Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 7 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 20:13

In Amerika wordt pizza tegenwoordig gezien als groente, echt bij de wet. Dat gaat wel echt vreselijk te ver de verkeerde kant op :O

Maar ik vind die groente/fruit regel op jullie ook ook weer te ver door slaan. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om niet voor die school te kiezen. Ik was zelf ook een moeilijke eter (ik eet nog steeds zelden brood), en ik vind het raar dat de school daar zulke strenge beperkingen op legt. Een goed gereguleerd beleid omtrent snoep lijkt me heel goed, maar het verbieden van groenten? Daar leer je de kinderen toch alleen maar mee aan dat je geen groente mag snoepen. 'Nee sorry, Jantje, je moet je komkommerstukjes weer terug in je bakje doen, dat mag je niet eten'.

Ik snap dat het heel moeilijk is om 1 lijn te trekken en waar trek je die in hemelsnaam, want anders krijg je inderdaad ouders die zich overal door proberen te wringen, maar ik kan me zo niet voorstellen, ondanks jouw argumenten Printje, dat deze regel goed is voor de kinderen en de school. Maar wel goed dat er íets gebeurt!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 20:19

Marin; jeetje bij de wet vastgesteld in Amerika....

Dit is denk ik weer een 'mooi' voorbeeld van iets in theorie bedenken en de praktijk daarnaast. Misschien moeten we ook het stukje van de groente herzien en dat weer goedvinden. We zijn een school die zeer goed staat aangeschreven en waar enorme wachtlijsten zijn. Het zou natuurlijk ontzettend jammer zijn om dat door zoiets te verliezen. Want zoals jij het nu stelt..is het natuurlijk ook raar om geen komkommer toe te staan.

Maar nogmaals ik neem het morgen mee en snap het groente stukje zelf ook wel, dat was zoals ik ook al eerder zei het punt waar we ook over twijfelden hoe we het moesten aanpakken maar om 1 lijn te trekken hebben we dus gezegd niets meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 14 aug 2012 - 20:25

Je kunt toch gewoon specifiek de groenten noemen die wel mogen, zoals tomaat, komkommer, paprika, enzovoort? En er dan bij zetten dat pizza, quiche, pannenkoek, omelet niet mogen. Met een vast lijstje met de 'standaard' rauwkostdingen ben je er wel, ik denk niet dat er ouders zijn die pastinaak of boerenkool mee gaan geven. Daarbij zou ik ook niet zó moeilijk doen als een kind een keer een groentesoort bij zich heeft die niet op het lijstje staat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 20:29

En wat moeten de kinderen eten die geen fruit/groenten lusten?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 20:36

Toch wel goed dat je het topic geopend hebt, Printje, want daardoor kan je wel goed de mening van ouders die niet op jouw school zitten lezen. Daardoor heb je misschien minder gezeur op school van de ouders, maar toch een realistisch beeld van wat haalbaar is. Hoop dat je er in elk geval iets aan hebt voor je overleg.

Mochten jullie met een nieuw/ander beleid komen, zou ik dat wel heel duidelijk naar de ouders brengen. Vaak van beleid wisselen maakt het natuurlijk alleen maar lastiger voor de ouders om te begrijpen wat nou wel en niet mag. Dat van dat lijstje van Susan vind ik ook een goed idee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 20:41

Mamsie schreef:En wat moeten de kinderen eten die geen fruit/groenten lusten?

Gewoon iets van groente en fruit, alle kinderen lusten wel iets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan di 14 aug 2012 - 20:48

Volgens mij zijn er wel kinderen die helemaal geen groente en fruit lusten, er staat me daar ook wel iets van bij op dit forum. Het lijkt mij dat je die kinderen moeilijk kunt dwingen om te eten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Bolleke di 14 aug 2012 - 21:11

Belachelijk vind ik het. Ik vind het leuk om soms iets extra' s mee te geven naast brood, ligt er net aan wat ik in huis heb, en heb ook wel eens een snoepje in zijn broodtrommel gedaan. Hij eet wel altijd zijn brood op. Ik vind dat je dat als ouder zelf moet kunnen bepalen. Ik zou dus ook niet blij zijn als er zo' n regel zou worden ingevoerd bij C. op school.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Lejow di 14 aug 2012 - 21:15

Maar het gaat dan toch niet om de groenten mee MOETEN geven, maar MOGEN geven?
Pietje heeft zijn boterham met ham en is daar gelukkig mee, en Klaasje heeft zijn boterham met kaas en nog een stukje komkommer.
Als Pietje geen komkommer lust zal hij er echt niet om gaan sippen dat hij dat niet heeft.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:16

Printje schreef:

Ehm nee. Dat is gewoon niet waar. Natuurlijk zijn dat de uitzonderingen, maar het is gewoon niet waar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lolly's di 14 aug 2012 - 21:18

Mijn kinderen krijgen eigenlijk altijd iets lekkers mee in hun broodtrommel voor na de boterhammen. Dat varieert van een la vace quiri kaasje tot een worteltje tot een liga.

Ik ben het met Susan eens, ik zou eerder een lijstje maken van extremen die je liever niet meer ziet op school zoals pizza (geven er serieus mensen pizza mee naar school?) en dat soort dingen. Ik ben van mening dat je kaas, komkommer en een tomaatje niet moet gaan verbieden. In zekere zin zou je het juist aan moeten moedigen. Het is hartstikke gezond.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Lejow di 14 aug 2012 - 21:23

Lolly's schreef:Mijn kinderen krijgen eigenlijk altijd iets lekkers mee in hun broodtrommel voor na de boterhammen. Dat varieert van een la vace quiri kaasje tot een worteltje tot een liga.

Ik ben het met Susan eens, ik zou eerder een lijstje maken van extremen die je liever niet meer ziet op school zoals pizza (geven er serieus mensen pizza mee naar school?) en dat soort dingen. Ik ben van mening dat je kaas, komkommer en een tomaatje niet moet gaan verbieden. In zekere zin zou je het juist aan moeten moedigen. Het is hartstikke gezond.

Jup... Pizza, wraps, enz enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 21:31

Marin schreef:
Printje schreef:

Ehm nee. Dat is gewoon niet waar. Natuurlijk zijn dat de uitzonderingen, maar het is gewoon niet waar.

Idd mijn middelste dus. Hij eet gelukkig wel warme groente bij het avond eten en als ik een shake maak van fruit met yoghurt lust hij het een beetje. Ik kan hem toch niet elke dag een stuk fruit mee geven wat hij dan toch niet op eet en dan dus niks voedzaams binnen krijgt.
Iemand zei ook dat peperkoek ongezond is. Dat ligt er maar net aan, een stuk volkoren peperkoek is helemaal niet ongezond. Een kapitein koek is dan wel weer een stuk ongezonder.

Op de basisschool waar ik zat maakte ze elke dag fruitsalade met de kinderen van al het fruit dat de kinderen meebrachten. De kinderen die geen fruit lusten hadden idd dan een stukje brood/cracker of peperkoek. De kinderen hielpen zelf mee met het maken van de salade. Zo willen kinderen een stuk fruit mee naar school nemen zodat die van hun ook in de salade kan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:35

Wraps zijn toch niet per definitie ongezond? Je kunt een wrap toch ook gewoon beleggen met kaas/sla/kipfilet/avocado. Lijkt mij een prima gezonde lunch. Ik ben zelf ook geen broodfan en eet veel alternatieven zoals wraps, crackers etc.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Slakje di 14 aug 2012 - 21:35

Wij hadden die regels vroeger ook op school. En we moesten ook altijd een onderleggertje meenemen naar school, maar ik vergat die van mij steeds waardoor ik elke middag boven de vuilnisbak moest eten (yummie).

Met verjaardagen mochten we ook geen snoep, chocolade, frisdrank, ... meenemen. Enkel droge cake. Al de rest werd afgepakt.

Ik eet ook echt helemaal niet graag brood.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:37

Mamsie, K eet ook al jaren slecht. Ze lust nu eindelijk komkommer en soms een eitje en wat spaghetti en soep, maar verder echt nog steeds alleen maar brood. Bovendien is zij zo'n gevoelig meisje, dat ze helemaal zenuwachtig zou worden als ze op school gedwongen zou worden bepaalde dingen te eten. Ik had dat als kind ook. Ik lust zelf absoluut geen boter en ben al geen broodfan en tussen de middag eten bij vriendinnetjes was altijd een crime, ik stond dan altijd heel zenuwachtig om de moeder heen te drentelen omdat ik niet durfde te zeggen dat ik geen boter lustte want dat vond ik onbeleefd, maar ik was dan wel aan het kokhalzen tijdens de lunch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:40

Mamsie schreef:

Op de basisschool waar ik zat maakte ze elke dag fruitsalade met de kinderen van al het fruit dat de kinderen meebrachten. De kinderen die geen fruit lusten hadden idd dan een stukje brood/cracker of peperkoek. De kinderen hielpen zelf mee met het maken van de salade. Zo willen kinderen een stuk fruit mee naar school nemen zodat die van hun ook in de salade kan.

Leuk idee, maar wel erg kostbaar qua tijd om al dat fruit te schillen. Dan heb je wel iets van een klassenassistente nodig ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 21:42

Marin schreef:Mamsie, K eet ook al jaren slecht. Ze lust nu eindelijk komkommer en soms een eitje en wat spaghetti en soep, maar verder echt nog steeds alleen maar brood. Bovendien is zij zo'n gevoelig meisje, dat ze helemaal zenuwachtig zou worden als ze op school gedwongen zou worden bepaalde dingen te eten. Ik had dat als kind ook. Ik lust zelf absoluut geen boter en ben al geen broodfan en tussen de middag eten bij vriendinnetjes was altijd een crime, ik stond dan altijd heel zenuwachtig om de moeder heen te drentelen omdat ik niet durfde te zeggen dat ik geen boter lustte want dat vond ik onbeleefd, maar ik was dan wel aan het kokhalzen tijdens de lunch.

Aah zielig!
Ja V eet verder super goed. Eet zo 3 boterhammen op en een bord avond eten gaat er ook altijd in. Spaghetti bomvol groente etc likt hij z'n vingers bij af, en dan zit G weer te miepen. G eet weer heel graag fruit. Haha.
V geef ik liever een avocado en wat noten als tussendoortje want aan z'n vitamine komt hij heus wel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 21:45

Marin schreef:
Mamsie schreef:

Leuk idee, maar wel erg kostbaar qua tijd om al dat fruit te schillen. Dan heb je wel iets van een klassenassistente nodig ofzo.

Nou valt mee. Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen. Hier werden de appels niet geschild maar gewoon in stukjes gensneden door de juf samen met andere kindjes terwijl de rest aan het werken was. Het was gewoon een werkje. De oudste kleuters mochten de bananen met een plastic mesje in plakjes snijden etc.
Maar goed ik snap dat dat niet op veel scholen gebeurt.
Ik heb zelf op de vrije school gezeten en daar kijken ze toch anders tegen die dingen aan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:45

Avocado en noten zijn ook gewoon gezond. Lastig als ze allemaal wat anders lusten, maar ja, ze hebben gewoon hun eigen willetje en eigen smaak natuurlijk.

Edit: En ja het is natuurlijk heel goed dat daar de tijd ook voor genomen wordt. Kan zo veel voordelen bedenken (motoriek verbeteren met snijden, omgaan met eten etc) maar kan me ook voorstellen dat er op veel scholen simpelweg geen tijd voor is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 21:58

Marin schreef:Avocado en noten zijn ook gewoon gezond. Lastig als ze allemaal wat anders lusten, maar ja, ze hebben gewoon hun eigen willetje en eigen smaak natuurlijk.

Edit: En ja het is natuurlijk heel goed dat daar de tijd ook voor genomen wordt. Kan zo veel voordelen bedenken (motoriek verbeteren met snijden, omgaan met eten etc) maar kan me ook voorstellen dat er op veel scholen simpelweg geen tijd voor is.

Ja daarom het is gezond en dat lust hij. Jaa 3 jongens met 3 verschillende karakters en smaak haha.

Ja ik zie er ook veel voordeel in. Ik vind het soms jammer dat de kleuters al zoveel moeten presteren zodat er idd voor zulke dingen geen tijd is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 22:00

...

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 18:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 14 aug 2012 - 22:00

Je mag van de inspectie maar 15!!! minuten doen over het tussendoortje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie di 14 aug 2012 - 22:06

Lejow schreef:Je mag van de inspectie maar 15!!! minuten doen over het tussendoortje.
Ja het op eten ervan. Maar als je het maken ervan als een werkje maakt telt dat niet mee hè.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 14 aug 2012 - 22:07

Mamsie schreef:
Lejow schreef:Je mag van de inspectie maar 15!!! minuten doen over het tussendoortje.
Ja het op eten ervan. Maar als je het maken ervan als een werkje maakt telt dat niet mee hè.

Ja, das waar, wij plakken er altijd een kwartier voorlezen achteraan.
Alleen de pest is dat ik al die dingen die moeten al amper in de dag krijg, dat ik zo snel even niet zo weten hoe we dit er tussen zouden moeten proppen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: