Wat vinden jullie hiervan?
+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers
Pagina 8 van 9
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Lejow schreef:Je mag van de inspectie maar 15!!! minuten doen over het tussendoortje.
Dat gaat toch nergens meer over tegenwoordig..
Gast- Gast
Luce schreef:Lejow schreef:Je mag van de inspectie maar 15!!! minuten doen over het tussendoortje.
Dat gaat toch nergens meer over tegenwoordig..
Nope.. Er zijn maar weinig kindjes die dat echt redden.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Vanaf groep 6 of 7 (wellicht al vanaf jonger maar,dat weet ik niet zwker)zijn die 15 min inclusief buitenspelen in de ochtend.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Rose- schreef:Ik vind persoonlijk dat de ouders lekker helemaal zelf moeten weten wat hun kind(eren) wel en niet te eten mee krijgen. Vind het een beetje raar, en zou er als ouder ook echt niet blij mee zijn en graag zelf bepalen wat mijn kinderen wel en niet eten, dat hoeven ze mij bij hun op school niet te vertellen.
Hier ben ik het mee eens. Ik vind het een beetje benauwend klinken allemaal. Bij ons waren er vroeger op school geen regels en niemand had iedere dag chips of snoep mee. Sommige kinderen hadden af en toe wel wat lekkers mee, zoals koekjes. Maar dat ging allemaal prima.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Phileine schreef:
Hier ben ik het mee eens. Ik vind het een beetje benauwend klinken allemaal. Bij ons waren er vroeger op school geen regels en niemand had iedere dag chips of snoep mee. Sommige kinderen hadden af en toe wel wat lekkers mee, zoals koekjes. Maar dat ging allemaal prima.
Ja tijden zijn wel veranderd wat dat betreft. Ik trakteerde ook gewoon op taart en snoep en dat was toen nog heel gewoon. Tegenwoordig is er natuurlijk veel meer kinderobesitas, waardoor het belangrijk is hier op te letten, maar het is wel een goede kritische vraag van hoever ga je hiermee?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Phileine schreef:Rose- schreef:Ik vind persoonlijk dat de ouders lekker helemaal zelf moeten weten wat hun kind(eren) wel en niet te eten mee krijgen. Vind het een beetje raar, en zou er als ouder ook echt niet blij mee zijn en graag zelf bepalen wat mijn kinderen wel en niet eten, dat hoeven ze mij bij hun op school niet te vertellen.
Bij ons op school is dat helaas niet zo.
Kinderen die met een leeg blikje komen, of maar 1 boterham voor de hele dag, of de al eerder genoemde dingen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hele rollen koek, de grootste koeken met chocola enz.
Lejow- Lady Post-a-lot
bolus26 schreef:Vanaf groep 6 of 7 (wellicht al vanaf jonger maar,dat weet ik niet zwker)zijn die 15 min inclusief buitenspelen in de ochtend.
Op de school waar ik vorig jaar werkte hebben ze het voorlezen vanaf groep 3 aan de pauze geplakt. De kinderen gaan eerst een kwartiertje buiten spelen en daarna gaat de leerkracht een kwartier voorlezen zodat zij rustig fruit kunnen eten. Op die manier ben je meteen met leesonderwijs bezig en de kinderen hebben de tijd om én lekker buiten te spelen én om lekker fruit te kunnen eten.
De stichting waar ik werk heeft trouwens ook op bijna alle scholen de fruitregel. Prima regel en het werkt ook goed. Als je soms ook zag wat kinderen meekregen! Gevulde koek, frikandellenbroodje, een kleine milky way etc. Nu is het allemaal fruit en dat voorkomt ook heel wat starende ogen van andere kinderen.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Marin schreef:Phileine schreef:
Ja tijden zijn wel veranderd wat dat betreft. Ik trakteerde ook gewoon op taart en snoep en dat was toen nog heel gewoon. Tegenwoordig is er natuurlijk veel meer kinderobesitas, waardoor het belangrijk is hier op te letten, maar het is wel een goede kritische vraag van hoever ga je hiermee?
Ik vind het ook ten dele wel een goede zaak, bijvoorbeeld het verplichten van een gezond tussendoortje. Vroeger kreeg ik weleens koekjes mee van mijn moeder naar school, maar ik was net zo blij geweest met een boterham. Maar laat ouders dan zelf invullen wat ze een kind meegeven. Trakteren vind ik het erg ver gaan als dat per se gezond moet. Met een klein zakje chips of snoep op zijn tijd is toch niks mis.
Phileine- Kletskop
Wat ik me afvraag, die kinderen die pizza/friandellenbroodjes enz. mee naar school krijgen. Zijn dat dan ook elke dag dezelfde kinderen? Ik neem aan dat die ouders ook wel snappen dat het niet echt gezond is en normaal dus ook wel een gezonde lunch meegeven?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Wat ik me afvraag, die kinderen die pizza/friandellenbroodjes enz. mee naar school krijgen. Zijn dat dan ook elke dag dezelfde kinderen? Ik neem aan dat die ouders ook wel snappen dat het niet echt gezond is en normaal dus ook wel een gezonde lunch meegeven?
Meestal wel ja.
En tuurlijk overkomt het de beste wel eens dat iets niet loopt zoals het hoort en er geen fatsoenlijke lunch in huis is. Er zijn ook ouders die dan hun kind brengen, snel naar de supermarkt gaan en het eten later komen brengen.
Maar er zitten ook kids tussen die dit meerdere keren per maand hebben ja.
Oh en over traktaties, breek me de bek niet open. Wij hebben in de schoolgids staan dat we de voorkeur hebben voor gezonde traktaties, het is dus niet verplicht, en dat is wel te merken ook (misschien toch weer een puntje voor de vergadering).
Sommige kinderen komen met zo'n traktatie zakje, helemaal bommetje vol met snoep. Vorig jaar was het zo erg (en zo onevenredig verdeelt per zakje) dat we er dingetjes uitgehaald hebben en dingetjes verwisseld hebben (even een opsomming: 2 lollies, een maoam snoepje, een zakje nep oreo koekjes, een andere koek, een zakje van die gummybeertjes, en pff dan ben ik nog een groot deel vergeten ook).
Wat overbleef hebben we bewaard in de klas en gewoon eens uitgedeeld als het mooi weer was, of als we gingen 'picknicken' (op de grond eten en drinken in het midden van de klas en een leuke film aan).
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar is dat nou zo vreselijk dan? Dat ze pakweg zo'n 25 tot 30 keer per jaar zo'n zakje snoep krijgen? Hoort dat niet gewoon een beetje bij kind zijn? Het is een traktatie, dat houdt in dat het een feestelijke lekkernij is. Natuurlijk kan je met gezonde dingen ook lekkere en feestelijke dingen maken, maar moet je nou echt zo spastisch om gaan met zoetigheid?
Marin- Lady Post-a-lot
mar Marin, het blijftniet bij dat ene zakje. Kindjes die naar de bso gaan krijgen daar wéér een traktatie. Soms op clubjes etc word ook getrakteerd, dan nog het verjaardagsfeestje zelf als je mag komen. En dat is dan van 1 kind... je krijgt thuis ook wel eens snoep en bij familieleden etc etc
Ik vind 1 klein snoepje meer dan voldoende en het liefst helemaal niet. Er zijn genoeg gezonde traktaties.
Ontopic: ik vind het een goede regel. Ik werk elke dinsdag meestal bij de TSO en wij hebben ook die regel. Naja ze mogen wel wat gezond eten voor na de boterham mee, zoals komkommer oid. Maar dat mag je pas opeten als je brood op is. Koekjes moeten erin blijven. Maar sommige kinderen hebben alleen suikerbrood mee. Tja ik vind dat héél slecht, een ander denkt, tja is toch brood. Dus je blijft sommige discussies houden.
Ik vind 1 klein snoepje meer dan voldoende en het liefst helemaal niet. Er zijn genoeg gezonde traktaties.
Ontopic: ik vind het een goede regel. Ik werk elke dinsdag meestal bij de TSO en wij hebben ook die regel. Naja ze mogen wel wat gezond eten voor na de boterham mee, zoals komkommer oid. Maar dat mag je pas opeten als je brood op is. Koekjes moeten erin blijven. Maar sommige kinderen hebben alleen suikerbrood mee. Tja ik vind dat héél slecht, een ander denkt, tja is toch brood. Dus je blijft sommige discussies houden.
Marin schreef:Maar is dat nou zo vreselijk dan? Dat ze pakweg zo'n 25 tot 30 keer per jaar zo'n zakje snoep krijgen? Hoort dat niet gewoon een beetje bij kind zijn? Het is een traktatie, dat houdt in dat het een feestelijke lekkernij is. Natuurlijk kan je met gezonde dingen ook lekkere en feestelijke dingen maken, maar moet je nou echt zo spastisch om gaan met zoetigheid?
Het is geen zakje. Het was echt een ZAK.
Ik vind niets mis met zoetigheid, hoort ook bij een traktatie vind ik.
Maar waarom kan dat niet gewoon 1 zakje koekjes, of 1 zakje snoepjes? Waarom moeten dat 10 dingen in 1 snoepzak gepropt zijn?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Marin schreef:Maar is dat nou zo vreselijk dan? Dat ze pakweg zo'n 25 tot 30 keer per jaar zo'n zakje snoep krijgen? Hoort dat niet gewoon een beetje bij kind zijn? Het is een traktatie, dat houdt in dat het een feestelijke lekkernij is. Natuurlijk kan je met gezonde dingen ook lekkere en feestelijke dingen maken, maar moet je nou echt zo spastisch om gaan met zoetigheid?
Het is geen zakje. Het was echt een ZAK.
Ik vind niets mis met zoetigheid, hoort ook bij een traktatie vind ik.
Maar waarom kan dat niet gewoon 1 zakje koekjes, of 1 zakje snoepjes? Waarom moeten dat 10 dingen in 1 snoepzak gepropt zijn?
En dan heb jij nog kleuters ...
Ja jouw voorbeeld is misschien een beetje extreem Lejow, zeker omdat het ook niet eens evenredig verdeeld is. Maar ik geloof niet dat ik snoeptraktaties nou zo vreselijk erg vind. Het stimuleren van gezond eten is natuurlijk belangrijk en daarom zijn gezonde traktaties ook goed hoor, daar niet van.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind dat alleen brood mag tussen de middag wel erg betuttelend. Ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is dat kinderen elke dag pizza, croissantjes e.d. meenemen maar zo straf je ook de mensen die bv hun kinderen 1x per week een koude pannenkoek, wrap of luxer broodje mee willen geven. Iets dat je je kinderen en jezelf thuis voor de verandering ook wel eens geeft. Mischien een idee dat dat bv op 1 dag (woensdag of zo) wel mag. Ik vind brood tussen de middag trouwens ook typisch Nederlands dus om je daar alleen toe te beperken vind ik niet wenselijk, ik eet zelf tussen de middag ook graag tomaat of een kleine salade.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik snap het af en toe ook niet meer hoor die traktaties. Als je ziet waar ze soms mee thuiskomen, pfff. óf het zijn gewoon complete cadeautjes óf je kunt er een heel gezin van te eten geven.
Hier is mijn jongste bijna jarig (4 jaar) en ze krijgen nog gewoon een kaasje, worstje en een komkommertje hoor.
Hier is mijn jongste bijna jarig (4 jaar) en ze krijgen nog gewoon een kaasje, worstje en een komkommertje hoor.
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Tania schreef:
Dit is trouwens wel een van de redenen om toch niet voor de montessori school te kiezen hier waar ze verplicht over moeten blijven. Ik had het idee dat ze daar ook niet lang de tijd hadden om te eten en ik vind het wel belangrijk dat ze gewoon de tijd hebben om goed te eten 'smiddags. Mijn zoontje is een goede eter en eet zo drie boterhammen weg maar daar heeft hij wel echt de tijd voor nodig.
Oh goed dat je het zegt. Dat is idd wel een punt om mee te nemen in de keuze. Hier hebben ze de tijd echt wel nodig. Voor er 1 boterham op is, is er wel een uur voorbij. Ze houden ook gewoon echt niet van brood en eten er niet meer dan 1 op een dag.
Misschien moeten ze idd gewoon thuis lunchen want dan eten ze tenminsten iets. Ze eten hier toch wel 3 x per week een halve turkse pizza als lunch omdat brood er gewoon echt niet in gaat.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Marin schreef:Ja jouw voorbeeld is misschien een beetje extreem Lejow, zeker omdat het ook niet eens evenredig verdeeld is. Maar ik geloof niet dat ik snoeptraktaties nou zo vreselijk erg vind. Het stimuleren van gezond eten is natuurlijk belangrijk en daarom zijn gezonde traktaties ook goed hoor, daar niet van.
Ik ben het met jou eens. Gezond is prima en moet gestimuleerd worden, maar af en toe snoepen hoort er ook bij. Zo'n zak snoep in het geval van Lejow, dat vind ik wel overdreven, maar bij op kinderfeestjes werd vroeger ook flink gesnoept en dan kregen de kinderen meestal aan het einde van de middag ook nog wat lekkers mee naar huis. Ergens snap ik wel dat men er op wil letten, maar toch krijg ik het er benauwd van. Het is jammer dat men tegenwoordig soms zo overdadig veel geeft, de porties groter zijn en dat kinderen niet meer zoveel buiten spelen als vroeger.
Phileine- Kletskop
Wat betreft de traktatie hebben ze het hier goed geregeld. We betalen 1,50 per jaar en hiervan worden de traktaties gekocht. Er staat snoep wat ze uit mogen delen, en zo trakteren ook alle kindjes hetzelfde dus heb je niet dat het steeds gekker word.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik geef ook aan een grote voorkeur te hebben voor een gezonde traktatie en anders gewoon iets kleins, ze krijgen al genoeg en daarnaast geef jij maar eens les aan 28 kinderen die téveel suiker hebben gehad...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Helemaal mee eens.Phileine schreef:Marin schreef:Ja jouw voorbeeld is misschien een beetje extreem Lejow, zeker omdat het ook niet eens evenredig verdeeld is. Maar ik geloof niet dat ik snoeptraktaties nou zo vreselijk erg vind. Het stimuleren van gezond eten is natuurlijk belangrijk en daarom zijn gezonde traktaties ook goed hoor, daar niet van.
Ik ben het met jou eens. Gezond is prima en moet gestimuleerd worden, maar af en toe snoepen hoort er ook bij. Zo'n zak snoep in het geval van Lejow, dat vind ik wel overdreven, maar bij op kinderfeestjes werd vroeger ook flink gesnoept en dan kregen de kinderen meestal aan het einde van de middag ook nog wat lekkers mee naar huis. Ergens snap ik wel dat men er op wil letten, maar toch krijg ik het er benauwd van. Het is jammer dat men tegenwoordig soms zo overdadig veel geeft, de porties groter zijn en dat kinderen niet meer zoveel buiten spelen als vroeger.
Gast- Gast
Als er bij ons op de peuterspeelzaal op snoep wordt getrakteerd mogen ze meestal één snoepje daarvan opeten en de rest gaat in de tas, zo kunnen ouders alsnog bepalen hoeveel ze mogen snoepen en op welk moment.
Ik laat mijn kinderen meestal op uitdeelboekjes trakteren (nu in totaal drie keer gedaan) maar daar doe ik dan wel nog iets zoets bij, een paar spekjes of zo. Bij Ezra had ik voor elk kind een stroopwafel met een uitdeelboekje en een klein memoryspelletje van Jip en Janneke. Ik ben niet echt het type dat van een komkommer een krokodil gaat snijden. Als het in de toekomst echt moet dan ga ik dat wel leren, maar voor nu ben ik dus meer voor een klein cadeautje met wat zoetigheid erbij. Ezra heeft ook wel eens op chocoladeletters getrakteerd en dan van elk kind de goede letter, dat was ook erg leuk. Toen mochten ze ook een stukje opeten en de rest ging in de tas.
Ik laat mijn kinderen meestal op uitdeelboekjes trakteren (nu in totaal drie keer gedaan) maar daar doe ik dan wel nog iets zoets bij, een paar spekjes of zo. Bij Ezra had ik voor elk kind een stroopwafel met een uitdeelboekje en een klein memoryspelletje van Jip en Janneke. Ik ben niet echt het type dat van een komkommer een krokodil gaat snijden. Als het in de toekomst echt moet dan ga ik dat wel leren, maar voor nu ben ik dus meer voor een klein cadeautje met wat zoetigheid erbij. Ezra heeft ook wel eens op chocoladeletters getrakteerd en dan van elk kind de goede letter, dat was ook erg leuk. Toen mochten ze ook een stukje opeten en de rest ging in de tas.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb regelmatig ouders die bij mij snoeptaarten komen kopen om 'uit te delen' in de klas (in het midden van de tafel zetten en dan kunnen ze er allemaal wat afhalen). Meestal komt dit uit op ongeveer 3-4 snoepjes per kind en een grote lolly/marshmellowpop voor de jarige. Vinden jullie dat oké als traktatie?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Ik heb regelmatig ouders die bij mij snoeptaarten komen kopen om 'uit te delen' in de klas (in het midden van de tafel zetten en dan kunnen ze er allemaal wat afhalen). Meestal komt dit uit op ongeveer 3-4 snoepjes per kind en een grote lolly/marshmellowpop voor de jarige. Vinden jullie dat oké als traktatie?
Ik was het niet van plan, wilde graag iets knutselen, maar mijn dochtertje wilde zo graag zo'n uitdeeltaart.
Ze hadden dan een lolly, klein spekje en 4 jellybeans. Vond ik nog wel meevallen.
En het scheelde mij ook weer tijd.
Ik kies het liefst voor een combinatie van gezond en een snoepje.
Op de psz trakteerden ze al zakjes chips, dus ook aan 2,5 jarigen. Dat vind ik dan wel weer erg makkelijk en niet nodig.
Gast- Gast
Pagina 8 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie hiervan....?
» wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie hiervan....?
» wat vinden jullie hiervan?