Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 23:42

_MamaRosa_ schreef:En of ik dit ooit durf.....zo in je eentje op de rug zetten, heel knap op deze manier!

https://www.youtube.com/watch?v=1r8Hga6kg7k&feature=related

Ik zet mijn zoontje ook in me eentje op de rug. Als je het nog eng vind kan je het ook boven de bank doen ( als ze dan vallen, vallen ze zacht smile ) maar het valt wel mee hoor, zo eng is het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij zo 5 jun 2011 - 1:09

Dat rugdragen leer je vanzelf hoor. Eerst goed oefenen op bed of met iemand erbij. Op een gegeven moment krijg je steeds meer vertrouwen en weet je kindje ook wat de bedoeling is!

De hop tye is idd erg mooi! Ik heb de eerste maanden de bondolino veel gebruikt een heerlijke drager. Enig minpuntje vind ik de dikke schouderbanden, dat heeft de hop tye weer niet.
Mijn moeder draagt haar nog steeds im de bondolino en dat gaat prima.

Van de geweven doeken heb ik een ellevill en een indio, van die 2 vind ik de indio fijner. Al weet ik niet precies waarom, het is echt persoolijke voorkeur.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle wo 8 jun 2011 - 2:00

Mocht iemand interesse hebben, ik heb mijn Mei Tai te koop gezet.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:09

Coccinelle schreef:Mocht iemand interesse hebben, ik heb mijn Mei Tai te koop gezet.
zie dat topic! Heb reactie gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Meeko wo 8 jun 2011 - 4:39

Welke houdingen zijn handig en fijn vanaf 3 maanden? Dan mogen ze er toch ook anders in?
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 5:03

Meeko schreef:Welke houdingen zijn handig en fijn vanaf 3 maanden? Dan mogen ze er toch ook anders in?
Waarin bedoel je, een doek of een mei-tai?
In een doek mogen ze in ieder geval met 3 maanden de beentjes eruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 5:09

_MamaRosa_ schreef:
Meeko schreef:Welke houdingen zijn handig en fijn vanaf 3 maanden? Dan mogen ze er toch ook anders in?
Waarin bedoel je, een doek of een mei-tai?
In een doek mogen ze in ieder geval met 3 maanden de beentjes eruit.

beentjes eruit mag al vanaf de geboorte. Volgens mij kun je zo ongeveer alle heup- en buikdraagknopen gebruiken, zolang het hoofdje maar goed ondersteund wordt. Rugdragen kun je vanaf een maand of 4/6 doen, als het nekje stevig genoeg is.

en coccinelle: je met tai :shock: :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan wo 8 jun 2011 - 5:10

In een geweven doek mogen ze vanaf de geboorte met de benen uit de doek. Ik vind zelf de FWCC de fijnste knoop.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Meeko wo 8 jun 2011 - 6:40

Ik heb een Hoppediz. De beentjes eruit doe ik nu steeds. Op de rug lijkt me zowiezo niet fijn, iig niet om te knopen, misschien wel om te dragen. Volgens mij is t die fwcc die ik nu gebruik. Maar kunnen jullie een voorbeeld noemen van een andere draaghouding? Kan ik even op youtube kijken hoe die knoop moet.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:17

fcc, kangaroo (of kanguroo, weet niet precies hoe je het schrijft) zijn ook buikdraagknopen en de hüftslinge een heupknoop. Rugknopen moet je even leren, maar die kun je net zo makkelijk doen als buikdragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle wo 8 jun 2011 - 7:39

[quote="Dromertje]
en coccinelle: je met tai :shock: :P [/quote]

Embarassed.. Ja, hij verdiend toch meer liefde als bij mij op de kapstok. laughcry

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  holaagirl wo 8 jun 2011 - 7:43

Hallo,
Mijn vent is ruim 9 maanden, en ruim 9 kg...
Toch voor korte stukjes en vakantie enz ( en evt een tweede) wil ik ook misschien nog een doek aanschaffen.
Is dit zonde?? Bedoel, is hij niet al tr groot?
Ik zat te kijken naar de mei tai, die kan heel makkelijk volgens mij, en goed als rugdrager.
Klopt dit? Kan dit ook nog wel in de zomer?? Of kan je dan beter een andere aanschaffen?
ben benieuwd, jullie klinken echt als 'kenners'!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:52

coccinelle: haha, prima hoor! Hij is van jou, niet van mij :P Hoop dat de volgende er veel plezier van heeft!

holaagirl: je kunt nog een héle tijd dragen, tot een kilo of 20 sowieso, dus als je nu een doek aanschaft kun je daar nog wel een jaartje of drie mee door! Als je gaat voor een drager als de mei tai of een ergonomische drager moet je wel even goed opletten dat je er wel eentje koopt die groot genoeg is voor een wat ouder kindje, sommige dragers (zoals de marsupi) zijn vooral geschikt voor kleine baby's! Een geweven doek maakt niet uit, die kun je gerust kopen. Voor een rekbare doek (tricotdoek) zou ik niet gaan, daarvoor is je ventje eigenlijk al wat aan de zware kant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:04

Dromertje schreef:coccinelle: haha, prima hoor! Hij is van jou, niet van mij :P Hoop dat de volgende er veel plezier van heeft!


