Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek

+21
Vancity_girl
Smaragdje
Blue flower
Linda
Pien
xxjojootjexx
Darius
Meeko
Teddyaapje
LindaK
Theeleut
PapillonRose
duckie
Coccinelle
maiadebij
Liadan
Tazz
Bruintje Beer
Fiwen
Susan
-Ieniemienie-
25 plaatsers

Pagina 1 van 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek Empty Draagdoek

Bericht  -Ieniemienie- ma 17 jan 2011 - 23:32

Heyhey meiden,
ik weet dat hier al een topic over is geweest in het oude forum, maar ben wel erg benieuwd.

Ik ben nu zwanger van de tweede, en zou die graag in een draagdoek willen gaan dragen. Maar wat voor'n draagdoek kun je dan het beste aanschaffen?
Want geloof dat niet in alle draagdoeken ze al vanaf het begin in mogen? Maar in sommige ze ook juist niet zo lang in kunnen. Wat is het makkelijkste, en gaat het langste mee.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 23:40

Dan maak ik even gebruik van je topic om ook een vraag te stellen smile
Welke doek kan je t beste voor grotere kindjes gebruiken en dan voornamelijk voor rugdragen?

Ik heb nu een Bykay doek, vind hem heel fijn maar merk dat mijn zoontje er nu te zwaar voor word tenminste als ik hem op de rug doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 23:40

Ik zou voor een geweven draagdoek gaan, die kun je meteen gebruiken en daar kunnen ze als ze groter zijn ook nog lang in. Goede merken zijn NeoBulle, Nati, Didymos, Storchenwieche, Hoppediz en er zo zijn er nog wel wat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Fiwen di 18 jan 2011 - 3:54

Ik heb een rekbare een geweven doek gekocht, de rekbare heb ik misschien 2 keer gebruikt en daarna alleen nog maar de geweven doek. Ik vind het prettiger knopen en steverig aanvoelen als de kleine erin zit (zakt niet uit).
Ik heb ook een voorgevormde drager, de Bondolino en daar ben ik ook erg tevreden over. Die is vooral heel makkelijk als je bijvoorbeeld met de auto weg gaat en 'even snel en makkelijk' je kindje wil dragen. Ik gebruik die altijd als ik veel boodschappen moet doen met de auto op drukke dagen (vrijdag+zaterdag).

Doek is trouwens een Vatanai Maruyama en ik wil er voor de zomer en voor op vakantie nog een dunne doek bij. Ik weet alleen nog niet welke, iemand tips?

*Edit: je moet even opletten wat voor soort materiaal de doek is voordat je besteld, in sommige zit namelijk wol. Het lijkt me heerlijk warm en zacht maar niet alle kleintjes kunnen daar goed tegen dus als je er voor de geboorte een wilt kopen zou ik adviseren altijd 100% katoen te nemen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Bruintje Beer di 18 jan 2011 - 4:55

Gebruik voor in het begin een tricot slen. Is een rekbare doek. Maar wil ook nog graag een geweven doek en dat wordt w.s. een Hoppediz. En voor S. ga ik binnenkort een Mai tai kopen.
Maar ik ga 29 januari naar Babyblij in Den bosch. Daar hebben ze dan een voorlichtingsdag. Dan kan je alle doeken uitproberen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Tazz di 18 jan 2011 - 5:25

Waar kan je voor een voordelige prijs draagdoeken kopen? Eventueel tweedehands?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 5:35

Tazz schreef:Waar kan je voor een voordelige prijs draagdoeken kopen? Eventueel tweedehands?

met heeeeel veel geluk op marktplaats. Ook op het dragen-en-voeden-forum heb je wel eens een goedkope doek, maar doorgaans worden de doeken daar voor de originele prijs of heel iets daaronder verkocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan di 18 jan 2011 - 7:25

Ik heb zelf een geweven doek waar ik heel blij mee ben (een girasol maar Susan noemt ook nog een aantal andere op).
Volgens mij kunnen alle draagdoeken vanaf de geboorte, ergonomische dragers kunnen niet altijd vanaf de geboorte. Ik heb een bondolino gekocht voor naast de geweven doek, die kan wel vanaf de geboorte.

snoepy, ik heb een Mei Tai voor het rugdragen, dat vind ik zelf wel een prettige drager om mee te rugdragen. Maar je hebt nog een boel anderen die je kan gebruiken (bv. manduca, bondolino, ergo carrier).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan di 18 jan 2011 - 7:26

Bruintje Beer schreef:Gebruik voor in het begin een tricot slen. Is een rekbare doek. Maar wil ook nog graag een geweven doek en dat wordt w.s. een Hoppediz. En voor S. ga ik binnenkort een Mai tai kopen.
Maar ik ga 29 januari naar Babyblij in Den bosch. Daar hebben ze dan een voorlichtingsdag. Dan kan je alle doeken uitproberen.

Is dat iets waar je je voor op moet geven bij Babybij of kan je gewoon binnenlopen? Misschien loop ik er dan ook wel even binnen, ik wil er nog een doek bij kopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij di 18 jan 2011 - 7:47

Ik heb een geweven doek, een wrap 'n wear gekocht bij Slingomama. Hij is lekker dun, wat ik makkelijker vind knopen als een hele dikke doek. Ook ik heb een Bondolino, zoals Fiwen zegt erg makkelijker om snel om en af te doen.

Elke geweven doek kan vanaf de geboorte en het knopen is ook makkelijker als je zou denken.

Mei Tai is nu in bestelling omdat ik ook wil rugdragen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle di 18 jan 2011 - 7:48

Liadan schreef:
Bruintje Beer schreef:Gebruik voor in het begin een tricot slen. Is een rekbare doek. Maar wil ook nog graag een geweven doek en dat wordt w.s. een Hoppediz. En voor S. ga ik binnenkort een Mai tai kopen.
Maar ik ga 29 januari naar Babyblij in Den bosch. Daar hebben ze dan een voorlichtingsdag. Dan kan je alle doeken uitproberen.

Is dat iets waar je je voor op moet geven bij Babybij of kan je gewoon binnenlopen? Misschien loop ik er dan ook wel even binnen, ik wil er nog een doek bij kopen.

Je kan dan gewoon binnenlopen. Er is dan ook uitverkoop van draagdoeken. Ik ga denk ik ook even kijken want ik heb nu een bondolino van hun te leen om uit te proberen en die moet ik rond die tijd terug brengen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Coccinelle di 18 jan 2011 - 7:50

maiadebij schreef:Ik heb een geweven doek, een wrap 'n wear gekocht bij Slingomama. Hij is lekker dun, wat ik makkelijker vind knopen als een hele dikke doek. Ook ik heb een Bondolino, zoals Fiwen zegt erg makkelijker om snel om en af te doen.

Elke geweven doek kan vanaf de geboorte en het knopen is ook makkelijker als je zou denken.

Mei Tai is nu in bestelling omdat ik ook wil rugdragen!

Ik vind de bondolino ook wel fijn voor rugdragen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Bruintje Beer di 18 jan 2011 - 7:58

Liadan schreef:
Bruintje Beer schreef:Gebruik voor in het begin een tricot slen. Is een rekbare doek. Maar wil ook nog graag een geweven doek en dat wordt w.s. een Hoppediz. En voor S. ga ik binnenkort een Mai tai kopen.
Maar ik ga 29 januari naar Babyblij in Den bosch. Daar hebben ze dan een voorlichtingsdag. Dan kan je alle doeken uitproberen.

Is dat iets waar je je voor op moet geven bij Babybij of kan je gewoon binnenlopen? Misschien loop ik er dan ook wel even binnen, ik wil er nog een doek bij kopen.
Volgens mij kan je daar gewoon binnenlopen. Zo gaan wij wel in ieder geval op de bonevooi
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Susan di 18 jan 2011 - 8:00

Fiwen schreef:
Doek is trouwens een Vatanai Maruyama en ik wil er voor de zomer en voor op vakantie nog een dunne doek bij. Ik weet alleen nog niet welke, iemand tips.

Ik heb de Nati Bamboo, die is erg geschikt als zomerdoek. De Hoppediz das Leichte, Ellaroo en Calin Bleu schijnen ook echte zomerdoeken te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:20


Misschien kunnen we er een minimeet van maken Wink ? Ik wil ook wel even kijken bij Babybij. Tis vlak bij mijn ouders, en ik wil nog wel wat dingen uitproberen/voelen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij di 18 jan 2011 - 8:38

Coccinelle schreef:
maiadebij schreef:Ik heb een geweven doek, een wrap 'n wear gekocht bij Slingomama. Hij is lekker dun, wat ik makkelijker vind knopen als een hele dikke doek. Ook ik heb een Bondolino, zoals Fiwen zegt erg makkelijker om snel om en af te doen.

Elke geweven doek kan vanaf de geboorte en het knopen is ook makkelijker als je zou denken.

Mei Tai is nu in bestelling omdat ik ook wil rugdragen!

Ik vind de bondolino ook wel fijn voor rugdragen.

Ja is waar, maar ik wilde ook een wat minder dikke drager voor de zomer.... of ik zoek gewoon stiekem allemaal excuses om zo'n mooie mei tai te kopen angel

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij di 18 jan 2011 - 8:39

Minneke schreef:
Misschien kunnen we er een minimeet van maken Wink ? Ik wil ook wel even kijken bij Babybij. Tis vlak bij mijn ouders, en ik wil nog wel wat dingen uitproberen/voelen etc.

Waar is het dan?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:41

maiadebij schreef:
Minneke schreef:
Misschien kunnen we er een minimeet van maken Wink ? Ik wil ook wel even kijken bij Babybij. Tis vlak bij mijn ouders, en ik wil nog wel wat dingen uitproberen/voelen etc.

Waar is het dan?

Den Bosch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  maiadebij di 18 jan 2011 - 8:43

Minneke schreef:
maiadebij schreef:
Minneke schreef:
Misschien kunnen we er een minimeet van maken Wink ? Ik wil ook wel even kijken bij Babybij. Tis vlak bij mijn ouders, en ik wil nog wel wat dingen uitproberen/voelen etc.

Waar is het dan?

Den Bosch

Cry te ver....

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Fiwen di 18 jan 2011 - 8:44

babybij is ijn Den Bosch, en je kunt er zo binnen lopen. Wij zijn er een paar maanden geleden ook geweest. Maar een mini-meeting is ook leuk natuurlijk.
Als we alle doeken en dragers bjj elkaar leggen hebben we ook heel veel verschillende volgens mij.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 22:35

Ok is even kijken voor zo'n mei tai smile

Waar hebben jullie de mei tai gekocht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Liadan do 20 jan 2011 - 7:08

Snoepy87 schreef:Ok is even kijken voor zo'n mei tai smile

Waar hebben jullie de mei tai gekocht?

Ik heb een Mei Tai van MamaMerel (www.mamamerel.nl).
Maar je kan er bv. ook 1 kopen van bymama (www.bymama.nl) of mister mirko (www.mistermirko.be).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  duckie do 20 jan 2011 - 7:49

ik zit er ook aan te denken om een draagdoek te kopen zit te twijfelen tussen een girasol of een hoppediz, weet iemand de verschillen? en wat is een goeie lengte want van de hoppediz zag ik dat er 2 lengtes waren
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  PapillonRose do 20 jan 2011 - 8:00

Ik heb een Hoppediz (Miami), en heb gewoon de standaardlengte van 4.60m. Als je een normaal postuur hebt kun je daar alle varianten mee knopen. Ben je forser of juist heel tenger dan heb je een langere of kortere doek nodig. Qua maatinfo kan je vaak op internet wel ergens terugvinden welke kledingmaat bij welke doekmaat hoort (weet even niet meer waar, maar heb het ergens een keer gelezen).

Het verschil tussen een Girasol en een Hoppediz weet ik niet, volgens mij kun je met allebei hetzelfde. Wel is de ene misschien kwalitatief beter dan de andere (geen idee)? Ik ben zelf in elk geval dik tevreden met mijn Hoppediz.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 8:05

Snoepy87 schreef:Ok is even kijken voor zo'n mei tai smile

Waar hebben jullie de mei tai gekocht?

een mei tai is ook vrij eenvoudig zelf te maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek Empty Re: Draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum