kind een gelijkwaardige en gezonde maaltijd heeft, maar ervoor zorgen dat jullie binnen je lesgebonden uren blijven.
volgens mij staat dat er los van in dit geval maar het is wel een feit dat je je als leekracht toch echt aan die uren met houden. Inspectie is hier echt niet mild in.
de alleen broodregel vind ik ook wat streng zou ik brood en groente/ fruit (zonder dipsaus) van maken.
bij ons op school geven we hier alleen onze voorkeur voor aan maar ouders worden er niet echt op aangesproken.In de grote pauze gaat dit goed maar in de kleine is het soms echt genant wat kinderen bij hebben.Wij hebben in de klas nu de groente/fruti kaart voor de kleine pauze. voor elke keer groente of fruit krijgt het kind een krul en bij een volle kaart gaan we en gezonde kookactiviteit doen. Kinderen zijn enthousiast en ouders ook aangezien kinderen nu zelf om fruit/groente vragen. ik werk wel in de middenbouw en vorig jaar in de bovenbouw.
Precies, je kunt neit zomaar zeggen laten we eens 15 minuten langer gaan eten. Dan staat de inspectie zo bij je op de stoep. En dan maar je continuerooster veranderen?? dat gaat al helemaal niet.
Ik vind jouw idee wel erg leuk over die kaart!
Printje- Lady Post-a-lot
In dat geval zou ik eerder voor crackers gaan. Leg andere kleuters maar eens uit dat jouw meisje pannekoeken krijgt vanwege een allergie, en als ze gluten krijgt dat ze dan enorm ziek kan worden. Ik kan me zo voorstellen dat haar allergie dan op andere kinderen overkomt als een feestje. Hoewel dat natuurlijk echt niet zo is.meisjesmama schreef:Printje schreef:Met een dieet is het uiteraard een ander verhaal, maar bij ons op school mogen alle kinderen gewoon brood hebben.
Ik snap het punt van de groente wel hoor, ik vind het zelf niet nodig om naast een boterham ook nog groente mee te geven maar dat snap ik nog. Maar om het dus duidelijk te houden hebben we gezegd, op school eten we brood en daar blijft het bij.
dat is dan maar gelukkig onze dochter mag wel brood maar alleen gluten-vrij en dat eet ze niet. ik heb nu ook voor bij de bso pannekoeken die ze wel mag. En daarbij eet ze vaak komkommer..
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Nois schreef:Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.
Idd, ik ook. En hartig beleg lusten ze hier al niet.
Dat wordt dus toch maar een school zoeken waarbij ze thuis lunchen.
Dit is trouwens wel een van de redenen om toch niet voor de montessori school te kiezen hier waar ze verplicht over moeten blijven. Ik had het idee dat ze daar ook niet lang de tijd hadden om te eten en ik vind het wel belangrijk dat ze gewoon de tijd hebben om goed te eten 'smiddags. Mijn zoontje is een goede eter en eet zo drie boterhammen weg maar daar heeft hij wel echt de tijd voor nodig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Mijn dochter eet in de middag liever een koekje of soepstengel, terwijl ze na de boterham vaak nog best wat tomaat/komkommer/fruit op eet. Nou maak ik me niet zo druk als ze te weinig groente binnen krijgt op een dag, maar als ze 5 dagen in de week een stuk minder binnen krijgt omdat ze het op school niet mag eten, dan zou ik dat wel vervelend vinden.Sunprincess schreef:Liadan schreef:Mijn kind krijgt dat niet binnen zonder groente te eten bij de lunch.Sunprincess schreef:Maar er zijn toch gewoon voedingsrichtlijnen? En kind moet zoveel groente binnen krijgen en dat kan jij binnenkrijgen zonder groente te eten bij de lunch. Als je kind extra nodig heeft bij de lunch kun je er ook een extra boterham bij doen.
Ook niet als je groente als tussendoortje geeft?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
meisjesmama schreef:Printje schreef:Met een dieet is het uiteraard een ander verhaal, maar bij ons op school mogen alle kinderen gewoon brood hebben.
Ik weet ook niet wat we dan zouden doen, als een kind allergisch is. Dan zou er denk ik een uitzondering gemaakt worden omdat ze een allergie heeft en we natuurlijk wel willen dat ze gewoon iets eet.
Ik had ook ooit de regel wat in je trommeltje zit eet je op maar dat gaat niet omdat ik EN geen tijd heb om dat van alle kinderen te controleren (dus hoeveel brood ze mee hebben) en omdat het lastig is om in te schatten wat dan genoeg is zeg maar.want dat is voor het ene kind 2 boterhammen en voor de ander 3
Printje- Lady Post-a-lot
Dus het is niet zo dat mijn opmerking helemáál nergens op slaatPrintje schreef:bolus26 schreef:_Nina schreef:Dan heb ik het idee dat die hele nieuwe lunchregel gewoon een andere reden heeft: Niet dat ieder kind een gelijkwaardige en gezonde maaltijd heeft, maar ervoor zorgen dat jullie binnen je lesgebonden uren blijven.
Precies, je kunt neit zomaar zeggen laten we eens 15 minuten langer gaan eten. Dan staat de inspectie zo bij je op de stoep. En dan maar je continuerooster veranderen?? dat gaat al helemaal niet.
Ik vind jouw idee wel erg leuk over die kaart!
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Het continue rooster is toch ook door de overheid bepaald? Ik heb begrepen dat alle scholen voor 2015 een continu rooster moet draaien.
Gast- Gast
Tania schreef:Nois schreef:Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.