Of is deze ook van jou geweest?? Zou wat zijn! Haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:17

_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:coccinelle: haha, prima hoor! Hij is van jou, niet van mij :P Hoop dat de volgende er veel plezier van heeft!


Of is deze ook van jou geweest?? Zou wat zijn! Haha!

haha, bijna, ik heb 'm gemaakt Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:32

Dromertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:coccinelle: haha, prima hoor! Hij is van jou, niet van mij :P Hoop dat de volgende er veel plezier van heeft!


Of is deze ook van jou geweest?? Zou wat zijn! Haha!

haha, bijna, ik heb 'm gemaakt Laughing

Wat ben jij dan toch handig zeg! Wou dat ik zoiets zelf kon, maar helaas, kan niet met een naaimachine overweg!

En had ik nou laatst maar bij jou die mei tai geprobeerd....!!Dan twijfelde ik nu niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij wo 8 jun 2011 - 9:43

holaagirl schreef:Hallo,
Mijn vent is ruim 9 maanden, en ruim 9 kg...
Toch voor korte stukjes en vakantie enz ( en evt een tweede) wil ik ook misschien nog een doek aanschaffen.
Is dit zonde?? Bedoel, is hij niet al tr groot?
Ik zat te kijken naar de mei tai, die kan heel makkelijk volgens mij, en goed als rugdrager.
Klopt dit? Kan dit ook nog wel in de zomer?? Of kan je dan beter een andere aanschaffen?
ben benieuwd, jullie klinken echt als 'kenners'!

Zoals dromertje al schreef kan je nog heel lang dragen. Ik begon ook met dragen uit praktische overwegingen, maar de duowagen stond al snel op marktplaats want naast praktisch is het ook zo fijn! Als mijn dochter huilt en ik pak de mei tai begint ze meteen door haar tranen heen te lachen.

Maar een mei tai is inderdaad een makkelijke drager om om te doen, ook op je rug. Als hij op de juiste manier geknoopt zit kan je er eigenlijk de hele dag mee lopen zonder dat het zwaar wordt. Je hebt ook een wrap conversion (wrap around) daarbij zijn de banden die normaal onder de billetjes doorgaan breed, en spreidt je die uit over de billetjes. Hierdoor wordt het een soort zitje zegmaar wat ik persoon fijn vind dragen. In de zomer is hij ook goed te gebruiken hoor, een doek zit helemaal om het kindje heen terwijl de mei tai open is aan de zijkant.

Misschien woont er iemand bij je in de buurt bij wie je een keer een mei tai kunt proberen? In welke regio woon je?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 23:21

_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:coccinelle: haha, prima hoor! Hij is van jou, niet van mij :P Hoop dat de volgende er veel plezier van heeft!


Of is deze ook van jou geweest?? Zou wat zijn! Haha!

haha, bijna, ik heb 'm gemaakt Laughing

Wat ben jij dan toch handig zeg! Wou dat ik zoiets zelf kon, maar helaas, kan niet met een naaimachine overweg!

En had ik nou laatst maar bij jou die mei tai geprobeerd....!!Dan twijfelde ik nu niet zo.

als je het niet te ver vindt, dan mag je gerust komen proberen hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:00

Dromertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Dromertje schreef:coccinelle: haha, prima hoor! Hij is van jou, niet van mij :P Hoop dat de volgende er veel plezier van heeft!


Of is deze ook van jou geweest?? Zou wat zijn! Haha!

haha, bijna, ik heb 'm gemaakt Laughing

Wat ben jij dan toch handig zeg! Wou dat ik zoiets zelf kon, maar helaas, kan niet met een naaimachine overweg!

En had ik nou laatst maar bij jou die mei tai geprobeerd....!!Dan twijfelde ik nu niet zo.

als je het niet te ver vindt, dan mag je gerust komen proberen hoor!

Dat is lief! Alleen is het teveel gedoe op dit moment, ik sleep de laatste weken iedere dag al met 4 kinderen, ziekenhuis hier, bloedprikken daar. Dus dat zit er nu helaas niet in, en ik wil wel graag een keuze maken!
Denk dat ik sowieso een mei tai wil, maar twijfel dus nog tussen zoiets, of 1 met bredere banden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Meeko di 21 jun 2011 - 9:09

Ik heb een Hoppediz Casablanca, gewoon zo'n geweven doek. Maar gister had ik haar daarin en ik had t zo warm! Elin ook, we waren helemaal aan t zweten tegen elkaar. Ik had gewoon een shirtje met lange mouwen en zij een romper met lange mouwen en een jurkje met korte mouwen erover. Nu heb je ook van die dunnere draagdoeken, maar is dat nou echt minder warm? Het was misschien 20 graden ofzo? Wel benauwd, maar als t 30 graden is zal t helemaal een zweetpartij worden.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 9:41

Ik heb een calin bleu, en moet zeggen dat het een lekkere koele doek is. Nu had ik alleen ervaring met een rekbare doek, dus geen idee hoe een andere geweven doek aanvoelt in de warmte, maar ik heb deze met warme dagen om gehad, en het was goed te doen. Mijn dochtertje zweette ook helemaal niks.
En het zal wel verbeelding zijn, maar het leek wel dat ik het juist warmer kreeg zodra de doek afging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek - Pagina 13 Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum