Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers

Pagina 3 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Theeleut wo 2 feb 2011 - 20:25

Dat klinkt allemaal positief!! Ik kan niet wachten Very Happy
Jeetje LindaK, je ventje is dus geboren in de zwangerschapsweek waar ik nu in zit? Pff, heftig hoor! Gelukkig gaat alles voorspoedig mag ik hopen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  LindaK wo 2 feb 2011 - 23:32

Theeleut schreef:Dat klinkt allemaal positief!! Ik kan niet wachten Very Happy
Jeetje LindaK, je ventje is dus geboren in de zwangerschapsweek waar ik nu in zit? Pff, heftig hoor! Gelukkig gaat alles voorspoedig mag ik hopen.

Ja dat klopt! Bizar he?! Ik kwam met 27 weken in het ziekenhuis te liggen...D.aan is met 28 weken geboren.
Gelukkig gaat alles supergoed!!
Ik hoop dat het voor jou nog even duurt, haha! En daarna lekker de draagdoek gaan gebruiken smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje do 3 feb 2011 - 3:13

Ik heb ook een bykay, gebruik hem niet veel in huis maar wel als we ergens op visite gingen. Toen hij er nog in de foetushouding inpaste liet ik hem dan vaak daarin in slaap vallen en legden hem dan slapend in de wagenbak. Ook was het fijn dat dan niet iedereen hem vast wilde houden (bij een drukke verjaardag bv) omdat hij zo lekker lag!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Theeleut do 3 feb 2011 - 4:07

LindaK gelukkig gaat nu alles goed met je ventje!!

Dat is wel een goed excuus Tedyyaapje. Niet dat ik moeilijk ben geweest met mijn kind uit handen geven, maar wie weet heb ik dat deze keer wel.

Ik zie mezelf al helemaal lopen in het dorp straks in het voorjaar. Nog ffies geduld :flower:
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  LindaK do 3 feb 2011 - 7:26

Theeleut schreef:LindaK gelukkig gaat nu alles goed met je ventje!!

Dat is wel een goed excuus Tedyyaapje. Niet dat ik moeilijk ben geweest met mijn kind uit handen geven, maar wie weet heb ik dat deze keer wel.

Ik zie mezelf al helemaal lopen in het dorp straks in het voorjaar. Nog ffies geduld :flower:

Ja, wat Teddyaapje zegt is inderdaad ook erg prettig...!
Enne, bereid je voor op veeeel blikken, ge-ahh en ge-ohh smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:25

Hoe knopen jullie je (geweven) draagdoek meestal?

Ik gebruik nu vaak de Front Wrap Cross Carry, maar wil ook weleens wat anders proberen.
Jullie nog tips (filmpjes??)

Gast
Gast

Bericht  Meeko wo 23 feb 2011 - 5:57

Ik heb net mijn draagdoek binnengekregen (jeej) een Hoppediz. Nu ben ik alvast wat aan t oefenen geweest met Senna der pop. Maar vind t nog erg lastig. Hoofd van pop zit dan bijv helemaal in die doek, en lijkt me niet makkelijk ademen.
Maar goed, misschien dat t met een echte baby wat makkelijker gaat.
Maar die Front Wrap Cross Carry, is dat ook voor pasgeboren baby's? Lijkt me niet fijn zo met de beentjes eruit.
In het boekje vind ik t er maar ingewikkeld uitzien.
Op slingomama stonden ook wat draagtechnieken voor kleine baby's, maar dan zit t dus een beetje raar.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan wo 23 feb 2011 - 6:01

Je moet gewoon zorgen dat het gezichtje vrij is. De FWCC is inderdaad geschikt voor kleine baby's, het is de bedoeling dat de beentjes iets opgetrokken zijn, de knietjes moeten hoger zitten dan de billetjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:32

Ik heb ook een rekbare doek van ByKay. Vind hem ideaal, je hebt verschillende manieren van knopen. En hier kunnen ze vanaf de geboorte in (heb ik niet gedaan, want toen had ik hem nog niet smile). Ik heb hem gekocht met veel korting via www.villaverna.nl. Ik weet niet of ze daar altijd de doeken in de aanbieding hebben, maar vaak kun je via google wel kortingscodes zoeken, zo heb ik dat ook gedaan en al met al had ik zo'n 23 euro korting! Very Happy Succes met uitzoeken en veel draagplezier!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 8:51

Ik heb ook een Bykay en ik vind het een erg fijne doek! Vooral op verjaardagen etc neem ik hem mee zodat Flynn niet teveel prikkels krijgt en van hand tot hand gaat.
Laatst er een stuk mee gewandeld, echt ideaal.
Nu wil ik nog wel graag een geweven doek, maar die zijn zo duur en nauwelijks te vinden op marktplaats...

Gast
Gast

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 8:55

Mammalin schreef:Ik heb ook een Bykay en ik vind het een erg fijne doek! Vooral op verjaardagen etc neem ik hem mee zodat Flynn niet teveel prikkels krijgt en van hand tot hand gaat.
Nu wil ik nog wel graag een geweven doek, maar die zijn zo duur en nauwelijks te vinden op marktplaats...

een hoppediz is geloof ik ook geweven? die vond ik nog wel meevallen qua prijs vergeleken met anderen. heb toen ook verschillende bekeken en ben toen hier op uitgekomen en hij bevalt goed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Darius wo 23 feb 2011 - 8:56

Meeko schreef:Ik heb net mijn draagdoek binnengekregen (jeej) een Hoppediz. Nu ben ik alvast wat aan t oefenen geweest met Senna der pop. Maar vind t nog erg lastig. Hoofd van pop zit dan bijv helemaal in die doek, en lijkt me niet makkelijk ademen.
Maar die Front Wrap Cross Carry, is dat ook voor pasgeboren baby's? Lijkt me niet fijn zo met de beentjes eruit.
Op slingomama stonden ook wat draagtechnieken voor kleine baby's, maar dan zit t dus een beetje raar.

misschien kun je hem ook wel niet helemaal goed knopen omdat je buik in de weg zit? smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Meeko wo 23 feb 2011 - 9:18

Darius schreef:
Meeko schreef:Ik heb net mijn draagdoek binnengekregen (jeej) een Hoppediz. Nu ben ik alvast wat aan t oefenen geweest met Senna der pop. Maar vind t nog erg lastig. Hoofd van pop zit dan bijv helemaal in die doek, en lijkt me niet makkelijk ademen.

misschien kun je hem ook wel niet helemaal goed knopen omdat je buik in de weg zit? smile

Haha, ja daar had ik ook wel een beetje last van. Pop zat daardoor heel hoog dus misschien gaat dat straks ook beter.
Wilde zo'n houding dat ze zeg maar tegen je aan liggen, maar kon dat niet echt duidelijk vinden op internet behalve dan op slingomama.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Coccinelle wo 23 feb 2011 - 9:20

Op youtube kun je ook heel veel voorbeeldfilmpjes van verschillende knopen vinden.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Coccinelle wo 23 feb 2011 - 9:25

Mammalin schreef:Ik heb ook een Bykay en ik vind het een erg fijne doek! Vooral op verjaardagen etc neem ik hem mee zodat Flynn niet teveel prikkels krijgt en van hand tot hand gaat.

In deze pijler op dit forum worden veel 2ehands doeken aangeboden.
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewforum.php?f=12

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:45

Coccinelle schreef:

In deze pijler op dit forum worden veel 2ehands doeken aangeboden.
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewforum.php?f=12

Bedankt voor de tip!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:48

duckie schreef:

een hoppediz is geloof ik ook geweven? die vond ik nog wel meevallen qua prijs vergeleken met anderen. heb toen ook verschillende bekeken en ben toen hier op uitgekomen en hij bevalt goed

De prijs van de hoppediz valt idd mee, maar ik vind het op dit moment net teveel om zo ff uit te geven...

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 23 feb 2011 - 10:23

Ik heb ook een Hoppediz Very Happy Bevalt prima en vond de prijs inderdaad ook aantrekkelijk in vergelijking met een hoop andere doeken.

(Plus dat ik een doek wilde die erg roooooze is en de Hoppediz Miami dan echt de mooiste is angel )
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 10:26

mn meisje vind het erg fijn in de hoppediz inderdaad,
die miami is ook erg mooi, ik wou geen roze aangezien ik dacht dat mn man er ook wel mee kon lopen maar die ziet dat echt niet zitten hahaha heb een mooi blauw groene de curacao
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose wo 23 feb 2011 - 10:30

De curacao is ook mooi! Vind sowieso dat ze van Hoppediz veel leuke kleuren hebben Very Happy
En aangezien ik de enige ben die er mee loopt kon ik mooi voor een roze gaan :P Hier bevalt hij ook prima!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 10:32

ja ze hebben inderdaad veel mooie kleuren allemaal heb ook erg lang over gaan om 1 te kiezen hahaha hoezo besluitloos angel
ze zit er nu elke keer in kikkerhouding in ofzo? k wee nie maar binnenkort ga ik maar eens andere houdingen proberen mag geloof ik vanaf 3 maand ofzo?
vind die andere met de beentjes wijd rond de buik beetje raar zitten ?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 19:43

Ik had Flynn tot een week geleden ook in de kikkerhouding, maar zijn beentjes waren iedere keer knalrood na het dragen. Nu draag ik hem met de beentjes naar buiten. Het is nog iets te vroeg, maar Flynn is ook erg lang voor zijn leeftijd nl. 60 cm.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 19:51

duckie schreef:ja ze hebben inderdaad veel mooie kleuren allemaal heb ook erg lang over gaan om 1 te kiezen hahaha hoezo besluitloos angel
ze zit er nu elke keer in kikkerhouding in ofzo? k wee nie maar binnenkort ga ik maar eens andere houdingen proberen mag geloof ik vanaf 3 maand ofzo?
vind die andere met de beentjes wijd rond de buik beetje raar zitten ?

die kikkerhouding met gespreide beentjes en de knietjes hoger dan de billetjes is júist een hele goede houding voor pas geboren kinderen! Dat mag dan ook al gewoon vanaf de geboorte.

Wat kost een hoppediz? Ik heb een vatanai, die was ook niet zo heel duur, €73,- als ik het goed heb. Als je nu al een rekbare doek heb zou ik eerst afwachten of je het dragen fijn vindt en daarna pas een geweven kopen.

Gast
Gast

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 21:06

ik heb een hoppediz standaard maar dan 5.4meter en heb hem voor 65euro gekocht.

als ik zo lees dat ze met de knietjes hoger moeten zitten dan de billetjes vraag ik me af of ik haar er goed in heb zitten... moet nog maar eens goed wat filmpjes kijken en nog meer oefenen, gebruik hem de laatste 2 weken weer wat minder, toch maar wat meer doen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen wo 23 feb 2011 - 21:26

Ik heb gisteren weer eens J. meegenomen in de draagdoek. En ze vond het prachtig! Ze leek wel een uil, dat hoofdje draaide alle kanten op om alles in de gaten te kunnen houden. En we kregen ontzettend veel aandacht en dat vond ze natuurlijk nog leuker, ging al haar kunstjes uit de kast halen en zat te brabbelen en te lachen naar iedereen die maar wilde kijken. Ik ban bang dat slapen in de draagdoek er niet meer bij is, maar dat hoeft ook niet. Vond het zo gezellig, zo'n kletsend meisje tegen me aan.

Ik draag haar trouwens in de geweven doek vanaf dat ze 1,5 week oud was en ze heeft het altijd erg fijn gevonden. Ze sliep er uren in, en ik had lekker mijn handen vrij.

Dit was toen ze 2 weken oud was:
Draagdoek - Pagina 3 Draagdoek

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gesponsorde inhoud