Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind van 11 maanden straffen.

+5
Thunder
Phileine
LMCurious
Susan
PiP
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kind van 11 maanden straffen. Empty Kind van 11 maanden straffen.

Bericht  PiP ma 29 nov 2010 - 9:37

In hoeverre kan je een kind van 11 maanden straffen?

2 situaties van afgelopen week.

F weet hoe ze de prullenbak open moet maken, eerst zeg ik dan Nee F niet doen/dat mag niet.
Daarna zeg ik nee en pak haar handje weg, dan Nee en geef haar een kleine tik op haar vingers.
Op gegeven moment deed ik de deksel weer dicht en had ik het idee dat ze me wou bijten... en nog steeds ging haar hand steeds weer naar de deksel. Toen heb ik haar in een hoek gezet, maar ik vraag me dus af of ze een hoek al wel zal begrijpen omdat ik lees dat ze nu ook Nee nog niet begrijpen..

- Ik was de vaatwasser aan het uitruimen en dat is natuurlijk wel erg verleidelijk, nu wou ze er niet van af blijven. Meestal doet ze dat wel na een paar keer Nee, maar nu echt niet. Toen heb ik haar op gegeven moment ook weer in de hoek gezet.
Maar ik zit een beetje in dubio, is ze niet inderdaad te jong en moet ik haar maar gewoon van te voren in de box zetten of moet ik toch wel beginnen met Nee en straffen?

Zo ook met spullen op tafel etc. Ik wou eigenlijk niet de boel van de salontafel afhalen, maar nu liggen sinds van de week toch de onderzetters op een andere plek... Dit zijn onderzetters van Rvs en als die vallen heb ik dus deuken in de vloer/tafel.
Moet ik ze toch laten staan en blijven nee zeggen en afpakken, moet ik plastic onderzetters halen of ze inderdaad maar weghalen?
Daar in tegen heb ik sinds van de week waxinelicht houders op de tafel en hier blijft ze wel vanaf!!

Misschien beetje warrig, maar mijn accu is bijna leeg...
Bedankt alvast voor de reacties!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind van 11 maanden straffen. Empty Re: Kind van 11 maanden straffen.

Bericht  Susan ma 29 nov 2010 - 9:43

Ik haal Yrsa gewoon steeds weg en zeg nee. De box hebben wij al weggehaald, dus daar zet ik haar ook niet meer in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LMCurious ma 29 nov 2010 - 9:48

wij zijn denk ik rond 18 mnd begonnen met de hoek. hij wist toen al goed wat hij wel en neit mocht, maar was ons echt aan het testen.

Voor die tijd zei ik altijd dat hij iets neit mocht, en zette hem dan aan de andere kan van de kamer neer met speelgoed wat hij ook leuk vond. Die afleiding was dan meestal voldoende. En doordat je wel nee zegt, gaat F het vanzelf wel begrijpen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Phileine ma 29 nov 2010 - 9:53

Mijn nichtje van nu 13 maanden doet ook al een tijdje 'opstandig'. Ze pakt ook spullen van de tafel en uit de vaatwasser en ze luistert niet naar 'nee'. Ze hebben haar 'geleerd' om de spullen terug te geven en zeggen ook 'nee' tegen haar als ze iets doet wat niet mag. Echt straffen heeft op deze leeftijd volgens mij nog geen zin. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat kinderen van deze leeftijd het verband tussen in de hoek staan en iets doen wat niet mag nog niet snappen. Ik zou er daarom voor kiezen om het gewoon bij het 'nee' zeggen te houden en voor de zekerheid je rvs onderzetters maar te vervangen voor een plastic variant.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PiP ma 29 nov 2010 - 21:36

Mad Ik zat half op mijn muis en had een hele tekst... Weg...

Nou ja ff snel

Spullen teruggeven doet ze wel, als ze de afstandsbediening heeft en we zeggen dank, dan geeft ze hem terug. Maar eigenlijk wil ik haar leren dat ze hem niet mag pakken.

Ben benieuwd hoe dat straks met de kerstboom gaat, haha. Het ene kijkt ze totaal niet naar om en het andere kan ze niet van afblijven.

In de box wil ze ongeveer 15 tot 45 minuten, maar dan moet ze niet merken dat ik de kamer uit ga.
Als ze bijvoorbeeld op de grond zit te spelen zoals nu en ik zit op de bank dat is dat prima, maar loop ik naar de keuken komt ze me meteen achteraan.
Hebben jullie daar nog tips voor of is dat gewoon niet anders?
Ik wil tussendoor ook gewoon wat in huis kunnen doen. Slapen doet ze soms maar 30 minuten op een dag.. Meestal wel wat langer hoor of 2x 30 min, maar het blijft erg weinig.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder ma 29 nov 2010 - 22:22

Ik denk dat consequent zijn in dit geval erg belangrijk is. Nee is nee, en probeer dat vol te houden. Ze hebben het snel door als je ineens afwijkt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  bella di 30 nov 2010 - 1:45

Het strafhoekje hebben we hier nog steeds niet.
Als je maar lang genoeg doorzet met het nee zeggen, word het vanzelf duidelijk.
Hier ook altijd gedaan.
Ik wil ook niet altijd alles maar op moeten ruimen of weg moeten zeggen, dus dat hebben we hier ook heel vroeg al aangeleerd.
En eigenlijk gaat het heel goed, al gebeurt er uiteraard wel eens iets wat niet mag, maar dat hoort erbij!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 2:00

Ik denk dat er weinig anders op zit dan eindeloos 'nee' te blijven herhalen en dan af te leiden. Van alle dingen die ze eigenlijk niet mag, heeft D. (13 maanden) er nu een paar in de peiling. Ze wijst bijvoorbeeld op de aan-knop van de televisie, kijkt mij aan en zegt dan 'nee'. Van andere dingen trekt ze zich totaal niets aan ondanks heel vaak vertellen dat het niet mag, maar dat komt ooit vanzelf met veel geduld en consequentie Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 2:07

Rataplan schreef:Ik denk dat consequent zijn in dit geval erg belangrijk is. Nee is nee, en probeer dat vol te houden. Ze hebben het snel door als je ineens afwijkt.

Dit vind ik ook het belangrijkste.
Gewoon volhouden en haar er bij weg blijven halen. Ik denk namelijk dat ze het dan wel leert dat ze er niet aan mag komen. Afleiden met iets anders werkte bij mij ook wel goed.

Trouwens, een tik geven zou ik ook nooit doen. Denk ook niet dat een kindje van 11 maanden dat begrijpt?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 8:19

PiP schreef:In hoeverre kan je een kind van 11 maanden straffen?

2 situaties van afgelopen week.

F weet hoe ze de prullenbak open moet maken, eerst zeg ik dan Nee F niet doen/dat mag niet.
Daarna zeg ik nee en pak haar handje weg, dan Nee en geef haar een kleine tik op haar vingers.
Op gegeven moment deed ik de deksel weer dicht en had ik het idee dat ze me wou bijten... en nog steeds ging haar hand steeds weer naar de deksel. Toen heb ik haar in een hoek gezet, maar ik vraag me dus af of ze een hoek al wel zal begrijpen omdat ik lees dat ze nu ook Nee nog niet begrijpen..

- Ik was de vaatwasser aan het uitruimen en dat is natuurlijk wel erg verleidelijk, nu wou ze er niet van af blijven. Meestal doet ze dat wel na een paar keer Nee, maar nu echt niet. Toen heb ik haar op gegeven moment ook weer in de hoek gezet.
Maar ik zit een beetje in dubio, is ze niet inderdaad te jong en moet ik haar maar gewoon van te voren in de box zetten of moet ik toch wel beginnen met Nee en straffen?

Zo ook met spullen op tafel etc. Ik wou eigenlijk niet de boel van de salontafel afhalen, maar nu liggen sinds van de week toch de onderzetters op een andere plek... Dit zijn onderzetters van Rvs en als die vallen heb ik dus deuken in de vloer/tafel.
Moet ik ze toch laten staan en blijven nee zeggen en afpakken, moet ik plastic onderzetters halen of ze inderdaad maar weghalen?
Daar in tegen heb ik sinds van de week waxinelicht houders op de tafel en hier blijft ze wel vanaf!!

Misschien beetje warrig, maar mijn accu is bijna leeg...
Bedankt alvast voor de reacties!

? Echt waar?

Gast
Gast

Bericht  PiP di 30 nov 2010 - 9:00

Nou ik sla haar niet hoor :shock:

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:03

PiP schreef:Nou ik sla haar niet hoor :shock:

Maar waarom zou je het doen? (Welke naam je het dan ook geeft) Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

Gast
Gast

Bericht  PiP di 30 nov 2010 - 9:13

Het is echt een hele kleine tik op haar vingers omdat ze daar dan niet aan mag zitten met haar vingers.

Ik weet soms gewoon niet meer hoe ik het haar duidelijk moet maken dat ze ergens niet aan mag zitten en dacht dat dit toch wel "normaal" was onder het mom van de Pedagogische tik.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:18

PiP schreef:Het is echt een hele kleine tik op haar vingers omdat ze daar dan niet aan mag zitten met haar vingers.

Ik weet soms gewoon niet meer hoe ik het haar duidelijk moet maken dat ze ergens niet aan mag zitten en dacht dat dit toch wel "normaal" was onder het mom van de Pedagogische tik.

Nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet, maar ik vind dat niet 'normaal', zeker niet gezien haar leeftijd. Maar dat is subjectief denk ik. Maar ik snap vooral het waarom ervan niet... Ze snapt dat verband toch niet (ik snap het zelfs niet,kun je nagaan Wink ), dus werkt het toch ook niet als oplossing?

Kun je haar niet beter gewoon een alternatief bieden?

Gast
Gast

Bericht  PiP di 30 nov 2010 - 9:24

Maar wat als een alternatief niet werkt en ze dus gewoon weer naar de prullenbak/vaatwasser gaat. en weer en weer en weer... Dan kom ik dus uit op de box en van de week een keer in de hoek.
De reden van dit topic is dat ik haar in de hoek gezet heb en niet zo goed weet wat ik hier mee moet.
Toch maar in de box? Maar dan leert ze nooit dat het niet mag. Maar KAN ze dat nu al wel leren??
Ik zit gewoon even in een dikke opvoeddip. Ze kan en wil al zo veel, maar ze snapt het nog niet....

En dat ik denk dat het normaal is zal dan wel uit mijn eigen opvoeding komen.

*dat ik consequent moet blijven snap ik, maar ik weet ff niet meer waarin in nu consequent moet blijven.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:31

Wat betreft die tik, moet je zelf weten. Dat is je eigen keuze. Sommige moeders houden er wel van en zien het nut, anderen niet. Ik zie het nut er nog niet zo van Wink

Heb je afleiden al geprobeerd?
Ik heb het ook wel eerder in de hoek geprobeerd maar dat had bij mij pas effect na 18 maanden ofzo. Daarvoor hield ik vol door hem uit de keuken te houden. Die grens respecteerde hij ook altijd wel. Afleiding hielp ook wel goed.

Nu is hij 2, en gaat hij op de trap. Ik zet hem net zo lang terug op de trap totdat hij luistert.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:04

Minneke schreef:
PiP schreef:Daarna zeg ik nee en pak haar handje weg, dan Nee en geef haar een kleine tik op haar vingers.

? Echt waar?

Jeetje als ik jouw reactie lees, lijkt het net alsof Pip neerzet dat ze haar kind zwaar mishandelt. Het is maar een klein tikje op haar vingers hoor...

Ik vind/vond het ook onwijs moeilijk om consequent te blijven. En ik moet zeggen, als J. de kat terroriseert pak ik hem ook aan hoor. J. kan de kat echt pijn doen. En het beessie is zo ontzettend lief dat ie niet uithaalt. Tsja dan krijgt hij ook wel een tik op zijn vingers hoor.

Ik doe het eigenlijk alleen als ie aan de kat zit, want dat vind ik echt heel erg kwalijk (hij doet het beestje echt pijn).

Verder probeer ik heel consequent 'nee' te zeggen en hem vooral af te leiden. Nu heeft ie echt een strafhoekje, maar die gebruik ik ongeveer sinds hij een maand of 15 is.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 1 dec 2010 - 8:22

Nou mijn kinderen van 11 maanden wisten echt wel als ze een tikje kregen waarom dat was hoor. Slim zat!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:30

PiP schreef:Maar wat als een alternatief niet werkt en ze dus gewoon weer naar de prullenbak/vaatwasser gaat. en weer en weer en weer... Dan kom ik dus uit op de box en van de week een keer in de hoek.
De reden van dit topic is dat ik haar in de hoek gezet heb en niet zo goed weet wat ik hier mee moet.
Toch maar in de box? Maar dan leert ze nooit dat het niet mag. Maar KAN ze dat nu al wel leren??
Ik zit gewoon even in een dikke opvoeddip. Ze kan en wil al zo veel, maar ze snapt het nog niet....

En dat ik denk dat het normaal is zal dan wel uit mijn eigen opvoeding komen.

*dat ik consequent moet blijven snap ik, maar ik weet ff niet meer waarin in nu consequent moet blijven.

Het is soms ook moeilijk als het echte opvoeden begint! Ik zou gewoon constant het 'nee' blijven herhalen als ze iets doet wat niet mag. Ik denk dat mijn eigen dochter straffen als op de mat en in de box op die leeftijd nog niet begrepen had. Het is wel belangrijk er streng bij te kijken, anders wordt het al snel een leuk spelletje.

Ik denk dat de meeste baby's van die leeftijd al een beetje in de peiling krijgen wat mag en niet mag. Na het aangeven dat iets niet mag, kun je haar gewoon even afleiden.

Ik zou zelf ook geen tik geven, omdat een strenge 'nee' volgens mij net zo duidelijk is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:39

Jetje schreef:
Minneke schreef:
PiP schreef:Daarna zeg ik nee en pak haar handje weg, dan Nee en geef haar een kleine tik op haar vingers.

? Echt waar?

Jeetje als ik jouw reactie lees, lijkt het net alsof Pip neerzet dat ze haar kind zwaar mishandelt. Het is maar een klein tikje op haar vingers hoor...

Ik vind/vond het ook onwijs moeilijk om consequent te blijven. En ik moet zeggen, als J. de kat terroriseert pak ik hem ook aan hoor. J. kan de kat echt pijn doen. En het beessie is zo ontzettend lief dat ie niet uithaalt. Tsja dan krijgt hij ook wel een tik op zijn vingers hoor.

Ik doe het eigenlijk alleen als ie aan de kat zit, want dat vind ik echt heel erg kwalijk (hij doet het beestje echt pijn).

Verder probeer ik heel consequent 'nee' te zeggen en hem vooral af te leiden. Nu heeft ie echt een strafhoekje, maar die gebruik ik ongeveer sinds hij een maand of 15 is.

Kun je nagaan hoe ik dán gereageerd zou hebben Twisted Evil

Als je de reacties erna ook hebt gelezen, kun je volgens mij wel zien dat ik dat helemaal niet zo zie. Ik vroeg me af waarom iemand dat zo doen, that's all. En ja, ik ben tegen een tik op de vingers. Maar dat moet iedereen zelf maar bepalen lijkt me (en dat gaf ik ook al aan).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:45

Minneke schreef:
Jetje schreef:
Minneke schreef:

? Echt waar?

Jeetje als ik jouw reactie lees, lijkt het net alsof Pip neerzet dat ze haar kind zwaar mishandelt.

Als je de reacties erna ook hebt gelezen, kun je volgens mij wel zien dat ik dat helemaal niet zo zie.

Sorry maar dat las ik niet echt terug in je andere reacties, maar dat doet ook niet terzake. Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen zijn eigen methodes erop na mag houden. Daarom kwam jouw reactie (in mijn ogen) een beetje heftig over. Ik voelde me in die zin ook aangesproken, omdat J. ook heus wel eens een tik op zijn vingers gehad heeft. En hij heeft echt wel door waarom ie dat krijgt. Hij gaat niet voor niks meteen de kat knuffelen en aaien...

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 1 dec 2010 - 8:47

Minneke, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Maar ik stoor me ook aan die ene zin: 'echt waar?'
Je kunt toch lezen, denk ik dan. En dit is niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, het is puur die ene zin, die is wat irritant.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  bella wo 1 dec 2010 - 8:53

Zit je rond het jaar ook niet op de leeftijd van het uit proberen?

In sommige dingen zijn we hier op den duur ook wel makkelijker geworden,
kijk als dingen echt niet mogen is het een ander verhaal, maar ik kan me er inmiddels al niet meer druk om maken dat de lepels 4 keer uit het mandje worden gehaald als ik bij de vaatwasser bezig ben, als ze de messen maar laat staan!
Voor ons een goede middenweg.
En met dingen waar ze zelf last van heeft, zoals continu sokken uittrekken, ik zeg er niet eens meer wat van! Het zijn niet mijn voeten die koud worden. Ik wil ook niet een hele dag nee roepen. Maar grenzen zijn er wel! En dat weten ze dondersgoed hoor!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:53

Darius schreef:Minneke, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Maar ik stoor me ook aan die ene zin: 'echt waar?'
Je kunt toch lezen, denk ik dan. En dit is niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, het is puur die ene zin, die is wat irritant.

Haha, oke, die komt misschien ook wel lomp over als ik het van jullie kan bekijk. Maar ik was oprecht verbaasd dat mensen een kind van 11 maanden een tik op de vingers geven en dat dat schijnbaar heel normaal is, want niemand reageerde erop. Dus mijn reactie was ook écht ' :shock: , echt waar?'

Niet vervelend bedoeld dus, maar gewoon echt verbazing.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 1 dec 2010 - 8:57

Minneke schreef:
Darius schreef:Minneke, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Maar ik stoor me ook aan die ene zin: 'echt waar?'

Haha, oke, die komt misschien ook wel lomp over als ik het van jullie kan bekijk. Maar ik was oprecht verbaasd dat mensen een kind van 11 maanden een tik op de vingers geven en dat dat schijnbaar heel normaal is, want niemand reageerde erop. Dus mijn reactie was ook écht ' :shock: , echt waar?'

Niet vervelend bedoeld dus, maar gewoon echt verbazing.

Hier ook verbazing hoor.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: