Draagdoek
+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers
Pagina 6 van 13
Pagina 6 van 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Re: Draagdoek
Blue flower schreef:haha ja dat van die jas bedoelde ik eigenlijk tot ongeveer de helft zodat zijn hoofdje helemaal vrij is. Maar inderdaad nu ik het terug lees staat dat er een beetje gek.
Ik had van de week met de hond uitlaten een lange romper, lang shirtje en broekje, dikke sokjes, jasje en een mutsje met daarover heen een capuchon. En toen had ik mijn jas zelf open omdat ik het erg warm had haha, maar ja in de wagen ligt hij dan met dezelfde dingen aan en dan nog een dekentje en daarover nog een een dun dekentje en dan nog zo'n ding van de wagen. Dus dan is hij veel dikker ingepakt, dus ben bang dat hij dan niet genoeg bescherming heeft in de doek... vind het errgg lastig...
Ik vind het zelf soms ook nog lastig! Ik merk dat het vaak gelukkig prima gaat, ik let erop dat ze het niet te warm krijgt. Te koud hebben we hier volgens mij nog niet gehad, eerder te warm. Mijn doek is best dik en ze krijgt het er snel warm in, deels ook nog door mijn lichaamswarmte en de laag van de doek telt ook als kledinglaag.
Ze zeggen altijd als je naar buiten gaat evenveel (ongeveer dezelfde) lagen kleding voor je kindje als voor jezelf + een extra laag voor je kindje.. Toch blijft het ook een beetje uitzoeken of je kindje het snel koud heeft of juist snel warm heeft.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Blue flower: is je Bykay een geweven doek of een rekbare doek? Een rekbare doek is namelijk warmer dan een geweven doek. Verder kun je één laag doek zien als één laagje kleding, als je kindje dus onder drie lagen doek zit, is dit te vergelijken met drie lagen kleding, als deze dan ook nog van zichzelf 3 lagen kleding aan heeft, dan krijgt ie het echt niet snel koud hoor Toen mijn dochter nog zo klein was vouwde ik mijn jas wel over haar heen en deed ik een sjaal om, zodat het er bij mij ook niet in tochtte. Als je een geweven doek hebt, kun je de gekruisde banden van de FWCC terug slaan, zodat je kindje nog maar in één laag zit en ik weet zo even niet hoe oud je kindje is, maar als je een geweven doek hebt, kun je de kangaroo-knoop eens proberen, dat is ook één laag.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Blue flower: is je Bykay een geweven doek of een rekbare doek? Een rekbare doek is namelijk warmer dan een geweven doek. Verder kun je één laag doek zien als één laagje kleding, als je kindje dus onder drie lagen doek zit, is dit te vergelijken met drie lagen kleding, als deze dan ook nog van zichzelf 3 lagen kleding aan heeft, dan krijgt ie het echt niet snel koud hoor Toen mijn dochter nog zo klein was vouwde ik mijn jas wel over haar heen en deed ik een sjaal om, zodat het er bij mij ook niet in tochtte. Als je een geweven doek hebt, kun je de gekruisde banden van de FWCC terug slaan, zodat je kindje nog maar in één laag zit en ik weet zo even niet hoe oud je kindje is, maar als je een geweven doek hebt, kun je de kangaroo-knoop eens proberen, dat is ook één laag.
is die heel anders als de fwcc? en vanaf welke leeftijd is die?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
ja, die is best wel anders dan de FWCC en juist heel erg geschikt voor hele jonge kinderen. Als je even een minuutje hebt, ga ik even een beschrijving of plaatje zoeken.
edit, ik heb 'm al:
fotohandleiding: http://www.didymos.de/html/bindeanleitungen/kaenguruh/anleitung.htm
youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=51ZyENazDzk
Volgens mij wel een knoop die je even moet oefenen..
edit, ik heb 'm al:
fotohandleiding: http://www.didymos.de/html/bindeanleitungen/kaenguruh/anleitung.htm
Gast- Gast
dankje, morgen maar eens even oefenen
duckie- Ratel
Dromertje schreef:ja, die is best wel anders dan de FWCC en juist heel erg geschikt voor hele jonge kinderen. Als je even een minuutje hebt, ga ik even een beschrijving of plaatje zoeken.
edit, ik heb 'm al:
Die heb ik nog niet aangedurfd, als ik in mijn boekje kijk zijn het meer dan 40 stappen die je moet doorlopen Toch lijkt het me wel een keertje leuk om te proberen, misschien als dochterlief morgen vrolijk is eens een poging wagen. Het filmpje is namelijk veel handiger, zor durf ik het wel aan
PapillonRose- Ratel
ik heb ook een heel boekje gekregen bij mn hoppediz maar moet zeggen dat ik er weinig in heb gekeken dan lijkt het heel veel werk terwijl met filmpjes vind ik makkelijk is
duckie- Ratel
duckie schreef:ik heb ook een heel boekje gekregen bij mn hoppediz maar moet zeggen dat ik er weinig in heb gekeken dan lijkt het heel veel werk terwijl met filmpjes vind ik makkelijk is
Het boekje van de Hoppediz is op zich best handig, maar het lijkt inderdaad vaak veel meer werk dan het is! Heb wel wat aan het boekje gehad, maar filmpjes zijn toch ook wel erg handig, zeker bij moeilijkere technieken.
PapillonRose- Ratel
Met die knoop moet je trouwens wel goed opletten dat je wel strak aan gaat spannen. En voor de temperaturen en de kleding die daarbij hoort heb ik ook nog een handig lijstje gevonden:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
Gast- Gast
PapillonRose schreef:Dromertje schreef:ja, die is best wel anders dan de FWCC en juist heel erg geschikt voor hele jonge kinderen. Als je even een minuutje hebt, ga ik even een beschrijving of plaatje zoeken.
edit, ik heb 'm al:
Die heb ik nog niet aangedurfd, als ik in mijn boekje kijk zijn het meer dan 40 stappen die je moet doorlopen Toch lijkt het me wel een keertje leuk om te proberen, misschien als dochterlief morgen vrolijk is eens een poging wagen. Het filmpje is namelijk veel handiger, zor durf ik het wel aan
Ik heb die knoop de eerste maanden veel gedaan. Vond hem zelf fijner zitten dan FWCC. Het lijkt in het begin lastig, maar als je het eenmaal doorhebt, is het een makkelijke knoop. Het enige lastige is het maken van een goed 'buideltje'. Als je dat doorhebt is het nog makkelijker dan FWCC (vind ik).
Tegenwoordig draag ik bijna alleen maar op de rug. Dan kan ik de oudste makkelijker verzorgen. Als we naar buiten gaan trek ik gewoon mijn draagjas erover heen. Lekker makkelijk, want dan hoef je dus niet uit- en aan te kleden als je naar binnen/buiten gaat.
Vandaag heb ik trouwens voor het eerst mijn zelfgemaakte Mei-Tai weer eens geknoopt (op de buik). Dat draagt toch ook wel heel fijn !
Gast- Gast
Het voordeel van de Kangaroo vind ik trouwens vooral dat je geen rail onder je oksel hebt knellen. Dat gaat bij mij vaak irriteren bij de FWCC, juist omdat ik graag hoog knoop.
Gast- Gast
Minneke schreef:PapillonRose schreef:Dromertje schreef:ja, die is best wel anders dan de FWCC en juist heel erg geschikt voor hele jonge kinderen. Als je even een minuutje hebt, ga ik even een beschrijving of plaatje zoeken.
edit, ik heb 'm al:
Ik heb die knoop de eerste maanden veel gedaan. Vond hem zelf fijner zitten dan FWCC. Het lijkt in het begin lastig, maar als je het eenmaal doorhebt, is het een makkelijke knoop. Het enige lastige is het maken van een goed 'buideltje'. Als je dat doorhebt is het nog makkelijker dan FWCC (vind ik).
Tegenwoordig draag ik bijna alleen maar op de rug. Dan kan ik de oudste makkelijker verzorgen. Als we naar buiten gaan trek ik gewoon mijn draagjas erover heen. Lekker makkelijk, want dan hoef je dus niet uit- en aan te kleden als je naar binnen/buiten gaat.
Vandaag heb ik trouwens voor het eerst mijn zelfgemaakte Mei-Tai weer eens geknoopt (op de buik). Dat draagt toch ook wel heel fijn !
Dan ga ik het zeker proberen, de FWCC vind ik namelijk al fijn zitten. Maar als dit nog fijner zit ben ik toch wel nieuwsgierig!
En ik wil ook een Mei Tai! Alleen nog even bedenken of het zelfgemaakt of een Hop-Tye wordt
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:
Dan ga ik het zeker proberen, de FWCC vind ik namelijk al fijn zitten. Maar als dit nog fijner zit ben ik toch wel nieuwsgierig!
En ik wil ook een Mei Tai! Alleen nog even bedenken of het zelfgemaakt of een Hop-Tye wordt
Ik zou er eerst zelf een maken, dan weet je of je het een fijn draagsysteem vindt. Vervolgens kun je er altijd nog een bijkopen (zo heb ik het gedaan haha). Ik moet wel eerlijk zeggen dat de Mei-Tai die ik gekocht heb nóg prettiger draagt. Maar toch draag ik die van mezelf dus ook nog graag!
Het is wel een leuk project om te naaien, en heel makkelijk (als mijn twee linkerhanden het kunnen, dan kan elke idioot het )
Gast- Gast
Dank jullie wel voor al deze tips, ik ga zeker een x die kangaroo-knoop eens proberen maar heb de doek nu 3 dagen en moet aan de gewone knoop nog wennen hahaha. Ik vind het ook lastig hoe strak de knoop moet en hoe ik hem nu moet dragen want hij is over 8 dagen 3 maanden oud en inmiddels zit hij bijna tegen de 7 kilo aan. Ik heb hem tot nu toe in de 'foetus' houding erin gedaan maar misschien moet ik het inderdaad eens met die kangaroo-knoop eens doen.
Dromertje: handig dat lijstje
Wat betreft die lagen over hem heen door het doek, dat zijn nu 3 lagen... misschien heb ik hem inderdaad wel heeel warm aangekleed. Ieder geval ik ga morgen eens anders proberen kijken hoe hij daar op reageert.
Wat betreft die lagen over hem heen door het doek, dat zijn nu 3 lagen... misschien heb ik hem inderdaad wel heeel warm aangekleed. Ieder geval ik ga morgen eens anders proberen kijken hoe hij daar op reageert.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Blue flower schreef:Dank jullie wel voor al deze tips, ik ga zeker een x die kangaroo-knoop eens proberen maar heb de doek nu 3 dagen en moet aan de gewone knoop nog wennen hahaha. Ik vind het ook lastig hoe strak de knoop moet en hoe ik hem nu moet dragen want hij is over 8 dagen 3 maanden oud en inmiddels zit hij bijna tegen de 7 kilo aan. Ik heb hem tot nu toe in de 'foetus' houding erin gedaan maar misschien moet ik het inderdaad eens met die kangaroo-knoop eens doen.
Met je bykay kun je de kangaroo niet doen. Daar is hij niet sterk genoeg voor, zeker niet met je baby van 7 kilo. Dan rekt de doek te ver uit.
Wat je wel kan doen is de gewone Front Wrapp Cross Carry, net iets anders dan hoe het in je boekje van de bykay staat, maar wel prettig als je niet goed weet bij voorknopen hoe strak alles moet.. Wel belangrijk is dan om elke laag goed uit te spreiden en goed strak aanspannen. Als je denkt dit is erg strak, kan het vaak nog net iets strakker...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Haha dan hoef ik de kangaroo-knoop niet te oefenen haha.
Maar die Front Wrapp Cross Carry ziet er wel goed uit maar dan is zijn hoofdje niet ondersteund en dat is nog wel echt nodig bij hem. Dus daar moet ik dan even mee wachten nog.
Maar die Front Wrapp Cross Carry ziet er wel goed uit maar dan is zijn hoofdje niet ondersteund en dat is nog wel echt nodig bij hem. Dus daar moet ik dan even mee wachten nog.
Blue flower- Prater
vanaf wanneer deden jullie de fwcc met de beentjes naar buiten toe?
duckie- Ratel
Blue flower schreef:Haha dan hoef ik de kangaroo-knoop niet te oefenen haha.
welke knoop gebruik je nu dan?
https://www.youtube.com/watch?v=cTR0ea02J9w hier doen ze bij de fwcc een extra neksteuk maken helemaal op t laatst
duckie- Ratel
Duckie: Super dank je wel! ik ga hem nu direct proberen. dit ziet er veel lekkerder uit voor mijn zoontje
en vooral die extra neksteun is handig. dank je!
en vooral die extra neksteun is handig. dank je!
Blue flower- Prater
duckie schreef:vanaf wanneer deden jullie de fwcc met de beentjes naar buiten toe?
Ik geloof dat Thije toen twee of drie dagen oud was. Tegenwoordig wordt dit ook aangeraden vanaf de geboorte (beentjes buiten de doek bedoel ik dan). Zorgen dat de knietjes lekker hoog zitten, dan komt het helemaal goed.
Gast- Gast
Nou hij zit erin hoor en hoe?! hij sliep direct, en ben even de hond wezen uitlaten, de 2 extra lagen erover heen heerlijk warm voor hem (hij heeft ook nog een jasje aan hoor haha)
Dit is echt heerlijk, ook voor mij want heb nu geen knie-tjes of voetjes in mn buik...
Wat ik me dan afvraag, zou het niet slecht zijn voor de heupjes? of is dit een hersenspinsel van mij?
Dit is echt heerlijk, ook voor mij want heb nu geen knie-tjes of voetjes in mn buik...
Wat ik me dan afvraag, zou het niet slecht zijn voor de heupjes? of is dit een hersenspinsel van mij?
Blue flower- Prater
Blue flower schreef:Nou hij zit erin hoor en hoe?! hij sliep direct, en ben even de hond wezen uitlaten, de 2 extra lagen erover heen heerlijk warm voor hem (hij heeft ook nog een jasje aan hoor haha)
Het is juist goed voor de heupjes! (Even geen tijd voor verdere uitleg sorry )
Gast- Gast
ik ga het ook maar eens proberen met de beentjes erbuiten... had ze altijd nog binnen in de doek als kikkerhouding maar dan gaat mevrouw zich afzetten in de doek(staan zeg maar) maar het andere leek me niet fijn maar nu toch maar eens proiberen
duckie- Ratel
haha hier ook nog 1 die dacht dat hij wel kon staan als hij in de kikkerhouding in de doek ging...
Maar ik vind dit echt een hele fijne manier van knopen en dragen. Maar ik dacht dat het nog niet anders mocht als ik het boekje moet geloven die bij mijn doek zat. Maar goed mijn zoontje met zijn meer dan 65 cm en bijna 7 kilo zit gewoon niet zo heel lekker in de kikkerhouding. haha
Maar ik vind dit echt een hele fijne manier van knopen en dragen. Maar ik dacht dat het nog niet anders mocht als ik het boekje moet geloven die bij mijn doek zat. Maar goed mijn zoontje met zijn meer dan 65 cm en bijna 7 kilo zit gewoon niet zo heel lekker in de kikkerhouding. haha
Blue flower- Prater
Nou, ik heb de kangaroo geprobeerd Appeltje-eitje met dat filmpje erbij
Tuurlijk duurt het vast nog een paar keer oefenen voordat alles echt helemaal netjes en naar mijn zin zit, maar het viel me reuze mee voor de eerste keer en ze zat prima!
En ik gebruik bij de FWCC ook nog de methode met neksteun, met name voor langere stukken. Bevalt prima
Tuurlijk duurt het vast nog een paar keer oefenen voordat alles echt helemaal netjes en naar mijn zin zit, maar het viel me reuze mee voor de eerste keer en ze zat prima!
En ik gebruik bij de FWCC ook nog de methode met neksteun, met name voor langere stukken. Bevalt prima
PapillonRose- Ratel
Pagina 6 van 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Pagina 6 van 13
Permissies van dit forum: