Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

+31
Phileine
Slakje
Lolly's
Bolleke
Marin
Lonely Goatherd
Mamsie
Aimee
Thunder
Tiara
Susan
Ilargi
Tania
*Troela*
bolus26
meisjesmama
May
Lejow
snoezel
Limburg85
Star007
Coco
kwak
Teddyaapje
Liadan
_Nina
Linda
LDJ
Annie24
Rebecca
Printje
35 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 8:48

Wij hebben sinds dit schooljaar (met de gehele onderbouw) een 'strenger' fruit en broodbeleid zeg maar.

Dus bij het fruitkringetje alleen nog maar fruit, geen koeken/ontbijtkoek etc.

Bij het brood (we hebben continuerooster dus iedereen eet op school) hebben we besloten alleen nog maar brood, zonder kaasjes/komkommer/worst/tomaat/pizza etc etc maar echt alleen maar gewoon normaal brood. Thuis eet je ook geen koek/kaas/komkommer na de boterhammen dus waarom op school wel.

Wat vinden jullie daarvan?

Niet alle ouders zijn het er mee eens en ik vraag me af wat jullie er van vinden.

Even ter extra info: sommige ouders vallen vooral over het geen groente meer na de boterham.. Sommige kinderen krijgen namelijk weet ik hoeveel kaas/tomaat mee voor na de boterham. Gezond oke maar brood is meer dan voldoende voor een kleuter en zo gaat het brood nooit op.

Laatst aangepast door Printje op di 14 aug 2012 - 8:55; in totaal 2 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie hiervan? Empty Re: Wat vinden jullie hiervan?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 8:49

Super!

Oh wacht ik lees verkeerd.

Dat zonder komkommer enzo vind ik raar ik snap de zin niet?

Gast
Gast

Bericht  Rebecca di 14 aug 2012 - 8:52

Een heel goed plan! Als ik kijk wat in mijn klas kinderen soms meekrijgen! 1x stond een kind om kwart voor 11 een halve liter cola weg te werken (wel sneaky in de hal, zodat ik het niet zou zien).

Maar, ik vind dat er bij de broodmaaltijd best nog iets van rauwkost ofzo zou mogen, zelf vind ik dat soms ook wel lekker bij mijn brood, en het is ook gezond.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Annie24 di 14 aug 2012 - 8:52

Ik snap 'm ook niet confused Jullie gaven normaal een boterham en als soort van toetje kaas/worst/komkommer ofzo uit een bakje?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  LDJ di 14 aug 2012 - 8:54

Maar komkommer, kaas of worst is toch juist gezond?
Ik begrijp het ook niet helemaal scratch .
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 8:54

Nee ouders gaven brood mee en daarnaast weet ik hoeveel komkommer/kaas/tomaat etc etc. Dat mag dus allemaal ook niet meer, gewoon echt alleen maar brood.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 8:55

LDJ schreef:Maar komkommer, kaas of worst is toch juist gezond?
Ik begrijp het ook niet helemaal scratch .

Ik snap het ook niet helemaal.

Van die koeken vind ik het wel heel goed!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 8:56

Ik denk dat ze bedoelt dat ouders voor na de boterham vaak nog een komkommer of wat snoeptomaatjes meegaven, maar dat dat nu dus niet meer mag. En ik begrijp eigenlijk wel dat ze daarover vallen, dat dat niet meer mag. Als het nou ongezond was... maar nee. Vroeger kregen wij altijd een snoepje na de overblijf, dat dát afgeschaft is snap ik, maar tomaat/komkommer... Dat moet gewoon kunnen.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 8:56

Annie24 schreef:Ik snap 'm ook niet confused Jullie gaven normaal een boterham en als soort van toetje kaas/worst/komkommer ofzo uit een bakje?

Wij geven niets hahaha ze moeten uiteraard zelf brood meenemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 8:56

_Nina schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat ouders voor na de boterham vaak nog een komkommer of wat snoeptomaatjes meegaven, maar dat dat nu dus niet meer mag. En ik begrijp eigenlijk wel dat ze daarover vallen, dat dat niet meer mag. Als het nou ongezond was... maar nee. Vroeger kregen wij altijd een snoepje na de overblijf, dat dát afgeschaft is snap ik, maar tomaat/komkommer... Dat moet gewoon kunnen.

Precies dat bedoel ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 8:57

De regel tijdens de fruitkring snap ik wel. De broodregel vind ik wel streng, is de enige reden dat er niks buiten boterhammen gegeten mag worden dat je thuis ook geen kaas/komkommer/koek na de boterham eet? Dat vind ik wel een rare reden eigenlijk.
(mijn kinderen eten trouwens na de boterham regelmatig nog een stukje tomaat of komkommer).
Wat is er zo erg aan een stukje komkommer na je boterham eten in plaats van het op je brood te hebben bijv. (je brood wordt ontzettend klef als je de komkommer er in de ochtend al tussen doet trouwens).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  LDJ di 14 aug 2012 - 8:57

_Nina schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat ouders voor na de boterham vaak nog een komkommer of wat snoeptomaatjes meegaven, maar dat dat nu dus niet meer mag. En ik begrijp eigenlijk wel dat ze daarover vallen, dat dat niet meer mag. Als het nou ongezond was... maar nee. Vroeger kregen wij altijd een snoepje na de overblijf, dat dát afgeschaft is snap ik, maar tomaat/komkommer... Dat moet gewoon kunnen.
Ja, dat vind ik ook...
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Teddyaapje di 14 aug 2012 - 8:58

Van t fruit vind ik super, zouden ze overal moeten doen.

Van t brood snap ik niet zo goed, mag er geen kaas of komkommer meer op de boterham of mag t niet meer als extra 'snack'. Beide gevallen vind ik trouwens best kunnen. Of is t om ervoor zorgen dat er minder rommel wordt gemaakt?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  kwak di 14 aug 2012 - 8:59

ik vind het wel goed dat er 1 lijn wordt getrokken.
voor kindjes is dat heel vervelend dat jij alleen maar brood met worst en een appel mee hebt en je vriendje die eet na het brood nog een koekje en heeft geen fruit maar een zakje chips bijv.
Ik vond dat zelf vroeger heel vervelend dat ik altijd "gezond" mee naar school had en mijn vriendinnetjes hadden nog een dikke koek ofzo mee.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:00

Dat van die groente snap ik wel dat ouders daar over vallen. Groente is toch juist gezond. En het is toch handig als je kind al wat groente overdag heeft gegeten. Ik vind dat juist heel verantwoord.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:00

Het is inderdaad zoals Kwak beschrijft, we willen 1 lijn trekken en brood is voldoende voor een kind. Daarnaast hebben we ook kinderen die al die extra's niet kunnen betalen wat het voor die kinderen extra zuur maakt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 9:00

kwak schreef:ik vind het wel goed dat er 1 lijn wordt getrokken.
voor kindjes is dat heel vervelend dat jij alleen maar brood met worst en een appel mee hebt en je vriendje die eet na het brood nog een koekje en heeft geen fruit maar een zakje chips bijv.
Ik vond dat zelf vroeger heel vervelend dat ik altijd "gezond" mee naar school had en mijn vriendinnetjes hadden nog een dikke koek ofzo mee.

Dat ze koek weigeren snap ik, maar je kunt toch wel een richtlijn doen dat tomaatjes/komkommer/wortel/fruit wel als toetje na de boterham mogen?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Coco di 14 aug 2012 - 9:01

Ik vind het belachelijk. Ik zie geen enkele reden waarom het per se normaal brood moet zijn, zolang het gezond is, zou het toch goed moeten zijn. Vind ik. Mag je nog wel zelf het beleg bepalen of mag pasta/jam ook niet meer? laughcry
Ik snap best dat er geen koek, ontbijtkoek, snoep en pizza mee mag, dat zouden ze van mij ook niet mee krijgen. Maar ik vind wel dat je zelf toch nog wat inspraak in het eten (van je kind) mag hebben.

En hoezo eet je thuis niets anders na een boterham? Wij eten bijna altijd komkommer/paprika/worteltjes o.i.d erbij. Ik vind dat groenten of fruit gewoon na een boterham moeten mogen. Of voor de boterham.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Star007 di 14 aug 2012 - 9:01

Die komkommer of snoeptomaat zou juist gestimuleerd moeten worden. Het is toch gezond..
Dat ze geen koek of snoep mogen na de boterham dat begrijp ik wel, maar dat iets gezonds snacken niet mag niet. Ik zou hier als ouders ook over vallen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Limburg85 di 14 aug 2012 - 9:02

Bij S op school hebben ze 2 vaste fruitdagen tijdens de pauze, super ik geef hem zelfs nog vaker fruit mee maar dat van de komkommer/tomaat na de boterham vind ik onzin dat dat niet meer mag bij jullie, het is gezond. Ik geef S dat af en toe ook mee na de boterham, als extraatje omdat hij dat lekker vind en hij weet dat hij het pas mag als hij zijn boterham op heeft.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Linda di 14 aug 2012 - 9:02

Printje schreef:Het is inderdaad zoals Kwak beschrijft, we willen 1 lijn trekken en brood is voldoende voor een kind. Daarnaast hebben we ook kinderen die al die extra's niet kunnen betalen wat het voor die kinderen extra zuur maakt.

Dan zou ik het logischer vinden als daar een heel klein budget voor vrij gemaakt wordt. En dat de school dat dan goedkoop inkoopt. Zodat iedereen gewoon lekker hetzelfde gezonde kan eten.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:02

Als je ziet wat voor soort brood kinderen soms meekrijgen, ik vind croissantjes/pizza/tosti gewoon echt niet nodig. Groente hebben we inderdaad gedaan om 1 lijn te trekken en omdat het op die leeftijd niet nodig is om er vanalles na te eten (na de boterham dus) kinderen krijgen het brood al niet op laat staan al die extra's.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 14 aug 2012 - 9:03

Linda schreef:
Printje schreef:Het is inderdaad zoals Kwak beschrijft, we willen 1 lijn trekken en brood is voldoende voor een kind. Daarnaast hebben we ook kinderen die al die extra's niet kunnen betalen wat het voor die kinderen extra zuur maakt.

Dan zou ik het logischer vinden als daar een heel klein budget voor vrij gemaakt wordt. En dat de school dat dan goedkoop inkoopt. Zodat iedereen gewoon lekker hetzelfde gezonde kan eten.

Een school heeft daar tegenwoordig echt geen budget meer voor en dan komt alles weer op de juf neer, het wassen etc etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan di 14 aug 2012 - 9:05

Ik vind het echt belachelijk dat als reden wordt gegeven dat kinderen het toch niet nodig hebben na de boterham. Mijn dochter eet 's avonds vrijwel nooit groente, overdag na de boterham eet ze vaak wel tomaat of komkommer. En mij zou het ook echt niet uitmaken als ze haar boterham niet op eet en de tomaat of komkommer wel.
Dat school croissants/pizza/koeken verbiedt kan ik nog begrijpen maar dat school dan ook gezond eten gaat verbieden vind ik eigenlijk te gek voor woorden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Annie24 di 14 aug 2012 - 9:06

Printje schreef:
Annie24 schreef:Ik snap 'm ook niet confused Jullie gaven normaal een boterham en als soort van toetje kaas/worst/komkommer ofzo uit een bakje?

Wij geven niets hahaha ze moeten uiteraard zelf brood meenemen.

Hier niet Razz Hier betaal je per jaar € 50 en dan krijgt je kindje brood/beleg/drinken e.d. Althans, op de school waar ze het continu rooster hebben dan. We hebben hier in de omgeving 1 school die dat heeft. De andere scholen hebben gewoon een 'normaal' rooster.

Ik zou als jouw school zijnde misschien ook iets in die richting doen. Dan krijg je ook geen scheve gezichten met welk beleg de kindjes op brood krijgen en kan je ze eventueel allemaal na de boterham een stukje komkommer/fruit oid geven. Toevallig zijn we voor de vakantie vast bij die school gaan kijken. Ik had een mail gestuurd en gevraagd om informatie hoe zij omgingen met het continu rooster en werd toen netjes uitgenodigd voor een gesprek met de directrice over wat het continu rooster bij hen inhield. Zij liepen vorig jaar (dat was het 1e jaar dat ze het deden) vooral tegen het probleem op dat kindjes boos werden over wat ze op hun brood hadden als ze dat vergeleken met andere kindjes.
Nu bieden ze diverse soorten hartig beleg aan en als er 1 boterham met hartig beleg gegeten is mag er een boterham met zoet gegeten worden. De ouders moeten daarvoor ook voor akkoord tekenen.

Soms (met juffen/meesterdag, kerst e.d.) hebben ze 's middags pannekoeken ofzo. Aan het begin van het schooljaar wordt er een brief verzonden naar alle ouders waarin ze aangeven waarneer ze 's middags iets anders willen gaan geven dan brood en vragen ze vrijwilligers die die dag mee willen komen helpen.

Nog geen ervaring dus, maar het klonk wel positief allemaal.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: