Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle do 20 jan 2011 - 8:29

ik heb een draagdoek van Girasol en een ringsling van Hoppediz. Ik vind Hoppediz wat stugger als Girasol, maar ze dragen alletwee prima.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  maiadebij do 20 jan 2011 - 8:33

Mamamerel maakt voorlopig geen mei tai's ivm zwangerschapsverlof. Ik had haar ook al gevraagd... Maar heb die van mij nu besteld bij mistermirko.be ben erg benieuwd!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:59

Liadan schreef:
Snoepy87 schreef:Ok is even kijken voor zo'n mei tai smile

Waar hebben jullie de mei tai gekocht?

Ik heb een Mei Tai van MamaMerel (www.mamamerel.nl).
Maar je kan er bv. ook 1 kopen van bymama (www.bymama.nl) of mister mirko (www.mistermirko.be).

Dank je!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:59

Dromertje schreef:

een mei tai is ook vrij eenvoudig zelf te maken!

Ik ben helemaal niet handig.. haha

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:03

Snoepy87 schreef:
Dromertje schreef:

Je moet een beetje met de naaimachine overweg kunnen, maar zelfs patronen lezen is niet nodig :P Als je nou helemaal niet weet hoe de naaimachine werkt zou ik er niet mee beginnen, maar anders is het goed te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:06

Dromertje schreef:
Snoepy87 schreef:
Dromertje schreef:

Je moet een beetje met de naaimachine overweg kunnen, maar zelfs patronen lezen is niet nodig :P Als je nou helemaal niet weet hoe de naaimachine werkt zou ik er niet mee beginnen, maar anders is het goed te doen.

Haha, klopt. Mijn allereerste naaiwerk was een Mei-Tai nerd ! Is echt heel simpel. Maar ik moet eerlijk toegeven dat de MeiTai die ik gekocht heb (van Friemeldoekjes), veel fijner draagt. Tcoh heb ik er wel veel plezier van gehad, gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 21:02

Okay, maar hoe waar haal je de stof vandaan en hoe weet je welke stof je moet hebben?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:40

Stof kun je van de markt kopen, maar ook van internet (www.onlinestoffen.nl, www.destoffenstunter.nl, www.destoffenkraam.nl, www.nnstoffen.nl). Je moet in ieder geval zorgen dat je stevige stof hebt, zoals canvas, jeansstof of ander stevig katoen, voor het versieren van de rugpand maakt niet zoveel uit welke stof je neemt, dat kan ook zijde, voile of satijn ofzo zijn. Als je gevulde schouderbanden wilt hebben, dan kun je daarvoor fleece gebruiken (3x dubbel gevouwen). Als je op google op 'mei tai maken' zoekt krijg je verschillende stappenplannen en die kun je gewoon volgen.

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 1:16

heb gister een hoppediz besteld, de curacao dus ben heel erg benieuwd als hij binnen is hoe die in het echt is... nu nog even zoeken naar goeie knoop filmpjes

wat hebben jullie zelf en je kindje aan als je je kindje in de draagdoek hebt?
ik wil donderdagavond naar de prenatal en wil dnek ik dan alleen een draagdoek mee maar moet ze dan gewone kleren aan en een jasje want daar ben je wel weer hele tijd binnen natuurlijk

wat vinden jullie fijne draagmethodes?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Liadan zo 23 jan 2011 - 1:21

Duckie, ik zou haar gewone kleren aan doen en dan nog een dun vestje.
Ik vind zelf de knoop FWCC het fijnst (en heb veel gehad aan de filmpjes van draagdoekmama op Youtube).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 1:30

Liadan schreef:Duckie, ik zou haar gewone kleren aan doen en dan nog een dun vestje.
Ik vind zelf de knoop FWCC het fijnst (en heb veel gehad aan de filmpjes van draagdoekmama op Youtube).

ja omdat ik heb zelf ook een jas aan maar dan gewoon open want hij zal niet dicht passen als ik de doek om heb, en omdat we daar natuurlijk binnen zijn is het niet koud en ze krijgt van mij natuurlijk ook genoeg warmte... als ik hele stukken zou winkelen/buiten ben denk ik wel dat een jasje warmer is...
ok bedankt dan zal ik daar van de week eens op zoeken en gaan oefenen Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:37

Ik droeg mijn zoontje altijd op me buik FWCC.

@ Dromertje, dank je! Ik ga is opzoek smile

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 4:57

hoelang mogen babys in een draagdoek zitten eigenlijk?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 23 jan 2011 - 5:01

Voor zover ik weet is er niet echt een limiet, ik had Yrsa in het begin echt heel veel in de draagdoek en op een gegeven moment ging ik wel aanvoelen dat ze meer behoefte kreeg om in de box of op de grond te spelen of om gewoon op schoot te zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:26

Ik heb een geweven doek van Hoppediz. Ik vind 'm echt heel erg fijn en er zat ook een boekje bij met verschillende manieren van knopen. In het begin sliep S. ook af en toe in de doek nu vind hij het alleen al leuk dat hij dan goed kan rondkijken.

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 6:34

dus als je een hele dag weg zou gaan dan zou ze er ook wel een hele dag zon beetje in kunnen zitten, tenmisnste als ze dat ook willen.... gaan het van de week eerst maar eens uitproberen als mn doek binnen komt, ben erg benieuwd
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  duckie wo 26 jan 2011 - 9:01

whoehoe vandaag mn hoppediz draagdoek binnengekregen... dus nu flink aan het oefenen Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  duckie di 1 feb 2011 - 7:37

wat doen jullie allemaal in huis als je kindje in de draadoek zit?
ik heb mn meisje nu op mn borst hangen in de draag doek en ben de was aan het ophangen enzo maar doen jullie ook dingen als eten koken enzo?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 8:19

Als ik haar op de buik draag doe ik niet zoveel in huis, meestal laat ik dan de hond uit of ga een stukje wandelen ofzo. Als ze op de rug zit kook ik wel eens eten, doe ik het strijkwerk of andere kleine klusjes. Op de buik vind ik het te gevaarlijk, ben dan bang dat er spetters o.i.d. op haar komen.

Gast
Gast

Bericht  duckie di 1 feb 2011 - 8:56

Dromertje schreef:Als ik haar op de buik draag doe ik niet zoveel in huis, meestal laat ik dan de hond uit of ga een stukje wandelen ofzo. Als ze op de rug zit kook ik wel eens eten, doe ik het strijkwerk of andere kleine klusjes. Op de buik vind ik het te gevaarlijk, ben dan bang dat er spetters o.i.d. op haar komen.
daar ben ik ook bang voor dan... maar ik ze mag nu alleen nog maar op mn buik gedragen worden geloof ik?? zodra ze op mn rug mag is het volgens mij ook wat makkelijker om wat meer te doen... ze vind het trouwens wel heerlijk om er in te zitten, valt lekker in slaap
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 19:32

duckie schreef:wat doen jullie allemaal in huis als je kindje in de draadoek zit?
ik heb mn meisje nu op mn borst hangen in de draag doek en ben de was aan het ophangen enzo maar doen jullie ook dingen als eten koken enzo?

Wassen, schoonmaken, koken alleen als het kan dus niet als gevaarlijk word.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 2 feb 2011 - 0:49

duckie schreef:wat doen jullie allemaal in huis als je kindje in de draadoek zit?

Eten koken doe ik nog niet met de doek om, want ze zit nog op mijn buik. Brood klaarmaken of een koud gerecht doe ik wel met de doek om, maar dat kan geen kwaad. Bij warm eten ben ik te bang dat ze spetters op zich krijgt, en het wordt ook overal niet voor niets afgeraden het koken (ook in de gebruiksaanwijzing van de doek). Alleen wel net even pech voor mij als ik ontzettende honger heb en zij net lekker in de doek hangt Laughing

Maar verder doe ik best veel als het toevallig zo uitkomt. De was doe ik ook inderdaad, verder een beetje opruimen of bijvoorbeeld het aanrecht schoonmaken. Of als ik een klein boodschapje nodig heb loop ik naar de supermarkt hier 200m vandaan.. Dat soort dingen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Theeleut wo 2 feb 2011 - 1:40

Ik heb van de week ook een doek gekocht, een Bykay. Ik ben zo benieuwd wat ik er van ga vinden. Lijkt me heerlijk knus.
Bij mijn dochter heb ik er nooit over nagedacht, best wel jammer.

Wie heeft de Bykay of een soortgelijke doek in gebruik/gebruikt? En wat zijn de ervaringen?
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  LindaK wo 2 feb 2011 - 7:16

Theeleut schreef:Ik heb van de week ook een doek gekocht, een Bykay. Ik ben zo benieuwd wat ik er van ga vinden. Lijkt me heerlijk knus.

Wie heeft de Bykay of een soortgelijke doek in gebruik/gebruikt? En wat zijn de ervaringen?

Ik heb er 2 van ByKay en 1 geweven Hoppediz.
D.aan is 12 weken te vroeg geboren en toen hij na 8 weken ziekenhuis thuiskwam, is letterlijk het eerste wat ik heb gedaan 'm z'n kamertje 'laten zien' en hem vervolgens in de draagdoek gedaan.
Daar had ik zo naar verlangd smile
Ik heb dus enkel positieve ervaringen, vond het heerlijk. Had D.aan op sommige dagen de hele dag in de doek. Boodschappen doen, wandelen, in huis vanalles...
Hij vond het heerlijk en ik dus ook!

Hoop dat jij er ook zoveel plezier van zult hebben!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 20:09

Theeleut schreef:Ik heb van de week ook een doek gekocht, een Bykay. Ik ben zo benieuwd wat ik er van ga vinden. Lijkt me heerlijk knus.

Ik heb die ook, vind het een hele fijne doek, heb mijn zoontje nog steeds erin ( al begint hij nu wel te zwaar er voor te worden)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: