Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind straffen

+28
missy.
Shopaholic
Razz
loesje
Bolleke
Flower_L
Pink!
PapillonRose
Fearie
meisjesmama
Twellie
Slakje
Silke
Annemie
Aimee
Printje
Earane
Parel
Theeleut
Linda
Supertalentje
Laurientje
Happinaz
Parisienne
studiebol
Darius
SarahKey
Star007
32 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kind straffen Empty Kind straffen

Bericht  Star007 zo 19 mei 2013 - 6:28

Straffen jullie je kind(eren)? Op welke manier doen jullie dit?

Ik waarschuw haar altijd 3 x en als ze dan nog niet doet wat ik vraag, gaat ze in de kinderstoel met haar gezicht naar de muur of ze gaat in 'de hoek' met haar gezicht naar de muur. Na ongeveer een minuut ga ik naar haar toe, vertel wat het probleem was. Hierna mag ze weer gaan spelen. Meestal werkt het wel en laat ze het gedrag een tijdje niet meer zien.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind straffen Empty Re: Kind straffen

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 6:33

Ik straf haar nooit. Mijn man wel eens als ze het heel erg bont maakt. Meestal zet hij haar dan even in de berging. Haar gedrag is er tot op heden nog niet beter van geworden Kind straffen 394967

Gast
Gast

Bericht  SarahKey zo 19 mei 2013 - 6:35

Ik straf niet in de vorm van dat hij in de hoek of op een matje moet staan/zitten. Dat vind ik nu nog vrij kansloos.
Wel in de vorm van weghalen, waarschuwen, soms een tik op de vingers.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Darius zo 19 mei 2013 - 6:36

Straffen werkt hier niet, dus doen we het ook maar niet. Maar soms werkt het oog-om-oog principe hier wel. L had van de week allemaal regenwater in een emmer geschept en over P heen gekieperd. Ik vond het eigenlijk wel grappig, maar wel sneu voor P. Ik vroeg aan L of het een leuk grapje was. Hij zei van wel. Nou, toen heb ik dat grapje ook bij hem geprobeerd! ;-) (Hij vond het toen geen leuk grapje meer)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Star007 zo 19 mei 2013 - 6:40

Darius schreef:Straffen werkt hier niet, dus doen we het ook maar niet. Maar soms werkt het oog-om-oog principe hier wel. L had van de week allemaal regenwater in een emmer geschept en over P heen gekieperd. Ik vond het eigenlijk wel grappig, maar wel sneu voor P. Ik vroeg aan L of het een leuk grapje was. Hij zei van wel. Nou, toen heb ik dat grapje ook bij hem geprobeerd! ;-) (Hij vond het toen geen leuk grapje meer)

hahaha Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Star007 zo 19 mei 2013 - 6:41

Rejoy. schreef:Ik straf haar nooit. Mijn man wel eens als ze het heel erg bont maakt. Meestal zet hij haar dan even in de berging. Haar gedrag is er tot op heden nog niet beter van geworden Kind straffen 394967
Maar als ze dan iets doet wat niet mag, wat zeg / doe je dan?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 6:45

Bij H hoeven we eigenlijk niet meer dan 2x te waarschuwen omdat ze anders weet dat wat de consequentie is. A is nog een stuk jonger, bij hem waarschuwen we 3x en als hij dan door gaat, gaat hij voor een minuut de stoel in. Voor alsnog werkt het best goed. Als hij er uit gaat, loopt hij zelf naar H toe om een kusje te geven. H doet dat ook bij A als ze hem bijv. pijn gedaan heeft. We leggen hem overigens ook uit wat hij gedaan heeft en dat het niet lief is/niet mag o.i.d. Uit de situatie halen heeft hier geen enkel nut. Hij loopt dan gewoon terug. Zet je hem op schoot of wil je iets anders doen met hem dan wordt hij giftig en krijgt een driftbui.

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 19 mei 2013 - 6:56

Echt straffen heb ik nog niet gedaan. Als ze iets doen wat niet mag, dan zeg ik dat het niet mag ik probeer er ook aan te denken om aan te zeggen waarom het niet mag. Meestal moet ik dit twee keer doen en als ze dan niet stoppen dan loop ik vaak op ze af en stoppen ze er gauw mee Kind straffen 561177

Als ze elkaar bijten dan spreek ik ze echt op een strenge toon toe en haal ik ze uit elkaar. Oh en trouwens een keer gingen ze door en heb ik er een opgepakt en op de grond in de keuken gezet. (is open keuken dus kan je elkaar zien) nou dat vond ze echt niet leuk dus toen was het gauw klaar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Parisienne zo 19 mei 2013 - 7:04

Nee, straffen doen wij niet. We zeggen nagenoeg nooit: "Als je nu niet ophoudt met ... dan gebeurt er ..." Hier geldt: uitleggen, herhalen, uitleggen, herhalen, etc. Misschien wel 100 x op een dag, dat is dan niet anders. Uiteindelijk komt het binnen en ziet ze zelf de consequenties van haar handelen. Ook bij haar geldt dat zij leert van ervaring. Houdt ze haar beker met één hand vast, nadat ik tien keer gezegd heb dat ze het beter met twee handen kan doen, valt 'ie toch uit haar handen. Is vervelend, we moeten een doekje pakken, opruimen, plakkerige vloer, etc. Ze ervaart het gevolg van haar handelen. "Volgende keer doe ik met twee handen mama!" Dit werkt tien keer beter bij haar dan dat we gaan dreigen met straf of haar daadwerkelijk straffen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 7:04

Star007 schreef:
Rejoy. schreef:Ik straf haar nooit. Mijn man wel eens als ze het heel erg bont maakt. Meestal zet hij haar dan even in de berging. Haar gedrag is er tot op heden nog niet beter van geworden Kind straffen 394967
Maar als ze dan iets doet wat niet mag, wat zeg / doe je dan?

dan zeg ik dat ze dat niet mag doen en leg ik uit waarom niet. Ze is inmiddels oud genoeg om me te begrijpen. Niet dat ze het daarmee nooit meer doet, maarja, met straffen is dat ook niet het geval.

Gast
Gast

Bericht  Happinaz zo 19 mei 2013 - 7:05

Ja. En al vanaf vrij vroeg ook. Soms werkt het, soms niet.
Die twee van mij kunnen echt heel erg ondeugend zijn, soms tot op het frustrerende af.

Ze moeten echt weten dat dingen niet kunnen. En alleen ' praten' werkt niet. Als ik met de 1 een gesprek voer doet de ander hetzelfde achter mijn rug, of ze zeggen: ' Ja, broer goedzo, nog een keer!' . Met straffen weten ze dat het menens is.
Die straf verschilt van een tik op hun handen/billen, apart zetten, dingen afpakken en dingen niet meer mogen (buiten spelen). Ik ben consequent in waar ik voor waarschuw.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Laurientje zo 19 mei 2013 - 7:06

Hier gebruiken we tegenwoordig dezelfde techniek als Darius, want andere manieren helpen helemaal niets om soms iets goed duidelijk te maken..
En verder aanspreken, uitleggen en herhalen maar als hij maar door blijft gaan dan passen we dus die techniek wel eens toe.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Supertalentje zo 19 mei 2013 - 7:06

Ik straf ook niet op die manier. Ik geef aan dat iets niet mag, waarom het niet mag en zeg vervolgens wat ie wel mag. Als het moet haal/zet ik het weg of ik zet hem weg.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Linda zo 19 mei 2013 - 7:18

Supertalentje schreef:Ik straf ook niet op die manier. Ik geef aan dat iets niet mag, waarom het niet mag en zeg vervolgens wat ie wel mag. Als het moet haal/zet ik het weg of ik zet hem weg.

Hier exact hetzelfde. Vooral het zeggen wat wel mag, een goed alternatief bieden, werkt echt perfect!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Theeleut zo 19 mei 2013 - 7:30

Na twee keer waarschuwen moet de jongste op de de trap zitten, deze is gewoon in de woonkamer. Als hij bijv. aarde uit de plant heeft gehaald of expres aan zijn zus haar haren trekt mag hij meteen daar gaan zitten. Na afloop sorry zeggen, knuffel en klaar.

De oudste gaat in de hoek, maar dat is de laatste tijd maar weinig. Alleen als ze echt expres iets stouts doet. Zij wordt meer gestraft in het ontnemen van dingen, dus geen snoepje die dag of het weekend niet op de i pad of geen vriendinnen mee naar huis die week. Het ligt er maar net aan wat de reden is.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Theeleut zo 19 mei 2013 - 7:34

Star007 schreef:
Darius schreef:Straffen werkt hier niet, dus doen we het ook maar niet. Maar soms werkt het oog-om-oog principe hier wel. L had van de week allemaal regenwater in een emmer geschept en over P heen gekieperd. Ik vond het eigenlijk wel grappig, maar wel sneu voor P. Ik vroeg aan L of het een leuk grapje was. Hij zei van wel. Nou, toen heb ik dat grapje ook bij hem geprobeerd! ;-) (Hij vond het toen geen leuk grapje meer)

hahaha Laughing
dat doen wij ook wel eens. Bijv. als de oudste haar broer ergens weg wilt halen, aan zijn geschreeuw hoor je dat het niet op een juiste manier gaat, ze trekt dan aan zijn arm of zo. Dan vragen wij of dat een goede manier is en trekken haar dan ook op die manier mee, dan valt het kwartje meestal meteen hoor!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Parel zo 19 mei 2013 - 7:37

Happinaz schreef:Ja. En al vanaf vrij vroeg ook. Soms werkt het, soms niet.
Die twee van mij kunnen echt heel erg ondeugend zijn, soms tot op het frustrerende af.

Ze moeten echt weten dat dingen niet kunnen. En alleen ' praten' werkt niet. Als ik met de 1 een gesprek voer doet de ander hetzelfde achter mijn rug, of ze zeggen: ' Ja, broer goedzo, nog een keer!' . Met straffen weten ze dat het menens is.
Die straf verschilt van een tik op hun handen/billen, apart zetten, dingen afpakken en dingen niet meer mogen (buiten spelen). Ik ben consequent in waar ik voor waarschuw.

Helemaal eens!
Ik haal haar ook wel eens weg uit de situatie, hebben eigenlijk nog geen 'strafhoek'.
Ik ben totaal niet tegen straffen, ik vrees dat het hier anders compleet uit de hand zou lopen.

Tegenwoordig vind ze het 'leuk' om te slaan, dan pak ik gelijk haar arm vast en zeg 'nee!' En waarom het niet fijn is.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Theeleut zo 19 mei 2013 - 7:38

Parisienne schreef:Nee, straffen doen wij niet. We zeggen nagenoeg nooit: "Als je nu niet ophoudt met ... dan gebeurt er ..." Hier geldt: uitleggen, herhalen, uitleggen, herhalen, etc. Misschien wel 100 x op een dag, dat is dan niet anders. Uiteindelijk komt het binnen en ziet ze zelf de consequenties van haar handelen. Ook bij haar geldt dat zij leert van ervaring. Houdt ze haar beker met één hand vast, nadat ik tien keer gezegd heb dat ze het beter met twee handen kan doen, valt 'ie toch uit haar handen. Is vervelend, we moeten een doekje pakken, opruimen, plakkerige vloer, etc. Ze ervaart het gevolg van haar handelen. "Volgende keer doe ik met twee handen mama!" Dit werkt tien keer beter bij haar dan dat we gaan dreigen met straf of haar daadwerkelijk straffen.
Ik zou mijn kinderen niet straffen voor hetgeen jij als voorbeeld gebruikt. Ik zou dan of minder in de beker doen, sowieso aan tafel laten drinken zolang ze nog niet goed een beker kunnen vast houden en anders gewoon een tuit/rietjesbeker geven.

Zou hij/zij de beker expres omkiepen oid dan volgt er wel straf.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Earane zo 19 mei 2013 - 7:54

Mijn dochter is dan nog wel erg jong, maar ik straf niet en ik ben van plan dit ook niet te doen. Als ze iets doet wat niet mag dan vertel ik haar dat ik dat niet wil en de reden en/of ik haal haar uit de situatie. Dit is wat ik nu zeg, maar zoals ik al zei, mijn dochter is nog erg jong en misschien dat ik het straks toch anders ga doen.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Printje zo 19 mei 2013 - 7:59

hahaha geniaal, zoiets zou ik ook doen in die situatie.

Hier hoef ik vrijwel nooit te 'straffen' na een keer waarschuwen en eventueel een alternatief bieden is het vaak al klaar. Ik leg altijd uit waarom iets niet mag en gebruik daarbij vaak de 'ik- boodschap' lang leve de Pabo maar het werkt wel :cheering: :cheering: alleen die ik het dan niet zo enorm overdreven dat dan weer niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Happinaz zo 19 mei 2013 - 8:01

Printje schreef:

Hier hoef ik vrijwel nooit te 'straffen' na een keer waarschuwen en eventueel een alternatief bieden is het vaak al klaar. Ik leg altijd uit waarom iets niet mag en gebruik daarbij vaak de 'ik- boodschap' lang leve de Pabo maar het werkt wel :cheering: :cheering: alleen die ik het dan niet zo enorm overdreven dat dan weer niet.

Lang leve mijn pedagogiek opleiding en jaren lange kinderwerk ervaringen maar ik kan waarschuwen en uitleggen tot ik erbij neerval.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  Printje zo 19 mei 2013 - 8:03

Happinaz schreef:
Printje schreef:

Lang leve mijn pedagogiek opleiding en jaren lange kinderwerk ervaringen maar ik kan waarschuwen en uitleggen tot ik erbij neerval.

Uitleggen doe ik dus ook maar na drie waarschuwingen is het klaar. Daarnaast vind ik er wel verschil in zitten of hij 'expres' doorgaat of dat het meer vanuit onderzoeken/ spelen is. Ik ken hem goed genoeg daarvoor om te zien of het mama pesten is of dat hij echt oprecht aan eht onderzoeken is oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee zo 19 mei 2013 - 8:27

Ik ben best wel streng op knijpen/bijten/slaan/haren trekken en het gooien met spullen. Dan zeg ik duidelijk 'nee!', haal hem weg uit de situatie, en bied hem een alternatief (dat hij met een bal wel mag gooien bijvoorbeeld). Echt op de gang of in zijn stoel zetten voor straf doe ik niet, ook een tik op de vingers niet.
Luuk is best een driftkikker, en met alleen maar praten en uitleggen red ik het niet, maar met af en toe een beetje boos worden, iets van hem afpakken, of hem zelf weghalen gaat het wel goed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Printje zo 19 mei 2013 - 8:32

Ow maar als hij slaat dan zit hij hier meteen bij het muurtje. Daar ben ik echt niet van gediend en hij is inmiddels oud genoeg om dat te snappen. Dat is een vd keren geweest dat hij bij het muurtje zat, hij mocht iets niet en slaat zo tegen mijn been. Ik heb hem meteen bij de muur gezet en daarna met hem erover gehad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Annemie zo 19 mei 2013 - 8:33

@printje, wat is de "ik" boodschap??
Annemie