Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 6 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Thunder di 14 aug 2012 - 10:04

Printje schreef:Razz; maar alleen maar ontbijtkoek is toch helemaal niet gezond? Hier ook een kindje in de klas dat brood niet lekker vind maar hij moet het toch gewoon meenemen, en hij eet het op school gewoon zonder moppers op.. zien eten doet eten bij kleuters.
Dat ben ik niet met je eens. Mijn zoon eet absoluut geen brood en zien eten doet eten werkt bij hem helaas ook niet. Ik hoop dat hij volgend jaar daarmee geen problemen ondervind.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 10:06

Er zijn veel meer dikke kinderen, maar ergens heb ik ook gelezen dat het aantal kinderen met ondergewicht en voedingsstoffentekort ook nog nooit zo hoog geweest is in Nederland, juist door het spastische gedoe om gezonde voeding. Een kind is geen volwassene en hoeft dus niet alleen maar mager en light te eten.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 10:06

Ah Rataplan jou zoon was dat dus (daar moest ik net dus even aan denken)
Jou zoon eet crackers ipv brood toch?

Gast
Gast

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 10:10

_Nina schreef:Er zijn veel meer dikke kinderen, maar ergens heb ik ook gelezen dat het aantal kinderen met ondergewicht en voedingsstoffentekort ook nog nooit zo hoog geweest is in Nederland, juist door het spastische gedoe om gezonde voeding. Een kind is geen volwassene en hoeft dus niet alleen maar mager en light te eten.

Mager en light is in mijn ogen ook niet gezond.

Gewoon volkoren producten, groente en fruit en gezonde vetten. Dat is voor mij gezond eten. Ik doe daar niet spastisch over.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 10:11

Linda schreef:
_Nina schreef:Er zijn veel meer dikke kinderen, maar ergens heb ik ook gelezen dat het aantal kinderen met ondergewicht en voedingsstoffentekort ook nog nooit zo hoog geweest is in Nederland, juist door het spastische gedoe om gezonde voeding. Een kind is geen volwassene en hoeft dus niet alleen maar mager en light te eten.

Mager en light is in mijn ogen ook niet gezond.

Gewoon volkoren producten, groente en fruit en gezonde vetten. Dat is voor mij gezond eten. Ik doe daar niet spastisch over.
Gewoon gezond verstand gebruiken. Helaas ken ik genoeg ouders die doorslaan naar de andere kant.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 10:12

Er zijn altijd kinderen die idd een uitzondering op de regel zullen zijn. Ik ga dit meenemen in onze vergadering wat we er dan mee doen en wat dan wel/ niet mag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Thunder di 14 aug 2012 - 10:12

Razz_ schreef:Ah Rataplan jou zoon was dat dus (daar moest ik net dus even aan denken)
Jou zoon eet crackers ipv brood toch?
Klopt. Iets anders eet hij niet. Maar goed, buiten dat hebben we natuurlijk nog een hele hoop uit te zoeken voor hij naar school kan gezien zijn genafwijking en welke school het best bij hem past.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan di 14 aug 2012 - 10:14

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:58; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aimee di 14 aug 2012 - 10:16

Ik heb stage gelopen op een speciale school en idd wat sommige kindere mee krijgen :O stukken pizza, rollen koek (want het brood was op), halve turkse broden... Ongelovelijk!
Maar jullie regels vind ik dan wel weer een beetje doorslaan naar de andere kant Wink Ik zou het meegeven van komkommer en tomaat niet verbieden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 10:17

Rose- schreef:
aanitaa schreef:Ik vind het te ver gaan. Pizza of dat soort dingen begrijp ik heel goed dat dat niet mag. (ik zou het zelf ook nooit mee geven), Maar groente en fruit verbieden vind ik te ver gaan en dat moet een keuze zijn en blijven van de ouders. Evenals het broodbeleg.

Precies wat ik bedoel, maar dan in het kort:p Is toch te gek voor woorden dat je als ouder niet zelf mag bepalen wat JOUW EIGEN KIND eet?!

Tuurlijk mag je zelf bepalen wat jouw kind eet maar op school heb je ook te maken met andere kinderen. Ik zou het heel vervelend vinden als mijn kinderen hun boterhammen niet meer willen eten omdat anderen lekkere dingen mee naar school krijgen.

Laatst aangepast door Sunprincess op di 14 aug 2012 - 10:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Thunder di 14 aug 2012 - 10:17

Susan schreef:Ezra heeft ook periodes dat hij weinig brood eet. Gelukkig mogen wij zo'n beetje alles meegeven. Geen koeken of snoep, denk ik, maar ze zijn wel heel flexibel. Er staat ook een pak Cracottes voor hem op de groep voor als hij geen brood wil.
Ik hoop dat dat ook kan bij de school die ik in gedachten heb, maar goed, eerst maar eens een gesprek aanvragen Wink .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan di 14 aug 2012 - 10:24

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:58; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 10:26

De fruitregel snap ik. Die hebben wij hier eigenlijk ook maar ik hou me er niet aan. Mijn middelste eet bijna geen fruit en de juf let niet goed genoeg op of hij het op eet. Elke keer kreeg ik meer dan de helft mee terug. Ik wil dat mijn kind in de ochtend iets voedzaams binnen krijgt waar hij wat aan heeft en geen 3 stukjes mandarijn. Dat fruit geef ik hem thuis wel zodat ik zie dat hij het op eet. Hij krijgt is gewoon een stuk volkeren peperkoek waar hij tenminste ook energie uit kan halen.

De broodregel vind ik belachelijk. Wist je dat komkommer eten tijdens/na je maaltijd juit erg gezond is. Het neutraliseerd je voedsel een beetje. Aangezien bijna alle mensen te "zuur" zijn/eten is dit juist heel gezond.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder di 14 aug 2012 - 10:31

Susan schreef:
Rataplan schreef:
Susan schreef:Ezra heeft ook periodes dat hij weinig brood eet. Gelukkig mogen wij zo'n beetje alles meegeven. Geen koeken of snoep, denk ik, maar ze zijn wel heel flexibel. Er staat ook een pak Cracottes voor hem op de groep voor als hij geen brood wil.
Ik hoop dat dat ook kan bij de school die ik in gedachten heb, maar goed, eerst maar eens een gesprek aanvragen Wink .

Gaat hij naar het speciaal onderwijs? Bij Ezra in de groep zijn ze natuurlijk wel gewend dat sommige kinderen een wat afwijkend eetpatroon hebben.
Nee, in principe niet. Ik hoop dat ze hem willen hebben op T. zijn school. (Mijn god, wat klinkt dit fout zeg)

Thunder
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 19:00

Printje schreef:
Sunprincess schreef:
Razz_ schreef:Ik vind dat koek enzo ook niet hoeft maar met komkommer en kaas zie ik eigenlijk niet als iets verkeerds. Aan de ene kant vind ik het goed dat het zo word gedaan maar aan de andere kant vind ik ook wel dat een ouder het mag bepalen wat hij/zij haar kind mee naar school geeft

En als een kind echt geen brood lust en iedere ochtend thuis normaal altijd een plak ontbijtkoek eet. Wat gebeurt er dan eigenlijk?

Maar dan welke kaas en hoeveel? Vallen babybells en cheesestrings onder kaas? Mogen ze dan 3 snack komkommers en cheesestrings meenemen naast hun brood?
Het is heel lastig om daar een lijn in te trekken.

Jij snapt hoe we tot dit besluit gekomen zijn Sunprincess!!Er zijn altijd ouders die dan weer gaan vragen ja maar dit ja maar dat. Om heel erg duidelijk te zijn hebben we gezegd brood en dat was het. Anders krijg je hoe dan ook altijd discussies.
Ik denk dat iedereen hier wel snapt hoe jullie tot dit besluit gekomen zijn. Ik vind het zelf alleen echt het hele andere uiterste en veel te ver gaan, ik zou hier daarom ook niet zomaar mee akkoord gaan als ouder. En ouders zijn niet stom, je kan ook duidelijk zeggen dat boterhammen en groente wel mogen en verder niks.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 19:15

Ik vind het echt heel raar en zou hier als ouder zijnde ook niet blij mee zijn. Ik bedoel, iemand die een pizza mee naar school neemt, dat is meer uitzondering dan regel denk ik?
Komkommers/kaas/tomaat is gewoon gezond en ik vind het belachelijk dat dat niet meer mag.....al die regeltjes, ik krijg het er benauwd van.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 19:19

Zelda schreef:Ik vind het echt heel raar en zou hier als ouder zijnde ook niet blij mee zijn. Ik bedoel, iemand die een pizza mee naar school neemt, dat is meer uitzondering dan regel denk ik?
Komkommers/kaas/tomaat is gewoon gezond en ik vind het belachelijk dat dat niet meer mag.....al die regeltjes, ik krijg het er benauwd van.

Eens.
H. eet hier zovaak een stukje kaas/komkommer/tomaat na haar boterham.
Maak dan een gezonde regel. Dat dingen als bovenstaand wel mag maar dingen als pizza niet.
Ik ben het dus eigenlijk ook eens met Liadan haar laatste regel.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 19:27

Wij hebben, als onderbouw, het anders bekeken het groente stukje na de boterham, en misschien is dit idd iets waar we nog eens over na moeten denken.

Liadan; ouders zijn niet gek, dat zeg ik niet, maar toch zijn er altijd ouders die zich dan toch niet houden aan regels, vandaar deze 'strenge' regel.

Ik persoonlijk vind het ook niet nodig om na brood nog komkommer te eten maar goed dat is natuurlijk ook wat je wel/niet gewend bent. Ik snap jullie punt, en ook dat vd ouders, maar nogmaals het is niet zo zeer alleen mijn mening we hebben dit besloten nadat het steeds 'gekker' werd wat er door kinderen werd meegenomen.

Maar goed dan vraag twee: wat dan met kaas? Dat vind ik dus niet nodig want daarin is de 'lijn' moeilijker te trekken want een blokje kaas nou ja oke maar die trekkaasjes/dippers vind ik dan weer niet nodig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 19:29

Liadan schreef:
Printje schreef:
Sunprincess schreef:
Razz_ schreef:Ik vind dat koek enzo ook niet hoeft maar met komkommer en kaas zie ik eigenlijk niet als iets verkeerds. Aan de ene kant vind ik het goed dat het zo word gedaan maar aan de andere kant vind ik ook wel dat een ouder het mag bepalen wat hij/zij haar kind mee naar school geeft

En als een kind echt geen brood lust en iedere ochtend thuis normaal altijd een plak ontbijtkoek eet. Wat gebeurt er dan eigenlijk?

Maar dan welke kaas en hoeveel? Vallen babybells en cheesestrings onder kaas? Mogen ze dan 3 snack komkommers en cheesestrings meenemen naast hun brood?
Het is heel lastig om daar een lijn in te trekken.

Jij snapt hoe we tot dit besluit gekomen zijn Sunprincess!!Er zijn altijd ouders die dan weer gaan vragen ja maar dit ja maar dat. Om heel erg duidelijk te zijn hebben we gezegd brood en dat was het. Anders krijg je hoe dan ook altijd discussies.
Ik denk dat iedereen hier wel snapt hoe jullie tot dit besluit gekomen zijn. Ik vind het zelf alleen echt het hele andere uiterste en veel te ver gaan, ik zou hier daarom ook niet zomaar mee akkoord gaan als ouder. En ouders zijn niet stom, je kan ook duidelijk zeggen dat boterhammen en groente wel mogen en verder niks.

Je hebt gelijk dat het misschien van het ene uiterste naar het andere gaat (al had ik zelf altijd al regels over bijv. stukjes chocolade etc.) maar nogmaals ik vind ouders niet stom maar ik heb inmiddels wel genoeg ervaring om ook te weten dat er altijd mensen zijn die dan toch van alles opeens 'groente' vinden en dat discussiepunt over wat wel/niet mag hebben we nu ook ondervangen. Maar nogmaals we hebben morgen vergadering en ik neem ook dit toch eens mee, misschien idd dan alleen komkommer en tomaat, daar kun je ook geen discussie om maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 19:38

Ik denk dat sommige ouders altijd wel zullen proberen om onder een bepaalde regel uit te komen, ook als je zegt dat alleen brood mag. Daar zal dan energie in gestoken moeten worden, maar om nu alle andere kinderen hier de dupe van te laten worden vind ik jammer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Lonely Goatherd di 14 aug 2012 - 19:39

Ik snap niet wat er zo onduidelijk is aan het concept 'groenten en fruit'. Vers mag, maar geen dipsausjes, fruitcocktails e.d. Kaas lijkt me ook niet zo nodig, als ze dat willen eten doen ze dat maar lekker op de boterham.

Ik zou dit als ouder dan ook niet waarderen. Snap wel dat jullie het willen inperken, maar dit vind ik wel een beetje te ver doorgeslagen.

Linda: mijn zoon is nog lang niet zo ver, maar ik voorzie ook wel problemen met schoolbeleid of de psz. Bij een psz hier in de buurt kregen ze met het jaarlijkse uitje in drie uur tijd limonade, chips, een ijsje en friet met snacks.:O En toen een kindje dorst had mocht hij nog niet drinken. Hij moest eerst z'n friet eten, anders zou hij dat straks niet meer als hij al had gedronken.confused
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 19:43

Liadan schreef:Ik denk dat sommige ouders altijd wel zullen proberen om onder een bepaalde regel uit te komen, ook als je zegt dat alleen brood mag. Daar zal dan energie in gestoken moeten worden, maar om nu alle andere kinderen hier de dupe van te laten worden vind ik jammer.

Daar heb je gelijk in. Waar regels worden ingevoerd heb je helaas altijd mensen die de dupe zijn, maar aan de andere kant brood is toch ook prima, we vinden uiteraard groente eten belangrijk en hebben de afspraak zo opgesteld als dat hij is omdat het duidelijk is maar misschien moeten we dat stukje over de tomaat dus nogmaals bekijken.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 19:45

Lonely Goatherd schreef:Ik snap niet wat er zo onduidelijk is aan het concept 'groenten en fruit'. Vers mag, maar geen dipsausjes, fruitcocktails e.d. Kaas lijkt me ook niet zo nodig, als ze dat willen eten doen ze dat maar lekker op de boterham.

Ik zou dit als ouder dan ook niet waarderen. Snap wel dat jullie het willen inperken, maar dit vind ik wel een beetje te ver doorgeslagen.
:

We zijn ooit ook begonnen met de regel alleen groente/fruit maar dit werkte dus niet omdat er toen ook ouders kwamen die dus pizza ook gezond vonden door de groenten. Maar goed misschien moeten we er idd dan een regel achter maken zoals jij dat nu schrijft, alleen vers en zonder dipjes etc.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lonely Goatherd di 14 aug 2012 - 19:55

Printje schreef:We zijn ooit ook begonnen met de regel alleen groente/fruit maar dit werkte dus niet omdat er toen ook ouders kwamen die dus pizza ook gezond vonden door de groenten. Maar goed misschien moeten we er idd dan een regel achter maken zoals jij dat nu schrijft, alleen vers en zonder dipjes etc.
Achterlijk zeg. Misschien maar een infofolder maken met foto's van tomaatjes, worteltjes en komkommerschijven. laughcry Maar dan voor de volledigheid ook wat foto's van komkommerstaaaaaafjes, en tomatenschijfjes en wortelbolletjes, anders is het misschien niet duidelijk genoeg.:P Zucht.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 20:01

Lonely Goatherd schreef:
Printje schreef:We zijn ooit ook begonnen met de regel alleen groente/fruit maar dit werkte dus niet omdat er toen ook ouders kwamen die dus pizza ook gezond vonden door de groenten. Maar goed misschien moeten we er idd dan een regel achter maken zoals jij dat nu schrijft, alleen vers en zonder dipjes etc.
Achterlijk zeg. Misschien maar een infofolder maken met foto's van tomaatjes, worteltjes en komkommerschijven. laughcry Maar dan voor de volledigheid ook wat foto's van komkommerstaaaaaafjes, en tomatenschijfjes en wortelbolletjes, anders is het misschien niet duidelijk genoeg.:P Zucht.

Het is echt waar, er zijn altijd ouders (en gelukkig op de school waar ik nu werk valt het over het algemeen mee) maar er zijn altijd ouders die zich toch totaal niet aan regels houden en alleen maar denken aan hun eigen kind en niet beseffen dat er nog 27 andere kinderen in de klas zitten. Je moet gewoon, in het algemeen, regels stellen die voor iedereen gelden en dat snappen niet alle ouders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: