Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 5:08

beetjes buiten de doek is juist de beste houding voor een baby. Op die manier zit de kop goed in de kom van het heupgewrichtje geloof ik.

En blueflower, heb jij een rekbare doek (tricot)? Dan móet je drie lagen gebruiken, één laag geeft niet voldoende onderstueuning, dan kun je de kangaroo dus ook niet doen, daar heb je een geweven doek voor nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 6:17

gebruiken jullie ook babylegs/beenwarmers?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 6:20

ik gebruik kniesokjes duckie. Bij de hema en de hans textiel hebben ze die sowieso. Als ze spekbeentjes heeft kun je beter voor die van de hans textiel gaan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 6:43

Dromertje schreef:ik gebruik kniesokjes duckie. Bij de hema en de hans textiel hebben ze die sowieso. Als ze spekbeentjes heeft kun je beter voor die van de hans textiel gaan :P
hahaha moest ff lachen Very Happy
maar dat gebruik je dan in plaats van gewoon lage sokjes? zodat de beentjes tot wat hoger warm zijn, dat als het broekje opkrult ofzo..

vond die babylegs nog al duur namelijk per paar maar wel goed bedacht
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 6:48

ja, die heeft ze dan de hele dag aan als gewone sokjes, als de broek dan toch iets opkruipt is er geen blote been tussen het slofje en de broek. IK wil zelf nog babylegs gaan breien, maar eerst mijn nieuwe mei tai en podeagi maar 'ns afmaken Very Happy

Blote beentjes is trouwens geen aanrader. Dat heeft mijn dochter laatst bijna een schedelbasisfractuur bezorgd. Ik wilde haar in de mei tai knopen, had het rugpand omhoog getrokken, maar nog niet geknoopt. Ik hield haar met één hand tegen en ondertussen trok een vreemde ineens aan haar broek, waardoor zij uit de mei tai kukelde. Gelukkig kon ik haar nog net opvangen, maar ik ben me wel helemaal kapot geschrokken, sindsdien knoop ik nooit meer met m'n rug naar de mensen toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 6:51

Dromertje schreef:ja, die heeft ze dan de hele dag aan als gewone sokjes, als de broek dan toch iets opkruipt is er geen blote been tussen het slofje en de broek. IK wil zelf nog babylegs gaan breien, maar eerst mijn nieuwe mei tai en podeagi maar 'ns afmaken Very Happy
volgens mij ben je best crea of nie?

Blote beentjes is trouwens geen aanrader. Dat heeft mijn dochter laatst bijna een schedelbasisfractuur bezorgd. Ik wilde haar in de mei tai knopen, had het rugpand omhoog getrokken, maar nog niet geknoopt. Ik hield haar met één hand tegen en ondertussen trok een vreemde ineens aan haar broek, waardoor zij uit de mei tai kukelde. Gelukkig kon ik haar nog net opvangen, maar ik ben me wel helemaal kapot geschrokken, sindsdien knoop ik nooit meer met m'n rug naar de mensen toe.

een wild vreemde? vind dat wel erg raar hoor dat iemand dat durft te doen, gelukkig is het goed afgelopen maar kan me voorstellen dat je kapot geschrokken bent. heb je diegene niet flink voor van alles en nog wat uitgemaakt?

morgen of zaterdag maar eens naar t dorp wandelen naar de hans textiel Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 6:56

ik vind het inderdaad leuk om daarmee bezig te zijn. Helaas heb ik daar nu maar weinig tijd voor Cry

En dat was inderdaad een wildvreemde, het broekje was helemaal opgekropen, maar dat gebeurt altijd, ik trek 'm na het knopen zo weer naar beneden. Zij vond het er koud uit zien, dus trok ze aan het broekspijpje en daardoor was m'n dochter uit evenwicht. Ik was te geschrokken om er wat van te zeggen, pas toen ik weer thuis was en goed besefte wat er gebeurd was, werd ik boos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 7:01

dat is vaker zo ja dat je op het moment zelf gewoon zo geschrokken bent en later pas bedenkt wat je had willen zeggen ofzo
gelukkig is het goed afgelopen

leuk dat je zo crea bent... ik kan op zn tijd best crea zijn maar dan meer met foto,s

is zon mei tai eigenlijk ook fijn?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 7:05

foto's maken vind ik ook leuk, ik hoop er heel hard op dat ik een spiegelreflexcamera krijg op mijn verjaardag nerd

en een MT vind ik prettig om te rugdragen. Ik krijg dat met de doek nog steeds niet goed voor elkaar. MT knoopt veel sneller en makkelijker op de rug. Als ik even snel wat moet in de stad neem ik de MT mee en niet de geweven doek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 7:12

ik maak ook graag fotos en mn dochter is nu vaak de pineut zeg maar als ik fotos wil maken, heb nog geen spiegel reflex ( wil k ook nog wel) maar wel een digitale waar je veel mee kunt
Draagdoek - Pagina 7 Sony-dsc-h50-silver
kan je ook heel veel mee maar ik moet dat nog eens goed onder de knie krijgen Very Happy
nadeel van spiegel reflex vind ik wel dat je veel mee moet nemen
doe ook veel met fotos inplakken (scrappen) tenminste ook als ik er tijd voor heb haha

vanaf wanneer mogen ze eigenlijk op de rug gedragen worden?
heb nu een hoppediz en een hoppediz das leichte in bestelling
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 9:45

ik wil per se een spiegelreflex, we hebben nu namelijk al wel een redelijk goede compact camera.

Baby's mogen vanaf ongeveer 3 maanden op de rug gedragen worden, ze moeten het hoofdje goed rechtop kunnen houden. Volgens mij bestaat er ook wel een knoop waarmee je hele kleintjes op je rug kunt dragen, maar dat durfde ik toen niet aan toen ze nog zo klein was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 21:27

Even voor de leuk, een foto van Thije in mijn eigen gemaakte Mei-Tai (afgelopen woensdag):

[img]Draagdoek - Pagina 7 02032011752[/img]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 3 maa 2011 - 21:56

wat een leuke foto Very Happy

ook al zo crea om zelf een MT te maken Very Happy

volgens mij zijn er veel hier die hem zelf gemaakt hebben of niet?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 22:35

weg


Laatst aangepast door Dromertje op za 5 maa 2011 - 3:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 22:59

Mooi, Dromertje! (zowel de Mei-Tai als de inhoud!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  PapillonRose do 3 maa 2011 - 23:32

Wat leuk, jullie zelfgemaakte Mei-Tai's Very Happy En de kindjes ook uiteraard I love you

Ik wil ook een zelfgemaakte Mei-Tai!! Ga het toch maar proberen, wil volgende week kijken of ik tijd heb om naar de stoffenwinkel te gaan. Een paar plaatsen verderop zit een hele goede met een uitgebreid assortiment. Moet ik nog ergens op letten bij het kiezen van de stof, behalve dat het niet of nauwelijks mee moet rekken?

En ik heb een patroon van de site van slingomama, is dat een handige?
http://www.slingomama.nl/draagdoek_maken.php
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 23:40

PapillonRose schreef:Wat leuk, jullie zelfgemaakte Mei-Tai's Very Happy En de kindjes ook uiteraard I love you

Ik wil ook een zelfgemaakte Mei-Tai!! Ga het toch maar proberen, wil volgende week kijken of ik tijd heb om naar de stoffenwinkel te gaan. Een paar plaatsen verderop zit een hele goede met een uitgebreid assortiment. Moet ik nog ergens op letten bij het kiezen van de stof, behalve dat het niet of nauwelijks mee moet rekken?

En ik heb een patroon van de site van slingomama, is dat een handige?
http://www.slingomama.nl/draagdoek_maken.php

Die heb ik ook gebruikt. Ik vond hem prima!

Ik had de stof voor de banden gekocht bij de Ikea. Heet geloof ik Minna. Is super stevig en stug, ik denk dat ik daar mijn man nog wel mee op mijn rug zou kunnen knopen Laughing .

Tis een leuk project, veel plezier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:15

PapillonRose schreef:Wat leuk, jullie zelfgemaakte Mei-Tai's Very Happy En de kindjes ook uiteraard I love you

Ik wil ook een zelfgemaakte Mei-Tai!! Ga het toch maar proberen, wil volgende week kijken of ik tijd heb om naar de stoffenwinkel te gaan. Een paar plaatsen verderop zit een hele goede met een uitgebreid assortiment. Moet ik nog ergens op letten bij het kiezen van de stof, behalve dat het niet of nauwelijks mee moet rekken?

En ik heb een patroon van de site van slingomama, is dat een handige?
http://www.slingomama.nl/draagdoek_maken.php

Ik vond het rugpand toch vrij smal van die van slingomama, die zou ik een paar cm breder maken, ik maak het rugpand nu altijd 40 tot 45 cm breed. Verder is het een prima patroon.

Qua stofkeuze kun je voor de banden en het binnenste stuk van het rugpand het beste voor iets van canvas kiezen, dat is een stuk steviger dan gewoon katoen. Voor de buitenkant (voor en achter) van het rugpand kun je voor bijna alle stoffen kiezen, maar ik zou beginnen met bijv. katoen als je nog niet zoveel ervaring achter de naaimachine hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:26

Dromertje schreef:
PapillonRose schreef:Wat leuk, jullie zelfgemaakte Mei-Tai's Very Happy En de kindjes ook uiteraard I love you

Ik wil ook een zelfgemaakte Mei-Tai!! Ga het toch maar proberen, wil volgende week kijken of ik tijd heb om naar de stoffenwinkel te gaan. Een paar plaatsen verderop zit een hele goede met een uitgebreid assortiment. Moet ik nog ergens op letten bij het kiezen van de stof, behalve dat het niet of nauwelijks mee moet rekken?

En ik heb een patroon van de site van slingomama, is dat een handige?
http://www.slingomama.nl/draagdoek_maken.php

Ik vond het rugpand toch vrij smal van die van slingomama, die zou ik een paar cm breder maken, ik maak het rugpand nu altijd 40 tot 45 cm breed. Verder is het een prima patroon.

Qua stofkeuze kun je voor de banden en het binnenste stuk van het rugpand het beste voor iets van canvas kiezen, dat is een stuk steviger dan gewoon katoen. Voor de buitenkant (voor en achter) van het rugpand kun je voor bijna alle stoffen kiezen, maar ik zou beginnen met bijv. katoen als je nog niet zoveel ervaring achter de naaimachine hebt.

Het is al zo lang geleden dat ik hem gemaakt heb, dat ik dat al vergeten was. Maar ik heb hem ook iets breder gemaakt (achteraf vind ik hem zelfs iets te breed, vandaar ook dat ik hem nu pas gebruik voor Thije).

En wat handig is: jeansnaalden voor in de naaimachine, anders slaan je naalden krom (ja, dat heb ik dus gehad nerd )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 1:03

Wat zijn jullie crea!! Wou dat ik dat ook kon...

I.sabelle heeft in de draagdoek trouwens altijd een maillot onder haar broek of kniekousen aan. En mijn schoonmoeder heeft in alle kleuren slofjes voor haar gebreid, die doe ik dan aan haar voetjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Teddyaapje vr 4 maa 2011 - 1:58

Ik heb de mai tai gemaakt met behulp van deze site: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html
Ik vond het allemaal duidelijker als die van slingomama. Ik had nog nooit een naaimachine gebruikt en met behulp van deze site, het boekje van de naaimachine erbij en wat tips van dromertje is het me gelukt!

Ik heb wel nog even een vraagje...wat heeft jullie kindje precies aan als jullie naar buiten gaan met de draagdoek en wat heb je zelf aan? Mij lijkt het niet handig de doek over de jas te knopen, maar als ik hem eronder doe krijg ik hem niet meer dicht...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie vr 4 maa 2011 - 2:30

waar en wat voor stof halen jullie voor een eigen gemaakte MT?
en wat waren jullie ongeveer kwijt aan stof als ik vragen mag?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle vr 4 maa 2011 - 2:41

*weg*

Mijn meisje in de mei tai, gemaakt door Dromertje. Door de banden wat hoger onder haar billen te kruisen kan ze nog wel wat hoger maar even gauw voor de foto geknoopt. Ik ben er blij mee en kan hem nog een hele tijd gebruiken. Very Happy


Laatst aangepast door Coccinelle op vr 4 maa 2011 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle vr 4 maa 2011 - 2:43

Teddyaapje schreef:Ik heb de mai tai gemaakt met behulp van deze site: http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html
Ik vond het allemaal duidelijker als die van slingomama. Ik had nog nooit een naaimachine gebruikt en met behulp van deze site, het boekje van de naaimachine erbij en wat tips van dromertje is het me gelukt!

Ik heb wel nog even een vraagje...wat heeft jullie kindje precies aan als jullie naar buiten gaan met de draagdoek en wat heb je zelf aan? Mij lijkt het niet handig de doek over de jas te knopen, maar als ik hem eronder doe krijg ik hem niet meer dicht...

Ik doe haar nu een jasje aan en een mutsje op. Ik knoop haar met zulk weer als vandaag onder mijn jas en die laat ik dan open. Als ik dan een lekkere trui eronder aan trek en een sjaal omdoe heb ik het warm genoeg.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 2:50

Een Mei-Tai invasie! cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 7 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum