Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dreumes straffen?

+18
Bolleke
Tania
Printje
_Lana_
Supertalentje
Coccinelle
loesje
Susan
Liadan
Linda
Fiwen
Teddyaapje
Annie24
Parisienne
SuperGrover
Steep
nillis
Kat1980
22 plaatsers

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Linda zo 22 jul 2012 - 8:28

Wat ik nooit meer zal vergeten van vroeger...
Mijn beste vriendin haar ouders hadden een blijdorp abonnement (ik was een jaar of 8 ).Ik mocht toen een keertje met hun mee. Wij deden dat soort dingen thuis niet zo vaak, daar hadden mijn ouders geen geld voor. Ik was zo gelukkig toen ik daar rond liep. Aan het einde van de dag ging ik weer naar huis. Ik was in mijn enthousiasme helemaal vergeten om die moeder te bedanken. Een dag later kreeg ik te horen dat ik die vriendin 6 weken niet mocht zien, omdat ik dus niet had bedankt en ik een slechte invloed op haar zou hebben. Ik vond dat zo erg!!
Wat zeggen die woorden nou als je een kind zo gelukkig ziet en zoveel plezier ziet hebben. Maar die moeder was echt van het straffen..

Op school had ik in groep 4 een juf. Zij had op het bord een lachende smiley en een verdrietige smiley getekend. Als je stout was schreef ze je naam onder de verdrietige smiley en kreeg je aan het einde van de dag straf. Als je goed je best deed en de hele rijd braaf met je armen over elkaar zat dan zette ze je naam bij de andere smiley. En dan mocht je aan het einde van de dag een snoepje of kadootje uit kiezen.
Ik heb me in een jaar nog nooit zo onnatuurlijk gedragen. Verschrikkelijk! Ik heb me echt ellendig gevoeld. Straffen en belonen werkte niet bij mij, zeker niet op doe manier. Zo mega gedwongen was het.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:29

Teddyaapje schreef:

Maar buiten dit, ik denk dat het echt heeeeel vaak voorkomt dat 'de verkeerde' gestraft wordt, al dan niet minder extreem als mijn voorbeeld. Dit is voor mij ook een heel belangrijke reden om niet te straffen maar te praten. Ik heb ook liever dat mijn kind(eren) het me gewoon durven te vertellen als er iets gebeurd is wat misschien niet de intentie was als dat ze met opzet dingen achter mn rug gaan doen, of dat, wanneer er bijv. iets per ongeluk stuk gaat, ze erover liegen of het verzwijgen omdat ze bang zijn straf te krijgen.

Maar dat is ook prima te combineren.
Wij zijn vroeger ook "gestraft". Ik vind het een beetje een raar woord om zo te gebruiken, straffen en gestraft worden klinkt in mijn oren bijna alsof je je kind dan slaat en dat is bij ons absoluut niet het geval. Anyway, als wij thusi iets deden dat echt niet door de beugel kon, dan kregen we straf ja. Bijvoorbeeld de volgende avond niet naar buiten mogen. Daarnaast werd er echt wel met ons gepraat. Het was niet zo van: Ok, je hebt dat gedaan. Morgen blijf je thuis. Klaar.
En zo doen we dat met H. (en straks met A.) ook niet.

Als H. iets doet dat niet mag dan waarschuwen we 3 keer.
We leggen uit waarom we niet willen dat ze dat doet. Doe ze het een vierde keer, dan gaat ze of in de stoel of op de gang.
Na een minuutje gaan we haar halen en meestal begint ze dan zelf te vertellen wat ze gedaan heeft en waarom het niet mag.
En *klopt af* over het algemeen doet ze het daarna ook niet meer.

Ik zie het absoluut niet als iets respectloos naar mijn kind toe.
Dit werkt voor ons allemaal het beste. Op deze manier leert ze het snelste dat iets niet mag en hoeven we niet nog ik weet niet hoe vaak haar ergens weg te halen en nee te zeggen. Wat ons allemaal frustraties bespaart.
Ze is trouwens absoluut niet stiekem en doet ook geen dingen achter onze rug om.

*Edit: Ik lees trouwens wel dat de meeste die straffen naar en zinloos vinden ook echt wel iets ergs daarmee meegemaakt hebben. Dat is natuurlijk ook heel vervelend maar sommige dingen zijn ook wel een beetje extreem natuurlijk.
Ik snap wel dat je daarom niet voor die manier kiest, maar dat wil niet zeggen dat het meteen respectloos is naar het kind van een persoon die wel straft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  tweeling zo 22 jul 2012 - 8:32

Linda schreef:Wat ik nooit meer zal vergeten van vroeger...
Mijn beste vriendin haar ouders hadden een blijdorp abonnement (ik was een jaar of 8 ).Ik mocht toen een keertje met hun mee. Wij deden dat soort dingen thuis niet zo vaak, daar hadden mijn ouders geen geld voor. Ik was zo gelukkig toen ik daar rond liep. Aan het einde van de dag ging ik weer naar huis. Ik was in mijn enthousiasme helemaal vergeten om die moeder te bedanken. Een dag later kreeg ik te horen dat ik die vriendin 6 weken niet mocht zien, omdat ik dus niet had bedankt en ik een slechte invloed op haar zou hebben. Ik vond dat zo erg!!
Wat zeggen die woorden nou als je een kind zo gelukkig ziet en zoveel plezier ziet hebben. Maar die moeder was echt van het straffen..

Op school had ik in groep 4 een juf. Zij had op het bord een lachende smiley en een verdrietige smiley getekend. Als je stout was schreef ze je naam onder de verdrietige smiley en kreeg je aan het einde van de dag straf. Als je goed je best deed en de hele rijd braaf met je armen over elkaar zat dan zette ze je naam bij de andere smiley. En dan mocht je aan het einde van de dag een snoepje of kadootje uit kiezen.
Ik heb me in een jaar nog nooit zo onnatuurlijk gedragen. Verschrikkelijk! Ik heb me echt ellendig gevoeld. Straffen en belonen werkte niet bij mij, zeker niet op doe manier. Zo mega gedwongen was het.

Ik vind beide situaties wel een beetje extreem ook. Wel iets anders dan wanneer je je eigen kind heel soms op de gang zou zetten, kinderen van andere mensen straffen vind ik zoiezo super raar eigenlijk.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 8:32

Maar dat vind ik ook wel erg extreme voorbeelden, Linda. Dat soort straffen staan totaal niet in verhouding tussen een minuut op de gang staan of zoiets dergelijks. Straffen die veel te lang duren, straffen die totaal niet in verhouding staan tot wat er is gebeurd, straffen die vernederend zijn of het gevoel van eigenwaarde aantasten, dat soort straffen vind ik hoe dan ook verkeerd. Ik denk de meeste mensen wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 8:33

tweeling schreef:

Ik vind beide situaties wel een beetje extreem ook. Wel iets anders dan wanneer je je eigen kind heel soms op de gang zou zetten, kinderen van andere mensen straffen vind ik zoiezo super raar eigenlijk.

Ik ook, daarbij strafte die moeder haar eigen kind daar ook mee, want zij mocht haar vriendinnetje ook zes weken niet zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Teddyaapje zo 22 jul 2012 - 8:33

Watermeloen schreef:
Teddyaapje schreef:

Maar buiten dit, ik denk dat het echt heeeeel vaak voorkomt dat 'de verkeerde' gestraft wordt, al dan niet minder extreem als mijn voorbeeld. Dit is voor mij ook een heel belangrijke reden om niet te straffen maar te praten. Ik heb ook liever dat mijn kind(eren) het me gewoon durven te vertellen als er iets gebeurd is wat misschien niet de intentie was als dat ze met opzet dingen achter mn rug gaan doen, of dat, wanneer er bijv. iets per ongeluk stuk gaat, ze erover liegen of het verzwijgen omdat ze bang zijn straf te krijgen.

Maar dat is ook prima te combineren.
Wij zijn vroeger ook "gestraft". Ik vind het een beetje een raar woord om zo te gebruiken, straffen en gestraft worden klinkt in mijn oren bijna alsof je je kind dan slaat en dat is bij ons absoluut niet het geval. Anyway, als wij thusi iets deden dat echt niet door de beugel kon, dan kregen we straf ja. Bijvoorbeeld de volgende avond niet naar buiten mogen. Daarnaast werd er echt wel met ons gepraat. Het was niet zo van: Ok, je hebt dat gedaan. Morgen blijf je thuis. Klaar.
En zo doen we dat met H. (en straks met A.) ook niet.

Als H. iets doet dat niet mag dan waarschuwen we 3 keer.
We leggen uit waarom we niet willen dat ze dat doet. Doe ze het een vierde keer, dan gaat ze of in de stoel of op de gang.
Na een minuutje gaan we haar halen en meestal begint ze dan zelf te vertellen wat ze gedaan heeft en waarom het niet mag.
En *klopt af* over het algemeen doet ze het daarna ook niet meer.

Ik zie het absoluut niet als iets respectloos naar mijn kind toe.
Dit werkt voor ons allemaal het beste. Op deze manier leert ze het snelste dat iets niet mag en hoeven we niet nog ik weet niet hoe vaak haar ergens weg te halen en nee te zeggen. Wat ons allemaal frustraties bespaart.
Ze is trouwens absoluut niet stiekem en doet ook geen dingen achter onze rug om.

Hoe weet je dat zo zeker? Deze uitspraak vind ik een beetje als 'ik lieg nooit'...geloof je dat of niet, haha

Opzich denk ik dat jullie aanpak best zal werken maar toch heb ik liever dat die van mij dingen niet, of juist wel zal doen, omdat ze zien dat ze anderen, en dus ook zichzelf, er verdriet mee doen of er juist gelukkig mee maken, niet omdat ze anders morgen niet naar buiten mogen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  tweeling zo 22 jul 2012 - 8:33

Erg eens met watermeloen, ik ben ook zo opgevoed. Ben het van plan zo ook bij onze dame te gaan doen al hoop ik natuurlijk dat ze noooooit iets verkeerd gaat doen, haha!Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  tweeling zo 22 jul 2012 - 8:34

Susan schreef:Maar dat vind ik ook wel erg extreme voorbeelden, Linda. Dat soort straffen staan totaal niet in verhouding tussen een minuut op de gang staan of zoiets dergelijks. Straffen die veel te lang duren, straffen die totaal niet in verhouding staan tot wat er is gebeurd, straffen die vernederend zijn of het gevoel van eigenwaarde aantasten, dat soort straffen vind ik hoe dan ook verkeerd. Ik denk de meeste mensen wel.

+1
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 8:35

Teddyaapje schreef:

Hoe weet je dat zo zeker? Deze uitspraak vind ik een beetje als 'ik lieg nooit'...geloof je dat of niet, haha


Kinderen van de leeftijd van H zijn meestal nog niet zo goed in dingen stiekem doen, als zo'n peuter wel stiekem doet dan is dat vaak nog wel aardig doorzichtig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:35

Linda schreef:Wat ik nooit meer zal vergeten van vroeger...
Mijn beste vriendin haar ouders hadden een blijdorp abonnement (ik was een jaar of 8 ).Ik mocht toen een keertje met hun mee. Wij deden dat soort dingen thuis niet zo vaak, daar hadden mijn ouders geen geld voor. Ik was zo gelukkig toen ik daar rond liep. Aan het einde van de dag ging ik weer naar huis. Ik was in mijn enthousiasme helemaal vergeten om die moeder te bedanken. Een dag later kreeg ik te horen dat ik die vriendin 6 weken niet mocht zien, omdat ik dus niet had bedankt en ik een slechte invloed op haar zou hebben. Ik vond dat zo erg!!
Wat zeggen die woorden nou als je een kind zo gelukkig ziet en zoveel plezier ziet hebben. Maar die moeder was echt van het straffen..

Op school had ik in groep 4 een juf. Zij had op het bord een lachende smiley en een verdrietige smiley getekend. Als je stout was schreef ze je naam onder de verdrietige smiley en kreeg je aan het einde van de dag straf. Als je goed je best deed en de hele rijd braaf met je armen over elkaar zat dan zette ze je naam bij de andere smiley. En dan mocht je aan het einde van de dag een snoepje of kadootje uit kiezen.
Ik heb me in een jaar nog nooit zo onnatuurlijk gedragen. Verschrikkelijk! Ik heb me echt ellendig gevoeld. Straffen en belonen werkte niet bij mij, zeker niet op doe manier. Zo mega gedwongen was het.

Oh vreselijk inderdaad...

Ik ken ook mensen die letterlijk tegen hun kinderen zeggen dat ze gewoon lief en leuk moeten doen als ze boos of verdrietig zijn. Dat snap ik werkelijk niet. Je kunt toch niet altijd maar leuk en lief zijn? Je hebt als mens zoveel gevoelens en aspecten, waarom zou je dan ook niet een keer gewoon heel boos en verdrietig mogen zijn? Die logica mis ik echt hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 8:37

Nou, ik zal dan ook wel heel fout zijn, maar Yrsa heeft soms de neiging om heel dramatisch te gaan huilen om iets heel kleins en dan zeg ik wel tegen haar dat ik het gek vind om te huilen om niks.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Linda zo 22 jul 2012 - 8:38

Ik vind het ook zeker niet in verhouding staan tot een minuutje op de dag staan.
Het zijn gewoon 2 situaties die me van vroeger heel erg zijn bijgebleven. Vooral dat van die juf vind ik erg. Ze deed dat ieder jaar bij haar klas weer opnieuw. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was die zich er zo naar bij voelde.
Ik vind overigens wel dat kinderen zich onnatuurlijk kunnen gaan gedragen als ze altijd maar ze beloond en gestraft worden.
Een vriendin van mij riep om de haverklap "goed zo!" tegen haar dochter. Haar dochter heeft nu jaren later steeds die bevestiging van haar moeder nodig. Dat soort dingen lijken me gewoon echt niet gezond.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:38

Ik vind jou niet fout Wink. Maar ik zou dat geloof ik niet zo snel zeggen nee. Denken is een ander iets Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:39

Teddyaapje schreef:

Hoe weet je dat zo zeker? Deze uitspraak vind ik een beetje als 'ik lieg nooit'...geloof je dat of niet, haha

Opzich denk ik dat jullie aanpak best zal werken maar toch heb ik liever dat die van mij dingen niet, of juist wel zal doen, omdat ze zien dat ze anderen, en dus ook zichzelf, er verdriet mee doen of er juist gelukkig mee maken, niet omdat ze anders morgen niet naar buiten mogen.

Omdat ze nu op een leeftijd is dat ik dat wel snel op zou merken als ze toch iets doet.
(Ik heb het over nu, niet over wat er in de toekomst gebeurd als ze een puber is natuurlijk, ik kan niet in de toekomst kijken)
H. is erg direct, niet verlegen en zeker niet bang voor ons.
Als ze al een keer iets doet waarvan ze weet dat het niet mag (ik ben buiten een was ophangen en ze heeft in haar leesboek zitten tekenen bijvoorbeeld) komt ze me dat vol trots laten zien.
En ja, ze zal later vast wel een keer iets stiekem doen.
Ik denk dat elk kind dat wel een keer doet, of het nu wel of niet gestraft is toen hij/zij klein was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:41

Linda: Een vriendin vertelde me dat laatst ook over haar zoontje.
Hij kan zich erg moeilijk concentreren en maakt regelmatig geluidjes. (Een tic)
Nu had de juffrouw steeds een streepje op het bord gezet als hij een geluidje had gemaakt. Iedereen kon dat zien, ik vond zoooo triest voor haar zoontje. Dat is gewon bewust een kleuter de grond in trappen tegenover al zijn klasgenootjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  tweeling zo 22 jul 2012 - 8:42

Susan schreef:Nou, ik zal dan ook wel heel fout zijn, maar Yrsa heeft soms de neiging om heel dramatisch te gaan huilen om iets heel kleins en dan zeg ik wel tegen haar dat ik het gek vind om te huilen om niks.

Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:43

Zo liep ik stage bij een juf die bij een woordjesdictee (dus goed of fout oplezen) naast het kind ging zitten met een rode pen. En als het kind dan een woordje fout deed, ging ze strepen op haar lijstje. Je zag de kinderen met de seconde zenuwachtiger worden en meer fouten maken.

Dit en nog tig van dit soort voorbeelden heeft ervoor gezorgd dat ze nooit meer stagiaires in de klas mag Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Linda zo 22 jul 2012 - 8:45

Watermeloen schreef:Linda: Een vriendin vertelde me dat laatst ook over haar zoontje.
Hij kan zich erg moeilijk concentreren en maakt regelmatig geluidjes. (Een tic)
Nu had de juffrouw steeds een streepje op het bord gezet als hij een geluidje had gemaakt. Iedereen kon dat zien, ik vond zoooo triest voor haar zoontje. Dat is gewon bewust een kleuter de grond in trappen tegenover al zijn klasgenootjes.

Ik vind dat echt schokkend!
Dit soort dingen zullen ongetwijfeld niet zo vaak voorkomen, maar dat het voorkomt vind ik al erg genoeg. Bah... Wat zal dat ventje zich vreselijk gevoeld hebben...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:47

Linda schreef:
Watermeloen schreef:Linda: Een vriendin vertelde me dat laatst ook over haar zoontje.
Hij kan zich erg moeilijk concentreren en maakt regelmatig geluidjes. (Een tic)
Nu had de juffrouw steeds een streepje op het bord gezet als hij een geluidje had gemaakt. Iedereen kon dat zien, ik vond zoooo triest voor haar zoontje. Dat is gewon bewust een kleuter de grond in trappen tegenover al zijn klasgenootjes.

Ik vind dat echt schokkend!
Dit soort dingen zullen ongetwijfeld niet zo vaak voorkomen, maar dat het voorkomt vind ik al erg genoeg. Bah... Wat zal dat ventje zich vreselijk gevoeld hebben...

Inderdaad. Ik kreeg er gewoon kippenvel van (in negatieve zin).
Zo stimuleer je een kind natuurlijk ook niet echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Teddyaapje zo 22 jul 2012 - 8:47

Watermeloen schreef:
Teddyaapje schreef:

Hoe weet je dat zo zeker? Deze uitspraak vind ik een beetje als 'ik lieg nooit'...geloof je dat of niet, haha

Opzich denk ik dat jullie aanpak best zal werken maar toch heb ik liever dat die van mij dingen niet, of juist wel zal doen, omdat ze zien dat ze anderen, en dus ook zichzelf, er verdriet mee doen of er juist gelukkig mee maken, niet omdat ze anders morgen niet naar buiten mogen.

Omdat ze nu op een leeftijd is dat ik dat wel snel op zou merken als ze toch iets doet.
(Ik heb het over nu, niet over wat er in de toekomst gebeurd als ze een puber is natuurlijk, ik kan niet in de toekomst kijken)
H. is erg direct, niet verlegen en zeker niet bang voor ons.
Als ze al een keer iets doet waarvan ze weet dat het niet mag (ik ben buiten een was ophangen en ze heeft in haar leesboek zitten tekenen bijvoorbeeld) komt ze me dat vol trots laten zien.
En ja, ze zal later vast wel een keer iets stiekem doen.
Ik denk dat elk kind dat wel een keer doet, of het nu wel of niet gestraft is toen hij/zij klein was.

Ik had geloof ik een Wink bij de eerste zin moeten zetten, hij was sarcastisch bedoeld. Maar ik denk wel dat het op latere leeftijd makkelijker voor kinderen is om eerlijk te zijn als ze niet gestrafd worden. Dat ze nooit zullen liegen zal ik niet zeggen, maar ik denk wel dat er minder motivatie voor is dan wanneer er straffen aan vast zitten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Susan zo 22 jul 2012 - 8:48

Luce schreef:Ik vind jou niet fout Wink. Maar ik zou dat geloof ik niet zo snel zeggen nee. Denken is een ander iets Wink

Het gaat er dan bijvoorbeeld om dat ze een filmpje wil zien en dat ik in eerste instantie het verkeerde filmpje kies. Ik vind dat ze dan best mag leren dat ze dat ook gewoon kan zeggen, en niet meteen met zo'n huilstem hoeft te gaan praten. Ik ben niet een boeman die expres verkeerde filmpjes gaat opzetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 8:48

Luce schreef:Zo liep ik stage bij een juf die bij een woordjesdictee (dus goed of fout oplezen) naast het kind ging zitten met een rode pen. En als het kind dan een woordje fout deed, ging ze strepen op haar lijstje. Je zag de kinderen met de seconde zenuwachtiger worden en meer fouten maken.

Dit en nog tig van dit soort voorbeelden heeft ervoor gezorgd dat ze nooit meer stagiaires in de klas mag Rolling Eyes

:shock:

Ik heb ooit bij een leerkracht gezeten die een TOUW gespannen had met aan de ene kant de '' goede'' kinderen en aan de andere kant de '' slechte'' als je aan de slechte kant zat werd je niet geholpen bij een vraag en andere idiote dingen. Het zal niemand verbazen dat, god zij dank, hij geen leerkracht meer mocht zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:49

Susan schreef:
Luce schreef:Ik vind jou niet fout Wink. Maar ik zou dat geloof ik niet zo snel zeggen nee. Denken is een ander iets Wink

Het gaat er dan bijvoorbeeld om dat ze een filmpje wil zien en dat ik in eerste instantie het verkeerde filmpje kies. Ik vind dat ze dan best mag leren dat ze dat ook gewoon kan zeggen, en niet meteen met zo'n huilstem hoeft te gaan praten. Ik ben niet een boeman die expres verkeerde filmpjes gaat opzetten.

Haha, oh ja, ik snap dan best dat je dat dan zegt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:50

Printje schreef:
Luce schreef:Zo liep ik stage bij een juf die bij een woordjesdictee (dus goed of fout oplezen) naast het kind ging zitten met een rode pen. En als het kind dan een woordje fout deed, ging ze strepen op haar lijstje. Je zag de kinderen met de seconde zenuwachtiger worden en meer fouten maken.

Dit en nog tig van dit soort voorbeelden heeft ervoor gezorgd dat ze nooit meer stagiaires in de klas mag Rolling Eyes

:shock:

Ik heb ooit bij een leerkracht gezeten die een TOUW gespannen had met aan de ene kant de '' goede'' kinderen en aan de andere kant de '' slechte'' als je aan de slechte kant zat werd je niet geholpen bij een vraag en andere idiote dingen. Het zal niemand verbazen dat, god zij dank, hij geen leerkracht meer mocht zijn.

:O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 8:50

Het ligt misschien ook aan de persoon/karakter.
Het gehele "traject" van opvoeden en wat er gebeurd in een gezin.
Ik heb nooit de behoefte gehad/gevoeld om te liegen tegen mijn ouders.
Behalve over mijn eerste keer sex Dreumes straffen? - Pagina 7 1578173417

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dreumes straffen? - Pagina 7 Empty Re: Dreumes straffen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum