Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:16

....

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:14; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:17

Printje schreef:
Lejow schreef:Ohh zo herkenbaar.
Sommige kinderen krijgen elke dag een compleet volgestouwd bakje met eten mee. En oh wee als het bakje niet leeg is, dan krijg ik de dag erna een boze ouder op mijn dak.
Ik heb ook kids met croissantjes, wraps, chocoladebroodjes, enz enz enz.

Nou precies dat dus, om daar voor altijd mee klaar te zijn heel duidelijk waar je niet omheen kan. brood=brood en dat is dat. Uiteraard is groente gezond maar dat hoort niet bij een lunch, ik vind dat dan ze brood moeten eten en geen kaastrekdingen oid.
Voor jou hoort het niet bij een lunch, maar voor veel andere mensen dus schijnbaar wel. Vind je het ook niet bij een lunch horen als je de tomaat of komkommer op je boterham hebt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:17

Linda schreef:
Nois schreef:
Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.

Idd, ik ook. En hartig beleg lusten ze hier al niet.
Dat wordt dus toch maar een school zoeken waarbij ze thuis lunchen.

De regel: eerst een boterham hartig en dan boterham zoet vind ik zo stom..
Dat heeft iemand in de middeleeuwen ooit bedacht volgens mij. Laughing Ohnee, toen aten ze nog geen brood

hahaha ik doe dit thuis nog steeds. R moet eerst hartig eten en dan pas zoet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:18

Liadan schreef:
Printje schreef:
Sommige kinderen krijgen elke dag een compleet volgestouwd bakje met eten mee. En oh wee als het bakje niet leeg is, dan krijg ik de dag erna een boze ouder op mijn dak.

Nou precies dat dus, om daar voor altijd mee klaar te zijn heel duidelijk waar je niet omheen kan. brood=brood en dat is dat. Uiteraard is groente gezond maar dat hoort niet bij een lunch, ik vind dat dan ze brood moeten eten en geen kaastrekdingen oid.
Voor jou hoort het niet bij een lunch, maar voor veel andere mensen dus schijnbaar wel. Vind je het ook niet bij een lunch horen als je de tomaat of komkommer op je boterham hebt?

Het gaat niet zo zeer om wat ik ervan vind maar het gaat erom dat we 1 regel willen hebben, een regel die duidelijk is en waar geen misverstanden over kunnen bestaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:18

Printje schreef:
Liadan schreef:Mij lijkt dat het grootste probleem hierbij is dat kinderen te weinig tijd krijgen om hun boterhammen op te eten.

Nee hoor want als ik ze een half uur laat eten zijn ze nog niet klaar, bovendien hebben ze hun pauze ook nodig om te kunnen spelen. En aangezien onze middagpauze maar 45 minuten duurt en onze inspectie bovenop de lesgebondentijden zit heb je er ook gewoon niet mee tijd voor. Die les-gebonden tijden zijn overigens voor alle scholen gelijk..
Ok, dat snap ik, ik zou het ook belangrijk vinden dat ze nog kunnen spelen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 9:19

Printje schreef:
_Nina schreef:Maar ik vraag me af, je geeft aan dat kinderen hun brood niet op krijgen, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten en te eten dan? En dan bedoel ik met allle voorbereiding, lunchtrommeltjes pakken, zingen en afronden etc eraf getrokken, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten? Ik ken genoeg verhalen dat kinderen daar in sommige gevallen maar een 10 minuten/kwartier voor hebben, maar dat is gewoonweg veel te kort voor een fatsoenlijk eetmoment. Ee haf uur zou minimaal moeten zijn, daarin krijgt een gemiddeld kind makkelijk 2-3 boterhammen op.

Inderdaad 15 a 20 minuten meer tijd hebben we er niet voor, het gros is klaar hoor maar sommigen krijgen zoveel mee dat ze het niet redden. Een half uur haha heb jij vast geen kleuterklas;) daar heb je geen tijd voor en is veel te lang voor ze.
Misschien heb je daar inderdaad geen tijd voor, maar moet een maaltijd voor een volwassene ook niet minimaal 20 minuten duren, wil je een verzadigd gevoel krijgen? Moet een baby ook niet minimaal 20 minuten over z'n fles doen? Waarom moet een schoolkind dan proppen? Korter eten en je eten naar binnen proppen is slecht voor je spijsvertering en mega ongezond. Laat de directie eerst dáár naar kijken voordat ze extraatjes als groenten en fruit na de boterham af gaan schaffen. Dat trekkaasjes niet mogen snap ik daarentegen weer wel.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:19

Linda schreef:
Nois schreef:
Linda schreef:Jammer! Ik zou wat groente belangrijker vinden dan dat ze haar brood op eet.

Idd, ik ook. En hartig beleg lusten ze hier al niet.
Dat wordt dus toch maar een school zoeken waarbij ze thuis lunchen.

De regel: eerst een boterham hartig en dan boterham zoet vind ik zo stom..
Dat heeft iemand in de middeleeuwen ooit bedacht volgens mij. Laughing Ohnee, toen aten ze nog geen brood
Ik vind dat ook een stomme regel.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:19

Annie24 schreef:
Linda schreef:Annie, de jenaplan school hier in de buurt doet dat ook zo, met dat budget.
Hier is het zelfs verplicht dat er iedere dag vrijwillig een ouder komt helpen met de lunch. Dat rooster wordt ruim van te voren gemaakt. Zo komt niet alles op de juf terecht.

Misschien is dat van iedere dag hier ook wel zo hoor, daar begin ik nu over te twijfelen eigenlijk (heb ook zoveel informatie gekregen toen smile )

Hier zijn op dinsdag en donderdag halve dagen, dus die vallen al af. Maar de rest dus wel.
Eerst had ik zelf zo iets van, daaag ik heb echt geen zin om op m'n vrije dag voor zo'n stelletje koters te zorgen. Embarassed Maar later kon ik wel in zien dat het toch wel handig is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:19

Liadan schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:Mij lijkt dat het grootste probleem hierbij is dat kinderen te weinig tijd krijgen om hun boterhammen op te eten.

Nee hoor want als ik ze een half uur laat eten zijn ze nog niet klaar, bovendien hebben ze hun pauze ook nodig om te kunnen spelen. En aangezien onze middagpauze maar 45 minuten duurt en onze inspectie bovenop de lesgebondentijden zit heb je er ook gewoon niet mee tijd voor. Die les-gebonden tijden zijn overigens voor alle scholen gelijk..
Ok, dat snap ik, ik zou het ook belangrijk vinden dat ze nog kunnen spelen.

En ik begin eigenlijk dus al 5 minuten te vroeg met eten. En er zijn kinderen die echt al binnen 5 minuten klaar zijn hoor maar er zijn ook kinderen die uren later, bij wijze van, nog aan het eten zijn, dat kan natuurlijk niet. Wanneer ze echt nog veel in het trommeltje hebben mogen ze uiteraard verder eten maar dat heeft uiteindelijk weinig effect want als een kind anderen ziet spelen tsja dan wil hij natuurlijk ook meedoen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco di 14 aug 2012 - 9:20

Printje schreef:

Ik vind het zo raar om te zeggen dat groente niet bij een lunch horen. Wie bepaalt dat voor wie? Dat is toch heel persoonsgebonden?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:20

Printje schreef:
Liadan schreef:
Printje schreef:

Het gaat niet zo zeer om wat ik ervan vind maar het gaat erom dat we 1 regel willen hebben, een regel die duidelijk is en waar geen misverstanden over kunnen bestaan.

Nou, gewoon, wel groente en verder niks. Dat is best duidelijk toch?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:21

_Nina schreef:
Printje schreef:
_Nina schreef:Maar ik vraag me af, je geeft aan dat kinderen hun brood niet op krijgen, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten en te eten dan? En dan bedoel ik met allle voorbereiding, lunchtrommeltjes pakken, zingen en afronden etc eraf getrokken, hoeveel tijd hebben de kinderen om daadwerkelijk te zitten? Ik ken genoeg verhalen dat kinderen daar in sommige gevallen maar een 10 minuten/kwartier voor hebben, maar dat is gewoonweg veel te kort voor een fatsoenlijk eetmoment. Ee haf uur zou minimaal moeten zijn, daarin krijgt een gemiddeld kind makkelijk 2-3 boterhammen op.

Inderdaad 15 a 20 minuten meer tijd hebben we er niet voor, het gros is klaar hoor maar sommigen krijgen zoveel mee dat ze het niet redden. Een half uur haha heb jij vast geen kleuterklas;) daar heb je geen tijd voor en is veel te lang voor ze.
Misschien heb je daar inderdaad geen tijd voor, maar moet een maaltijd voor een volwassene ook niet minimaal 20 minuten duren, wil je een verzadigd gevoel krijgen? Moet een baby ook niet minimaal 20 minuten over z'n fles doen? Waarom moet een schoolkind dan proppen? Korter eten en je eten naar binnen proppen is slecht voor je spijsvertering en mega ongezond. Laat de directie eerst dáár naar kijken voordat ze extraatjes als groenten en fruit na de boterham af gaan schaffen. Dat trekkaasjes niet mogen snap ik daarentegen weer wel.

Je kunt niet zomaar meer tijd hiervoor inplannen, je zit met je lesuren. En mijn eigen baby deed nooit 20 minuten over de fles hoor hahaha binnen 5 minuten was hij leeg. Maar goed dat is een hele andere discussie maar over dat meer/minder tijd daar kunnen we niets aan doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:21

Linda schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:
Printje schreef:

Lijkt mij ook vrij duidelijk.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:22

Linda schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:
Printje schreef:

Dat zou je idd denken maar helaas heeft dat ook niet geholpen want dan kwam er ook weer van alles mee wat we niet wilden.

Overigens ben ik nog 'mild' want bij andere juffen mogen ze inderdaad geen chocopasta.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  May di 14 aug 2012 - 9:22

Pff ik had echt een probleem gehad als ik op jouw school had gezeten. Sowieso hield ik niet echt van brood, waardoor ik vaak als ik maar 1 boterham at, nog komkomkommer/tomaat etc kreeg zodat ik wel genoeg binnenkreeg en mijn honger wel gestild was. Als het even kon moest ik wel twee boterhammen eten, maar dat lukte me gewoon niet altijd. Daarbij ben ik een langzame eter dus om mijn twee boterhammen te eten ben ik wel een half uur nodig.
Gelukkig kon ik vroeger gewoon thuis bij mijn moeder eten Wink

Dat koek/snoep geweerd wordt vind ik wel een goede zaak.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 9:23

Dan heb ik het idee dat die hele nieuwe lunchregel gewoon een andere reden heeft: Niet dat ieder kind een gelijkwaardige en gezonde maaltijd heeft, maar ervoor zorgen dat jullie binnen je lesgebonden uren blijven.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:23

Wat voor andere dingen kwamen er dan mee? Over wat onder groente valt, daar valt toch niet over te twisten?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:25

_Nina schreef:Dan heb ik het idee dat die hele nieuwe lunchregel gewoon een andere reden heeft: Niet dat ieder kind een gelijkwaardige en gezonde maaltijd heeft, maar ervoor zorgen dat jullie binnen je lesgebonden uren blijven.

Dit slaat nergens op...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 9:26

Maar er zijn toch gewoon voedingsrichtlijnen? En kind moet zoveel groente binnen krijgen en dat kan jij binnenkrijgen zonder groente te eten bij de lunch. Als je kind extra nodig heeft bij de lunch kun je er ook een extra boterham bij doen.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:26

Linda schreef:Wat voor andere dingen kwamen er dan mee? Over wat onder groente valt, daar valt toch niet over te twisten?

Nou bijv. waren dus die trekkaasjes/cheesedippers/ dippers met wortel opeens ook allemaal gezond.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:26

Ik vind het wel echt raar dat andere juffen zelfs bepaald broodbeleg verbieden. Dan kan je er als school in mijn ogen beter voor kiezen om zelf de broodmaaltijd te verzorgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama di 14 aug 2012 - 9:27

En hoe doen jullie dat dan met kinderen met een speciaal dieet (ivm allergie)?

Ik denk dat ik echt een heel groot probleem had gehad als onze oudste dochter bij jullie op school zat.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:27

Sunprincess schreef:Maar er zijn toch gewoon voedingsrichtlijnen? En kind moet zoveel groente binnen krijgen en dat kan jij binnenkrijgen zonder groente te eten bij de lunch. Als je kind extra nodig heeft bij de lunch kun je er ook een extra boterham bij doen.
Mijn kind krijgt dat niet binnen zonder groente te eten bij de lunch.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:28

Liadan schreef:Ik vind het wel echt raar dat andere juffen zelfs bepaald broodbeleg verbieden. Dan kan je er als school in mijn ogen beter voor kiezen om zelf de broodmaaltijd te verzorgen.

Daar ben ik het ook wel mee eens. Als er zoveel regels en richtlijnen zijn, dan lijkt me dat inderdaad verstandiger. Dan beslissen jullie zelf wat er de school in komt.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:28

Met een dieet is het uiteraard een ander verhaal, maar bij ons op school mogen alle kinderen gewoon brood hebben.

Ik snap het punt van de groente wel hoor, ik vind het zelf niet nodig om naast een boterham ook nog groente mee te geven maar dat snap ik nog. Maar om het dus duidelijk te houden hebben we gezegd, op school eten we brood en daar blijft het bij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: