Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het 17 dagen dieet

+15
_Lana_
Sweet Sylvana
Poubelle
Sayuri
Theeleut
Lavendel
Rouge
Mida4you
Cheesegirl
Aziraphale
Novalee
Arwyn
norah
Tiana
Inge
19 plaatsers

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet - Pagina 5 Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 2:41

Ja zo zat ik ook.op zaterdag terug komen van vakantie en gelijk het boek gekocht. Maar ja kon uiteindelijk op dinsdag dus beginnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 3:25

Nou zeg, bij mij gaat er maar niks vanaf Het 17 dagen dieet - Pagina 5 1371890812 Weeg gewoon nog steeds hetzelfde als vorige week.

Ik weet echt niet wat ik nog kan veranderen. Het is gewoon het feit dat ik in principe al tijden zo eet als ik nu doe denk ik.. blijkbaar helpt het stoppen van het eten van een koekje/bakje chips af en toe/ of een stapel broodjes en boterhammen in het weekend ook niet..

scratch Zo word ik nooit bikini klaar voor volgende week zaterdag
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 3:28

Misschien een keer een dag eten waar je zin in hebt. Dan weer volhouden misschien dat het helpt.

Ik heb net les 1 van start to run gedaan. Viel me nog niet tegen. Na de eerste minuut vroeg ik me af hoe ik de drie minuten vol ging houden maar dat viel me niet tegen. Nu ff uitzweten met een glaasje water en dan zo douchen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bay wo 8 aug 2012 - 4:48

Start to run vond ik echt een heel fijn hardloopprogramma. Aan het begin mij ook meerdere keren afgevraagd hoe ik het toch vol ging houden maar uiteindelijk is zelfde de 20 minuten gelukt, dus jou lukt het vast ook!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 6:22

Ik vind de opbouw ook heel mooi. Zelf had ik waarschijnlijk een paar dingetjes iets anders gedaan. Maar was dan ook langer bezig geweest.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mida4you wo 8 aug 2012 - 8:01

Weet er iemand hier nog iets lekkers te maken met broccoli? ( ik zit in Cyclus 2 ) Heb er nog 1 liggen en die moet morgen op. ( liefst een gerecht die ik kan opwarmen want ik moet morgenavond koopavond draaien )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Aziraphale wo 8 aug 2012 - 8:08

Broccolisoep vind ik erg lekker!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=117350&rq=Broccolisoep&sr_type=recipe

Je kunt de slagroom en zalm eruit laten.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theeleut wo 8 aug 2012 - 9:08

Ik breek even in, ik doe ook dit dieet.
Ik heb toevallig vandaag broccoli op, eerst gekookt óók de stronk. Alles in stukjes natuurlijk, daarna een beetje magere yoghurt ( of kwark) er bij, 2 teentjes knoflook, peper, zout en de staafmixer er in. Wel wat grover mixen anders heb je echt zo'n papje. Dit heb ik gegeten bij een stuk witvis en gewokte paprika, courgette en champignons. Was nog lekker ook Yes
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 22:09

Ik ben in ieder geval 100 gram afgevallen gisteren. Ondanks de paar pringles die ik heb gehad. Verder heb ik me er netjes aan gehouden. smile. Vandaag laatste dagje cyclus 1. Kan nu al uitkijken naar mijn aardappeltjes morgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 22:35

Ik ben de afgelopen week toch één kilo afgevallen!
Nu sinds mijn operatie 6 weken geleden ben ik 10 kilo kwijt, ben er helemaal blij mee Very Happy

Het is alleen niet heel erg duidelijk te zien. Ja, m'n kont is minder dik volgens m'n vriend, maar mijn buikje wil ik juist graag kwijt en daar is geen verschil te zien laughcry

Wij gaan nu iedere avond na het eten een eind wandelen, dat deden we eerder nooit, dan struinden we door de bossen. Ik heb gemerkt dat gewoon doorwandelen toch wel anders is, haha! De eerste keer zaten we op de 5km maar dat willen we snel uit gaan breiden smile

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 22:57

Netjes, 10 kg is ook al veel. Mag je van je dokter ook niet fase 2 of 3 volgen? Daar eet je toch wat meer.

En flink wandelen is inderdaad goed. Heb je wel eens centimeters op gemeten? Dat zegt ook veel. Ik ben bijvoorbeeld al twee cm bij mijn taille kwijt en drie/vier bij mijn borstomvang, met name aan de rug kant smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bay wo 8 aug 2012 - 23:09

Minx, fijn dat voor jou fase 1 er ook bijna opzit en je nog wat afgevallen bent, ondanks de Pringels.

Jackie, wat fijn dat je al 10 kg kwijt bent. Zal je vast een goed gevoel geven. Hoeveel wil je nog kwijt? en lekker wandelen 's avonds lijkt mij heerlijk en vast ook goed voor je!

Ik heb gister gezondigd en 's avonds een paar dropjes gegeten Embarassed Heb het zakje meteen weggegooid want anders eet ik zo dat hele zakje op. Zo lekker waren ze helemaal niet. Gelukkig woog ik nog hetzelfde als gister. Vanavond naar mijn vriend. Nog even bedenken hoe ik dat met eten ga doen. Wil tot vrijdag fase 1 blijven doen. Hoop dat we vrijdag kunnen gaan bbq-en!
Bay
Bay
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 23:32

Met fase twee wil ik wel snel gaan starten ja, maar deze periode hebben we zo ontzettend veel feestjes enzo dat ik nog even op deze manier door wil gaan en dan straks er voor de volle 100% voor wil gaan!

Ik heb nooit gemeten eigenlijk, dat zal ik eens gaan doen ja!
Ik wil nog wel 15 à 20 kg kwijt, maar dat hoeft niet snel. Als ik zo op deze manier verder ga vind ik het helemaal goed! En straks mag ik weer gaan sporten dus dan zal het nog wel iets sneller gaan smile

Gast
Gast

Bericht  Minx do 9 aug 2012 - 10:37

Ben blij dat ik zaterdag weer naar mijn vriend ga, daar is het toch een stuk makkelijker volhouden dan hier thuis. De hoeveelheid groente is om te huilen. Vanavond drie stukjes paprika, mijn vader had gekeken ohw er zijn er nog twee dus ik hoef niet te halen. Niet echt fijn als je bedacht had om sla te gaan eten met paprika er door. En iedereen loopt de hele dag te vreten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Novalee do 9 aug 2012 - 21:24

Minx, wat lastig dat je thuis niet zo aan het dieet kunt houden. Het lijkt me best frustrerend als je moet eten wat de pot schaft. Maar als je de dagen bij je vriend extra oplet, dan zal het we meevallen toch? Je bent de eerste 17 dagen ook flink afgevallen!

Jackie, wat goed dat je al 10 kg kwijt bent!

Zilver, jammer van de dropjes, maar wel goed dat je de rest van het zakje hebt weggegooid thumbup

Hier gaat het sinds m'n dip laatst erg goed. Afgelopen dagen ben ik goed afgevallen, zit nu op 78,4kg dus 4.1 eraf in 19 dagen. Sinds gister zit ik in fase 2 maar ik doe het iets anders. In plaats van om de dag 2 porties koolhydraten, doe ik elke dag 1 portie en dan afwisselend ontbijt of lunch. Ik denk dat dat voor mij makkelijker vol te houden is en uiteindeijk kom je dan hetzelfde uit.

Succes allemaal vandaag!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx do 9 aug 2012 - 21:28

Ik weet dat ik in cyclus 1 in ieder geval 5 kg ben afgevallen. Op hoeveel ik precies zit weet ik zondag pas.

Straks voor het eerst weer aardappels. Denk dat ik ze door een ei ga doen. Heerlijk.

Fijn dat het bij jou ook weer beter gaat smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Inge do 9 aug 2012 - 21:44

aardappels mis ik dan echt totaal niet :-D eerder rijst en pasta.

De eerste 2,3 kilo gingen er snel af maar afgelopen 2 dagen sta ik stil.
Ga deze week op kamp met mijn werk dus dan kan ik mij er niet aan houden. Na kamp begin ik weer opnieuw met fase 1 :-)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Minx do 9 aug 2012 - 21:57

Gekookte aardappels mis ik ook niet maar wel de aardappels uit de oven. Rijst mag ook weer aardappels niet.

Ik heb trouwens de afgelopen dagen ontbeten met mij zelfgemaakte taart. Dat ding vult echt niet normaal.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut vr 10 aug 2012 - 1:16

Minx schreef:Gekookte aardappels mis ik ook niet maar wel de aardappels uit de oven. Rijst mag ook weer aardappels niet.

Ik heb trouwens de afgelopen dagen ontbeten met mij zelfgemaakte taart. Dat ding vult echt niet normaal.
Wat is het recept Very Happy
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Minx vr 10 aug 2012 - 1:25

900 gram magere kwark.
5 grote eieren
150 gram suiker
Sap van 6 limoenen ongeveer anderhalve dl.

3 grote eiwitten
110 gram suiker
50 gram kokos.

Hierboven is het originele recept. En dan een koekjes bodem.

Mix kwark met suiker en voeg een voor een de eieren toe. Als laatste voeg je het limoensap toe. Zet dit 45-55 minuten in een oven van 160 graden.

Als de taart klaar is haal de taart uit de oven. Je klopt de eiwitten stijf. Ondertussen verwarm je de oven door naar 220 graden. Je mixt de suiker en de kokos erdoor en zet het nog 5 minuten in de oven.

Laat de taart afkoelen en zet hem nog 2 tot 3 uur in de koelkast
-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan. De suiker heb ik vervangen voor tagatesse (stevia durfde ik niet helemaal aan) in plaats van 1 op 2 wat op het pak staat heb ik 1 op 3 gedaan. Iets minder als 50 gram dus. Verder heb ik 7 kleine eieren gebruikt in plaats van 5 grote. En citroen want dat heb ik toch in huis.

Voor de schuimlaag heb ik de kokos weg gelaten en 30 gram tagatesse gebruikt. en in plaats van de bovenkant word de schuimlaag nu de onderkant

Wil het ook nog met stevia proberen. Ik weet hoe tagatesse reageert en hoeveel ik ongeveer moest gebruiken. Vandaar de keuze daar voor.

Wil het ook eens proberen te zoeten met suiker recept is nog niet helemaal optimaal. Kwam erg veel vocht van af, volgens mij is de meeste tagatesse ook weg gelopen. Tagatesse is niet helemaal koolhydraatarm.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx vr 10 aug 2012 - 5:07

Arggg een paar stukjes patat en een hap kroket. Stomme koolhydraten die ik vandaag weer mocht.

Vanavond nog maar ff hardlopen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut vr 10 aug 2012 - 8:10

Bedankt voor het recept, die ga ik binnenkort eens maken en proberen met stevia. Klinkt iig heel lekker Very Happy Balen van snackmoment vandaag, weer vol goede moed verder gaan!

Ik eet bijna elke dag een paar suikervrije dropjes of 1 of 2 blokjes pure chocolade, moet wel leuk blijven hoor.
Het afvallen gaat alleen niet zo snel, ben nu 1 1/2 kg kwijt en zit op dag 12 van C1, maar ben van nooit sporten naar 3 keer hardlopen gegaan, zal er vast mee te maken hebben ook. Merk het wel een klein beetje aan mijn buik, is al ietsiepietsie minder. En die moet gewoon wég Laughing ik wil er nog 4 kg af hebben.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Minx vr 10 aug 2012 - 8:34

Denk dat het op zich wel mee valt morgen. Was gelukkig niet een bord vol. En op mijn koolhydraatdag. Denk een stuk of tien stukjes in totaal.

Net les twee van start to run gedaan ging al sneller als les een. Daarbij op mijn moeders racefiets naar het werk. Haha gaat bizar hard op zo'n fiets met trapondersteuning.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bay vr 10 aug 2012 - 22:12

Heb bij mn vriend op de weegschaal gestaan en ik zou een halve kilo zijn aangekomen Het 17 dagen dieet - Pagina 5 878948377 niet leuk!!

Ik moet wel heel erg gaan opletten dat ik niet te weinig eet en maaltijden ga overslaan daar heb ik best een handje van en dat zou het aankomen ook wel kunnen verklaren. Vandaag weer een nieuwe dag en maandag weer streng C1.

Minx, die taart klinkt heel erg lekker!
Bay
Bay
Prater
Prater

Bericht  Novalee vr 10 aug 2012 - 23:58

Minx, viel het mee vandaag? En je taart klinkt idd erg lekker!

Zilver, je kunt verschillende weegschalen niet met elkaar vergelijken, hè! Daar kan wel 3 kg verschil in zitten. Ik herken het wel, de maaltijden overslaan. Al gaat het bij mij dan meer om de tussendoortjes. Misschien een timer in je telefoon zetten?

Gisteren gewoon een goede dag en toch 4 ons erbij scratch Net weer braaf gezweet in de sportschool en nu maar eens lunchen. Verder een rustig dagje, ook wel eens lekker smile

Hoe is het met de andere 17-dagers? Mirjam, Aziraphale, Laced, Smikkell, Reva? (en de anderen die ik nu vast vergeet... Embarassed )
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud