Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek en bekkeninstabiliteit

4 plaatsers

Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  PiP vr 20 jul 2012 - 4:59

Tijdens de eerste en deze zwangerschap had ik last van vrij ernstige bekkeninstabiliteit.
Na de bevalling van de eerste waren de klachten meteen over op een zere bekkenbodem na lang (1uur) lopen na.
Nu heeft alles toch wel een klap gehad van de bevalling en doet staan na 10 mijn al pijn en voelen alle botten ook niet echt fijn aan.. De spieren werken ook niet bepaald geweldig.

Nu dachten ik en de kraamverzorgster dat dragen nog niet verstandig zal zijn, maar ik dacht hier wel eens gelezen te hebben dat het wel kan met bekkenklachten?

Ik zou het leuk vinden om eerdaags als we een uitstapje gaan maken het dragen te gaan proberen.
Al zie ik het nog niet echt zitten om een stuk te gaan lopen...

Wat denken jullie, als ik weer wat langer kan lopen is het dan verstandig om te gaan dragen of moeten mijn bekken etc wel wat meer hersteld zijn?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 5:06

Ik had de eerste weken tijdens het dragen geen last, maar wel na het dragen en met name van mijn schaambot. Dat is vanzelf minder geworden en nu heb ik er vrijwel nooit meer last van. Ik zou het gewoon eens uitproberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Tania vr 20 jul 2012 - 5:14

Ik heb dit aan de fysio gevraagd voor mijn bevalling en zij zei dat het mocht zodra je gewoon ontspannen kan lopen zonder dat je pijn hebt. Dan kun je proberen hoe het gaat als je je kindje draagt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  PiP ma 6 aug 2012 - 0:56

Ik heb groen licht!
Denk is misschien wel fijn om te weten voor als iemand een keer met dezelfde vraag zit!

Als het maar een draagdoek is en geen draagzak.
Niet te lang en het liefst ook niet `s avonds als je lichaam al een beetje op is.

Als het pijn gaat doen natuurlijk stoppen, maar alleen om het feit dat ik bekkeninstabiliteit heb moest ik het niet laten.
Ik gaf ook aan dat ik het idee had dat ik met doek een betere houding had dan zonder, dat kon heel goed zei ze.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Dille ma 6 aug 2012 - 2:03

Ik heb precies hetzelfde, ik loop beter mét kind op me geplakt dan zonder haha (heb ook twee keer bekkeninstabiliteit gehad). Als ik eens de kinderwagen heb gebruikt (tot nu toe drie keer sinds dochter geboren is...) heb ik daarna meteen last van mn schaambot, met draagdoek heb ik nergens last van. Fijn he!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:05

fijn dat je gerust kunt dragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Tania ma 6 aug 2012 - 2:38

PiP schreef:Ik heb groen licht!
Denk is misschien wel fijn om te weten voor als iemand een keer met dezelfde vraag zit!

Als het maar een draagdoek is en geen draagzak.
Niet te lang en het liefst ook niet `s avonds als je lichaam al een beetje op is.

Als het pijn gaat doen natuurlijk stoppen, maar alleen om het feit dat ik bekkeninstabiliteit heb moest ik het niet laten.
Ik gaf ook aan dat ik het idee had dat ik met doek een betere houding had dan zonder, dat kon heel goed zei ze.

Ik mocht wel met een draagzak dragen, maar wel met een echt ergonomische.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  snoezel ma 6 aug 2012 - 4:26

Ik denk dat ze bedoelde met draagzak een babybjorn ofzo. Een ergonomische drager lijkt me geen verschil maken met een doek.

Ik heb ook last van bekken gehad (en nu nog steeds overigens), maar zeker de eerste tijd was dragen niet tof. Je draagt toch een gewicht extra op je heupen/lijf. Mijn lijf kon dat niet aan en zowel tijdens het dragen voelde het na een half uur al naar en bleef ik er last van houden de uren/dagen nadat ik gedragen had.
Ik denk dat je gewoon goed naar je lijf moet luisteren. Je merkt het snel genoeg denk ik...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 6:10

Ik heb bekkenklachten, niet zwangerschapsgerelateerd, maar ervaar het dragen niet als extra belasting voor mijn lichaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek en bekkeninstabiliteit Empty Re: Draagdoek en bekkeninstabiliteit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum