Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+2
pindaatje
Liadan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Draagdoek Empty Draagdoek

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 7:57

Wat is nu aan te raden voor iemand met helemaal geen ervaring?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan vr 26 aug 2011 - 8:05

Ik ben bij Yara begonnen met een Tricotslen, die vond ik vrij makkelijk te knopen en je kindje zit er lekker zacht in. Het is wel een hele warme doek, maar jouw kindje wordt denk ik in de winter of voorjaar geboren?

Bij Kian ben ik meteen begonnen met een geweven doek, ik vind dit persoonlijk veel fijner dan een tricot slen, maar dat is wel iets lastiger knopen omdat je 'm goed moet aanspannen tijdens het knopen en je kan 'm niet helemaal voorknopen en dan je kindje er in doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 8:10

Ik heb er bij mijn zoon nooit een gehad.. En zou er nu juist wel heel graag een hebben.. Ook omdat mijn zoontje dan nog in de buggy kan en de baby in de doek.

Als alles goed gaat komt de baby in april dus ik denk dat ik beter niet voor een hele warme moet kiezen..

Word je er wel snel handig in in het knopen? Want als je bijv met de auto ergens heen gaat en daar ter plekke je doek wilt gebruiken moet ik niet eerst een tijd bezig zijn :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  pindaatje vr 26 aug 2011 - 8:11

Ik lees graag even mee, bij dochter ook nooit een doek gehad, maar lijkt mij nu ook wel handig.. Baby wordt midden in de winter geboren..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij vr 26 aug 2011 - 8:18

Mocht knopen niet lukken; ik heb de eerste maanden de Bondolino voor J gebruikt die is echt heel makkelijk! Nu draag ik altijd met een mei tai, die is vanaf een maand of 5 te gebruiken, deze is ook heel makkelijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan vr 26 aug 2011 - 8:22

Bondolino is inderdaad ook erg makkelijk, ik vind 'm alleen minder fijn dan de doek en pak 'm nooit. Mijn moeder en vriend dragen juist wel met de bondolino. Is wel makkelijk om te doen.

Op youtube staan hele goede duidelijke filmpjes waar uitgelegd staat hoe je moet knopen, met wat oefenen heb je het wel snel onder de knie. Als je in april bent uitgerekend zou ik niet voor een draagdoek.nl of tricot slen gaan, die zijn dan erg dik.
En je kan een kijkje nemen op het dragen en voeden forum, dat staat vol met tips over draagdoeken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 8:23

maiadebij schreef:Mocht knopen niet lukken; ik heb de eerste maanden de Bondolino voor J gebruikt die is echt heel makkelijk! Nu draag ik altijd met een mei tai, die is vanaf een maand of 5 te gebruiken, deze is ook heel makkelijk.

Ik heb even gegoogled maar dat is meer een draagzak idee..ik heb zelf wel een babybjorn die lijkt er op...

Maar zoek echt meer een doek.. Waar bijv je ook redelijk discreet in kunt voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan vr 26 aug 2011 - 8:26

Bondolino is inderdaad een draagzakidee, maar wel een ergonomische en het gewicht wordt veel meer verdeeld bij de bondolino dus het draagt een stuk fijner dan een baby bjorn. Ik heb toevallig Yara er gisteren even in gehad en dat ging ook nog makkelijk.

Voeden in een draagdoek is mij nog niet goed gelukt (je moet ze toch een stuk laten zakken en daarna weer opnieuw knopen, ik vind het een gedoe), ik denk dat ik dat makkelijker in de bondolino zou kunnen, maar dat weet maia misschien?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  PapillonRose vr 26 aug 2011 - 8:35

Ik ben begonnen met een geweven draagdoek. Vond het de eerste paar keer wel erg wennen, omdat ik nog nooit zoiets gebruikt had. Maar eens moest de eerste keer zijn en het is me uiteindelijk meegevallen, had het vrij snel onder de knie. Al blijf ik erbij dat ik draagdoeken ondingen vind om mee te nemen als je weggaat met de auto, meters doek knopen op een parkeerplaats vind ik gewoon niks. Dat vind ik wel jammer want mijn doek draagt toch het fijnst (heb ook nog twee mei tai's). Mijn doek is trouwens een gewone van Hoppediz en die bevalt prima. Je hebt van Hoppediz ook dunnere doeken die bijv. beter geschikt zijn door de zomer (Hoppediz das Leichte), dat is misschien wel wat voor je met het oog op het seizoen waarin je kleine geboren zal worden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Flip Fluitketel vr 26 aug 2011 - 8:42

Hier begonnen met een Tricot Slen toen ze net geboren was. Maar nadat ze wat ouder en zwaarder werd vond ik de Tricot Slen wat minder gaan dragen omdat het een rekbare doek was en hij erg naar beneden zakte. Later ben ik de Mei Tai gaan dragen en deze bevalt goed. Je moet het knopen wel even onder de knie krijgen. Maar bij de Tricot Slen zat een gebruiksaanwijzing met hoe te dragen en bij de Mei Tai (die zelf gemaakt is) heb ik op You tube naar knooptechnieken gekeken.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Bruintje Beer vr 26 aug 2011 - 20:22

Flip Fluitketel schreef:Hier begonnen met een Tricot Slen toen ze net geboren was. Maar nadat ze wat ouder en zwaarder werd vond ik de Tricot Slen wat minder gaan dragen omdat het een rekbare doek was en hij erg naar beneden zakte. Later ben ik de Mei Tai gaan dragen en deze bevalt goed. Je moet het knopen wel even onder de knie krijgen. Maar bij de Tricot Slen zat een gebruiksaanwijzing met hoe te dragen en bij de Mei Tai (die zelf gemaakt is) heb ik op You tube naar knooptechnieken gekeken.
+1
hier precies hetzelfde.
ben nu op vakantie en vindt de mei tai echt heerlijk.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum