kreunen in draagdoek; hoe in draagdoek 'tillen' ?
+3
Darius
Susan
madie87
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
kreunen in draagdoek; hoe in draagdoek 'tillen' ?
Even een vraagje voor de experts mbt draagdoeken.. Ik heb de bykay gekocht, een fantastisch ding, maar ik ben er nog niet handig mee.. Ik weet nu hoe ik hem om moet doen, maar ik krijg mijn zoontje er niet goed in..er staat ook niet echt duidelijk uitgelegd in het boekje hoe het moet. Er staan wat afbeeldingen van hoe je hem in de foetushouding erin kan doen, maar het lijkt erg krap als ik hem zo erin wil stoppen en het lukt me gewoon niet! Als ik hem in de kikkerhouding houd en hem zo in de draagdoek zet, gaat hij wel gelijk slapen maar kreunt vervolgens ontzettend..krijgt dus lastig adem! Hij ligt niet met zijn gezichtje naar mijn borst, maar schuin. Soms moet ik ook alsnog het hoofdje ondersteunen. Iemand tips over hoe je je baby in de draagdoek tilt na het omknopen? En hoe strak doen jullie hem om? Alvast bedankt
madie87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 21
Registratiedatum : 07-07-11
Re: kreunen in draagdoek; hoe in draagdoek 'tillen' ?
heb je een foto van hoe je kindje in de draagdoek zit? Zo van een omschrijving is het lastig te beoordelen of je kindje goed zit of niet.
Punten waar je op kunt letten zijn:
- je moet je kindje een kusje op het hoofd kunnen geven als hij in de draagdoek zit.
- er mag geen ruimte tussen zijn en jouw buik zitten. Als je het ruggetje dus heel ver aan kunt drukken zit hij niet strak genoeg geknoopt
- met een bykay (rekbare doek) moet je met drie lagen knopen, anders bied hij niet genoeg ondersteuning.
- de knietjes moeten áltijd hoger zitten dan de billetjes. De beentjes mogen zowel in, als uit de doek, wat je kindje zelf het prettigst vindt.
Je mag echt heel strak knopen, te strak lukt haast niet. Als je te los knoopt, dan zakt je zoontje naar onderen en in elkaar en dat zit voor hem inderdaad niet prettig. Voor jou ook niet, als hij wat zwaarder wordt, dan wordt het dragen voor jou ook onconfortabel.
- je moet je kindje een kusje op het hoofd kunnen geven als hij in de draagdoek zit.
- er mag geen ruimte tussen zijn en jouw buik zitten. Als je het ruggetje dus heel ver aan kunt drukken zit hij niet strak genoeg geknoopt
- met een bykay (rekbare doek) moet je met drie lagen knopen, anders bied hij niet genoeg ondersteuning.
- de knietjes moeten áltijd hoger zitten dan de billetjes. De beentjes mogen zowel in, als uit de doek, wat je kindje zelf het prettigst vindt.
Je mag echt heel strak knopen, te strak lukt haast niet. Als je te los knoopt, dan zakt je zoontje naar onderen en in elkaar en dat zit voor hem inderdaad niet prettig. Voor jou ook niet, als hij wat zwaarder wordt, dan wordt het dragen voor jou ook onconfortabel.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:heb je een foto van hoe je kindje in de draagdoek zit? Zo van een omschrijving is het lastig te beoordelen of je kindje goed zit of niet.
madie87- Fluisteraar
Het lukt me even niet, ik ga nog even verder proberen een foto toe te voegen
madie87- Fluisteraar
ik doe het altijd via: www.imageshack.us
daar een foto uploaden, dan de 'forum code' in het tekstvenster hier plakken.
daar een foto uploaden, dan de 'forum code' in het tekstvenster hier plakken.
Gast- Gast
Rejoy, ik wil als het kindje er is een doek die niet zo rekbaar is. Ik heb daar 1 van gehad en daar kreeg ik het heel warm van en die zat ook niet fijn. Welke zou jij me aanraden?
Gast- Gast
er zijn echt super veel merken geweven doeken. Alle merken zijn eigenlijk wel goed, maar iedere doek heeft zo z'n eigen kwaliteiten. Sommige doeken zijn dik, sommige dun, sommige super zacht, anderen wat stugger, de ene heel draagkrachtig, de ander wat minder, de ene met zijde, de ander met wol, hennep, of helemaal van katoen. Ik zou er eerst gewoon eentje kiezen die je mooi vindt. De verschillen onderling ga je pas merken als je verschillende doeken hebt gehad en uitgeprobeerd. Zo groot zijn de onderlinge verschillen ook niet, dus wat je koopt maakt niet zoveel uit. Je kunt ook goed overwegen om een tweedehands doek te kopen, die zijn al wat zachter en soepeler omdat ze al gebruikt zijn. Doeken zijn overigens redelijk waardevast.
Je kunt dus het beste gewoon voor een geweven doek gaan, welk merk maakt niet zoveel uit. De maat is belangrijker, koop 'm zeker niet te kort. Als je 'm te kort koopt, kun je er niet alle knopen mee doen en knoop je in de punten (=niet fijn en kan gevaarlijk zijn). Koop 'm ook niet veel te lang, want dan hou je hele lange staarten over en dat knoopt niet prettig. Je moet gewoon de juiste maat voor je postuur hebben en bij twijfel de grootste maat nemen.
Je kunt dus het beste gewoon voor een geweven doek gaan, welk merk maakt niet zoveel uit. De maat is belangrijker, koop 'm zeker niet te kort. Als je 'm te kort koopt, kun je er niet alle knopen mee doen en knoop je in de punten (=niet fijn en kan gevaarlijk zijn). Koop 'm ook niet veel te lang, want dan hou je hele lange staarten over en dat knoopt niet prettig. Je moet gewoon de juiste maat voor je postuur hebben en bij twijfel de grootste maat nemen.
Gast- Gast
Een tip die ik kreeg om de doek echt goed strak te krijgen is hoelahoepen met je heupen, terwijl je de punten heel stevig vasthoudt. Ik heb het dan over de Front Wrap Cross Carry. Als dat echt niet lukt kun je ook de Front Cross Carry proberen, die vond ik zelf een stuk makkelijker om mee te beginnen.
Rejoy, ik ben echt heel benieuwd wie jij hiervoor was.
Rejoy, ik ben echt heel benieuwd wie jij hiervoor was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
susan, ben je heel benieuwd, of weet je het eigenlijk wel?
om de doek strak te krijgen helpt het ook nog wel eens om te hupsen terwijl je de doekbaan aantrekt, of je schouder naar achteren te bewegen voor je de baan aan trekt.
om de doek strak te krijgen helpt het ook nog wel eens om te hupsen terwijl je de doekbaan aantrekt, of je schouder naar achteren te bewegen voor je de baan aan trekt.
Gast- Gast
Ik denk dat ik weet wie rejoy is!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Rejoy. schreef:susan, ben je heel benieuwd, of weet je het eigenlijk wel?
Ik heb wel een vermoeden, maar ik twijfel erg of het klopt. Als je bent wie ik denk dat je bent dan hebben we op dezelfde middelbare school gezeten.
Susan- Lady Post-a-lot
nee, susan, dat klopt niet. Ik heb je wel eens ontmoet
Gast- Gast
Rejoy. schreef:nee, susan, dat klopt niet. Ik heb je wel eens ontmoet
Oh, nu weet ik het echt. Leuk!
Susan- Lady Post-a-lot
Oew nu denk ik ook dat ik het weet. Haha je maakt het wel spannend zo, wil je liever anoniem blijven?
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
zet m'n oude naam er maar niet neer, maar ik denk niet dat ik nog anoniem ben. Ik heb al een aantal pm's gekregen en in een ander topic zag ik ook al dat mensen weten wie ik was. Ik denk dat jullie vermoeden wel goed is!
Gast- Gast
edit
Laatst aangepast door madie87 op ma 12 sep 2011 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt
madie87- Fluisteraar
Zo eentje heb ik dus ook en ik kan er niet mee overweg. Heel warm en de boel zakt vrij snel naar beneden. Heb je daar geen last van, Madie? Dat het uitzakt?
Gast- Gast
Nee hoor was ook niet van plan je naam hier neer te zetten. Maar als ik het goed heb, welcome back. Leuk dat je er weer bent!
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Dat is niet de kikkerhouding. Kikkerhouding is buik tegen buik, je kindje verticaal.
Susan- Lady Post-a-lot
Jolicious schreef:Zo eentje heb ik dus ook en ik kan er niet mee overweg. Heel warm en de boel zakt vrij snel naar beneden. Heb je daar geen last van, Madie? Dat het uitzakt?
Ik heb hem nog maar heel kort, een weekje... Ik heb hem nu twee keer aan gehad en moet hem idd wel een paar keer strakker knopen..hij is best duur he? Hoop dat ik er wel mee overweg leer te gaan
madie87- Fluisteraar
Susan schreef:Dat is niet de kikkerhouding. Kikkerhouding is buik tegen buik, je kindje verticaal.
lukt me dus niet.. de beentjes wel, rest niet,,
madie87- Fluisteraar
Je kunt je zoontje beter met zijn gezicht naar jou toe laten zitten, op deze manier:
Als hij op deze manier in de doek zit, kun je een doekbaan over zijn hoofdje leggen en is die ook goed ondersteund. Je ziet dat de doek heel mooi strak om het lichaampje zit (in tegenstelling tot de beide plaatjes hieronder)
Op deze manier draag je je zoontje veel ergonomischer.
even een plaatje hoe het niet moet:
met name bij de man rechts zit het kindje veel te laag, je kunt het kindje dan geen kusje op het hoofd geven.
Als hij op deze manier in de doek zit, kun je een doekbaan over zijn hoofdje leggen en is die ook goed ondersteund. Je ziet dat de doek heel mooi strak om het lichaampje zit (in tegenstelling tot de beide plaatjes hieronder)
Op deze manier draag je je zoontje veel ergonomischer.
even een plaatje hoe het niet moet:
met name bij de man rechts zit het kindje veel te laag, je kunt het kindje dan geen kusje op het hoofd geven.
Gast- Gast
Het is ook even oefenen. Kijk anders op Youtube, daar staan heel veel goede instructiefilmpjes. Als je het eenmaal door hebt is het echt makkelijk én comfortabel. Overigens is een geweven doek dan wel geschikter. Voor een heel kleine baby kan een rekbare ook nog wel.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: