Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+8
Sugarfall
Starla
Jeanette
Lady Starstruck
Marin
Arwyn
Monte
RYW
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 1:44

Ik las op Facebook dat iemand zei dat het hypocriet is om te gaan treuren over 9/11 terwijl er in het Midden-Oosten ook genoeg mensen dood zijn geschoten door de Amerikanen. En daar hoor je niemand over.

Wat vinden jullie daarvan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 1:48

ik heb sowieso een hekel aan dat soort provocerende uitspraken op social media

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 1:50

Tsja. Tuurlijk is de ene dode net zo erg als de andere, dus in dat opzicht kan ik wel begrijpen.

9/11 staat alleen niet slechts voor de doden die gevallen zijn. Het is ook een moment geweest dat de wereld veranderde, veel harder, enger en minder onschuldig maakte. Er is in mijn beleving echt een wereld voor 9/11 en een wereld na 9/11. Het luidde een tijdperk in waarin mensen en volken zoveel wreder met elkaar omgaan, zoveel minder tolerant zijn naar elkaar toe en waarin er zoveel meer angst en agressie is. En dat vind ik wel de moeite waard om bij stil te staan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 1:51

Eens met RYW.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Monte zo 11 sep 2011 - 1:51

Ik vind het echt bullshit. De amerikanen doen het naar aanleiding van en vanuit liefde naar hun eigen land. De daders van 9/11 doen het vanuit de haat naar anderen, dat is naar mijn ogen nooit goed en ja die mensen die zijn omgekomen moeten herdacht worden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Arwyn zo 11 sep 2011 - 1:54

Gewone burgers die door Amerikaanse soldaten om het leven zijn gebracht, vind ik net zo betreurenswaardig als 9/11.
Terroristen zijn een ander verhaal. Die hebben als doel anderen te doden en daar moet wat aan gedaan worden. Maar een vrouw die met 2 kinderen over straat loopt en dit niet overleeft, is niet goed te praten in mijn ogen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Marin zo 11 sep 2011 - 1:55

Eens met RYW betreft de verandering van een tijdperk, de wereld waarin we nu leven is grotendeels daar ontketend. En daarbij voel ik me persoonlijk vanuit mijn liefde voor Amerika, ook betrokken en raakt het me elk jaar weer.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Lady Starstruck zo 11 sep 2011 - 1:56

Rejoy. schreef:ik heb sowieso een hekel aan dat soort provocerende uitspraken op social media

+1
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 1:56

Ik vind het niet zozeer hypocriet, omdat zulke uitspraken vaak vanuit een bepaald gevoel komen. In dit geval angst voor terreur, die ook na 9/11 veel heeft gedaan met de wereld.

Elk mensenleven dat verloren gaat is betreurenswaardig, maar daar kun je allerlei waardes aan ophangen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 1:57

Arwyn schreef:Gewone burgers die door Amerikaanse soldaten om het leven zijn gebracht, vind ik net zo betreurenswaardig als 9/11.
Terroristen zijn een ander verhaal. Die hebben als doel anderen te doden en daar moet wat aan gedaan worden. Maar een vrouw die met 2 kinderen over straat loopt en dit niet overleeft, is niet goed te praten in mijn ogen.

Alleen, wie bepaalt er wie de terroristen zijn en wie er de vrijheidsstrijders zijn? Er zijn ongetwijfeld bevolkingsgroepen die de Amerikanen als terroristen beschouwen. Ik ben het met je eens hoor, daar niet van, alleen ik vind de grens niet zo makkelijk te trekken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 1:58

Lady Starstruck schreef:
Rejoy. schreef:ik heb sowieso een hekel aan dat soort provocerende uitspraken op social media

+1
Ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik erger me er ook rot aan.
Maar ik vind het wel een interessante discussie, waarom wordt er om Amerika meer gerouwd dan om het Midden-Oosten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Marin zo 11 sep 2011 - 2:01

Storm schreef:
Maar ik vind het wel een interessante discussie, waarom wordt er om Amerika meer gerouwd dan om het Midden-Oosten.

ten eerste denk ik helemaal niet dat dat het geval is.

Het gaat hier om een groot Westers land, waarvan wij alle media binnenkrijgen. Logisch dat wij daarom ook meer zien hoe de mensen rouwen, en gezien het om de Westerse wereld gaat, voelt het ook eerder alsof wij erdoor aangegrepen zijn.
Ik neem aan dat je er vanuit kunt gaan dat er ín het Midden Oosten ook veel gerouwd wordt, om dingen die daar gebeurd zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 2:01

Ik wilde net zoiets typen als Joy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 2:03

Dat is ook zo Joy, maar ik krijg toch het gevoel alsof de wereld meer meeleeft met Amerika dan met het Midden-Oosten. Wat daar is gebeurd en nog steeds gaande is is ook geen pretje. Niet dat ik ze dat kwalijk neem ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Jeanette zo 11 sep 2011 - 2:05

Lady Starstruck schreef:
Rejoy. schreef:ik heb sowieso een hekel aan dat soort provocerende uitspraken op social media

+1

+2

Ik denk dat deze meningen ook vaak voorkomen omdat een terroristische aanslag overal zou kunnen gebeuren en men bang is dat zoiets erg dichtbij komt en dat het Midden Oosten voor velen een ver van mijn bed show is.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Marin zo 11 sep 2011 - 2:06

Storm schreef:Dat is ook zo Joy, maar ik krijg toch het gevoel alsof de wereld meer meeleeft met Amerika dan met het Midden-Oosten. Wat daar is gebeurd en nog steeds gaande is is ook geen pretje. Niet dat ik ze dat kwalijk neem ofzo.

Voor een deel is dat het gevolg van 9/11, d.w.z. de oorlog die nog altijd gaande is.
Voor een ander deel zijn dat de problemen die al eeuwenlang daar plaatsvinden, waar de westerse wereld misschien wel invloed op heeft, maar geen directe oorzaak is.

En onderschat de macht van de media niet, dat beperkt/bepaald zo je beeld van wat je binnenkrijgt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Arwyn zo 11 sep 2011 - 2:08

RYW schreef:
Arwyn schreef:Gewone burgers die door Amerikaanse soldaten om het leven zijn gebracht, vind ik net zo betreurenswaardig als 9/11.
Terroristen zijn een ander verhaal. Die hebben als doel anderen te doden en daar moet wat aan gedaan worden. Maar een vrouw die met 2 kinderen over straat loopt en dit niet overleeft, is niet goed te praten in mijn ogen.

Alleen, wie bepaalt er wie de terroristen zijn en wie er de vrijheidsstrijders zijn? Er zijn ongetwijfeld bevolkingsgroepen die de Amerikanen als terroristen beschouwen. Ik ben het met je eens hoor, daar niet van, alleen ik vind de grens niet zo makkelijk te trekken.

Heb je een punt, dat is inderdaad lastig te zeggen. Wij noemen het terroristen, zij strijden voor de in hun ogen goede zaak.
Neemt alleen niet weg dat kinderen die op straat aan het spelen zijn, nooit de daders kunnen zijn en het dus ook nooit verdienen om om te komen door aanslagen of in een vuurgevecht oid en dat zijn de mensen waar we best eens wat vaker aan mogen denken.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Starla zo 11 sep 2011 - 2:09

Monte, nu lijkt het net of je het niet erg vind dat amerikanen mensen doden uit 'liefde voor hun land'. Lijkt me ook niet de bedoeling toch?
Ik vind elke dode door geweld er een teveel, en voor mij doet het er dan niet toe uit welk land ze komen. Vind het dan ook triest dat het ene herdacht (in mijn ogen bijna mee doodgegooid) word, terwijl het andere de doofpot ingaat, goedgepraat word, of je er nooit iemand over hoort.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 2:09

RYW schreef:Tsja. Tuurlijk is de ene dode net zo erg als de andere, dus in dat opzicht kan ik wel begrijpen.

9/11 staat alleen niet slechts voor de doden die gevallen zijn. Het is ook een moment geweest dat de wereld veranderde, veel harder, enger en minder onschuldig maakte. Er is in mijn beleving echt een wereld voor 9/11 en een wereld na 9/11. Het luidde een tijdperk in waarin mensen en volken zoveel wreder met elkaar omgaan, zoveel minder tolerant zijn naar elkaar toe en waarin er zoveel meer angst en agressie is. En dat vind ik wel de moeite waard om bij stil te staan.
+1

Ik vind het een beetje vreemd om dat op facebook te zetten.

Stel dat iemand die jou heel na staat een ongeluk veroorzaakt waar hij/zij zelf bij om het leven komt, maar ook de persoon die hij/zij heeft aangereden.
Mag je dan niet rouwen om degene die het ongeluk veroorzaakt heeft?

Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar daar doet het me een beetje aan denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 2:11

Rejoy. schreef:ik heb sowieso een hekel aan dat soort provocerende uitspraken op social media

+1. Überhaupt aan provocerende uitspraken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 2:11

Arwyn schreef:
RYW schreef:
Arwyn schreef:Gewone burgers die door Amerikaanse soldaten om het leven zijn gebracht, vind ik net zo betreurenswaardig als 9/11.
Terroristen zijn een ander verhaal. Die hebben als doel anderen te doden en daar moet wat aan gedaan worden. Maar een vrouw die met 2 kinderen over straat loopt en dit niet overleeft, is niet goed te praten in mijn ogen.

Alleen, wie bepaalt er wie de terroristen zijn en wie er de vrijheidsstrijders zijn? Er zijn ongetwijfeld bevolkingsgroepen die de Amerikanen als terroristen beschouwen. Ik ben het met je eens hoor, daar niet van, alleen ik vind de grens niet zo makkelijk te trekken.

Heb je een punt, dat is inderdaad lastig te zeggen. Wij noemen het terroristen, zij strijden voor de in hun ogen goede zaak.
Neemt alleen niet weg dat kinderen die op straat aan het spelen zijn, nooit de daders kunnen zijn en het dus ook nooit verdienen om om te komen door aanslagen of in een vuurgevecht oid en dat zijn de mensen waar we best eens wat vaker aan mogen denken.

Absoluut met je eens. Helaas vallen die doden aan beide zijden wel, en dat maakt het zo vreselijk triest.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Starla zo 11 sep 2011 - 2:12

Helemaal eens met RYW en arwyn
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 2:18

Starla schreef:Monte, nu lijkt het net of je het niet erg vind dat amerikanen mensen doden uit 'liefde voor hun land'. Lijkt me ook niet de bedoeling toch?
Ik vind elke dode door geweld er een teveel, en voor mij doet het er dan niet toe uit welk land ze komen. Vind het dan ook triest dat het ene herdacht (in mijn ogen bijna mee doodgegooid) word, terwijl het andere de doofpot ingaat, goedgepraat word, of je er nooit iemand over hoort.

Vind ik ook. Als iedereen gaat doden uit liefde voor hun land/religie/cultuur/gewoonte/mening, dan wordt het heel snel heel vredig op aarde, omdat iedereen dan dood is.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 2:20

Ik heb volgens mij een beetje te snel gelezen. Dacht dat er bedoeld werd dat je niet mag treuren omdat er op dit moment aan de ander kant doden vallen.

Ik ben het heel erg eens met RYW en Arwyn


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 2:54

Ik heb laatst een filmpje op tv gezien waarin Amerikanen vanuit een helikopter mensen doodschieten, volgens mij in Afghanistan. Dat was echt verschrikkelijk om te zien, een klein jochie had het overleefd, maar zijn vader hadden ze doodgeschoten. Dat vond ik minstens net zo erg als (de beelden van) 9/11.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum