Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+5
Triesje1983
Printje
Thunder
Susan
Mamsie
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 9:13

Bij mijn middelste in de klas is het binnekort juffen verjaardag. Hij heeft 2 juffen. Nou leuk prima dat word elke jaar gedaan.
Er was afgesproken om alle kinderen een half a4tje te laten maken met hun foto erop en wat leuks erop geschreven etc etc. Prima!
Nu komt er weer een mail met dat er ouders waren die toch een cadeautje willen geven. Maar goed nu word er dus weer van je verwacht dat je voor alle 2 de juffen een cadeautje koopt ( van 1 euro ). Tja je moet wel anders staat je kind daar met lege handen.
Dan staat er onderaan de mail of we ook nog de ouderbijdrage van 2.50 willen geven? Uh oke wat is dat ik maak gewoon elk jaar de bijdrage over naar de school en waarom moet ik dan alsnog die 2.50 aan de klassen ouders geven omdat zij graag die cadeautjes in 2 leuke manden willen doen. ( deze mail komt van de klassenouders trouwens )

Nu zijn de bedragen niet het probleem natuurlijk maar ik vind het gewoon belachelijk dat er voor elk ding weer een bijdrage gedaan moet worden. Omdat die moeders het zo leuk vinden bladiebla.
Dan weer voor de verjaardagen, kleuterfeest, juffendag, sinterklaas, kerst noem het maar op.
Het lijkt wel of ze elkaar willen overtreffen met de leukste ideeën, elke jaar moet het beter, groter en leuker.

Nu he ik nog een kind op de basisschool en daarbij is het dus het zelfde.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Susan wo 22 jun 2011 - 9:15

Wat voor manden moeten dat wel niet zijn als ze daar 2,50 per kind voor willen hebben?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 9:17

Ja die 2,50 is dan over het hele jaar zeg maar. Alle ouders moeten dan 2,50 geven en van dat bedrag word er dan heel t jaar dingen gekocht. Ik zou verder niet weten wat hoor maar goed. Ik heb nog wel 2 manden staan, die mogen ze ook wel lenen om de cadeautjes in te doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 9:20

Ik snap ook best dat ze wat voor de juffen willen doen maar het word elke keer meer en meer. Nu moet hij dus ( ik kreeg die mail gisteren van dat a4tje en nu net van dat geld en die 2 cadeautjes ) een gekleurd half a4tje met foto en 2 cadeautjes ingepakt met naam uiterlijk maandag ochtend bij de klasseouders inleveren. Anders word het niet in de manden gedaan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Thunder wo 22 jun 2011 - 9:23

Ik vind het een beetje een-laatste-moment-actie en zou daar alleen al om niet zo van gediend zijn. Ik zou wel meedoen, maar het wel melden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:23

Wat een onzin.
Dat de kinderen iets leuks maken is toch prima?

Hier op het KDV doen ze niks meer voor de ouders maken met vader/moederdag.
Dat past niet in hun visie (ineens blijkbaar want vorig jaar deden ze het nog wel).
Ze vinden dat de kinderen daar een keus in moeten hebben en dat hebben ze niet als ze anderhalf zijn ofzo.
Maar nu kreeg ik laatst een brief mee dat er binnenkort (ik denk idd die juffendag) iets is voor de leidsters en dat ze alle kinderen iets willen laten maken????

Uuuuh, prima, maar jullie visie dan?
Ik vind het namelijk superleuk dat H. iets voor moederdag zou maken.
Maar dat kan niet, maar ze moet wel wat voor de juffen maken??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Susan wo 22 jun 2011 - 9:25

Hazeltje schreef:Wat een onzin.
Dat de kinderen iets leuks maken is toch prima?

Hier op het KDV doen ze niks meer voor de ouders maken met vader/moederdag.
Dat past niet in hun visie (ineens blijkbaar want vorig jaar deden ze het nog wel).
Ze vinden dat de kinderen daar een keus in moeten hebben en dat hebben ze niet als ze anderhalf zijn ofzo.
Maar nu kreeg ik laatst een brief mee dat er binnenkort (ik denk idd die juffendag) iets is voor de leidsters en dat ze alle kinderen iets willen laten maken????

Uuuuh, prima, maar jullie visie dan?
Ik vind het namelijk superleuk dat H. iets voor moederdag zou maken.
Maar dat kan niet, maar ze moet wel wat voor de juffen maken??

Lekker consequent inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 9:33

Idd Hazeltje dat slaat nergens op.

Rataplan, ja dat laatste moment vind ik ook wel irritant. Het moet allemaal nog snel even voor de vakantie en natuurlijk doe je mee maar ik word een beetje moedeloos dat ik elke keer weer emails en brieven mee krijg van wat er nu weer moet gebeuren of gemaakt/gedaan moet worden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:36

Kun je dat niet aangeven?
Ik vind vaak ouders in de ouderraad/klassenouders types die echt niks anders doen dan dit soort dingen organiseren.
Volgens mij denken zij dat andere niks anders te doen hebben ofzo en elk moment van de dag in het gareel kunnen springen omdat er iets gedaan moet worden....

Dat je terugmailt van: Leuk dat jullie iets willen organiseren en natuurlijk oden wij mee maar misshcien wel handig als jullie het de volgende keer wat eerder laten weten.

Zoiets.

Of dat er aan het begin van het jaar in elk geval geld bij elkaar gelegd word en niet steeds bij iets dat op de planning staat...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:37

Susan schreef:
Hazeltje schreef:Wat een onzin.
Dat de kinderen iets leuks maken is toch prima?

Hier op het KDV doen ze niks meer voor de ouders maken met vader/moederdag.
Dat past niet in hun visie (ineens blijkbaar want vorig jaar deden ze het nog wel).
Ze vinden dat de kinderen daar een keus in moeten hebben en dat hebben ze niet als ze anderhalf zijn ofzo.
Maar nu kreeg ik laatst een brief mee dat er binnenkort (ik denk idd die juffendag) iets is voor de leidsters en dat ze alle kinderen iets willen laten maken????

Uuuuh, prima, maar jullie visie dan?
Ik vind het namelijk superleuk dat H. iets voor moederdag zou maken.
Maar dat kan niet, maar ze moet wel wat voor de juffen maken??

Lekker consequent inderdaad.

Nou, idd zeg. Dat komt wel lekker lullig over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 9:43

Ik vond het ook helemaal niet leuk dat ze niks gemaakt had hahahaha.
Had me er best op verheugd stiekem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 9:48

Ik sta zelf voor de klas en het klopt inderdaad dat ouders soms geld willen 'inzamelen' voor een cadeautje. Bij ons op school is de afspraak om dit dus niet meer te doen, niet alle ouders kunnen dit zomaar iedere keer betalen. De meeste kinderen hebben echter zelf wel iets bij op mijn verjaardag en op de laatste schooldag maar een groot cadeau doen we bij ons op school dus niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 9:49

Ja ik vind het lastig. Ik had net al bijna een mail terug gestuurd maar toch maar niet gedaan. Voel me dan ook weer een zeikerd. Embarassed
Weet je juf zijn is je beroep maar sommige ouders maken er een liefdadigheids iets van. Want let maar op aan het einde van het schooljaar ( over 2.5 week ) komen er weer ouders met cadeautjes aanzetten om de juf te "bedanken".
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 9:52

Mamsie schreef:Ja ik vind het lastig. Ik had net al bijna een mail terug gestuurd maar toch maar niet gedaan. Voel me dan ook weer een zeikerd. Embarassed
Weet je juf zijn is je beroep maar sommige ouders maken er een liefdadigheids iets van. Want let maar op aan het einde van het schooljaar ( over 2.5 week ) komen er weer ouders met cadeautjes aanzetten om de juf te "bedanken".

Hahaha je hebt wel gelijk hoor het is ook mijn beroep maar ook ik word dus ieder jaar bedankt voor de goede zorgen voor hun kind. Een juf werkt natuurlijk ook wel erg intensief met de kinderen, je bouwt een band op met de kinderen en ziet ze groeien. Niet dat je daar dus iets voor wil hebben absoluut niet maar ik snap het idee van ouders wel.


Ik ga trouwens ieder jaar weer met schandalig veel cadeautjes naar huis de laatste schooldag. Lieve kaartjes, snoepjes, chocolade etc etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 9:59

Ja dat bedoel ik dus Printje, het is hier soms niet meer normaal. Wij wonen in een ja laat maar zeggen best rijke buurt en ik krijg gewoon het idee dat de moeders elkaar graag overtreffen. Daarbij is het gewoon niet leuk voor je kind om met niks aan te komen als het meerendeel wel iets heeft.
Gelukkig is er nu dus wel een bedrag afgesproken maar ik zie het rustig gebeuren dat ouders zich daar niet aan houden of dat er moeders zijn die dan aan het eind van de dag alsnog met een bos bloemen aan komen zetten.

Maar goed dat zul je toch wel houden maar nu irriteerde me het gewoon dat we op het laatste moment toch weer cadeautjes moeten gaan kopen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 10:01

Mamsie schreef:Ja dat bedoel ik dus Printje, het is hier soms niet meer normaal. Wij wonen in een ja laat maar zeggen best rijke buurt en ik krijg gewoon het idee dat de moeders elkaar graag overtreffen. Daarbij is het gewoon niet leuk voor je kind om met niks aan te komen als het meerendeel wel iets heeft.
Gelukkig is er nu dus wel een bedrag afgesproken maar ik zie het rustig gebeuren dat ouders zich daar niet aan houden of dat er moeders zijn die dan aan het eind van de dag alsnog met een bos bloemen aan komen zetten.

Maar goed dat zul je toch wel houden maar nu irriteerde me het gewoon dat we op het laatste moment toch weer cadeautjes moeten gaan kopen.

Dat van elkaar overtreffen herken ik wel. Soms heb je idd ouders die vertellen wat ze wel niet van plan zijn voor de juf... 3x raden wat dan een andere ouder doet. Gelukkig blijft het hier meestal bij een roos, lief kaartje etc. Het is idd voor een kind niet leuk als hij/zij de enigste is die niets bij zich heeft. Ik zeg altijd dat ik er helemaal niets om geef, wat natuurlijk ook echt zo is, maar kinderen vinden dat erg vervelend.

Ik waardeer het allermeeste gewoon een mooie tekening met een persoonlijk woordje erop. En natuurlijk een hele dikke knuffel voordat de vakantie begint (ik heb kleuters)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 10:02

_MamaRosa_ schreef:
Susan schreef:
Hazeltje schreef:Wat een onzin.
Dat de kinderen iets leuks maken is toch prima?

Hier op het KDV doen ze niks meer voor de ouders maken met vader/moederdag.
Dat past niet in hun visie (ineens blijkbaar want vorig jaar deden ze het nog wel).
Ze vinden dat de kinderen daar een keus in moeten hebben en dat hebben ze niet als ze anderhalf zijn ofzo.
Maar nu kreeg ik laatst een brief mee dat er binnenkort (ik denk idd die juffendag) iets is voor de leidsters en dat ze alle kinderen iets willen laten maken????

Uuuuh, prima, maar jullie visie dan?
Ik vind het namelijk superleuk dat H. iets voor moederdag zou maken.
Maar dat kan niet, maar ze moet wel wat voor de juffen maken??

Lekker consequent inderdaad.

Nou, idd zeg. Dat komt wel lekker lullig over!

+1. Echt stom, ik kan me voorstellen dat je je daar juist op verheugt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 10:04

Alhoewel ik het stom vind van het kdv 'snap' ik het aan de andere kant ook wel. Ik vind moederdag/vaderdag werkjes ook echt vreselijk om te doen.. ieder jaar weer iets nieuws bedenken en dan met 28 kleuters maken om er vervolgens helemaal niets meer van te horen...... na een paar jaar ben ik er eigenlijk wel klaar mee maar afschaffen is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Mamsie wo 22 jun 2011 - 10:05

Printje schreef:
Mamsie schreef:Ja dat bedoel ik dus Printje, het is hier soms niet meer normaal. Wij wonen in een ja laat maar zeggen best rijke buurt en ik krijg gewoon het idee dat de moeders elkaar graag overtreffen. Daarbij is het gewoon niet leuk voor je kind om met niks aan te komen als het meerendeel wel iets heeft.
Gelukkig is er nu dus wel een bedrag afgesproken maar ik zie het rustig gebeuren dat ouders zich daar niet aan houden of dat er moeders zijn die dan aan het eind van de dag alsnog met een bos bloemen aan komen zetten.

Maar goed dat zul je toch wel houden maar nu irriteerde me het gewoon dat we op het laatste moment toch weer cadeautjes moeten gaan kopen.

Dat van elkaar overtreffen herken ik wel. Soms heb je idd ouders die vertellen wat ze wel niet van plan zijn voor de juf... 3x raden wat dan een andere ouder doet. Gelukkig blijft het hier meestal bij een roos, lief kaartje etc. Het is idd voor een kind niet leuk als hij/zij de enigste is die niets bij zich heeft. Ik zeg altijd dat ik er helemaal niets om geef, wat natuurlijk ook echt zo is, maar kinderen vinden dat erg vervelend.

Ik waardeer het allermeeste gewoon een mooie tekening met een persoonlijk woordje erop. En natuurlijk een hele dikke knuffel voordat de vakantie begint (ik heb kleuters)

Ja juist! Dat vind ik dus ook. Ik dacht he leuk alle kinderen maken iets voor de juffen en dan vandaag weer een mail dat er ouders waren die toch wat willen geven dus of we allemaal 2 cadeautjes willen kopen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 10:07

Ieder jaar krijg ik weer lieve kaartjes en daar kan echt geen cadeautje tegenop, als ouders mij vertellen hoe blij ze waren dat hun kind bij mij zat en wat ze geleerd hebben dat doet mij veel meer. Ik hoef echt geen veren in mijn **** maar waardering blijf ik fijn vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 10:07

Printje schreef:Alhoewel ik het stom vind van het kdv 'snap' ik het aan de andere kant ook wel. Ik vind moederdag/vaderdag werkjes ook echt vreselijk om te doen.. ieder jaar weer iets nieuws bedenken en dan met 28 kleuters maken om er vervolgens helemaal niets meer van te horen...... na een paar jaar ben ik er eigenlijk wel klaar mee maar afschaffen is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Ik snap het niet :P
Er zijn zoooooveeeeeel dingen die je kunt bedenken.
En ik vind dat als er iets voor juffen gemaakt moet worden, dat ze ook wle wat voor papa en mama kunnen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Triesje1983 wo 22 jun 2011 - 10:08

Hazeltje schreef:Ik vond het ook helemaal niet leuk dat ze niks gemaakt had hahahaha.
Had me er best op verheugd stiekem.

Is toch ook logisch dat je je erop verheugd had? Maar echt consequent zijn ze daar dus blijkbaar niet... Beetje eigenbelang vind ik het...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 10:10

Hazeltje schreef:
Printje schreef:Alhoewel ik het stom vind van het kdv 'snap' ik het aan de andere kant ook wel. Ik vind moederdag/vaderdag werkjes ook echt vreselijk om te doen.. ieder jaar weer iets nieuws bedenken en dan met 28 kleuters maken om er vervolgens helemaal niets meer van te horen...... na een paar jaar ben ik er eigenlijk wel klaar mee maar afschaffen is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Ik snap het niet :P
Er zijn zoooooveeeeeel dingen die je kunt bedenken.
En ik vind dat als er iets voor juffen gemaakt moet worden, dat ze ook wle wat voor papa en mama kunnen maken.

hahaha dan mag jij mij volgend jaar helpen Wink
Na jaren werkjes bedenken ben ik inmiddels soms echt inspiratieloos. Ik heb 1x mezelf echt helemaal uit de naad gewerkt met een moederdagkrant, was ook echt wel superleuk. Weetjes over de mama's, tekeningen van iedere mama etc en daar hoorde ik wel iets van terug maar wat we ook maken je hoort er helemaal niets over.
En het kost ons, met kleuters, vaak wel meer als een week om het af te krijgen.

Maar je hebt absoluut gelijk hoor, voor de juffen wel en mama niet dat is natuurlijk heel erg raar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 10:13

Dat is goed hoor!
Afgesproken Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje wo 22 jun 2011 - 10:14

Hahahha das mooi. hug
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum