Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het 17 dagen dieet

+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Het 17 dagen dieet

Bericht  Bay zo 24 jun 2012 - 23:51

Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaringen mee heeft? Ik denk erover om dit te proberen. Op internet al veel erover gelezen. Ook wat recepten en dagmenu's.

Mijn doel is tussen de 5 en 10 kg aftevallen. Niet extreem dus.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Sugarfall zo 24 jun 2012 - 23:56

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik doe nu het 10 dagen dieet. Misschien een beetje hetzelfde idee, ik hoef niet af te vallen maar hier zit veel groente/fruit bij, iets dat ik anders gewoon een beetje vergeet en dus meer trek krijg in ongezonde dingen. Ik ben nu 6 dagen bezig en gisteren was ik 1,5 kilo kwijt, (altijd leuk voor de zomer) maar ik voel me wel echt beter! Ik ga eens kijken naar het 17 dagen dieet.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:04

Uhm niet extreem zeg je! Sorry maar binnen 3 weken, 5 tot 10 kilo kwijt raken is echt wel veel. Grote kans dat je daarna aankomt. Sorry maar je lichaam gaat reserves aanmaken, dat kan toch nooit goed gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Inge ma 25 jun 2012 - 0:07

Dropdraakje schreef:Uhm niet extreem zeg je! Sorry maar binnen 3 weken, 5 tot 10 kilo kwijt raken is echt wel veel. Grote kans dat je daarna aankomt. Sorry maar je lichaam gaat reserves aanmaken, dat kan toch nooit goed gaan?

Je kan na die 3 weken weer opnieuw beginnen, ze zegt niet dat ze die 5-10 kilo in 3 weken kwijt wilt zijn toch?

Hoor zelf wel goede verhalen hierover, maar heb er zelf geen ervaring mee
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 0:08

Ik ben er nu een weekje mee bezig en ben nu 2.5 kilo kwijt. :cheering: (met "zondigen" in het weekend door brood te eten).

Het is goed vol te houden, al is het vooral erg wennen om geen brood en pasta/aardappels etc. te eten.
Ik heb vooral een kickstart nodig om weer de motivatie te krijgen om af te vallen. Dat is dit zeker voor mij! Hopelijk ben ik aan het eind van de 1e 17 dagen 5 kg kwijt.

Dan ga ik verder met cyclus 2 en daarna nog een keer cyclus 1. als dat er op zit ga ik verder met 2, 3 en 4.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:10

Inge schreef:
Dropdraakje schreef:Uhm niet extreem zeg je! Sorry maar binnen 3 weken, 5 tot 10 kilo kwijt raken is echt wel veel. Grote kans dat je daarna aankomt. Sorry maar je lichaam gaat reserves aanmaken, dat kan toch nooit goed gaan?

Je kan na die 3 weken weer opnieuw beginnen, ze zegt niet dat ze die 5-10 kilo in 3 weken kwijt wilt zijn toch?

Hoor zelf wel goede verhalen hierover, maar heb er zelf geen ervaring mee
Kijk das al iets anders. Maar waarom heeft het dan het 17 dagen dieet. Klinkt zo onlogisch? Dacht echt dat ze binnen die tijd zoveel wilde afvallen, afvallen is altijd goed maar te snel juist niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Bay ma 25 jun 2012 - 0:11

Inge schreef:
Dropdraakje schreef:Uhm niet extreem zeg je! Sorry maar binnen 3 weken, 5 tot 10 kilo kwijt raken is echt wel veel. Grote kans dat je daarna aankomt. Sorry maar je lichaam gaat reserves aanmaken, dat kan toch nooit goed gaan?

Je kan na die 3 weken weer opnieuw beginnen, ze zegt niet dat ze die 5-10 kilo in 3 weken kwijt wilt zijn toch?

Hoor zelf wel goede verhalen hierover, maar heb er zelf geen ervaring mee

Idd, ik wil op een gezonde manier afvallen. Het zou mooi zijn als ik 10 kg kwijt ben in 17 dagen. Maar dat is niet realistisch en al helemaal niet gezond.

Het 17 dagen dieet bestaat voor zover ik weet uit 4 fasen. Elke fasen duurt 17 dagen, vandaar het 17 dagen dieet. In fase 1 mag je bijv geen koolhydraten, in fase 2 mag je weer wat producten die je in fase 1 niet mag en zo dus verder.

Dr. Phil werkt hier veelal mee dus ik geloof niet dat dit een zgn crashdieet is
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Bay ma 25 jun 2012 - 0:13

Ooh La La! schreef:Ik ben er nu een weekje mee bezig en ben nu 2.5 kilo kwijt. Het 17 dagen dieet 281626781 (met "zondigen" in het weekend door brood te eten).

Het is goed vol te houden, al is het vooral erg wennen om geen brood en pasta/aardappels etc. te eten.
Ik heb vooral een kickstart nodig om weer de motivatie te krijgen om af te vallen. Dat is dit zeker voor mij! Hopelijk ben ik aan het eind van de 1e 17 dagen 5 kg kwijt.

Dan ga ik verder met cyclus 2 en daarna nog een keer cyclus 1. als dat er op zit ga ik verder met 2, 3 en 4.

Dat klinkt al goed. Mag je in fase 1 yoghurt of kwark? Ik heb ook een richtlijn nodig anders raak ik al snel de weg kwijt...haha!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 0:15

Er stond laatst een artikel over in Viva. De mensen die het deden waren er zeer tevreden over. Doktoren die het dieet hebben geanalyseerd waren vele malen minder enthousiast.

En zo is er over ieder dieet wel iets te zeggen. Maar op het eind gaat het allemaal om levenstijlaanpassing.

Dr. Phil was er trouwens zeer over te spreken en heeft zelfs drie mensen op dit dieet gezet om te kijken of het ook werkte. En het werkt zeer zeker wel. Dezelfde beste man vindt het 'snel afvallen, snel terugvallen en aankomen of jojo'en' maar onzin. Zolang je maar op het eind op de juiste manier doorgaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Inge ma 25 jun 2012 - 0:15

Tijdens het googlen kwam ik dit tegen:
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=313&t=5349
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 0:21

Ja in de 1e fase mag je vooral yoghurt/kwark, ei, fruit en veel groente. Ook kipfilet en bepaalde soorten vis.

Ik heb van de eetlijstjes per dag foto's gemaakt op m'n telefoon zodat ik op m'n werk ook weet wat ik moet eten. Als je wilt kan ik ze wel naar je mailen.

Heb je het boek trouwens?

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 0:24

Inge schreef:Tijdens het googlen kwam ik dit tegen:
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=313&t=5349

Hier komt het inderdaad op neer.

Dagelijks beginnen met 250 ml warm water met sap van een halve citroen werkt trouwens als een trein! Laughing

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Steep ma 25 jun 2012 - 0:25

Inge schreef:Tijdens het googlen kwam ik dit tegen:
[url=http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=313&t=5349
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=313&t=5349[/quote[/url]]

Handig! Thnx! Maakt t een stuk makkelijker Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Bay ma 25 jun 2012 - 0:28

Ooh La La! schreef:Ja in de 1e fase mag je vooral yoghurt/kwark, ei, fruit en veel groente. Ook kipfilet en bepaalde soorten vis.

Ik heb van de eetlijstjes per dag foto's gemaakt op m'n telefoon zodat ik op m'n werk ook weet wat ik moet eten. Als je wilt kan ik ze wel naar je mailen.

Heb je het boek trouwens?

Het boek heb ik besteld dus hoop deze week van start te gaan. Zo al wel vast citroenen kopen kan ik daar vast mee beginnen Very Happy

Je mag de eetlijstjes wel sturen. Ben er wel benieuwd naar want op internet is het beperkt.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Atelier Madame ma 25 jun 2012 - 1:14

Ik vind dit dieet er in ieder geval beter uitzien dan het 1kiloperweekdieet van dokter frank. Je mag gelukkig wel fruit eten, want dat mag dus nie van dokter frank. Echt zo dom vind ik dat, ja er zitten suikers in fruit maar come on.. fruit is gewoon gezond.

overigens blijf ik er gewoon van overtuigd dat je beter je hele levenswijze kunt omgooien. Dus evenwichtig eten, niet te veel en vooral gezonde producten. Daarbij voldoende bewegen en veel water drinken. Dat is veel beter om gewicht te verliezen en op gewicht te blijven. Als je dan een keertje op vakantie bent en meer eet zijn die kilo's er ook weer zo af. Ipv jojo-en met dit soort dieten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 1:26

Ik vind het bij dit dieet wel fijn dat alles duidelijk is uitgeschreven en dat je nog best veel mag eten.
Vorige week had ik een paar dagen last van een hongergevoel en wat hoofdpijn, maar ik at dan ook dagelijks koolhydraten. Was gewoon aan het afkicken. Nu gaat het al veel beter. Ik zit ook gewoon vol na een maaltijd.

's ochtends en 's avonds hou ik me strikt aan de lijstjes, voor de lunch wordt het meestal een salade met komkommer, ui, tomaat, paprika en een dressing van olie en balsamico. Dit is het makkelijkst ivm werk.

Hou er wel rekening mee dat ze aanraden om na 14.00 uur geen fruit meer te eten ivm de suikers.
Dit neem ik dus 's morgens als tussendoortje. 's Middags dan bijvoorbeeld een glas optimel.

Atelier Madame schreef: overigens blijf ik er gewoon van overtuigd dat je beter je hele levenswijze kunt omgooien. Dus evenwichtig eten, niet te veel en vooral gezonde producten. Daarbij voldoende bewegen en veel water drinken. Dat is veel beter om gewicht te verliezen en op gewicht te blijven. Als je dan een keertje op vakantie bent en meer eet zijn die kilo's er ook weer zo af. Ipv jojo-en met dit soort dieten.


Ik ben het wel met je eens Atelier Madame. Ik ben ook niet iemand die altijd heel streng dieet. De laatste tijd zaten m'n vetjes me wat meer in de weg dan anders, maar door een blessure aan m'n knie kan ik niet heel intensief sporten. Dit dieet zorgt er voor dat ik meer groente en fruit eet ipv koekjes en chocola.
Ik moest qua eten even gerestart worden zeg maar. Nu ik weet hoeveel verschil het voor mij maakt om veel minder koolhydraten te eten, kan ik dat straks beter toepassen als ik klaar ben met deze 4x17 dagen.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Atelier Madame ma 25 jun 2012 - 1:35

Oke op die manier, nou ja als je denkt dat het voor jou goed werkt moet je het doen. Alleen ik vraag me af, een glas optimel als ontbijt, red je het daar uberhaupt mee? Ik val flauw na een half uurt fietsen als ik het alleen daar op moet doen. Laat staan dat ik tot de koffiepauze dan nog erop moet lopen op mn werk.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Bay ma 25 jun 2012 - 1:38

Atelier Madame schreef:Ik vind dit dieet er in ieder geval beter uitzien dan het 1kiloperweekdieet van dokter frank. Je mag gelukkig wel fruit eten, want dat mag dus nie van dokter frank. Echt zo dom vind ik dat, ja er zitten suikers in fruit maar come on.. fruit is gewoon gezond.

overigens blijf ik er gewoon van overtuigd dat je beter je hele levenswijze kunt omgooien. Dus evenwichtig eten, niet te veel en vooral gezonde producten. Daarbij voldoende bewegen en veel water drinken. Dat is veel beter om gewicht te verliezen en op gewicht te blijven. Als je dan een keertje op vakantie bent en meer eet zijn die kilo's er ook weer zo af. Ipv jojo-en met dit soort dieten.

Dit doe ik inprincipe al en val er niets van af. Ik zit niet met zakken chips op de bank oid. Ik drink voornamelijk thee en water. Pasta en aardappels beperk ik zoveel mogelijk. Vlees eet ik amper. Sport 3 keer per week en doe bijna alles op de fiets. Toch gebeurd er niets op die weegschaal. Mijn gewicht blijft wel stabiel dat wel...maar toch zou ik er graag 5 kg afwillen. Meer is meegenomen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 1:50

Atelier Madame schreef:Oke op die manier, nou ja als je denkt dat het voor jou goed werkt moet je het doen. Alleen ik vraag me af, een glas optimel als ontbijt, red je het daar uberhaupt mee? Ik val flauw na een half uurt fietsen als ik het alleen daar op moet doen. Laat staan dat ik tot de koffiepauze dan nog erop moet lopen op mn werk.

Nee op een glas optimel red ik het ook niet.
Mijn ontbijt was afgelopen week bijv. 2 gekookte eieren en een sinaasappel, en een kop thee. Ik dacht eerst ook; 2 eieren?! Dat red ik nooit!! Maar man, dat is echt een blok beton in je maag 's morgens. Om 12.30 uur had ik nog steeds geen trek. (tussendoor nog wel een appel gegeten om me aan het lijstje te houden).

De dag erna at ik als ontbijt 180 ml griekse yoghurt (niet die met 10% vet) en een appel. Was ook goed te doen.

Ik snap jouw punt heel goed hoor, ik ben ook altijd heel sceptisch met dit soort dieeten. Maar dit zag er uit alsof ik het wel vol kon houden.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Reeza ma 25 jun 2012 - 2:18

Ik volg dit dieet momenteel. Heb de eerste 17 dagen gedaan en was toen 4.5 kg kwijt! Ben daarna op vakantie geweest en 2 weken gestopt, ook echt ijs en patat gegeten enzo :p Ben ongeveer 1.5 kg aangekomen en nu vandaag weer opnieuw begonnen met de eerste 17 dagen. Hoop snel op de -6 kg te zitten.

Wel ben ik door de weinige koolhydraten ongesteld geworden door de pil heen en nu inmiddels al 3.5 week, dat is echt vreselijk..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 4:26

Ik ga hier eens wat meer info over opzoeken want dit lijkt mij wel wat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 4:36

Ooh La La! schreef:
Atelier Madame schreef:Oke op die manier, nou ja als je denkt dat het voor jou goed werkt moet je het doen. Alleen ik vraag me af, een glas optimel als ontbijt, red je het daar uberhaupt mee? Ik val flauw na een half uurt fietsen als ik het alleen daar op moet doen. Laat staan dat ik tot de koffiepauze dan nog erop moet lopen op mn werk.

Nee op een glas optimel red ik het ook niet.
Mijn ontbijt was afgelopen week bijv. 2 gekookte eieren en een sinaasappel, en een kop thee. Ik dacht eerst ook; 2 eieren?! Dat red ik nooit!! Maar man, dat is echt een blok beton in je maag 's morgens. Om 12.30 uur had ik nog steeds geen trek. (tussendoor nog wel een appel gegeten om me aan het lijstje te houden).

De dag erna at ik als ontbijt 180 ml griekse yoghurt (niet die met 10% vet) en een appel. Was ook goed te doen.

Ik snap jouw punt heel goed hoor, ik ben ook altijd heel sceptisch met dit soort dieeten. Maar dit zag er uit alsof ik het wel vol kon houden.


Daarom hou ik van eieren hahaha.

Ik haal elke woensdag met weekboodschappen 3 doosjes met 12 eieren (ik ga altijd met mijn vader boodschappen doen, nou je moet zijn hoofd zien als ik die inlaad :P )

Ik eet bijna elke dag wel 2 eitjes (en mijn vriend zeker 4/5x per week ook)

Eiwitten vullen gewoon lekker lang en goed Yes


Edit: Griekse yoghurt eet ik ook altijd..

Jonge ik volg altijd dat 17 dagen dieet haha.. Nee joh ik ken het verder niet. Maar wel grappig dat die producten erop terug komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Lenster ma 25 jun 2012 - 6:52

Ik vraag me alleen af wat reinigende groenten zijn. Kan er erg weinig over vinden op internet.. Weet iemand dat?
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Ooh La La! ma 25 jun 2012 - 7:00

In het boek worden de volgende groente genoemd als reinigend:

- artisjok
- asperges
- aubergine
- bleekselderij
- bloemkool
- boerenkool
- broccoli
- knoflook
- komkommer
- kool
- paddenstoelen
- paprika
- peterselie
- prei
- sla
- sperziebonen
- spinazie
- spruitjes
- tomaten
- ui
- waterkers
- wortel

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Lenster ma 25 jun 2012 - 7:02

ah dankje

het idee of dit 17 dagen vol te houden lijkt me goed, alleen daarna nog 3 keer 17 dagen.. pff wat een doorzettingskracht moet je dan hebben zeg
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum