Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:06

Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.
Wij hadden vroeger op school zo'n actie periode van "2 ons groente en 2 keer fruit", dat was echt heel leuk, lekker en leerzaam.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 9:07

Printje schreef:Als je ziet wat voor soort brood kinderen soms meekrijgen, ik vind croissantjes/pizza/tosti gewoon echt niet nodig. Groente hebben we inderdaad gedaan om 1 lijn te trekken en omdat het op die leeftijd niet nodig is om er vanalles na te eten (na de boterham dus) kinderen krijgen het brood al niet op laat staan al die extra's.

Afhankelijk van hoe een kind eet, maar de kinderen op mijn werk (1-2 jaar) een met gemak 2-3 boterhammen weg.. Al ik mijn kind iets gezonds mee wil geven na de boterham dan zou ik het fijn vinden als dat gestimuleerd werd, en niet ingedamd. Als ik nou hele chocoladerepen mee gaf dan was het wat anders, maar tomaatjes? Ik snap de beargumentatie ook niet, die vind ik eigenlijk kant noch wal raken. Laat ouders dat lekker zelf bepalen, in plaats van dat betuttelende.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:07

Liadan; je wilt niet weten hoeveel ouders daar wel over vallen...over de boterhammen die niet op zijn. Het is overigens niet de enigste reden natuurlijk we hebben dit met zijn allen besproken en overlegd dat dit de beste oplossing is zodat het zo ook het duidelijkste is, want dan komen ook die vieze trekkaasjes weer..mag dat wel/niet? Je wilt niet weten wat sommige kinderen soms mee krijgen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 di 14 aug 2012 - 9:08

Printje schreef:Als je ziet wat voor soort brood kinderen soms meekrijgen, ik vind croissantjes/pizza/tosti gewoon echt niet nodig. Groente hebben we inderdaad gedaan om 1 lijn te trekken en omdat het op die leeftijd niet nodig is om er vanalles na te eten (na de boterham dus) kinderen krijgen het brood al niet op laat staan al die extra's.

Brood niet op? Ik geef S mee wat hij thuis ook eet dus op school krijgt hij dat ook gewoon op, hij krijgt normale porties mee en daarnaast als hij goed heeft gegeten mag hij best iets extra's in de zin van komkommer/tomaat, is gezond, hij verbruikt veel energie dus lijkt mij totaal niet overbodig dat hij dat af en toe krijgt.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:08

Ik begrijp het wel. Met een continuerooster heb je maar een bepaalde tijd. Kinderen doen sinds al lang over het brood en dan hebben ze ook nog vanalles ( weliswaar gezond) extra. De groente snacks kunnen ze ook als tussendoortje eten als ze uit school komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:08

Ik vind het te ver gaan. Snoep en snacks, oke. Maar komkommer en tomaat? Kom nou.. Wat willen ze overigens doen als ouders het wel gewoon mee geven? Weg gooien?

Gast
Gast

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:09

Annie24 schreef:
Printje schreef:
Annie24 schreef:Ik snap 'm ook niet confused Jullie gaven normaal een boterham en als soort van toetje kaas/worst/komkommer ofzo uit een bakje?

Wij geven niets hahaha ze moeten uiteraard zelf brood meenemen.

Hier niet Razz Hier betaal je per jaar € 50 en dan krijgt je kindje brood/beleg/drinken e.d. Althans, op de school waar ze het continu rooster hebben dan. We hebben hier in de omgeving 1 school die dat heeft. De andere scholen hebben gewoon een 'normaal' rooster.

Ik zou als jouw school zijnde misschien ook iets in die richting doen. Dan krijg je ook geen scheve gezichten met welk beleg de kindjes op brood krijgen en kan je ze eventueel allemaal na de boterham een stukje komkommer/fruit oid geven. Toevallig zijn we voor de vakantie vast bij die school gaan kijken. Ik had een mail gestuurd en gevraagd om informatie hoe zij omgingen met het continu rooster en werd toen netjes uitgenodigd voor een gesprek met de directrice over wat het continu rooster bij hen inhield. Zij liepen vorig jaar (dat was het 1e jaar dat ze het deden) vooral tegen het probleem op dat kindjes boos werden over wat ze op hun brood hadden als ze dat vergeleken met andere kindjes.
Nu bieden ze diverse soorten hartig beleg aan en als er 1 boterham met hartig beleg gegeten is mag er een boterham met zoet gegeten worden. De ouders moeten daarvoor ook voor akkoord tekenen.

Soms (met juffen/meesterdag, kerst e.d.) hebben ze 's middags pannekoeken ofzo. Aan het begin van het schooljaar wordt er een brief verzonden naar alle ouders waarin ze aangeven waarneer ze 's middags iets anders willen gaan geven dan brood en vragen ze vrijwilligers die die dag mee willen komen helpen.

Nog geen ervaring dus, maar het klonk wel positief allemaal.

Het klinkt heel mooi maar ik heb serieus echt geen tijd om voor 28 kinderen brood te smeren... Zoiets houdt organisatorisch nogal wat in.

Maar ik vind jullie reacties interessant om te lezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:09

Annie, de jenaplan school hier in de buurt doet dat ook zo, met dat budget.
Hier is het zelfs verplicht dat er iedere dag vrijwillig een ouder komt helpen met de lunch. Dat rooster wordt ruim van te voren gemaakt. Zo komt niet alles op de juf terecht.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  snoezel di 14 aug 2012 - 9:09

Eens met de rest.
Koeken begrijp ik, maar tomaat/komkommer vind ik wel beetje typisch. En natuurlijk is het vervelend als andere kinderen daar geld voor hebben of gewoon niet meekrijgen, maar ja.. Moet je dan ook eisen gaan stellen aan wat voor brood ze mee krijgen? Het ene brood is toch een stuk luxer dan een andere... :P Ja nee, ik vind het echt te ver doorgevoerd. Ik denk dat er juist gestimuleerd moet worden om komkommer ed mee te krijgen... Zo leren kinderen tenminste dat dat ook lekker is om te snoepen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:09

Luce schreef:Ik vind het te ver gaan. Snoep en snacks, oke. Maar komkommer en tomaat? Kom nou.. Wat willen ze overigens doen als ouders het wel gewoon mee geven? Weg gooien?

Nee dan gaat het mee terug in de broodtrommel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:10

Ja, maar dan moet je als ouder toch zelf slim zijn en alleen boterhammen meegeven als je wil dat ze die opeten. Mij lijkt een grens trekken eigenlijk niet zo moeilijk: snoep/koek mag niet, groente/kaas wel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:10

Limburg85 schreef:

Brood niet op? Ik geef S mee wat hij thuis ook eet dus op school krijgt hij dat ook gewoon op, hij krijgt normale porties mee en daarnaast als hij goed heeft gegeten mag hij best iets extra's in de zin van komkommer/tomaat, is gezond, hij verbruikt veel energie dus lijkt mij totaal niet overbodig dat hij dat af en toe krijgt.

De kinderen hebben een continuerooster wat inhoudt dat ze binnen ongeveer 15 a 20 minuten hun brood op moeten hebben want daarna gaan ze of naar buiten of spelen in de klas.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 14 aug 2012 - 9:11

Ohh zo herkenbaar.
Sommige kinderen krijgen elke dag een compleet volgestouwd bakje met eten mee. En oh wee als het bakje niet leeg is, dan krijg ik de dag erna een boze ouder op mijn dak.
Ik heb ook kids met croissantjes, wraps, chocoladebroodjes, enz enz enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Annie24 di 14 aug 2012 - 9:12

Linda schreef:Annie, de jenaplan school hier in de buurt doet dat ook zo, met dat budget.
Hier is het zelfs verplicht dat er iedere dag vrijwillig een ouder komt helpen met de lunch. Dat rooster wordt ruim van te voren gemaakt. Zo komt niet alles op de juf terecht.

Misschien is dat van iedere dag hier ook wel zo hoor, daar begin ik nu over te twijfelen eigenlijk (heb ook zoveel informatie gekregen toen smile )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:12

Printje schreef:Liadan; je wilt niet weten hoeveel ouders daar wel over vallen...over de boterhammen die niet op zijn. Het is overigens niet de enigste reden natuurlijk we hebben dit met zijn allen besproken en overlegd dat dit de beste oplossing is zodat het zo ook het duidelijkste is, want dan komen ook die vieze trekkaasjes weer..mag dat wel/niet? Je wilt niet weten wat sommige kinderen soms mee krijgen.

Ook dat krijg je inderdaad. Het ene kind krijgt netjes 3 snoep tomaatjes mee en het andere kind en stuk leverworst. Wat mag wel en niet en hoeveel? Dan is het duidelijker on het gewoon helemaal niet te doen.

Gast
Gast

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 9:12

Maar ik vraag me af, je geeft aan dat kinderen hun brood niet op krijgen, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten en te eten dan? En dan bedoel ik met allle voorbereiding, lunchtrommeltjes pakken, zingen en afronden etc eraf getrokken, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten? Ik ken genoeg verhalen dat kinderen daar in sommige gevallen maar een 10 minuten/kwartier voor hebben, maar dat is gewoonweg veel te kort voor een fatsoenlijk eetmoment. Ee haf uur zou minimaal moeten zijn, daarin krijgt een gemiddeld kind makkelijk 2-3 boterhammen op.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:12

Lejow schreef:Ohh zo herkenbaar.
Sommige kinderen krijgen elke dag een compleet volgestouwd bakje met eten mee. En oh wee als het bakje niet leeg is, dan krijg ik de dag erna een boze ouder op mijn dak.
Ik heb ook kids met croissantjes, wraps, chocoladebroodjes, enz enz enz.

Nou precies dat dus, om daar voor altijd mee klaar te zijn heel duidelijk waar je niet omheen kan. brood=brood en dat is dat. Uiteraard is groente gezond maar dat hoort niet bij een lunch, ik vind dat dan ze brood moeten eten en geen kaastrekdingen oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:13

...

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:13

Sunprincess schreef:
Printje schreef:Liadan; je wilt niet weten hoeveel ouders daar wel over vallen...over de boterhammen die niet op zijn. Het is overigens niet de enigste reden natuurlijk we hebben dit met zijn allen besproken en overlegd dat dit de beste oplossing is zodat het zo ook het duidelijkste is, want dan komen ook die vieze trekkaasjes weer..mag dat wel/niet? Je wilt niet weten wat sommige kinderen soms mee krijgen.

Ook dat krijg je inderdaad. Het ene kind krijgt netjes 3 snoep tomaatjes mee en het andere kind en stuk leverworst. Wat mag wel en niet en hoeveel? Dan is het duidelijker on het gewoon helemaal niet te doen.

Precies dat is het dus. Dit is het allerduidelijkste en er zijn geen 'uitzonderingen'
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco di 14 aug 2012 - 9:13

Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.

Idd, ik ook. En hartig beleg lusten ze hier al niet.
Dat wordt dus toch maar een school zoeken waarbij ze thuis lunchen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:14

_Nina schreef:Maar ik vraag me af, je geeft aan dat kinderen hun brood niet op krijgen, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten en te eten dan? En dan bedoel ik met allle voorbereiding, lunchtrommeltjes pakken, zingen en afronden etc eraf getrokken, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten? Ik ken genoeg verhalen dat kinderen daar in sommige gevallen maar een 10 minuten/kwartier voor hebben, maar dat is gewoonweg veel te kort voor een fatsoenlijk eetmoment. Ee haf uur zou minimaal moeten zijn, daarin krijgt een gemiddeld kind makkelijk 2-3 boterhammen op.

Inderdaad 15 a 20 minuten meer tijd hebben we er niet voor, het gros is klaar hoor maar sommigen krijgen zoveel mee dat ze het niet redden. Een half uur haha heb jij vast geen kleuterklas;) daar heb je geen tijd voor en is veel te lang voor ze.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:15

Mij lijkt dat het grootste probleem hierbij is dat kinderen te weinig tijd krijgen om hun boterhammen op te eten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:15

...

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:14; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:16

Nois schreef:
Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.

Idd, ik ook. En hartig beleg lusten ze hier al niet.
Dat wordt dus toch maar een school zoeken waarbij ze thuis lunchen.

De regel: eerst een boterham hartig en dan boterham zoet vind ik zo stom..
Dat heeft iemand in de middeleeuwen ooit bedacht volgens mij. Laughing Ohnee, toen aten ze nog geen brood

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:16

Liadan schreef:Mij lijkt dat het grootste probleem hierbij is dat kinderen te weinig tijd krijgen om hun boterhammen op te eten.

Nee hoor want als ik ze een half uur laat eten zijn ze nog niet klaar, bovendien hebben ze hun pauze ook nodig om te kunnen spelen. En aangezien onze middagpauze maar 45 minuten duurt en onze inspectie bovenop de lesgebondentijden zit heb je er ook gewoon niet mee tijd voor. Die les-gebonden tijden zijn overigens voor alle scholen gelijk..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: