Wat vinden jullie hiervan?
+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Linda schreef:Belonen voor groente en fruit zou ik als ouder niet prettig vinden. Groente en fruit moet gewoon een uitgangspunt zijn, niets meer en niets minder.
Volgens mij word ik een grote nachtmerrie voor de juf.
zou kunnen
bij ons op school is het voor veel kinderen en ouders ver vanzelfsprekend of een uitgangspunt. Door de kaart proberen we ze te stimuleren naast veel aandacht en lessen over gezonde voeding. Het is ook niet verplicht om mee te doen. koken doen we sowieso ook wle eens op andere momenten.
continue rooster is nu nog niet door de overheid bepaald,hier willen ze wel naar toe in de toekomst.Bij ons op school doen we dit altijd al aangezien (rec4 school) kinderen uit heel de provincie komen.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind persoonlijk dat de ouders lekker helemaal zelf moeten weten wat hun kind(eren) wel en niet te eten mee krijgen. Vind het een beetje raar, en zou er als ouder ook echt niet blij mee zijn en graag zelf bepalen wat mijn kinderen wel en niet eten, dat hoeven ze mij bij hun op school niet te vertellen.
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10
Razz_ schreef:Ik vind dat koek enzo ook niet hoeft maar met komkommer en kaas zie ik eigenlijk niet als iets verkeerds. Aan de ene kant vind ik het goed dat het zo word gedaan maar aan de andere kant vind ik ook wel dat een ouder het mag bepalen wat hij/zij haar kind mee naar school geeft
En als een kind echt geen brood lust en iedere ochtend thuis normaal altijd een plak ontbijtkoek eet. Wat gebeurt er dan eigenlijk?
Maar dan welke kaas en hoeveel? Vallen babybells en cheesestrings onder kaas? Mogen ze dan 3 snack komkommers en cheesestrings meenemen naast hun brood?
Het is heel lastig om daar een lijn in te trekken.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Printje schreef:Razz; maar alleen maar ontbijtkoek is toch helemaal niet gezond? Hier ook een kindje in de klas dat brood niet lekker vind maar hij moet het toch gewoon meenemen, en hij eet het op school gewoon zonder moppers op.. zien eten doet eten bij kleuters.
Nee klopt maar je hebt kinderen die gewoon echt geen brood lusten en dus iets anders eten. Ontbijtkoek was ook maar een voorbeeld en ik was meer benieuwd hie er dan met alternatieven dingen wordt omgegaan
Ik weet niet wat we dan zouden doen, ze moeten dus gewoon brood eten..
Rose; sommige dingen kunnen gewoon niet..overigens is het bij steeds meer scholen zo hoor dat er regels gesteld worden aan de lunch. Een pizza slaat toch serieus nergens op???????????
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
bolus26 schreef:Linda schreef:Belonen voor groente en fruit zou ik als ouder niet prettig vinden. Groente en fruit moet gewoon een uitgangspunt zijn, niets meer en niets minder.
zou kunnen
bij ons op school is het voor veel kinderen en ouders ver vanzelfsprekend of een uitgangspunt. Door de kaart proberen we ze te stimuleren naast veel aandacht en lessen over gezonde voeding. Het is ook niet verplicht om mee te doen. koken doen we sowieso ook wle eens op andere momenten.
continue rooster is nu nog niet door de overheid bepaald,hier willen ze wel naar toe in de toekomst.Bij ons op school doen we dit altijd al aangezien (rec4 school) kinderen uit heel de provincie komen.
Ik snap het opzich wel hoor. Maar ik vind het zo jammer, klinkt als de omgekeerde wereld.
Maar het is in ieder geval een stap in de goede richting. Hopelijk is het over een tijdje zo vanzelfsprekend geworden.
Ik denk overigens ook dat ik een hoop van m'n idealen moet laten varen als m'n dochter naar de basisschool gaat.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Sunprincess schreef:Razz_ schreef:Ik vind dat koek enzo ook niet hoeft maar met komkommer en kaas zie ik eigenlijk niet als iets verkeerds. Aan de ene kant vind ik het goed dat het zo word gedaan maar aan de andere kant vind ik ook wel dat een ouder het mag bepalen wat hij/zij haar kind mee naar school geeft
En als een kind echt geen brood lust en iedere ochtend thuis normaal altijd een plak ontbijtkoek eet. Wat gebeurt er dan eigenlijk?
Maar dan welke kaas en hoeveel? Vallen babybells en cheesestrings onder kaas? Mogen ze dan 3 snack komkommers en cheesestrings meenemen naast hun brood?
Jij snapt hoe we tot dit besluit gekomen zijn Sunprincess!!Er zijn altijd ouders die dan weer gaan vragen ja maar dit ja maar dat. Om heel erg duidelijk te zijn hebben we gezegd brood en dat was het. Anders krijg je hoe dan ook altijd discussies.
Printje- Lady Post-a-lot
Linda schreef:bolus26 schreef:Linda schreef:Belonen voor groente en fruit zou ik als ouder niet prettig vinden. Groente en fruit moet gewoon een uitgangspunt zijn, niets meer en niets minder.
zou kunnen
Ik snap het opzich wel hoor. Maar ik vind het zo jammer, klinkt als de omgekeerde wereld.
Maar het is in ieder geval een stap in de goede richting. Hopelijk is het over een tijdje zo vanzelfsprekend geworden.
Ik denk overigens ook dat ik een hoop van m'n idealen moet laten varen als m'n dochter naar de basisschool gaat.
Welke idealen dan Linda?
Printje- Lady Post-a-lot
Geen koek, snoep, pizza, et cetera meer vind ik een prima regel, dat fruit tijdens de fruitkring ook. Dat van die groente vind ik te ver gaan. Eisen stellen aan het broodbeleg vind ik ook te ver gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Onder andere over gezond voedsel en wat ik liever niet heb wat mijn dochter binnen krijgt.
Kinderen kijken zoveel van elkaar af, wat de een heeft, wil de ander ook. En als niet iedere ouder gezond eten mee geeft, dan wordt het lastig.
Kinderen kijken zoveel van elkaar af, wat de een heeft, wil de ander ook. En als niet iedere ouder gezond eten mee geeft, dan wordt het lastig.
Linda- Ratel
Donderdag hebben we vergadering en komt dit punt uiteraard aan bod. Ik ben vandaag alweer vrij geweest (ik ben dinsdags vrij) maar ben benieuwd of ik nog reacties krijg van ouders uit de klas.
Printje- Lady Post-a-lot
Sunprincess schreef:Razz_ schreef:Ik vind dat koek enzo ook niet hoeft maar met komkommer en kaas zie ik eigenlijk niet als iets verkeerds. Aan de ene kant vind ik het goed dat het zo word gedaan maar aan de andere kant vind ik ook wel dat een ouder het mag bepalen wat hij/zij haar kind mee naar school geeft
Ja maar dat is hetzelde als broodbeleg. De een vind jong belegen kaas lekker op brood en de ander 20+ kaas. Moeten alle juffen dan eerst van elke boterham een hap nemen welke kaas wel of niet kan?
Beetje overdreven vind ik. Kijk als het alleen maar om de echt ongezonde dingen ging zoals een roze koek en een chocolade croissant vond ik het toch wel anders. Je kan ook te ver gaan met lijnen trekken
Gast- Gast
Printje schreef:Razz_ schreef:Printje schreef:Razz; maar alleen maar ontbijtkoek is toch helemaal niet gezond? Hier ook een kindje in de klas dat brood niet lekker vind maar hij moet het toch gewoon meenemen, en hij eet het op school gewoon zonder moppers op.. zien eten doet eten bij kleuters.
Nee klopt maar je hebt kinderen die gewoon echt geen brood lusten en dus iets anders eten. Ontbijtkoek was ook maar een voorbeeld en ik was meer benieuwd hie er dan met alternatieven dingen wordt omgegaan
Ik weet niet wat we dan zouden doen, ze moeten dus gewoon brood eten..
Rose; sommige dingen kunnen gewoon niet..overigens is het bij steeds meer scholen zo hoor dat er regels gesteld worden aan de lunch. Een pizza slaat toch serieus nergens op???????????
Klopt, maar neem aan dat de meeste ouders zich ook wel beseffen wat dat over the top is, en ongezond. Snap alleen niet dat er geen blokje kaas of komkommer meer mee mag. En hoe weet je zo zeker dat ze dat thuis niet krijgen? Toen ik klein was( en nu nog eigenlijk) eet ik graag plakjes kaas met een schijfje komkommer erop op brood, en dan sneed mijn moeder( nu ik dan haha) ook weleens een stukje komkommer af. Zo vreemd is dat toch niet?
Ilargi- Prater
_Nina schreef:In dat geval zou ik eerder voor crackers gaan. Leg andere kleuters maar eens uit dat jouw meisje pannekoeken krijgt vanwege een allergie, en als ze gluten krijgt dat ze dan enorm ziek kan worden. Ik kan me zo voorstellen dat haar allergie dan op andere kinderen overkomt als een feestje. Hoewel dat natuurlijk echt niet zo is.meisjesmama schreef:dat is dan maar gelukkig onze dochter mag wel brood maar alleen gluten-vrij en dat eet ze niet. ik heb nu ook voor bij de bso pannekoeken die ze wel mag. En daarbij eet ze vaak komkommer..Printje schreef:Met een dieet is het uiteraard een ander verhaal, maar bij ons op school mogen alle kinderen gewoon
maar een crackers staat qua voedzaamheid niet gelijk aan een pannekoek(broodje) Op de bso is nog door geen enkel kind (ook niet de oudere) gereageerd als dat zij een feestmaaltijd krijgt...
Laatst aangepast door meisjesmama op di 14 aug 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik vind het te ver gaan. Pizza of dat soort dingen begrijp ik heel goed dat dat niet mag. (ik zou het zelf ook nooit mee geven), Maar groente en fruit verbieden vind ik te ver gaan en dat moet een keuze zijn en blijven van de ouders. Evenals het broodbeleg.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Linda schreef:Onder andere over gezond voedsel en wat ik liever niet heb wat mijn dochter binnen krijgt.
Nou precies, daarom willen we sowieso dus geen ongezond eten meer. Je wilt echt niet weten wat er soms meegegeven werd, zo'n beleid komt natuurlijk niet zomaar opeens.
Maar wat nog meer dan, heb het idee dat je misschien te negatief/bang naar de basisschool kijkt.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik hoop niet dat ze op de school van Yrsa dat soort regels hebben, want ik denk dat ik daar echt heel kriegel van zou worden.
Susan- Lady Post-a-lot
aanitaa schreef:Ik vind het te ver gaan. Pizza of dat soort dingen begrijp ik heel goed dat dat niet mag. (ik zou het zelf ook nooit mee geven), Maar groente en fruit verbieden vind ik te ver gaan en dat moet een keuze zijn en blijven van de ouders. Evenals het broodbeleg.
Precies wat ik bedoel, maar dan in het kort:p Is toch te gek voor woorden dat je als ouder niet zelf mag bepalen wat JOUW EIGEN KIND eet?!
Ilargi- Prater
Nogmaals het 'verbieden' van bepaalde soorten beleg gaat mij ook te ver. Maar dat we alleen maar brood toestaan vind ik wel een goed ding omdat er soms dus echt vreemde dingen werden meegenomen.
Printje- Lady Post-a-lot
Rose- schreef:aanitaa schreef:Ik vind het te ver gaan. Pizza of dat soort dingen begrijp ik heel goed dat dat niet mag. (ik zou het zelf ook nooit mee geven), Maar groente en fruit verbieden vind ik te ver gaan en dat moet een keuze zijn en blijven van de ouders. Evenals het broodbeleg.
Precies wat ik bedoel, maar dan in het kort:p Is toch te gek voor woorden dat je als ouder niet zelf mag bepalen wat JOUW EIGEN KIND eet?!
Mits het dus gezond is. Maar misschien hebben we het groente stukje wat overtrokken en moeten we samen kijken hoe we zeer duidelijk kunnen maken wat wel en niet mag. En daar zit dus vaak het probleem..want voor niet alle ouders is het idee van groente duidelijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vind trouwens tosti's ook niet zo raar, bij mij op de overblijf was vroeger een tosti-ijzer waar je je boterham met kaas in kon laten doen. Ezra heeft dat ook een hele tijd gekregen. Ik snap wel dat als je een klas van 30 kinderen hebt, je geen tijd hebt om 30 tosti's te maken, maar het idee van een tosti vind ik niet heel raar.
Susan- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Linda schreef:Onder andere over gezond voedsel en wat ik liever niet heb wat mijn dochter binnen krijgt.
Nou precies, daarom willen we sowieso dus geen ongezond eten meer. Je wilt echt niet weten wat er soms meegegeven werd, zo'n beleid komt natuurlijk niet zomaar opeens.
Maar wat nog meer dan, heb het idee dat je misschien te negatief/bang naar de basisschool kijkt.
Bizar dat ze zulke ongezonde dingen mee geven!
Ik heb nu even geen idee verder. Ik vind de keus voor een bepaalde school maken gewoon erg moeilijk. Er zijn zoveel verschillende soorten stromingen hier in de buurt.
Linda- Ratel
Linda het is soms echt ongelooflijk eerlijk waar. Niet alleen in mijn klas maar over het algemeen over de hele school bekeken.
Een school kiezen is ook iets wat enorm lastig is, gewoon veel rondleidingen doen en sfeer proeven.
Een school kiezen is ook iets wat enorm lastig is, gewoon veel rondleidingen doen en sfeer proeven.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Rose- schreef:aanitaa schreef:Ik vind het te ver gaan. Pizza of dat soort dingen begrijp ik heel goed dat dat niet mag. (ik zou het zelf ook nooit mee geven), Maar groente en fruit verbieden vind ik te ver gaan en dat moet een keuze zijn en blijven van de ouders. Evenals het broodbeleg.
Mits het dus gezond is. Maar misschien hebben we het groente stukje wat overtrokken en moeten we samen kijken hoe we zeer duidelijk kunnen maken wat wel en niet mag. En daar zit dus vaak het probleem..want voor niet alle ouders is het idee van groente duidelijk.
Maar is het echt zo een grote ramp als een kind eens iets minder gezonds mee neemt? ( dus niet altijd, maar eens een keertje) .Dat is toch de verantwoordelijkheid van de ouders!! Niet van jullie als leraren/school. Vind het heel betuttelend eigenlijk... Heel fijn dat jullie het beste met de kinderen voor hebben en willen dat ze gezond eten, maar dat is aan de ouders.
Nou ben ik trouwens wel heel nieuwsgierig wat ze allemaal mee geven
Ilargi- Prater
Rose- schreef:Printje schreef:Rose- schreef:aanitaa schreef:Ik vind het te ver gaan. Pizza of dat soort dingen begrijp ik heel goed dat dat niet mag. (ik zou het zelf ook nooit mee geven), Maar groente en fruit verbieden vind ik te ver gaan en dat moet een keuze zijn en blijven van de ouders. Evenals het broodbeleg.
Maar is het echt zo een grote ramp als een kind eens iets minder gezonds mee neemt? Dat is toch de verantwoordelijkheid van die ouder!! Niet van jullie als leraren/school. Vind het heel betuttelend eigenlijk... Heel fijn dat jullie het beste met de kinderen voor hebben en willen dat ze gezond eten, maar dat is aan de ouders.
Ja dat vinden we erg, en ik persoonlijk ook, je hebt als school ook een voorbeeldfunctie en gezond eten is gewoon belangrijk. Er komen steeds meer te dikke kinderen. Dan eten ze dat soort dingen maar thuis maar het hoort niet op een school. Dit is overigens zo op vrijwel alle scholen hoor, iedere school heeft zo'n beleid.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Linda het is soms echt ongelooflijk eerlijk waar. Niet alleen in mijn klas maar over het algemeen over de hele school bekeken.
Ja, over een tijdje zijn er weer opendagen, dan gaan we eens goed kijken.
Ik snap heel goed dat jullie een lijn willen trekken. Ik vind niet dat iedere ouder mag bepalen wat zijn of haar kind op school eet. Omdat je dan dus van die ongezonde dingen je school binnenhaalt. En ik zou het op z'n zachtst gezegd echt niet tof vinden als mijn dochter haar gezonde maaltje bij zich heeft en de helft van de klas ongezonde dingen eet.
Linda- Ratel
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie hiervan....?
» wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie hiervan....?