Dit is trouwens wel een van de redenen om toch niet voor de montessori school te kiezen hier waar ze verplicht over moeten blijven. Ik had het idee dat ze daar ook niet lang de tijd hadden om te eten en ik vind het wel belangrijk dat ze gewoon de tijd hebben om goed te eten 'smiddags. Mijn zoontje is een goede eter en eet zo drie boterhammen weg maar daar heeft hij wel echt de tijd voor nodig.
In de praktijk hebben ze bij ons zelfs vaak nog meer tijd dan wanneer ze van school naar huis moeten en weer terug.....reken maar eens uit hoeveel tijd je daarmee kwijt ben en hoelang je dan aan tafel kan zitten, dat valt vaak vies tegen.
Printje- Lady Post-a-lot
Belonen voor groente en fruit zou ik als ouder niet prettig vinden. Groente en fruit moet gewoon een uitgangspunt zijn, niets meer en niets minder.
Volgens mij word ik een grote nachtmerrie voor de juf.
Linda- Ratel
Sunprincess schreef:Het continue rooster is toch ook door de overheid bepaald? Ik heb begrepen dat alle scholen voor 2015 een continu rooster moet draaien.
Is dat zo? Daar heb ik niets over gehoord, we hebben het in ieder geval al heel veel jaren. En het bevalt super!
Printje- Lady Post-a-lot
Linda schreef:Belonen voor groente en fruit zou ik als ouder niet prettig vinden. Groente en fruit moet gewoon een uitgangspunt zijn, niets meer en niets minder.
hahahhahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vind dat koek enzo ook niet hoeft maar met komkommer en kaas zie ik eigenlijk niet als iets verkeerds. Aan de ene kant vind ik het goed dat het zo word gedaan maar aan de andere kant vind ik ook wel dat een ouder het mag bepalen wat hij/zij haar kind mee naar school geeft
En als een kind echt geen brood lust en iedere ochtend thuis normaal altijd een plak ontbijtkoek eet. Wat gebeurt er dan eigenlijk?
En als een kind echt geen brood lust en iedere ochtend thuis normaal altijd een plak ontbijtkoek eet. Wat gebeurt er dan eigenlijk?
Laatst aangepast door Razz_ op di 14 aug 2012 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Printje schreef:Tania schreef:Nois schreef:Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.
In de praktijk hebben ze bij ons zelfs vaak nog meer tijd dan wanneer ze van school naar huis moeten en weer terug.....reken maar eens uit hoeveel tijd je daarmee kwijt ben en hoelang je dan aan tafel kan zitten, dat valt vaak vies tegen.
De andere school waar hij dan naartoe zou gaan is 5 minuten lopen en daar hebben ze 5 kwartier pauze. Dus zeg een kwartier lopen dan blijft er nog wel minimaal een half uur/drie kwartier over om te eten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Printje schreef:Sunprincess schreef:Het continue rooster is toch ook door de overheid bepaald? Ik heb begrepen dat alle scholen voor 2015 een continu rooster moet draaien.
Is dat zo? Daar heb ik niets over gehoord, we hebben het in ieder geval al heel veel jaren. En het bevalt super!
Dat zou mooi zijn!
Ik was specifiek op zoek naar een jenaplan met continurooster.
Hoewel ik me steeds meer af begin te vragen op de vrije school niet beter bij ons past.
Linda- Ratel
Razz; maar alleen maar ontbijtkoek is toch helemaal niet gezond? Hier ook een kindje in de klas dat brood niet lekker vind maar hij moet het toch gewoon meenemen, en hij eet het op school gewoon zonder moppers op.. zien eten doet eten bij kleuters.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Sunprincess schreef:Het continue rooster is toch ook door de overheid bepaald? Ik heb begrepen dat alle scholen voor 2015 een continu rooster moet draaien.
Dat werd mij verteld toen ik C.isk ging inschrijven, zijn school is geen voorstander van het continue rooster maar ze moeten wel. Het jkan natuurlijk ook nog zijn dat het door de gemeente bepaald is.
Gast- Gast
Linda schreef:Printje schreef:Sunprincess schreef:Het continue rooster is toch ook door de overheid bepaald? Ik heb begrepen dat alle scholen voor 2015 een continu rooster moet draaien.
Dat zou mooi zijn!
Hoewel ik me steeds meer af begin te vragen op de vrije school niet beter bij ons past.
Vrije scholen zijn totaal anders dan Jenapanscholen, ze hebben wel raakvlakken maar ook heel veel grote verschillen.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Linda schreef:Printje schreef:Sunprincess schreef:Het continue rooster is toch ook door de overheid bepaald? Ik heb begrepen dat alle scholen voor 2015 een continu rooster moet draaien.
Dat zou mooi zijn!
Vrije scholen zijn totaal anders dan Jenapanscholen, ze hebben wel raakvlakken maar ook heel veel grote verschillen.
Ja, ik weet het.
Ik heb zelf op een jenaplan gezeten en ben me nu aan het verdiepen in de vrije school. Maar dat is weer een ander verhaal.
Linda- Ratel
Printje schreef:Razz; maar alleen maar ontbijtkoek is toch helemaal niet gezond? Hier ook een kindje in de klas dat brood niet lekker vind maar hij moet het toch gewoon meenemen, en hij eet het op school gewoon zonder moppers op.. zien eten doet eten bij kleuters.
Nee klopt maar je hebt kinderen die gewoon echt geen brood lusten en dus iets anders eten. Ontbijtkoek was ook maar een voorbeeld en ik was meer benieuwd hie er dan met alternatieven dingen wordt omgegaan
Gast- Gast
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie hiervan....?
» wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie hiervan....?
» wat vinden jullie hiervan?