Draagdoek
+3
Liadan
PapillonRose
meisje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Draagdoek
Volgens mij is de vraag hier vast al ooit gesteld, maar open toch even een nieuw topic.
Ik heb zelf een Bykay draagdoek en mijn moeder heeft een mei tai gemaakt.
Ik wil mijn dochter wat meer gaan dragen, omdat mijn oudste dan gewoon in de buggy meekan (heb geen duo-wagen) en een plankje is geen optie.
Welke doek hebben jullie?
Waarvoor gebruik je hem voornamelijk (lang wandelen, kort wandelen, etc)
Welke doek(en) zijn nou geschikt om lang en goed te dragen?
Ik ben nog echt een leek op dit gebied, vandaar mijn vragen.
Ik heb zelf een Bykay draagdoek en mijn moeder heeft een mei tai gemaakt.
Ik wil mijn dochter wat meer gaan dragen, omdat mijn oudste dan gewoon in de buggy meekan (heb geen duo-wagen) en een plankje is geen optie.
Welke doek hebben jullie?
Waarvoor gebruik je hem voornamelijk (lang wandelen, kort wandelen, etc)
Welke doek(en) zijn nou geschikt om lang en goed te dragen?
Ik ben nog echt een leek op dit gebied, vandaar mijn vragen.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Re: Draagdoek
Ik heb naast mijn Mei Tai een doek. Ik heb een Hoppediz Miami (lekker roze ), een hele goede doek voor een mooie prijs. Ik gebruik hem vooral voor korte stukjes, ik heb snel last van mijn rug en vind langer dragen niet zo fijn. Maar dat heeft niets met de doek te maken, maar met mij. Mijn doek zou geschikt moeten zijn voor langer dragen. Ik draag er maximaal een uur mee.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ringsling in D&V kleuren: gebruikte ik voornamelijk voor kleine stukjes, even vlug de hond uitlaten bijv. Nu vind ik 'm niet prettig meer, dochter is te zwaar om op één schouder te dragen
2 zelfgemaakte mei tai's: gebruik ik nu heel veel, ik heb er standaard eentje in de auto liggen. Knoopt vrij snel en makkelijk, ook als je kindje nogal wispelturig is en in en uit en dan weer in en weer uit en weer in de doek wil om vervolgens tóch het laatste stuk te willen lopen. De mei tai is ook geschikt voor lange stukken
2 geweven doeken van 4.2 meter (girasol amitola en vatanai maruyama): gebruik ik voor langere stukken, gewicht wordt goed verdeeld en vind ik toch wel het meest knus.
Hoe oud is je dochter waar je nu mee wilt dragen?
2 zelfgemaakte mei tai's: gebruik ik nu heel veel, ik heb er standaard eentje in de auto liggen. Knoopt vrij snel en makkelijk, ook als je kindje nogal wispelturig is en in en uit en dan weer in en weer uit en weer in de doek wil om vervolgens tóch het laatste stuk te willen lopen. De mei tai is ook geschikt voor lange stukken
2 geweven doeken van 4.2 meter (girasol amitola en vatanai maruyama): gebruik ik voor langere stukken, gewicht wordt goed verdeeld en vind ik toch wel het meest knus.
Hoe oud is je dochter waar je nu mee wilt dragen?
Laatst aangepast door Rejoy. op vr 2 dec 2011 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Welke doek hebben jullie? Ik heb een geweven doek (een girasol)
Waarvoor gebruik je hem voornamelijk (lang wandelen, kort wandelen, etc) Ik heb 'm de eerste 4 maanden overal voor gebruikt, onze zoon heeft de eerste 4 maanden niet in de kinderwagen gelegen. Nu gebruik ik 'm nog vaak voor lange en korte stukken.
Welke doek(en) zijn nou geschikt om lang en goed te dragen? Een geweven doek is geschikt om lang mee te dragen, maar je kan ook een ergonomische drager aanschaffen
Waarvoor gebruik je hem voornamelijk (lang wandelen, kort wandelen, etc) Ik heb 'm de eerste 4 maanden overal voor gebruikt, onze zoon heeft de eerste 4 maanden niet in de kinderwagen gelegen. Nu gebruik ik 'm nog vaak voor lange en korte stukken.
Welke doek(en) zijn nou geschikt om lang en goed te dragen? Een geweven doek is geschikt om lang mee te dragen, maar je kan ook een ergonomische drager aanschaffen
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter is 3 maanden oud.
Die geweven doek Liadan, is dat die van jouw avatar?
meisje- Prater
meisje schreef:Mijn dochter is 3 maanden oud.
Nee, dat is niet die van mijn avatar. Die van mijn avatar is een Ellaroo claudia, dat is een zomerdoek, mijn girasol draagt fijner vind ik. Dit is mijn geweven doek die ik het meest gebruik (girasol donau):
Liadan- Ratel
Ik breek even in als je het niet erg vind, TO : ik zoek ook een draagdoek voor na de bevalling. Ik heb zo'n rekbare gehad, weet niet meer van welke site, maar dat vond ik helemaal niks. Moest hem steeds opnieuw knopen omdat alles afzakte en verzakte. En daarom kon ik het ook niet lang verdragen, kreeg heel snel rugpijn. Plus dat hij erg warm was. Maar een geweven doek is dan een doek die mij wel zou passen? Waar kan ik die het beste kopen, hebben jullie tips?
Gast- Gast
Mijn doek komt van dragenenzo.nl, maar je hebt meerdere sites. Zo hebben slingomama.nl en babybij.nl ook een uitgebreid assortiment.
Een rekbare doek vind ik ook echt niet handig idd, zakt zo gauw af! Bij een geweven doek heb je dat niet als je hem goed knoopt.
Een rekbare doek vind ik ook echt niet handig idd, zakt zo gauw af! Bij een geweven doek heb je dat niet als je hem goed knoopt.
PapillonRose- Ratel
Mijn rekbare zakt idd ook erg af. En dan moet ik hem weer omhoog knopen
Ik vroeg me idd ook af waar je ze het beste kan kopen.
Ik vroeg me idd ook af waar je ze het beste kan kopen.
meisje- Prater
Is de girasol voor zowel winter als zomer geschikt?
En zit er nog verschil in die doek van Liadan en Rejoy? Of is het alleen de naam?
En zit er nog verschil in die doek van Liadan en Rejoy? Of is het alleen de naam?
meisje- Prater
Ik heb 3 doeken gekocht bij: www.slingomama.nl en bij http://slings-and-things.nl/ heb ik mijn ringsling gekocht.
Bij www.babybio heb ik mijn bondolino gekocht en de poppenringsling.
Ik heb met alledrie de websites goede ervaringen.
Bij www.babybio heb ik mijn bondolino gekocht en de poppenringsling.
Ik heb met alledrie de websites goede ervaringen.
Liadan- Ratel
ik heb beide doeken via slingomama.nl
Jo: jij mag die van mij wel uitproberen als we binnenkort weer afspreken! Kun je ook het verschil tussen een dunne en een wat dikkere doek voelen!
Dit is mijn favo doek, ook een girasol (amitola)
En ik heb deze, de vatanai:
De vatanai is een redelijk dunne doek, de girasol iets dikker, maar niet extreem dik.
Jo: jij mag die van mij wel uitproberen als we binnenkort weer afspreken! Kun je ook het verschil tussen een dunne en een wat dikkere doek voelen!
Dit is mijn favo doek, ook een girasol (amitola)
En ik heb deze, de vatanai:
De vatanai is een redelijk dunne doek, de girasol iets dikker, maar niet extreem dik.
Gast- Gast
Meisje, er zit wel wat verschil in de geweven doeken. Sommige zijn dunner of dikker dan anderen, het is persoonlijk wat je het fijnst vindt. Ik vind zelf een girasol draagdoek het fijnst. Mijn ellaroo is dun en knoopt iets lastiger, mijn ringsling is een Neobulle en die is weer dikker en een stuk stugger dan de Girasol.
Je hebt ook nog doeken van Hoppediz, die zijn wat goedkoper dan de meeste doeken.
Je hebt ook nog doeken van Hoppediz, die zijn wat goedkoper dan de meeste doeken.
Liadan- Ratel
Maar het verschil ga je pas merken als je wat meer ervaren bent en wat meer doeken hebt gehad. Ik zou gewoon een doek kopen die je mooi en betaalbaar vindt
Gast- Gast
Inderdaad, dit dus .Rejoy. schreef:Maar het verschil ga je pas merken als je wat meer ervaren bent en wat meer doeken hebt gehad. Ik zou gewoon een doek kopen die je mooi en betaalbaar vindt
Liadan- Ratel
Rejoy, ik vind die van jou erg mooi, ook qua kleur bijvoorbeeld.
meisje- Prater
Mijn Hoppediz doek was inderdaad voordeliger dan de meeste doeken. Ik wilde echt die kleur hebben (Miami) en was dus wel blij dat de Hoppediz doeken best betaalbaar zijn. Een foto van vorig jaar kerst met mijn doek:
PapillonRose- Ratel
Die draagdoeken van draagdoek.nl zijn dat de rekbare waar jullie het over hebben?
Ik wou er daar straks 1 bestellen en 14 dagen proberen.
Ik weet nog niet zo goed of ik het veel wil gaan gebruiken, heb geen idee of het wat voor mij is!
Ik weet nog niet zo goed of ik het veel wil gaan gebruiken, heb geen idee of het wat voor mij is!
Tittih- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11
Ik heb ook even een vraagje,
Tot welke maand kun je welke knoop gebruiken?
Mijn dame is bijna 9mnd(7,5kilo) Ik gebruik de buikknoop..
Voor dames die een draagdoek zoeken ik heb een Mobywrap..
Ik ben er erg blij mee!
Tot welke maand kun je welke knoop gebruiken?
Mijn dame is bijna 9mnd(7,5kilo) Ik gebruik de buikknoop..
Voor dames die een draagdoek zoeken ik heb een Mobywrap..
Ik ben er erg blij mee!
Koeboe82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Tot 6 maanden heb ik met de Bondolino en een geweven doek gedragen. Ik heb een zara, indio en hopp casablanca gehad. De indio vond ik het fijnst. Nu draag ik alleen nog een de mei tai van Bymama en ga ik volgende week een wompat bestellen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Tittih schreef:Die draagdoeken van draagdoek.nl zijn dat de rekbare waar jullie het over hebben?
Die van draagdoek.nl zijn inderdaad rekbaar. Ik heb daar mee gedragen tot D.aan ruim 10 kilo was.
Slim om er een te lenen om te kijken of het wat voor je is!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: