Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

andere die je kind straffen,toespreken.

+15
Bolleke
Caramba
RYW
nisavi
Coccinelle
PapillonRose
maiadebij
xxjojootjexx
Mamsie
Bruintje Beer
Printje
moepie
ekjir@M
Liadan
mauwmauw
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  mauwmauw vr 15 apr 2011 - 7:34

ik was vandaag bij me zus en me moeder was daar ook,me oudste nichtje had wat gedaan,wat weet ik niet precies toen was ik er nog niet.maar me zus had haar al straf gegeven en even later was het weer ok en zat ze weer in de woonkamer,waar me moeder nog eens tegen haar begon(waar iedereen bij was)dat ze niet leuk vond wat ze had gedaan en bleef zo even door gaan,niet schreeuwen ofzo maar goed.ik heb er niks van gezegd,want ze is niet mijn kind,maar ik vind dat als ik mijn kind al heb gestraft voor iets,dat oma zich er even lekker buiten moet houden,en mocht dat bij ons kind een keer over komen dan hoeft zij zich er niet mee te bemoeien,

wat vinden jullie?mag oma straffen/bestraffend toespreken of niet,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 7:36

Als zoiets zou gebeuren bij mij dan zou ik hier heel boos om worden (maar dit gebeurt niet want mijn moeder en ik zitten gelukkig op 1 lijn wat zulk soort dingen betreft).
Daarbij wil ik sowieso dat mijn dochter niet gestraft wordt voor wat dan ook, dus alleen dat zou ik al niet leuk vinden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:37

Als mijn dochter iets doet wat in hun ogen niet door de beugel kan, wil ik graag dat ze dat tegen mij zeggen, zodat ik daarop kan reageren. Ik zou het niet waarderen als iemand anders mijn kind straf geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  ekjir@M vr 15 apr 2011 - 7:41

Als ik er niet bij ben en J. doet iets wat niet mag vind ik dat de gene die op dat moment de oppas heeft er best iets van mag zeggen. Maar als ik er al iets van gezegd heb is het klaar en dan hoeft niemand, behalve zijn vader misschien, er meer iets over te zeggen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:41

Tenzij mijn kind zichzelf of een ander in gevaar brengt met zijn/haar gedrag, wil ik niet dat mijn kind gestraft/toegesproken wordt door een ander.

Als de situatie wel gevaarlijk is, hoop ik dat mensen wel even optreden. Maar zodra de situatie weer veilig is, is het mijn taak om er iets mee te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  moepie vr 15 apr 2011 - 7:42

Als ikzelf er al wat van had gezegd zou ik het niet op prijs stellen als zij dat nog eens dunnetjes over ging doen. Als ik erbij ben dan 'straf' ik zelf. Maar als ik even in de keuken ben of wat, of ik ben er niet dan is het aan hun. Als ze iets doet wat hun niet leuk vinden, bijvoorbeeld ergens aankomen en ik zeg daar niks van omdat ik het in dat geval blijkbaar niet erg vind maar hun zouden dat wel vinden dan mogen ze van mij rustig zeggen dat ze daar niet aan mag komen, "niet doen, want..." Zoiets hoeven ze niet eerst tegen mij te zeggen dat mogen ze wel rechtstreeks naar haar doen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:44

moepie schreef:Als ikzelf er al wat van had gezegd zou ik het niet op prijs stellen als zij dat nog eens dunnetjes over ging doen. Als ik erbij ben dan 'straf' ik zelf. Maar als ik even in de keuken ben of wat, of ik ben er niet dan is het aan hun. Als ze iets doet wat hun niet leuk vinden, bijvoorbeeld ergens aankomen en ik zeg daar niks van omdat ik het in dat geval blijkbaar niet erg vind maar hun zouden dat wel vinden dan mogen ze van mij rustig zeggen dat ze daar niet aan mag komen, "niet doen, want..." Zoiets hoeven ze niet eerst tegen mij te zeggen dat mogen ze wel rechtstreeks naar haar doen.

Maar dat valt bij mij ook niet onder het kopje straffen/toespreken. Dus dat zou ik ook accepteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 7:46

moepie schreef:Als ikzelf er al wat van had gezegd zou ik het niet op prijs stellen als zij dat nog eens dunnetjes over ging doen. Als ik erbij ben dan 'straf' ik zelf. Maar als ik even in de keuken ben of wat, of ik ben er niet dan is het aan hun. Als ze iets doet wat hun niet leuk vinden, bijvoorbeeld ergens aankomen en ik zeg daar niks van omdat ik het in dat geval blijkbaar niet erg vind maar hun zouden dat wel vinden dan mogen ze van mij rustig zeggen dat ze daar niet aan mag komen, "niet doen, want..." Zoiets hoeven ze niet eerst tegen mij te zeggen dat mogen ze wel rechtstreeks naar haar doen.

Ik sluit me eigenlijk helemaal bij je aan. Ik vind het niet nodig idd om zo'n mopper nogmaals te herhalen. Vaak heeft het ook meer effect als 'vreemde ogen' zeggen dat hij ergens af moet blijven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Bruintje Beer vr 15 apr 2011 - 7:47

Printje schreef:
moepie schreef:Als ikzelf er al wat van had gezegd zou ik het niet op prijs stellen als zij dat nog eens dunnetjes over ging doen. Als ik erbij ben dan 'straf' ik zelf. Maar als ik even in de keuken ben of wat, of ik ben er niet dan is het aan hun. Als ze iets doet wat hun niet leuk vinden, bijvoorbeeld ergens aankomen en ik zeg daar niks van omdat ik het in dat geval blijkbaar niet erg vind maar hun zouden dat wel vinden dan mogen ze van mij rustig zeggen dat ze daar niet aan mag komen, "niet doen, want..." Zoiets hoeven ze niet eerst tegen mij te zeggen dat mogen ze wel rechtstreeks naar haar doen.

Ik sluit me eigenlijk helemaal bij je aan. Ik vind het niet nodig idd om zo'n mopper nogmaals te herhalen. Vaak heeft het ook meer effect als 'vreemde ogen' zeggen dat hij ergens af moet blijven.


+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  mauwmauw vr 15 apr 2011 - 7:54

als me kind bij me moeder zal zijn en hij doet iets wat niet mag,dan vind ik dat zij er wat van mag zeggen maar in dit geval,had mijn zus haar al gestraft en het was klaar en ze mocht weer gaan spelen of wat dan ook.en dan begint me moeder nog eens tegen haar,ik twijfel nu of ik er wat van had moeten zeggen tegen haar.nu moet ik ook wel zeggen dat mijn moeder vaak voor de kinderen zorgt,maar neemt niet weg dat ze in dit geval er niet had mee moeten bemoeien,

oooh ik weet nu al dat we vaak ruzie om dingen gaan krijgen als mijn zoontje wat groter is.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Mamsie vr 15 apr 2011 - 8:11

Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 8:12

Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Nee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:14

Liadan schreef:
Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Nee.

O, o. Ik voel iets aankomen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 8:15

Minneke schreef:
Liadan schreef:
Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Nee.

O, o. Ik voel iets aankomen Wink
Laughing

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  xxjojootjexx vr 15 apr 2011 - 8:18

Liadan schreef:
Minneke schreef:
Liadan schreef:
Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Nee.

O, o. Ik voel iets aankomen Wink
Laughing
+1

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:19

Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?

niet straffen betekent dus niet nooit corrigeren of ingrijpen hè...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:28

@ Liadan: Ik heb een vraagje voor je, heb ik ook al eens eerder gesteld tijdens een soortgelijke discussie. Als je je dochter nooit straft, hoe zorg je er dan voor dat ze luistert? Ik kan mijn dochter tien keer uitleggen dat ze de televisie niet zelf mag aanzetten en dan doet ze het nog met een grote glimlach op haar gezicht. Als ik haar een halve minuut op de stoel zet, is het daarna wel over. Sommige dingen leg ik eindeloos uit, maar andere dingen wil ik gewoon dat ze op dat moment afkapt (bijvoorbeeld slaan of knijpen) en uitleggen heeft dan hier te weinig effect. Hoe zie jij dat? (Ik ben dus gewoon echt nieuwsgierig, dit is niet aanvallend bedoeld).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Mamsie vr 15 apr 2011 - 8:30

Minneke schreef:
Liadan schreef:
Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Nee.

O, o. Ik voel iets aankomen Wink

Nee hoor totaal niet, die "discussie" ga ik niet eens aan.

Maar corrigeren doe je dan wel? Of nouja andere vraag. Spreek je haar wel is boos/streng toe?

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 8:35

Twellie, dat kon en kan mijn dochter ook heel goed, steeds de dvdspeler aanzetten. Ik leg haar dan uit dat de dvdspeler zo kapot kan gaan en bied haar een alternatief aan (dus bv. op een lege afstandsbediening laten drukken) of ik ga iets met haar doen (want tegenwoordig doet ze het ook omdat ze zich verveelt).
Ze weet heel goed dat wij niet willen dat ze steeds de dvdspeler aan zet, maar wat niet mag is juist leuk hè.
Slaan en knijpen gebeurt hier de laatste tijd ook weer af en toe. Dat doet ze eigenlijk alleen op momenten dat ze iets wil wat niet kan op dat moment of op momenten dat ze moe is. Ik zeg dan tegen haar dat het pijn doet bij me en herinner haar eraan dat zij het ook niet leuk vond toen een ander kindje dat bij haar deed. Dat snapt ze al heel goed. Ik bied dan ook een alternatief (bv. op een kussen laten slaan of op de bank, dat vindt ze meestal wel grappig en dan is het meteen over). Of ze gaat naar bed als ze moe is of we gaan iets doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 8:36

Liadan wat versta jij dan onder straffen? In de hoek bijvoorbeeld?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 8:40

Mamsie schreef:
Minneke schreef:
Liadan schreef:
Mamsie schreef:Eens met de rest.

Liadan, dus jij straft je dochter nooit?
Nee.

O, o. Ik voel iets aankomen Wink

Nee hoor totaal niet, die "discussie" ga ik niet eens aan.

Maar corrigeren doe je dan wel? Of nouja andere vraag. Spreek je haar wel is boos/streng toe?

Nee ik word niet boos op haar. Streng toespreken doe ik wel eens maar alleen op momenten dat ze 'in gevaar' is. Dus bv. als ze opeens een straat over wil steken. En ik ben natuurlijk ook maar een mens met op het moment weinig geduld zo op het einde van mijn zwangerschap, dus als ze een keer iets doet wat ik echt niet leuk vind dan ben ik ook wel eens strenger dan ik zou willen zijn. Maar dat leg ik later wel altijd aan haar uit en ik zeg dan ook regelmatig tegen haar dat ik dat niet zo had hoeven zeggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 8:41

Oke, dat van op het kussen slaan vind ik wel een goede, dat ga ik ook eens proberen. Ik ben benieuwd of ze daar intrapt smile.

Je werkt toch op een kinderdagverblijf of niet? En daar worden kindjes vast ook wel een gestraft, doe je het daar wel, ondanks dat het tegen je principes ingaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 8:44

Printje schreef:Liadan wat versta jij dan onder straffen? In de hoek bijvoorbeeld?
Dat versta ik idd onder straffen en bv. speelgoed afpakken, ergens niet naartoe gaan omdat ze iets hebben gedaan wat jij niet wil, zeggen dat ze stout zijn, ze apart zetten.
Ik denk dat ik onder straffen versta: consequenties hangen aan het ongewenste gedrag van je kind.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Liadan vr 15 apr 2011 - 8:46

Twellie schreef:
Je werkt toch op een kinderdagverblijf of niet? En daar worden kindjes vast ook wel een gestraft, doe je het daar wel, ondanks dat het tegen je principes ingaat?

Ja ik werk op een kdv, maar wij werken volgens de Gordonmethode en straffen en belonen hoort daar eigenlijk helemaal niet bij. Kinderen staan bij ons nooit in de hoek of apart, ik ga daar met kinderen om zoals ik ook met mijn dochter om ga.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  maiadebij vr 15 apr 2011 - 8:47

Liadan, ik heb het wel eens eerder gezegd maar heb echt respect voor de manier waarop je met Y omgaat. Ik heb daar echt te weinig geduld voor, ik zeg wel dat iets niet mag en ik leg uit waarom niet maar na 10x kan ik toch wel eens "boos" worden. En hij heeft ook wel eens op de trap gezeten.

Bijvoorbeeld laatst was hij buurman en buurman aan het kijken en begon steeds te gillen, J schrikt zich daar een ongeluk van en begint te huilen, ik heb hem gezegd dat ik dat niet leuk vind en J ervan schrikt maar hij bleef doorgaan. Toen heb ik gezegd dat dan de TV ook maar uitgaat want hij kijkt er toch niet naar en we horen er ook niets van (ik wist dat hij dit niet leuk zou vinden, dus als consequentie voor zijn gedrag). Zou jij dit ook zo kunnen doen of zie jij dat als een straf?

En wist je voor Y geboren werd al dat je volgens AP wilde opvoeden? En hoe kwam je hierbij terecht? Ik wist wel in grote lijnen hoe ik N wilde opvoeden, maar had me er nooit zo heel erg in verdiept eigenlijk.

Ik moet trouwens wel zeggen dat N zich ook steeds meer gaat vervelen thuis, hij moet echt bezig gehouden worden anders gaat hij kattekwaad uithalen :-) dus ik ben echt blij dat het zonnetje zich weer laat zien, dan kan hij weer lekker in de speeltuin banjeren!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

andere die je kind straffen,toespreken. Empty Re: andere die je kind straffen,toespreken.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum